Excelsior - PSV | zaterdag 15 augustus | Eindstand 1-2

Krateos

Administrator
Administrator
Excelsior-PSV.png

En de eerste uitwedstrijd van het jaar. Wat gaat het worden?

Laatst bewerkt door een ninja:
Sano zal fit zijn, maar Kostic misschien niet niet helemaal (die trainde individueel itt Sano). Dest is wel weer terug, en Veerman mag ook weer meedoen.

Ik verwacht eigenlijk weer een 3 4 3 opstelling. De vraag is of Bosz ingrijpt na de slechte westrijd van zaterdag.

Is Kostic intussen wel speelgerechtigd? Ik wil Sano en Kostic graag aan het werk zien tegen een op papier laagvlieger als Excelsior.
Ik denk dan aan een eindstand van 1-4....Forza PSV....👍😎⚽

Is Kostic intussen wel speelgerechtigd? Ik wil Sano en Kostic graag aan het werk zien tegen een op papier laagvlieger als Excelsior.
Ik denk dan aan een eindstand van 1-4....Forza PSV....👍😎⚽
Gisteren had Kostić nog geen werkvergunning. Daarom traint hij ook nog individueel.

Sano zal fit zijn, maar Kostic misschien niet niet helemaal (die trainde individueel itt Sano). Dest is wel weer terug, en Veerman mag ook weer meedoen.

Ik verwacht eigenlijk weer een 3 4 3 opstelling. De vraag is of Bosz ingrijpt na de slechte westrijd van zaterdag.
Denk wel de nodige mutaties met Veerman, Sano en Dest erbij. Maar qua systeem zou het idd best hetzelfde als zaterdag kunnen zijn. Bosz is best koppig mannetje…wil dan zijn gelijk halen…althans mijn gevoel na de persco van zaterdag

Misschien dat we dit keer niet weer de voorbeschouwingen krijgen in de trant van "dit is een eitje", "daar moeten we met gemak van kunnen winnen", degradatie kandidaat die we even met een nulletje of 5 wegspelen."
Persoonlijk verwacht ik opnieuw een moeilijk duel waarin we blij mogen zijn als het drie punten oplevert.

Nieuw puntverlies kunnen we ons absoluut niet permitteren en juist dat verhoogt de moeilijkheidsfactor voor ons.
Als zijnde een nog totaal niet op elkaar ingespeeld, onzeker en dus kwetsbaar team.
Zal echt blij zijn als we drie punten bij kunnen schrijven zaterdag na dit tweede van drie "makkelijke" openingsduels.

Misschien dat we dit keer niet weer de voorbeschouwingen krijgen in de trant van "dit is een eitje", "daar moeten we met gemak van kunnen winnen", degradatie kandidaat die we even met een nulletje of 5 wegspelen."
Persoonlijk verwacht ik opnieuw een moeilijk duel waarin we blij mogen zijn als het drie punten oplevert.

Nieuw puntverlies kunnen we ons absoluut niet permitteren en juist dat verhoogt de moeilijkheidsfactor voor ons.
Als zijnde een nog totaal niet op elkaar ingespeeld, onzeker en dus kwetsbaar team.
Zal echt blij zijn als we drie punten bij kunnen schrijven zaterdag na dit tweede van drie "makkelijke" openingsduels.
Denk dat iedereen wel inziet dat we verdedigend waardeloos zijn en niks simpel gaan winnen maar men wil graag positief zijn. Ik kan dat ook niet hoor haha.

Denk wel de noodzakelijke mutaties met Veerman, Sano en Dest erbij. Maar qua systeem zou het idd best hetzelfde zijn als zaterdag kunnen zijn. Bosz is het beste koppig mannetje…wil dan gelijk halen…althans mijn gevoel na de persco van zaterdag
Met het systeem was weinig of niks mis, indien Flamingo niet flatert heb je alles onder controle. Nu kon Fortuna zich nog meer ingraven .

Met het systeem was weinig of niks mis, indien Flamingo niet flatert heb je alles onder controle. Nu kon Fortuna zich nog meer ingraven .
Klopt deels, maar hoeveel kansen heeft PSV zelf gecreëerd? Waar waren onze spitsen? Totaal onzichtbare Til en Pepi en zelfs Mijnans was nauwelijks te herkennen op het veld. Onze doelpunten werden gemaakt door verdedigers ( Flamingo en Fernández). Waar hebben we dan de spitsen voor nodig? En de spaarzame kansen die Til en Pepi wel kregen, werden kinderlijk verprutst... 😡

Klopt deels, maar hoeveel kansen heeft PSV zelf gecreëerd? Waar waren onze spitsen? Totaal onzichtbare Til en Pepi en zelfs Mijnans was nauwelijks te herkennen op het veld. Onze doelpunten werden gemaakt door verdedigers ( Flamingo en Fernández). Waar hebben we dan de spitsen voor nodig? En de spaarzame kansen die Til en Pepi wek kregen, werden kinderlijk verprutst... 😡
Denk dat het tekort komen van kansen niet kwam door het systeem, maar de spelers die meededen. Als je speelt met de combinatie Til-Pepi heb je 0 voetbal, van Bommel en Bouhamdi op links speelden als natte winden, vanuit het middenveld had je nul passing maar alleen spelers die liepen met de bal. Straks met Kostic, Sano, Veerman, Plea, Dest en een voetballende cv er weer bij zul je zien dat hetzelfde systeem veel beter werkt.

Constaterende dat voetbal opportunisme is en onze achterste linie veel steken laat vallen,

Overwegende dat het ons daarom vrijstaat om te overreageren, en Flamingo, Yarek, Obispo en Sildillia allemaal geen aanspraak op speeltijd maken, maar ook Van Bommel en Pepi tegenvielen,

Concluderende dat Bosz altijd met veel middenvelders wil spelen die vooral goed aan de bal zijn, stel ik het volgende basiselftal voor:

Mijnans - Plea - Til
Dest - Veerman - Wanner - Perisic
Fernandez - Sano - Mauro
Kovar

Was getekend,

Krateos

Constaterende dat voetbal opportunisme is en onze achterste linie veel steken laat vallen,

Overwegende dat het ons daarom vrijstaat om te overreageren, en Flamingo, Yarek, Obispo en Sildillia allemaal geen aanspraak op speeltijd maken, maar ook Van Bommel en Pepi tegenvielen,

Concluderende dat Bosz altijd met veel middenvelders wil spelen die vooral goed aan de bal zijn, stel ik het volgende basiselftal voor:

Mijnans - Plea - Til
Dest - Veerman - Wanner - Perisic
Fernandez - Sano - Mauro
Kovar

Was getekend,

Krateos
Grapje dit, toch? Plagiaat! Bronvermelding! Of moet ik appjes openbaren?

Zelfs met een waardeloze verdediging moet een club als PSV hier met de punten naar huis gaan.
Klinkt dat ik er gerust op ben, nou wees gerust, dat ben ik niet.

Ok iets serieuzer dan,

Bommel - Pepi - Peer
Veerman - Til - Mijnans
Mauro - Obispo - Flamingo - Dest
Kovar

Zo iets? Of Mauro wel naar het middenveld, Dest naar links en Sildillia terug als basisspeler?

Ok iets serieuzer dan,

Bommel - Pepi - Peer
Veerman - Til - Mijnans
Mauro - Obispo - Flamingo - Dest
Kovar

Zo iets? Of Mauro wel naar het middenveld, Dest naar links en Sildillia terug als basisspeler?
Misschien inderdaad Mauro naar het middenveld, want de namen die je eerst noemt zijn te aanvallend ingesteld.
Anderzijds; als er voor niet goed druk gezet wordt gaat het sowieso mis.

Noa en Plea geblesseerd en doen in ieder geval deze wedstrijd niet mee. De blessure van Noa schijnt mee te vallen, maar die van Plea moet nader onderzocht worden, waarbij het gelukkig niet om zijn knie gaat.

Dus....het blessurespook komt ook in dit seizoen weer even om de hoek kijken.

Terug
Bovenaan Onderaan