FC Basel - PSV | Dinsdag 30 juli 2019 | Eindstand 2-1 (uitgeschakeld)

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik weet niet of het volgende je beter zal doen voelen, maar.. Volgens mij vindt Europa een uitschakeling van PSV helemaal niet zo interessant.
Het is een constatering van mij, meer niet.
Van Bommel en zijn spelers moeten zich de ogen uit hun kop schamen.
Zelfs met dit materiaal had je door winnaarsmentaliteit te tonen, Basel uitgeschakeld.
 
Ik durf te stellen dat het al de tweede wedstrijd - uit tegen Fortuna - zwak en lelijk was. Die 'frisse wind' van Van Bommel hing vooral samen met de resultaten en het beeld dat (daardoor) in de media werd geschetst. Het is niet toevallig dat die frisse wind kennelijk ging liggen toen de resultaten minder werden, terwijl er op dat moment nog echt niet zoveel slechter werd gespeeld.
Laat ik het dan anders proberen te zeggen (of we zijn het gewoon oneens, dat kan natuurlijk ook), ik was erg blij met PSV bij de aanvang van vorig seizoen. Het was een groot verschil met de donkere periode onder Cocu. Althans, in mijn beleving. Jij kunt dat anders ervaren hebben, maar ik was erg positief en voor die constatering heb ik de media niet nodig. Maar dat het snel minder ging ben ik met je eens...En vanaf dat moment hoop je nog een paar potjes dat het tijdelijk zal zijn en vervolgens laat je het helemaal los onder het motto 'als ik er niet naar kijk, doet het me ook geen pijn'.
 
Dit heet toch topsport? Toen Kromowijoyo op jonge leeftijd bijna alles won, was er halleluja en zij kon niet meer stuk. Toen ze een paar jaar bijna niets meer won, telde ze niet meer mee en er hing een negatieve sfeer om haar heen. Bij topsport telt je actuele prestatie en niet wat je eergisteren won. Zo is het altijd geweest en zo zal het ook blijven. En wat mij betreft is dat dan ook terecht: het gaat om de tientallen miljoenen die een club misloopt en dat niet alleen: het heeft zeer verregaande consequenties kwa financiering, uitstraling, succesvolle scouting, de ranglijst enz.
Natuurlijk gaat het om het resultaat in de topsport. Het is alleen wat kortzichtig om daar je beoordeling van het spel van te laten afhangen. In de eerste seizoenshelft vorig jaar was al duidelijk dat het gewoon bijzonder meezat en dat het zomaar zou kunnen omslaan. Thuis was het vaak leuk, maar de meeste uitwedstrijden waren toen al niet om aan te zien. Mag je daar dan pas iets van zeggen als de 'actuele prestaties' minder worden? Of moet je juist als het dubbeltje steeds net de goede kant op valt het spel objectief analyseren en kijken wat nog beter kan? Ik zou voor het laatste kiezen, in plaats van alleen maar euforisch te wijzen op de mooie uitslagen en elke vorm van kritiek af te wijzen.
 
Laat ik het dan anders proberen te zeggen (of we zijn het gewoon oneens, dat kan natuurlijk ook), ik was erg blij met PSV bij de aanvang van vorig seizoen. Het was een groot verschil met de donkere periode onder Cocu. Althans, in mijn beleving. Jij kunt dat anders ervaren hebben, maar ik was erg positief en voor die constatering heb ik de media niet nodig. Maar dat het snel minder ging ben ik met je eens...En vanaf dat moment hoop je nog een paar potjes dat het tijdelijk zal zijn en vervolgens laat je het helemaal los onder het motto 'als ik er niet naar kijk, doet het me ook geen pijn'.
Het is inderdaad heel goed mogelijk dat we het allebei anders beleven en daar is niets mis mee. ?
 
De teleurstelling is uiteraard groot. Ongelofelijk dat het nietige Basel ons uitschakelt.
Basel was enkele jaren geducht. Nu is het toch erg matig.

Maar de doomdenkerij over de toekomst van PSV gaat mij echt te ver.

Dit PSV heeft afgelopen seizoen maar net onder gedaan voor het beste Ajax van de afgelopen 20 jaar. Een Ajax dat gewoon met iets meer mazzel de CL had kunnen winnen.
En daar stonden wij maar vlak achter op de ranglijst!

En heel eerlijk: het zat ook niet mee. Als Bergwijn of Malen een van die grote kansen wel verzilvert, slaan we weer met zijn allen de andere kant op.
Dan hebben we weer een geweldige aanval die 100 plus doelpunten gaat scoren in de eredivisie.


Opportunisme hoort in het voetbal.
Maar door emoties vlak na een zure nederlaag, loopt het soms de spuigaten uit. En dan lijkt het net alsof we zo slecht zijn als Feijenoord...

Overigens:
Respect voor de reacties van de huis-ajacieden.
Ik ben het er roerend mee eens.
Europa League is echt niet zo slecht.
Als je de poulefase met Dnjepr, HJK Helsinki en Zagreb of zo door komt, komen er wel mooie affiches uit de koker.
Vanaf januari kan de EL best leuk zijn.

PSV deed maar net onder voor Ajax in de NL competitie. Eruit in de beker, eruit in de CL, hakken over de sloor potjes winnen in de 2e helft van de competitie. De punten en de stand van afgelopen jaar verbloemen de werkelijke niet-zo-goede staat van PSV. De rest is gewoon zo zwak dat je zonder piepen en kraken makkelijk 2e moet worden.
 
Ik hoop (en neem aan) dat dit de emoties zijn, want als je je als PSV'er te groot voelt voor de Europa League, dan gaat er iets niet goed.
De afgelopen 8 seizoenen heeft PSV slechts 2x overwinterd, waarvan 1x in de CL en 1x in de EL om er vervolgens beide keren direct in de volgende ronde uit te gaan.

Oef. Waar is de tijd gebleven dat het de vraag was of we de maximale punten zouden halen in de groepsfase van de EL?
 
Ik hoop (en neem aan) dat dit de emoties zijn, want als je je als PSV'er te groot voelt voor de Europa League, dan gaat er iets niet goed.
De afgelopen 8 seizoenen heeft PSV slechts 2x overwinterd, waarvan 1x in de CL en 1x in de EL om er vervolgens beide keren direct in de volgende ronde uit te gaan. Dat seizoen in de Champions League was natuurlijk knap, maar daar zat ook de loting voor de groepsfase mee (net als Ajax vorig seizoen).
Dat neemt niet weg dat slechts twee keer overwinteren in acht jaar tijd gewoon zeer mager is (ik durf het zelfs gewoon slecht te noemen). En dan durf jij te stellen dat het je niet zou boeien als je de Europa League wint? Dus niet alleen het toernooi halen, maar ook overwinteren, de 1/16e, 1/8e, 1/4e, 1/2e finale overleven en de finale winnen? Dat zou je niet boeien? Dat je in het rijtje Atletico, Porto, Atletico, Chelsea, Sevilla, Sevilla, Sevilla, Man Utd, Atletico en Chelsea komt?
Wat verwacht je dan van PSV? Ben je alleen tevreden als de CL gewonnen wordt? Of vind je de 1/8e finale en dan meteen uitgeschakeld worden wel prima?

Nogmaals, ik hoop dat het de emoties zijn/waren, want de Europa League is een prima toernooi voor de Nederlandse clubs. Ajax moet eerst nog maar bewijzen dat vorig seizoen geen incident was voordat we kunnen hopen/geloven dat we weer structureel in de CL mee kunnen doen.

Nee, het waren geen emoties. Het zou me oprecht inderdaad weinig boeien, sorry. Ik vind het gewoon een troost-toernooi. Het is net zoiets als tweede worden in een competitie, of kampioen worden van de tweede divisie van een sport, of wél de beker winnen maar niet het kampioenschap bijvoorbeeld; leuk, maar het is niet de échte hoofdprijs. Zo heb ik er altijd al ingestaan, en dat verandert niet ineens nu dat de verhoudingen helemaal scheef zijn gaan lopen op internationaal gebied.

Of PSV het niveau aankan doet voor mij daarin dus niet terzake; ik vind het persoonlijk gewoon een waardeloos toernooi dat in altijd in de schaduw staat van het echte toernooi, de CL. Dat heeft niets te maken met me te groot voelen, zo sta ik er gewoon in. Financieel is het ook nog eens waardeloos, alsof de UEFA daarmee ook even wou benadrukken dat het inderdaad zo is.

Ik ben qua sport alleen geïnteresseerd in het hoogste niveau. Je zal mij ook geen Jupiler League club zien supporteren, of zelfs een eredivisieclub die nooit kans maakt op het kampioenschap. Prachtig als er mensen zijn die dat wel kunnen, maar ik kan dat niet. Ik wil het hoogste voor PSV, of dat nu realistisch is of niet. Ik zie liever dat ze om de tien jaar een keer uitblinken in de CL en dan de rest vroegtijdig worden uitgeschakeld in de CL, kortom dat ze daar steevast telkens bijzitten *edit*met de hoop op iets moois*/edit*, dan dat ze elk jaar uitstekend presteren in de EL, op het tweede plan.
 
Laatst bewerkt:
Oef. Waar is de tijd gebleven dat het de vraag was of we de maximale punten zouden halen in de groepsfase van de EL?
Oei, die is ergens rond 2009 blijven hangen. De goede oude tijd dat thuis gewoon winst was en de laatste wedstrijd nagenoeg om des keizers baard.

Enige voordeel van EL (als we t halen) is dat de donderdag veel makkelijker voor mij is om wedstrijden te bezoeken.
 
Moet bekennen dat ik niet goed heb gekeken naar de pot en weet dat er door emoties en frustratie een andere kijk op een speler gegeven kan worden. Maar is het verdedigend en op het middenveld echt zo slecht?

Ja, het is echt zo slecht.

Had een Bruma niet aangetrokken moeten worden op het moment dat een Bergwijn of Lozano wegging?

Nee, Bruma had gewoon helemaal niet aangetrokken moeten worden.

Verder nog vragen? :maniac:
 
Door deze uitschakeling wordt de wedstrijd PSV - ADO Den Haag verplaatst.

En dat moet ik vernemen via het Twitter account van ADO den Haag. :maniac:
PSV - ADO Den Haag is verschoven van zaterdag 10 augustus naar zondag 11 augustus.
Het aanvangstijdstip is vooralsnog 16.45 uur, maar wordt vrijdag pas definitief vastgesteld.

Op de PSV site staat nog niets. :horen: :zien: :zwijgen:
Kan ik mijn hele programma van dat weekend weer omgooien. :eek: :mad:
 
Nee, het waren geen emoties. Het zou me oprecht inderdaad weinig boeien, sorry. Ik vind het gewoon een troost-toernooi. Het is net zoiets als tweede worden in een competitie, of kampioen worden van de tweede divisie van een sport, of wél de beker winnen maar niet het kampioenschap bijvoorbeeld; leuk, maar het is niet de échte hoofdprijs. Zo heb ik er altijd al ingestaan, en dat verandert niet ineens nu dat de verhoudingen helemaal scheef zijn gaan lopen op internationaal gebied.

Of PSV het niveau aankan doet voor mij daarin dus niet terzake; ik vind het persoonlijk gewoon een waardeloos toernooi dat in altijd in de schaduw staat van het echte toernooi, de CL. Dat heeft niets te maken met me te groot voelen, zo sta ik er gewoon in. Financieel is het ook nog eens waardeloos, alsof de UEFA daarmee ook even wou benadrukken dat het inderdaad zo is.

Ik ben qua sport alleen geïnteresseerd in het hoogste niveau. Je zal mij ook geen Jupiler League club zien supporteren, of zelfs een eredivisieclub die nooit kans maakt op het kampioenschap. Prachtig als er mensen zijn die dat wel kunnen, maar ik kan dat niet. Ik wil het hoogste voor PSV, of dat nu realistisch is of niet. Ik zie liever dat ze om de tien jaar een keer uitblinken in de CL en dan de rest vroegtijdig worden uitgeschakeld in de CL, kortom dat ze daar steevast telkens bijzitten, dan dat ze elk jaar uitstekend presteren in de EL, op het tweede plan.

En dat kan ik goed begrijpen. Het draait om de grote prijzen: daar ligt het geld en daar ligt de aandacht. Niemand zal zich de bekerwinnaar van 2011/2012 herinneren. Of de winnaar van de Johan Cruijff Schaal in 2013/2014. Niemand die daar nu nog over zal praten. Daarentegen zal een titel van 2010/2011 veel mensen eerder bijblijven. Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik die jaren niet super goed herinner omdat dat nog uit mijn jonge jaren afstamt, maar helaas weet ik wel wie er kampioen is geworden in 2010/2011. Of beter gezegd, wie er niet kampioen is geworden...

En hetzelfde mag je ook vinden van de Europa League. Leuk toernooi, maar de echte aandacht is gewoon gevestigd op de Champions League. Hoeveel mensen maken hun avond vrij voor een avondje Champions League wanneer je dit vergelijkt met een avondje Europa League. Tegen een avondje Champions League zeg ik nog: misschien. Als je me voor een avondje Europa League uitnodigt, dan lacht er ergens een stemmetje diep binnen in me. De grote jongens spelen nou eenmaal Champions League en de Europa League (zoals het hele systeem ook is opgebouwd) is voor de afvallers.

De winnaars van de Champions League afgelopen jaren, zo uit mijn hoofd: Liverpool, Real Madrid, Real Madrid, Barcelona (?). Dan de Europa League: Chelsea (ik herinner me alleen dat het een lelijke club uit Engeland is :maniac:), Marseille (ik weet alleen dat het een Franse club was, PSG valt af en Lyon zei me dat jaar niet veel), Red Bull Salzburg (mijn beste gok).

Wil niet zeggen dat ik je mening deel Ongezouten, maar ik kan best begrijpen dat een Europa League je weinig kan boeien ;).
 
Dan de Europa League: Chelsea (ik herinner me alleen dat het een lelijke club uit Engeland is :maniac:), Marseille (ik weet alleen dat het een Franse club was, PSG valt af en Lyon zei me dat jaar niet veel), Red Bull Salzburg (mijn beste gok).
Jij mag niet meer gokken :zwijgen:
 
Jij mag niet meer gokken :zwijgen:

Ik heb net nagekeken.

2018/2019: Chelsea had ik goed, maar dat komt alleen omdat ik weet dat er 4 Engelse clubs in de finale staan. Ik wist dat City niet Europees speelde en Liverpool & Tottenham Champions League, dus veel keuze bleef niet meer over.
2017/2018: Niet geheel ontevreden, mijn gok Marseille stond in de finale, maar Atletico won hem.
2016/2017: Red Bull Salzburg, is een stomme klup dus zo ver zat ik niet naast de finale Ajax - Manchester United :maniac:.
 
'PSV krijgt te makkelijk doelpunten tegen'

link

ze-dronken-een-glas-deden-een-plas-en-alles-bleef-zoals-het-was-spreuk.png


:sad: Geen strijd en geen passie. Los zand en geen besef dat ze de (voorlopig) belangrijkste wedstrijd van het seizoen helemaal verkloot hebben. :mad:
 
Ik zat in het stadion dus vind het moeilijk deze wedstrijd te beoordelen. Minuut 10 tot 45 hebben we redelijk gespeeld, de rest was vrij slecht. Met een score waarbij je niet doorgaat zou ik meer strijdlust verwachten, op z'n minst het laatste kwartier, maar dat zag ik niet echt.

Ik vind het een heel zure uitschakeling omdat we thuis veel beter dan Basel waren. Dat had een 4-0 kunnen zijn. Deze wedstrijd was Basel nog steeds niet best, maar wel beter dan PSV.

Ik heb zelf ook totaal geen zin in de EL. Waarom? Niet omdat ik het geen mooie competitie vind, maar omdat (in vorige jaren) PSV de EL nooit echt serieus heeft genomen.

Ik kan het haast nog niet geloven als ik terugdenk aan de thuiswedstrijd dat we nu uitgeschakeld zijn, ontzettend balen.

En als dit de twee belangrijkste wedstrijden van het seizoen waren (zoals sommigen het noemden) kunnen we nu al spreken van een mislukt seizoen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan