FC Basel - PSV | Dinsdag 30 juli 2019 | Eindstand 2-1 (uitgeschakeld)

Status
Je kunt niet meer reageren.
De teleurstelling is uiteraard groot. Ongelofelijk dat het nietige Basel ons uitschakelt.
Basel was enkele jaren geducht. Nu is het toch erg matig.

Maar de doomdenkerij over de toekomst van PSV gaat mij echt te ver.

Dit PSV heeft afgelopen seizoen maar net onder gedaan voor het beste Ajax van de afgelopen 20 jaar. Een Ajax dat gewoon met iets meer mazzel de CL had kunnen winnen.
En daar stonden wij maar vlak achter op de ranglijst!

En heel eerlijk: het zat ook niet mee. Als Bergwijn of Malen een van die grote kansen wel verzilvert, slaan we weer met zijn allen de andere kant op.
Dan hebben we weer een geweldige aanval die 100 plus doelpunten gaat scoren in de eredivisie.


Opportunisme hoort in het voetbal.
Maar door emoties vlak na een zure nederlaag, loopt het soms de spuigaten uit. En dan lijkt het net alsof we zo slecht zijn als Feijenoord...

Overigens:
Respect voor de reacties van de huis-ajacieden.
Ik ben het er roerend mee eens.
Europa League is echt niet zo slecht.
Als je de poulefase met Dnjepr, HJK Helsinki en Zagreb of zo door komt, komen er wel mooie affiches uit de koker.
Vanaf januari kan de EL best leuk zijn.
 
Day after, stuk of 6 FB tags waar ik/wij worden uitgelachen, zelfde aantal apps ook, allemaal gemixt met een alcoholische kater :FP:

Tijd om de S van PSV te veranderen in SUKKELS voor de aankomende paar jaar, omdat de toekomst niet veel beter zal worden terwijl de concurrent wel verder gaat uitlopen op alle fronten :braak:
 
Als je de poulefase met Dnjepr, HJK Helsinki en Zagreb of zo door komt, komen er wel mooie affiches uit de koker.
Vanaf januari kan de EL best leuk zijn.
De poulefase kan ook leuk zijn als de loting meezit hoor. Wij speelden tegen Standard Luik, Celta de Vigo en Panathinaikos. Ik kan me vervelendere groepen bedenken.
 
De poulefase kan ook leuk zijn als de loting meezit hoor. Wij speelden tegen Standard Luik, Celta de Vigo en Panathinaikos. Ik kan me vervelendere groepen bedenken.
Daar heb je zeker gelijk in.

En ik speel persoonlijk liever tegen Standaard Luik en Celta de Vigo dan afgedroogd worden door Barcelona.

De CL is niet leuk voor Nederlandse Clubs.
Ajax is dan wel de grote uitzondering die de regel bevestigd afgelopen seizoen...
 
FC Basel - PSV

Zoet: geen reflex en nog steeds bang van hoge ballen ( niet PSV waardige keeper )
Sadilek: geen echte links back, maar deed zijn best gisteren
Viergever: werkt hard met kwaliteiten dat hij heeft
Luckassen: traag en geen Basis elftal materieel
Dumfries: waar was hij bij de tweede goal? Hij is meer bezig met aanvallen dan verdediging
Guti: heeft goede pass in huis maar kan nog beter
Rosario: heeft geen inzicht en tja hij kan wel banken hoor
Lozano: goede acties, maar hij vergeet dat hij is niet de enige speler op veld
Bergwijn: gisteren een van de beste op veld
Malen: speelt altijd hard en gisteren was de uitblinker
Bruma: heel snel, werk ook heel hard en gisteren ook goed bezig geweest.

Mark van Bommel: mist ervaring of misschien dit is zijn limit? Hij kan de team niet verbeteren of motiveren, ik ben bang dat hij ontslagen zal worden na een paar maand

Ik ben lid van deze forum sinds 2008 post niet veel alleen maar lezen, maar na wanvertoning van gisteren moest wat kwijt
 
Laatst bewerkt:
Day after, stuk of 6 FB tags waar ik/wij worden uitgelachen, zelfde aantal apps ook, allemaal gemixt met een alcoholische kater :FP:

Tijd om de S van PSV te veranderen in SUKKELS voor de aankomende paar jaar, omdat de toekomst niet veel beter zal worden terwijl de concurrent wel verder gaat uitlopen op alle fronten :braak:
Gewoon geen voetbalpagina's volgen op Facebook en de tags negeren scheelt ook wat. Gisteren erg teleurgesteld en vandaag weer door met leven?
 
Ongelofelijk zuur. Gelukkig zijn de aankopen al binnen, anders was er geen kip naar PSV gekomen. Waarde van de spelers die op de nominatie stonden om te vertrekken is wel in één klap gedaald. Uitschakeling tegen Ojsjek heeft iedereen bij PSV wel wakker geschud. Dat is momenteel het enige lichtpuntje dat ik zie.
 
Ik weet dit toch meer aan het middenveld. Die schakelen slecht om, vooral Guti. Maar ook bij Rosario houdt het niet over. Dan moet de verdediging constant keuzes maken en dan loopt het wel eens verkeerd af.

Waarbij ik toch even de kanttekening wil maken dat Guti noch afgelopen seizoen noch dit seizoen veel kans heeft gehad (dankzij Bommeltje) om ingespeeld te raken en wedstrijdritme op te doen, laat staan om zich het systeem eigen te maken.
 
Daar is ook niks mis mee. Want straks vanaf september alleen maar eredivisie... ik moet er niet aan denken.
Dat is echt horror inderdaad. Ik vond het twee seizoenen geleden zo ontzettend saai om maar 1 wedstrijd per week te hebben. Ik moet er niet aan denken om dat 2x in 3 jaar te hebben.
 
Dat is echt horror inderdaad. Ik vond het twee seizoenen geleden zo ontzettend saai om maar 1 wedstrijd per week te hebben. Ik moet er niet aan denken om dat 2x in 3 jaar te hebben.
O wacht we moeten ook eerste van KNVB Bekker geknikkerd worden dan hebben we pas een wedstrijd per week, maar ik heb vertrouwen in onze team dat we overleven de eerste ronde van KNVB niet ?
 
PSV moet lekker doorgaan zoals ze al jaren doen. Zichzelf voor de gek houden en net doen alsof alles gaat zoals gepland.
Als het inderdaad gaat zoals men gepland heeft, dan is PSV al jaren geen topclub meer in denken en doen.
Als het niet gaat zoals gepland, maar men doet bewust alsof de neus bloedt, dan verdienen ze dit resultaat en de ontstane situatie.
Wat een ontzettend verschil met een jaar geleden. De sfeer, het vuur, de passie... Het lijkt een heel ver verleden inmiddels.
 
Ik ben enorm geschrokken van het niveau van PSV gisteren. Met de aanval is niet veel mis, maar daarachter is het behelpen en ontstijgt het het niveau van de subtop eredivisie nauwelijks. Ook qua gedrag was het stuitend. Laten we eerlijk zijn: dit is typisch EL voetbal, dus wat dat betreft krijgt PSV wat het verdiend.
  • Malen: fijne spits, echte groeibriljant. Het is voor hem te hopen dat PSV gaat spelen met meer creativiteit op het middenveld, zodat hij meer in stelling wordt gebracht en dat er een betere verdediging komt te staan, zodat hij z'n doelpunten niet voor de kat z'n k*t maakt;
  • Bruma: ik was sceptisch, maar laat zich positief gelden. Hele knappe en mooie goal. Heeft (nog) niet de inhoud om 90 minuten hoog niveau te halen, lijkt meestal na een uur rijp voor wissel. Benieuwd of dat kwestie van wennen/conditie is, of dat het zijn 'stamina' is;
  • Lozano: vecht vooral tegen zichzelf. Ik mis zijn speelplezier van begin vorig seizoen. Zoals hij nu voetbalt, heeft PSV weinig aan hem en zie ik liever 50 mln op de bank (na gisteren nog maar 40 mln) en Gakpo op zin plekkie;
  • Rosario zou hier in het dorp nog geen aanvoerder mogen zijn. Aardige voetballer, maar slecht in vorm en zou dus gewoon gewisseld moeten worden. Gisteren tenenkrommend zwak;
  • Guti begon aardig, maar zakte toch ook ver terug, en dat terwijl juist hij de statuur heeft om het elftal op sleeptouw te nemen.
  • Bergwijn is een fijne speler, in geval van nood geen onverdienstelijke nr 10, maar er was geen sprake van nood. Waarom niet 'gewoon' Ihattaren neerzetten? Zeker toen PSV 2-1 achter kwam, toen had Bergwijn naar voren geschoven moeten worden en Ihattaren op 10. Kom ik straks op terug bij Mark van B;
  • Sadilek is een prima verdedigende middenvelder, een in potentie betere uitvoering van Hendrix, maar het is een matige linksback. Zo heeft PSV eerder een speler kapot mee gemaakt (Hutchinson). Ik verwijt Sadilek niets. Maar wie vervangt hem, waarom is Lato nog niet 'rijp' voor een basisplaats? Raar dat een goede voetballer zo lang nodig zou hebben. Zorgen linksachter;
  • Dumfries: beetje hetzelfde verhaal als Rosario. Belabberde vorm, maar in zijn geval is het irritant dat hij zich dan teveel maniertjes aanmeet. Ook irritant: tot middenlijn opstomen en dan breed of achteruit spelen, óók als er gewoon nog ruimte vóór hem ligt, waarom dan niet eroverheen komen? In deze vorm zou ook Dumfries gewoon eens op de bank gezet moeten worden. Ik zou graag eens Teze zien;
  • Luckassen: speelt eigenlijk niet eens onaardig, maar maakt iedere wedstrijd weer meerdere domme kardinale fouten. Onbetrouwbaarheid is een heel slechte eigenschap voor een verdediger. Snel Baumgartl neerzetten dus;
  • Viergever: aardige voetballer, maar op z'n best een goede subtopper. Is niet meedogenloos genoeg voor de top: te vaak halfzacht en te laat ingrijpen. Snel Boscagli neerzetten, die beviel me goed o.b.v. lange (cross) pass en indribbelen in het middenveld;
  • Zoet: was gisteren bijna zielig om te zien. Leek er een schepje bovenop te doen, maar werd zodoende een karikatuur van zichzelf. Driftig uitkomen, om vervolgens de bal niet te pakken, maar halfbakken weg te stompen. En ja, het schot was kiezelhard, maar ook gewoon recht op hem af. Zegt geen vormcrisis te hebben en ik denk dat hij gelijk heeft: dit ís gewoon zijn vorm, hij is al op z'n retour;
  • Van Bommel: zoveel wijzigingen zijn er nu ook weer niet, dus dat rechtvaardigt niet dat PSV tactisch zó slecht speelt. En wordt er niet meer op verdedigen getraind? Het was echt van schrikbarend laag niveau. Gakpo inbrengen was logisch en vergt geen inzicht, maar maar één wissel terwijl je achter staat?! Ik heb daarna geen enkele reactie gezien, niet bij spelers, maar ook niet bij de trainer. En daar ben je voor als trainer. Onbegrijpelijk dat Bergwijn niet naar voren gestuurd werd en bijvoorbeeld een Ihattaren ingebracht werd.

Maar het aller verdrietigst ben ik over het feit dat ik me nauwelijks kan identificeren met dit team. Laat staat als iemand als Berghuis erbij zou komen, dat zou het nóg erger maken. En als dít te keuzes zijn die PSV maakt, dat zouden ze echt een enorm bord voor hun kop hebben als ze verbaasd zijn dat jeugdspelers hun heil elders zoeken.

Wat mij betreft korte metten maken met dit stelletje slampampers. Ik zie de openingswedstijd uit naar de volgende opstelling:
Unnerstall
Teze-Baumgartl-Boscagli-Lato (of toch maar Viergever als Lato nog heeft leren voetballen)
Sadilek-Ihattaren-Guti
Bergwijn-Malen-Bruma

Stelletje @$##$!
Je zou nog op Ihattaren/Bergwijn terugkomen....;)
 
Wat een ontzettend verschil met een jaar geleden. De sfeer, het vuur, de passie... Het lijkt een heel ver verleden inmiddels.
Toen waren we kampioen. Met vaak afzichtelijk voetbal, maar dat maakte het merendeel van de supporters niet uit. Alles was hallelujah, net als de eerste helft van het vorige seizoen. Dat we toen vaak met veel mazzel waardeloze uitwedstrijden tegen degradatiekandidaten wonnen, mocht de pret niet drukken.
Tot we na de winterstop gingen verliezen en onze grootste concurrent vooral in Europa steeds beter ging draaien. Toen deugde er ineens niets meer van en werd het gras aan de overkant almaar groener. Inmiddels worden onze spelers, trainer en directieleden hier uitgemaakt voor losers, sukkels, nitwits en idioten.

Ooit komt er weer een tijd van sportieve successen. Dan lopen we allemaal weer kritiekloos in de polonaise en zijn 'de sfeer, het vuur en de passie' weer helemaal terug. Hoe goed of slecht het voetbal ook is.
 
Toen waren we kampioen. Met vaak afzichtelijk voetbal, maar dat maakte het merendeel van de supporters niet uit.
Waren we kampioen? Ik was het alweer vergeten. Het laatste seizoen onder Cocu heb ik niet veel meegekregen van het voetbal, ik kon er namelijk maar moeilijk naar kijken.
Nee, ik doelde meer op de frisse wind die Bommel deed waaien. Er werd gelachen, aangevallen en er was bravoure. Tot, laten we zeggen in november, de boel in rap tempo om begon te draaien en het zwakker en lelijker werd met de week.
 
Laatst bewerkt:
Waren we kampioen? Ik was het alweer vergeten. Het laatste seizoen onde Cocu heb ik niet veel meegekregen van het voetbal, ik kon er namelijk maar moeilijk naar kijken.
Nee, ik doelde meer op de frisse wind die Bommel deed waaien. Er werd gelachen, aangevallen en er was bravoure. Tot, laten we zeggen in november, de boel in rap tempo om begon te draaien en het zwakker en lelijker werd met de week.
Ik durf te stellen dat het al de tweede wedstrijd - uit tegen Fortuna - zwak en lelijk was. Die 'frisse wind' van Van Bommel hing vooral samen met de resultaten en het beeld dat (daardoor) in de media werd geschetst. Het is niet toevallig dat die frisse wind kennelijk ging liggen toen de resultaten minder werden, terwijl er op dat moment nog echt niet zoveel slechter werd gespeeld.
 
Toen waren we kampioen. Met vaak afzichtelijk voetbal, maar dat maakte het merendeel van de supporters niet uit. Alles was hallelujah, net als de eerste helft van het vorige seizoen. Dat we toen vaak met veel mazzel waardeloze uitwedstrijden tegen degradatiekandidaten wonnen, mocht de pret niet drukken.
Tot we na de winterstop gingen verliezen en onze grootste concurrent vooral in Europa steeds beter ging draaien. Toen deugde er ineens niets meer van en werd het gras aan de overkant almaar groener. Inmiddels worden onze spelers, trainer en directieleden hier uitgemaakt voor losers, sukkels, nitwits en idioten.

Ooit komt er weer een tijd van sportieve successen. Dan lopen we allemaal weer kritiekloos in de polonaise en zijn 'de sfeer, het vuur en de passie' weer helemaal terug. Hoe goed of slecht het voetbal ook is.
Dit heet toch topsport? Toen Kromowijoyo op jonge leeftijd bijna alles won, was er halleluja en zij kon niet meer stuk. Toen ze een paar jaar bijna niets meer won, telde ze niet meer mee en er hing een negatieve sfeer om haar heen. Bij topsport telt je actuele prestatie en niet wat je eergisteren won. Zo is het altijd geweest en zo zal het ook blijven. En wat mij betreft is dat dan ook terecht: het gaat om de tientallen miljoenen die een club misloopt en dat niet alleen: het heeft zeer verregaande consequenties kwa financiering, uitstraling, succesvolle scouting, de ranglijst enz.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan