Favoriete Cabaretier(e)/Cabaretgroep

Omdat ie nog geen enkele keer genoemd werd van de Nederlandse cabaretiers (wellicht onbekend, of niet grappig genoeg?) - shoutout naar Hans Liberg. Muziek cabaret van achter (o.a.) de piano. Heeft wel een Bert Visscher-ische stijl (vaak t zelfde) maar wel n unieke niche, en gewoon n zeer begenadigd muzikant.
 
Omdat ie nog geen enkele keer genoemd werd van de Nederlandse cabaretiers (wellicht onbekend, of niet grappig genoeg?) - shoutout naar Hans Liberg. Muziek cabaret van achter (o.a.) de piano. Heeft wel een Bert Visscher-ische stijl (vaak t zelfde) maar wel n unieke niche, en gewoon n zeer begenadigd muzikant.
Meerdere keren heen geweest. Goeie shoutout !
 
Omdat ie nog geen enkele keer genoemd werd van de Nederlandse cabaretiers (wellicht onbekend, of niet grappig genoeg?) - shoutout naar Hans Liberg. Muziek cabaret van achter (o.a.) de piano. Heeft wel een Bert Visscher-ische stijl (vaak t zelfde) maar wel n unieke niche, en gewoon n zeer begenadigd muzikant.
Het probleem met Hans Liberg is, dat hij praat tussendoor 😄 Eenmaal achter zijn piano is ie wel goed, maar ik vind hem totaal niet grappig.
 
Top 10 in willekeurige volgorde (Nederlandse cabaretiers)

Theo Maassen (Die staat sowieso wel op 1)
Herman Finkers
Alex Ploeg
Pieter Derks
Ronald Goedemondt
Rayen Panday
Daniel Arends
Peter Pannekoek
Micha Wertheim
Harrie Jekkers

Ook wel goed: Najib Amhali, Jochem Myjer, Fabian Franciscus, Emilio Guzman, Stefan Pop, De Vliegende Panters, Thijs van Domburg, Arjen Lubach, Rene van Meurs, Martijn Koning. (misschien mis ik nog een paar)
K zou zeggen: wie blijft er nog over? :ROFL:

O, Hans Teeuwen zie ik.
 
Top 10 in willekeurige volgorde (Nederlandse cabaretiers)

Theo Maassen (Die staat sowieso wel op 1)
Herman Finkers
Alex Ploeg
Pieter Derks
Ronald Goedemondt
Rayen Panday
Daniel Arends
Peter Pannekoek
Micha Wertheim
Harrie Jekkers

Ook wel goed: Najib Amhali, Jochem Myjer, Fabian Franciscus, Emilio Guzman, Stefan Pop, De Vliegende Panters, Thijs van Domburg, Arjen Lubach, Rene van Meurs, Martijn Koning. (misschien mis ik nog een paar)
Misschien sta je er niet erg bij stil, maar dit is wel een heel mannelijk rijtje. Ik wil graag Brigitte Kaandorp, Sara Kroos en Tineke Schouten aan dit illustere gezelschap toevoegen.
 
Omdat ie nog geen enkele keer genoemd werd van de Nederlandse cabaretiers (wellicht onbekend, of niet grappig genoeg?) - shoutout naar Hans Liberg. Muziek cabaret van achter (o.a.) de piano. Heeft wel een Bert Visscher-ische stijl (vaak t zelfde) maar wel n unieke niche, en gewoon n zeer begenadigd muzikant.
Ik ben in 2009 naar z'n show geweest. Het is niet schateren van het lachen maar zijn absurde humor en zijn constante interactie met het publiek waren super.
 
.
Alledrie niet grappig.
Ligt eraan. Schouten is volks, meer typetjes. Kroos vind ik saai. Kaandorp was in m'n studenten tijd grappig. Maar ze is hetzelfde blijven doen en ik ben het ontgroeid denk ik. Doet me niks meer..
 
.

Ligt eraan. Schouten is volks, meer typetjes. Kroos vind ik saai. Kaandorp was in m'n studenten tijd grappig. Maar ze is hetzelfde blijven doen en ik ben het ontgroeid denk ik. Doet me niks meer..
Kaandorp ben ik een keer met m'n vader heen geweest. Mja, we vonden het beide niet veel.
 
Top 10 in willekeurige volgorde (Nederlandse cabaretiers)

Theo Maassen (Die staat sowieso wel op 1)
Herman Finkers
Alex Ploeg
Pieter Derks
Ronald Goedemondt
Rayen Panday
Daniel Arends
Peter Pannekoek
Micha Wertheim
Harrie Jekkers

Ook wel goed: Najib Amhali, Jochem Myjer, Fabian Franciscus, Emilio Guzman, Stefan Pop, De Vliegende Panters, Thijs van Domburg, Arjen Lubach, Rene van Meurs, Martijn Koning. (misschien mis ik nog een paar)
Ton Kas?
 
Alledrie niet grappig.
Dat mag jij vinden. Ik heb me rot gelachen in het theater bij de eerste twee en de liedjes vind ik niet alleen best komisch, maar ook mooi om naar te luisteren. Tineke Schouten heb ik nooit live gezien, maar haar typetjes vind ik qua niveau alleen overtroffen worden door het iconische duo v. Kooten en de Bie.
 

Jabroer show blijft top. Moppen/anecdotes met veel droge humor.

Dit waren wel allemaal oude grappen die al vele jaren in elke moppentrommel te vinden zijn.

Maar wellicht heeft ie zelf ook nog wat verzonnen in die show.
 
Misschien sta je er niet erg bij stil, maar dit is wel een heel mannelijk rijtje. Ik wil graag Brigitte Kaandorp, Sara Kroos en Tineke Schouten aan dit illustere gezelschap toevoegen.

Ik vond de ouudejaarsconference van Claudia de Breij (2022?) echt heel goed. Niet schaterlachend, maar wel rake woorden en aan t denken zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan