Favoriete ex-PSV'er.

Tradgard

Basisspeler
Pröpper toch wel. Heeft mindere potten gespeeld maar wel een stylist, rasvoetballer en bescheiden, heb daar een zwak voor.

Overigens ben ik door de lijst gegaan met ex-spelers van PSV die nu nog actief zijn en dit is toch wel een matige generatie in vergelijking met de 40 jaar ervoor. Daar zaten altijd wel wereldtoppers bij.

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Pröpper toch wel. Heeft mindere potten gespeeld maar wel een stylist, rasvoetballer en bescheiden, heb daar een zwak voor.

Overigens ben ik door de lijst gegaan met ex-spelers van PSV die nu nog actief zijn en dit is toch wel een matige generatie in vergelijking met de 40 jaar ervoor. Daar zaten altijd wel wereldtoppers bij.
Inherent aan de nieuwe verhoudingen binnen het internationale voetbal. Zie ook de positie van de eredivisie.

Mohr

Routinier
Inherent aan de nieuwe verhoudingen binnen het internationale voetbal. Zie ook de positie van de eredivisie.
De eredivisie lijkt dan weer in de lift te zitten. Nederlands elftal doet het goed (altijd een indicator) met ook toekomstige toestroom, meerdere elftallen die Europees meedoen, met (kans op) overwintering.

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
De eredivisie lijkt dan weer in de lift te zitten. Nederlands elftal doet het goed (altijd een indicator) met ook toekomstige toestroom, meerdere elftallen die Europees meedoen, met (kans op) overwintering.
Zolang buitenlandse subtoppers en Nederlandse internationals liever bij Bournemouth, Brighton etc spelen dan bij PSV en Ajax, is het Nederlandse clubvoetbal er nog niet echt bovenop.

Quagmire

Aanvoerder
Rommedahl... vraag me niet waarom maar de eerste naam die in me op kwam, neem aan dat die dan me #1 is :zwijgen:

Buitenspelgoal

Routinier
Op Robben, Cocu, Van Bommel enzovoorts na (jeugdhelden) staan Moreno en Guardado bij mij wel bovenaan. Tussen die twee kiezen kan ik niet. Guardado was in zijn PSV-tijd zo'n complete middenvelder. Hij kon het veld betreden met een over-mijn-lijk mentaliteit en zijn tegenstanders onder de grasmat stoppen, maar tegelijkertijd ook wonderschone (cross)passes afleveren. Die combinatie gaf hem internationale allure, zeker de CL in 15/16. Wie herinnert zich nog die pass op Lestienne tegen United? Die bal op Luuk de Jong tegen Wolfsburg? Zo'n speler mis ik enorm bij PSV.

Moreno was als verdediger dan weer zeer compleet. Scoorde regelmatig, maar kon ook goed verdedigen. Een van de beste, al dan niet de beste meevoetballende centrale verdediger in jaren. Die jongen had zoveel zelfvertrouwen dat hij soms druk kwam zetten in de 16 van de tegenstander. Bijna Van Dijk-achtig, maar dan natuurlijk op een wat lager niveau.

Als duo waren ze fantastisch, zowel op het veld als persoonlijkheden ernaast.

Bovenaan Onderaan