Favoriete Cabaretier(e)/Cabaretgroep

RIP Paul Mooney. (oa schrijver voor Richard Pryor)

First they did The Mexican with Brad Pitt. Now they've got The Last Samurai with Tom Cruise. Well, I've written a script. Maybe they'll produce my film... It's called, The Last N*gger on Earth, starring Tom Hanks. Maybe they'll produce that.
 
RIP Paul Mooney. (oa schrijver voor Richard Pryor)

First they did The Mexican with Brad Pitt. Now they've got The Last Samurai with Tom Cruise. Well, I've written a script. Maybe they'll produce my film... It's called, The Last N*gger on Earth, starring Tom Hanks. Maybe they'll produce that.
Het was niet allemaal koek en ei tussen de familie Pryor en Mooney.
Ik vond het altijd wel een leuke kerel. Maar ja, dat vond ik vroeger van Bill Cosby ook.
 
Het was niet allemaal koek en ei tussen de familie Pryor en Mooney.
Ik vond het altijd wel een leuke kerel. Maar ja, dat vond ik vroeger van Bill Cosby ook.
Weet ik niet. Ik kijk altijd weinig van beroemdheden van hun "andere leven". Van veel bands waar ik fan van ben weet ik de individuele namen niet eens tenzij ik opzoek in welke bands ze nog meer zitten en van acteurs kijk ik de films die me goed lijken. Ik weet niet wat PSV-ers doen na de wedstrijd tenzij ik het hier zie (bv Zahavi)

Mooney was wel bij "The Green Room" met de dochter van Pryor. klik Dat was trouwens een geweldig programma.
 
Vroeger: Erik van Muiswinkel en Joep van t Hek.
Heb ook een tijdje veel gelachen om Najib Amhali maar op een gegeven moment werd het eendimensionaal voor mij.
Tegenwoordig:
Daniel Arends
Theo Maassen
Verder Maz Jobrani, voor jullie een onbekende maar voor de Iraniërs niet. Woonachtig in de VS en is best leuk.
 
Ik wilde met mijn zus naar Pieter Derks begin januari...helaas ..Coronamaatregelen, maar dat is ook een erg goeie cabaretier.
 
Inderdaad. Heb aardig wat van Micha Wertheim gezien. Ook goeie cabaretier!
Die is echt goed. Niet meer de laatste shows.

Maar voor mij is ‘voor de zoveelste keer’ een absolute topper. Gewoon een deel van de show dubbel doen is gewaagd en uniek. Ik zat destijds op het puntje van mijn stoel: ‘Gaat hij nou echt nog een keer zeggen wat hij een kwartier geleden ook zei?’
Het werd ongemakkelijk in de zaal, pijnlijk zelfs hier en daar, maar verder meer dan geniaal. Bewust bewijzen dat grappen soms maar 1x werken, maar soms juist 2x gemaakt moeten worden. Ik ben nog nooit zo verrast door een cabaretier.

Als (jonge) tiener was voor mij Freek de Jonge met zijn shows begin jaren ‘80 geweldig.

En dan Blackadder en daarna met terugwerkende kracht stukjes van Monty Python leren waarderen.
Jiskefet de eerste jaren, voordat ze in de studio gingen. Wim Helsen.

Dan houdt het wel op. Word wat ouder denk ik, moeilijk om vernieuwende dingen te ontdekken. Shows duren me ook te lang. Dwaal in een theaterzaal steeds vaker af met mijn gedachten, helaas.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan