FC Eindhoven

Tja, een echte keeper is n tikkie gestoord en gooit zich zonder na te denken in de strijd. Mocht hijherstellen dan is het nog de vraag of hij ooit weer zo onbevangen voor de bal kan gaan is nog de vraag. Was Tyton toen ook n beetje kwijtgeraakt

Over Tyton gesproken:

Al die ajacieden die nu alleen liefde willen hebben voor hun Appie, die waren toen Tyton half dood op het veld lag, ook niet echt vol liefde over Tyton aan het zingen.....
Als ik me niet vergis............
 
Over Tyton gesproken:

Al die ajacieden die nu alleen liefde willen hebben voor hun Appie, die waren toen Tyton half dood op het veld lag, ook niet echt vol liefde over Tyton aan het zingen.....
Als ik me niet vergis............

Ja, maar dat was toen :so: nu zijn t allemaal brave burgers joh :lol:
 
Zou toch mooi zijn als deze club eens promoveert. Liever zij dan straks weer 3 Rotterdamse clubs in de ED. Mogelijk met op de laatste speeldag Fc Einhoven tegen Volendam. Wij kampioen en zij promotie op de laatste speeldag. Gekenhuis dan in Eindhoven.
Nog pittige potjes met Emmen en Volendam voor de boeg. Jong PSV maar even vrijgeleide geven :sneaky:
 
Heeft FC Eindhoven een beetje een fanbase?

Het maximum aantal bezoekers was dit seizoen 3111, in een stadion met 5400 toeschouwers. Het gemiddelde van dit seizoen pakken is niet fair omdat er natuurlijk ook een tijdje geen toeschouwers aanwezig mochten zijn en deze ook in die cijfers zijn meegenomen.
 
Het maximum aantal bezoekers was dit seizoen 3111, in een stadion met 5400 toeschouwers. Het gemiddelde van dit seizoen pakken is niet fair omdat er natuurlijk ook een tijdje geen toeschouwers aanwezig mochten zijn en deze ook in die cijfers zijn meegenomen.

Mag Eindhoven met hun stadion uitkomen in de eredivisie? Of moet er een hoop voor verbouwd worden?
 
Wanneer Fc Eindhoven zou promoveren naar ed zou PSV daar vaker last van hebben dan dat nu het geval is. Dus vaker wedstrijden op zondag. Dit maakt het verplaatsen van wedstrijden ook moeilijker. Zou me niets verbazen als ze daar niet op zitten te wachten.

Rotterdam speelt wel is seizoenen met 3 clubs in de Eredivisie. Voor een stad als Eindhoven moet het toch geen probleem zijn om 2 clubs in de Eredivisie te hebben?

En voor PSV maakt het echt niks uit hoor.
 
Het is niet dat Eindhoven nu geen betaald voetbal speelt. Daarbij, het aantal wedstrijden van Eindhoven die hoog risico zijn zullen niet heel veel zijn. Ja, een wedstrijd tegen feyenoord zal meer politie-inzet vragen. Maar een ajaks werd afgelopen seizoenen ook al tegen gespeeld.
 
Ik denk dat de mensen die erover gaan idd er niet op zitten te wachten (gemeente/politie/PSV)

PSV:

1 Denk dat het scheelt in bezoekersaantallen als er vaker op zondag gespeelt word (Zal heus wel makkelijk te chekken zijn)
2 Het geld dat mensen uitgeven op zaterdagavond is denk ik meer dan op zondag
3 Sponsorinkomsten
4 Jong PSV speelt regelmatig wedstrijden in hun stadion (weet niet wat daar de reden voor is)
5 Het verplaatsen van wedstrijden word dan ook moeilijker

Politie:

-Die moet dan vaker beschikbaar zijn, dus die is dan minder aanwezig op andere plekken waar men in het weekend nodig is.

Gemeente:

-Denk dat voor hun de kosten ook hoger worden dan de inkomsten (supporters van de tegenstanders die de stad komen slopen dan bijna elke week)
1. Ik denk dat er veel bezoekers zijn die nu naar FC Eindhoven gaan maar als ze moeten kiezen naar PSV gaan. Dus ik denk eerder dat het nadelig is voor de bezoekersaantallen bij FCE.

2. Ik weet niet wat je bedoeld?

3. De sponsorinkomsten zal niet uitmaken. PSV is de grotere club met de grotere internationale bekendheid en uitstraling. Het zijn hooguit de lokale bedrijfjes die opportunistisch naar FCE stappen maar dat zullen niet de bedragen zijn waar PSV wakker van moet liggen.

4. Kan. Maar dan hebben we het over een situatie dat alle 3 de clubs tegelijkertijd spelen. Dat zijn uitzonderingen waar je niet op moet sturen.

5. Moeilijker maar niet onmogelijk en dat is ook niet vaak aan de orde.

Politie:
- Klopt, maar krijgen ze daar ook niet extra voor betaald? Betalen de clubs niet mee en is er niet iets van een subsidie- achtig iets voor evenementen?

Gemeente:
- Klopt. Zou wat mij betreft harder aangepakt mogen worden. (Plan van inkt dat dagenlang op de huid blijft zitten)
 
Met 2 clubs in de ed komen dus de supportersgroepen die bekend staan om ongeregeldheden 2 maal naar Eindhoven. (andersom dus ook)

De vraag is niet kan de politie dit aan. Ze zitten er om eerder genoemde redennen niet op te wachten.

Zoals eerder gezegd wegen de voordelen voor de gemeente minder zwaar dan nadelen.

Dat het dus in Rotterdam in het verleden wel eens voorkwam wil niet zeggen dat ze over die periode tevreden zijn. (Gemeente&politie)

Ik weet dus niet hoe de recettes zijn van wedstrijden van zaterdagavond tegenover die van zondag. Mij lijk logischer dat de mensen op zaterdagavond meer uitgeven dan zondag.

Sponsorinkomsten is voor ons ook maar de vraag?

Ik had het over het aantal mensen dat zaterdagavondwedstrijden van PSV bezoekt tegenover die van een zondag. Dus niet die van Fc Eindhoven.

Ook is dit voor PSV/KNVB nadelig met het evt veschuiven van wedstrijden. Teveel dingen waar dan naar gekekn moet worden. En uiteindelijk zegt de gemeente nee.

Of PSV op zaterdag of zondag speelt heeft vooral te maken met of PSV Champions League of Europa / Conference League speelt. Niet zoveel met FC Eindhoven.

In de eerste divisie zitten ook aardig wat clubs met supporters die geen lieverdjes zijn, dus met uitsupporters zie ik geen extra problemen bij een eventuele promotie.

Het Jan Louwers Stadion heeft een capiciteit van 4.200. Het aantal uitsupporters is daarmee ook heel laag. Daardoor heb je ook veel minder politie inzet nodig.

En over verschuiven van wedstrijden: ik weet niet wat je precies wil verschuiven, maar ook daar zie ik weinig problemen in. Beide clubs spelen maar eens in de 2 weken thuis, dus er blijft genoeg ruimte om wedstrijden te verplaatsen.

Je kunt het ook positief bekijken, het zou voor de uitstraling juist wel goed zijn voor een stad als Eindhoven om 2 clubs in de ED te hebben.
 
Of PSV op zaterdag of zondag speelt heeft vooral te maken met of PSV Champions League of Europa / Conference League speelt. Niet zoveel met FC Eindhoven.

In de eerste divisie zitten ook aardig wat clubs met supporters die geen lieverdjes zijn, dus met uitsupporters zie ik geen extra problemen bij een eventuele promotie.

Het Jan Louwers Stadion heeft een capiciteit van 4.200. Het aantal uitsupporters is daarmee ook heel laag. Daardoor heb je ook veel minder politie inzet nodig.

En over verschuiven van wedstrijden: ik weet niet wat je precies wil verschuiven, maar ook daar zie ik weinig problemen in. Beide clubs spelen maar eens in de 2 weken thuis, dus er blijft genoeg ruimte om wedstrijden te verplaatsen.

Je kunt het ook positief bekijken, het zou voor de uitstraling juist wel goed zijn voor een stad als Eindhoven om 2 clubs in de ED te hebben.
Daarbij, samen op een zondagmiddag thuis tegen Emmen en Sparta zou gewoon moeten kunnen.

En feitelijk zijn er 2 wedstrijden minder aangezien er 2 derbys komen.
 
En de opbrengsten voor de gemeente zullen ook niet laag zijn. Gezien de steun die verschillende gemeenten geven voor verschillende clubs zullen er economische redenen zijn om die steun te bieden. Kortom zal het gemeentes ook heel wat opleveren.
 
Om supporters hoef je jezelf echt niet druk te maken hoor. Daar is de combi regeling voor in het leven geroepen. Daarnaast ligt het Jan Louwers Stadion aan de buitenrand van Eindhoven, naast de snelweg. Die hoeven met de bussen de stad niet door en zullen dus ook niet in de buurt van het Philips Stadion komen.
 
1. Ik denk dat er veel bezoekers zijn die nu naar FC Eindhoven gaan maar als ze moeten kiezen naar PSV gaan. Dus ik denk eerder dat het nadelig is voor de bezoekersaantallen bij FCE.

2. Ik weet niet wat je bedoeld?

3. De sponsorinkomsten zal niet uitmaken. PSV is de grotere club met de grotere internationale bekendheid en uitstraling. Het zijn hooguit de lokale bedrijfjes die opportunistisch naar FCE stappen maar dat zullen niet de bedragen zijn waar PSV wakker van moet liggen.

4. Kan. Maar dan hebben we het over een situatie dat alle 3 de clubs tegelijkertijd spelen. Dat zijn uitzonderingen waar je niet op moet sturen.

5. Moeilijker maar niet onmogelijk en dat is ook niet vaak aan de orde.

Politie:
- Klopt, maar krijgen ze daar ook niet extra voor betaald? Betalen de clubs niet mee en is er niet iets van een subsidie- achtig iets voor evenementen?

Gemeente:
- Klopt. Zou wat mij betreft harder aangepakt mogen worden. (Plan van inkt dat dagenlang op de huid blijft zitten)
Je laatste punt, dan is Bacchus dus onze forum hooligan :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan