FC Den Bosch

Willem II-supporters zijn zeker niet heilig, maar wat de DB-fans deden (of het nou echte fans waren of niet), ging wat mij betreft echt buiten alle perken. Vrienden van me zaten in het WII-vak en die zeiden ook dat het echt abnormaal was.
Er zullen vast en zeker ook ouders met kinderen hebben gezeten (waarschijnlijk niet/nauwelijks in vak E) en dan is de lol van naar voetbal gaan er zo van af. Ik heb zelf een paar jaar geleden ook bij PSV-Ajax akelig dicht bij het uitvak gezeten toen ze daar alles aan het slopen waren en er vuurwerk uit gooiden naar PSV-vakken. Ik kan je vertellen: dat gaat je niet in de koude kleren zitten.

Het was natuurlijk niet iedereen die het deed, het was volgens mij alleen het spul wat voorin stond. Maar ja van zulke fans zul je altijd hebben. Maar ik hoor wel vaker van NAC fans dat die gasten van E het al snel uit gaan lopen dagen omdat ze weten dat de tegenstander gefrustreerd is en dan heb je er mensen tussen zitten die zoiets gaan doen
 
Het was natuurlijk niet iedereen die het deed, het was volgens mij alleen het spul wat voorin stond. Maar ja van zulke fans zul je altijd hebben. Maar ik hoor wel vaker van NAC fans dat die gasten van E het al snel uit gaan lopen dagen omdat ze weten dat de tegenstander gefrustreerd is en dan heb je er mensen tussen zitten die zoiets gaan doen
Tuurlijk ga je uitdagen. Uitdagen is toch leuk? Beetje mensen boos maken, da's nou echt leuk als je wint. Dat er wat mafketels in dat Den Bosch vak zitten die met stoelen gaan gooien, tja, daar kunnen zij niks aan doen.
 
Tuurlijk ga je uitdagen. Uitdagen is toch leuk? Beetje mensen boos maken, da's nou echt leuk als je wint. Dat er wat mafketels in dat Den Bosch vak zitten die met stoelen gaan gooien, tja, daar kunnen zij niks aan doen.

Dat doen ze alleen wanneer een dikke glasplaat tussen zit, daarom was ik blij dat Den Bosch iets had gevonden om ze toch te raken
 
Ik vind qua supporters FC Den Bosch eigenlijk het FC Den Haag van Brabant. Bij het minste is er stront aan de knikker. Het voetbal is niet veel beter. Daarom vind ik het wel goed dat Willem 2 terugkeert in de eredivisie.
 
Ik vind qua supporters FC Den Bosch eigenlijk het FC Den Haag van Brabant. Bij het minste is er stront aan de knikker. Het voetbal is niet veel beter. Daarom vind ik het wel goed dat Willem 2 terugkeert in de eredivisie.

Is niet zo, vriend van mij is een PSV-er en die mocht een keer mee. Volgens hem was het vak gezellig en waren er weinig problemen. Je kunt ze misschien vergelijken met die van Feyenoord, flink fanatiek en af en toe vind er is iets plaats maar zo vaak is dat nou ook weer niet.
 
Is niet zo, vriend van mij is een PSV-er en die mocht een keer mee. Volgens hem was het vak gezellig en waren er weinig problemen. Je kunt ze misschien vergelijken met die van Feyenoord, flink fanatiek en af en toe vind er is iets plaats maar zo vaak is dat nou ook weer niet.

Leuke vergelijking, ik herinner me de getrokken pistolen bij de huldiging en in het Maasgebouw, en de rellen n.a.v. de dood van een Den Bosch supporter. Maar meestal wordt er niet geschoten heb ik gehoord.
 
Leuke vergelijking, ik herinner me de getrokken pistolen bij de huldiging en in het Maasgebouw, en de rellen n.a.v. de dood van een Den Bosch supporter. Maar meestal wordt er niet geschoten heb ik gehoord.

Nee, daarom. Je kan het ook overdrijven. Meestal wordt er niet geschoten en doorgaans wordt het stadion van de tegenstander niet gesloopt. Wat dat betreft is Manolev erger. Die schiet altijd en heeft (denk ik, het gebeurd gek genoeg altijd buiten beeld) al de nodige videoschermen, ruiten en reclameborden geraakt.
 
Leuke vergelijking, ik herinner me de getrokken pistolen bij de huldiging en in het Maasgebouw, en de rellen n.a.v. de dood van een Den Bosch supporter. Maar meestal wordt er niet geschoten heb ik gehoord.

Sorry ik bedoelde gewoon het fanatiek zijn ;) Dat af en toe vind er iets plaats was niet in vergelijking met Feyenoord.

Maar het is een beetje jammer dat mensen gelijk een stereotype beeld gaan krijgen omdat ze nu zo zijn geflipt tegen Willem II. En voordat mensen gaan zeggen dat ik dat bij Willem II heb, ik heb het alleen over die gasten van E. Hoe de rest is dat weet ik niet.
 
Kijk, eindelijk iemand die het snapt. Nu de rest nog:

'Acht ton salaris per jaar zou voor mij voelen als diefstal'

02/06/2012 10:48

FC Den Bosch-directeur Fred van den Hoorn heeft frontaal de aanval geopend op de hoge salarissen in het betaalde voetbal.

De oud-speler die sinds zijn aanstelling een strak financieel beleid voert, pleit voor realiteitszin en stelt als vertegenwoordiger van de voetbalbranche onomwonden: 'Het begint allemaal al in de organisatie. Waarom zou je op dit kantoor méér moeten verdienen dan op een ander kantoor? Omdat het betaald voetbal is?'

'Wacht eens even', aldus Van den Hoorn, 'de bakker betaalt ons salaris. We zijn een club van MKB-bedrijven. Waarom zou een trainer op Jupiler League-niveau een ministerssalaris moeten verdienen? Ik heb dat nooit begrepen.'

'Een trainer mag samen met zijn staf leiding geven aan twintig spelers en elke dag doen wat hij leuk vindt. Hij zet de jongens op de juiste plek en moet goed overkomen richting de achterban. Ik denk dat Mark Rutte een iets belangrijker taak heeft...'

'Hier bij Den Bosch heeft iedereen een net salaris en niemand vergaat van de honger. Ik zou ook wel een keer meer willen verdienen en misschien komt me dat ook wel toe. Je krijgt alleen niet altijd wat je verdient. Stel dat ik acht ton per jaar zou verdienen. Dat zou voor mij voelen als diefstal.'

bron: VI.nl
 
Het sponsorgebeuren is bij ploegen en sporten met weinig aandacht gewoon moeilijk. Ook HMC Den Bosch zit in zwaar weer, nu Alexander Calder nog niet te kennen heeft gegeven, of het wel of niet doorgaat met sponsoren. En er gaat bij HMC toch een stuk minder geld in om dan bij de plaatselijke FC. Je moet dan alleen uitkijken, dat je het dan niet gaat verliezen van ploegen die wél bereid zijn om het te betalen. Nú kan FC Den Bosch nog redelijk meekomen in de (sub-)top van de JL, maar hoe lang houden ze dat vol met dit beleid?

HMC zal het komend seizoen heel moeilijk krijgen, als ze het met alleen jeugd moeten doen. Toch jammer, dat Den Bosch daarmee een ploeg verliest op het allerhoogste nationale niveau.
 
Prima reactie dit!

Fans zetten site FC Den Bosch uit protest offline

Gepubliceerd op woensdag 30 januari 2013 om 10:09




De webtsite voor supporters van FC Den Bosch (FCDBFans.nl) is offline gehaald. De beheerders protesteren op die manier tegen het gedeelte van de Brabantse aanhang die dinsdagavond tijdens het bekerduel met AZ (0-5) oerwoudgeluiden maakte.
"FC Den Bosch is en blijft onze club", staat er op de bewuste site. "De club waar wij en vele andere échte supporters onze ziel en zaligheid in steken. Wij wensen echter niet geassocieerd te worden met het volk dat onze FC keer op keer kapot maakt."
"De stekker gaat voorlopig uit FCDBFans.nl. En misschien wel voor altijd. Onze welgemeende excuses aan de fans die het goed voor hebben met de club, maar we kunnen op dit moment niet anders. Ons blauw-wit hart bloedt."

Succes FCDB supporters!
 
Prima reactie dit!

Fans zetten site FC Den Bosch uit protest offline

Gepubliceerd op woensdag 30 januari 2013 om 10:09




De webtsite voor supporters van FC Den Bosch (FCDBFans.nl) is offline gehaald. De beheerders protesteren op die manier tegen het gedeelte van de Brabantse aanhang die dinsdagavond tijdens het bekerduel met AZ (0-5) oerwoudgeluiden maakte.
"FC Den Bosch is en blijft onze club", staat er op de bewuste site. "De club waar wij en vele andere échte supporters onze ziel en zaligheid in steken. Wij wensen echter niet geassocieerd te worden met het volk dat onze FC keer op keer kapot maakt."
"De stekker gaat voorlopig uit FCDBFans.nl. En misschien wel voor altijd. Onze welgemeende excuses aan de fans die het goed voor hebben met de club, maar we kunnen op dit moment niet anders. Ons blauw-wit hart bloedt."

Succes FCDB supporters!

Voor die supporters kun je dan wel weer respect hebben.
 
Voor die supporters kun je dan wel weer respect hebben.
Nu lijden de welwillenden weer onder de klootzakken. I.P.-bans kun je ook op een gewone site implementeren.
Je houdt daarmee niet iedereen weg, maar je kunt het gros prima weren, zodat het voor de normale supporter leuk blijft.

Ik zie dit dan ook meer als een statement, dan als een echte maatregel. De site draait eerdaags weer, daar ben ik van overtuigd.
 
Haha, het was ludiek, naar aanleiding van hun liedje "Dood, dood, Utrecht, dood." Ludiek liedje ook...
 
Haha, het was ludiek, naar aanleiding van hun liedje "Dood, dood, Utrecht, dood." Ludiek liedje ook...

Oh, ludiek. Nee dan kunnen jullie mijn eerdere post vergeten. Als het ludiek is dan is het goed. Wat een droeftoeters.
 
Terug
Bovenaan Onderaan