Favoriete Cabaretier(e)/Cabaretgroep

Bill Burr
George Carlin
Micha Wertheim
Chris Porter
Louis CK

Dit lijstje kan zomaar veranderen. Guzman sluit ik me aan bij de mening van Kira. Daniel Arends vind ik vaak doorgeslagen in zijn grofheid/ arrogantie/ gemeenheid.
Ook leuk vond ik altijd Eric van Sauers. Wat is daarmee gebeurd?

Micha Wertheim is ook wel goed. Heel anders.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Graag gedaan, graag gedaan. Z'n laatste heb ik eerlijk gezegd twintig minuten van gekeken en uitgezet. Er miste iets.

Iets te veel herhaling? Wat ik aan z'n eerste 4 (wellicht) 5 shows briljant vind is het opzoeken van de onbenul/loserrol. Daarnaast z'n timing en intonatie.
 
Bill Burr
George Carlin
Micha Wertheim
Chris Porter
Louis CK

Dit lijstje kan zomaar veranderen. Guzman sluit ik me aan bij de mening van Kira. Daniel Arends vind ik vaak doorgeslagen in zijn grofheid/ arrogantie/ gemeenheid.
Ook leuk vond ik altijd Eric van Sauers. Wat is daarmee gebeurd?
Zet uw portie amsterdamhaat aan de kant ( :grin: ) en lees:

 
Twee hele sterke voorkeuren:

NL - Daniel Arends
Internationaal - Ricky Gervais
 
Twee hele sterke voorkeuren:

NL - Daniel Arends
Internationaal - Ricky Gervais
Ricky vind ik briljant in zijn GG optredens. Zijn shows zijn goed.

Arends vind ik vaak gemeen om gemeen te zijn. Zijn mop over de aap die op straat loopt is dan wel weer geweldig
 
Jim Jeffries (tja, gun control is wat mij betreft het beste stukje cabaret wat ik gezien heb)
Theo Maassen (maatschappelijk kritisch, filosofisch)
Ronald Goedemondt (lachen om de alledaagse dingen)
Jochem Myjer (vooral om zijn persoonlijkheid buiten cabaret shows om, al is "Even Geduld AUB" echt steengoed)
Badum/Padoem Pats (oneliners) en Jimmy Carr om dezelfde reden.

EDIT:
Eervolle vermelding voor Acda & de Munnik. Strikt genomen vind ik het geen cabaret, maar ik vind hun stukjes tussen de liedjes door ook heel erg sterk.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Ik heb het juist andersom. Oude shows: mehh. Beetje de Eddie Murphy stijl, geen fan van. Nu juist lekker veel diepgang, met maatschappijkritiek en scherpe humor.

Kwestie van smaak. Ik meen me te herinneren dat ik dezelfde discussie ooit had met Bacchus over Theo Maassen. Ik vond de grappen van Mengvoeders United allemaal wel aardig, maar soms net te veel onderbroekenlol. Waar ik juist Theo's maatschappijkritiek geweldig vond, vond Bacchus dat juist weer irritant. Maar correct me if I'm wrong, ik was niet meer helemaal helder tijdens dit gesprek.
Klopt.

Grappig dat jij je dit gesprek überhaupt nog herinnert! :grin:
 
Ik vergeet een van de grootste!!! Doug Stanhope moet er natuurlijk in. Die doe ik dan ipv Daniel Arendse. (Ik ga niet uitleggen waarom ik hem niet leuk vind want dan ga ik in herhaling vallen maar laten we zeggen dat ik hem vaak gemeen vind om gemeen te zijn. Overigens had ik hem niet in mijn lijstje staan dus haal hem maar weg uit het lijstje van Brainz. )
 
Ik heb het juist andersom. Oude shows: mehh. Beetje de Eddie Murphy stijl, geen fan van. Nu juist lekker veel diepgang, met maatschappijkritiek en scherpe humor.

Kwestie van smaak. Ik meen me te herinneren dat ik dezelfde discussie ooit had met Bacchus over Theo Maassen. Ik vond de grappen van Mengvoeders United allemaal wel aardig, maar soms net te veel onderbroekenlol. Waar ik juist Theo's maatschappijkritiek geweldig vond, vond Bacchus dat juist weer irritant. Maar correct me if I'm wrong, ik was niet meer helemaal helder tijdens dit gesprek.
Wat je met deze post nu doet overkomen is alsof Chappelle en Murphy vroeger geen 'diepgang' (beetje een vaag, rekbaar begrip in deze) hadden of scherpe humor of maatschappelijke kritiek, waarmee je er m.i. behoorlijk naast zit. Het kan zijn dat de veel hardere, directe stijl je niet beviel, zoals je zegt, kwestie van smaak, maar de shows hadden wel degelijk sociaal/maatschappelijke kritiek, en de humor was, wederom .m.i., juist scherper. Als Chappelle nu dat stukje zou opvoeren wat ik daar plaatste, dan zou hij waarschijnlijk gelynched worden op social media en vervolgens zou het een nationaal tot internationaal schandaal worden.
 
Een willekeurige? Russische cabaretroulette?
Zoiets. Netflix. Gezocht naar Theo Maassen. Maar de enige show die erop stond, had ik dan weer wel gezien. Was laatst op tv, denk ik. Dus Ronald Goedemondt geworden. Was best leuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan