Europees Kampioenschap 2020

Als Nederland de 1/8 finale wint dan moeten ze in de kwartfinale tegen
de winnaar van Wales - Denemarken.


:D :lmao:
 
Kan jou af en toe ook niet volgen. Dan vind je dat iedereen te kritisch is op De Jong, dan heb je geen vertrouwen meer in zijn verkoopskills. Wat is het nou?

Het is heel simpel. Als TD heb je twee belangrijke taken: kopen en verkopen.
Ik vind dat er teveel wordt gezeken op het aankoopbeleid. We roepen dingen, krijgen het, en gaan dan weer iets zoeken wat we dan weer willen waardoor het toch niet goed is. Soms terecht, nu vind ik dat niet.

Maar dan is daar het verkoopbeleid. Dat is al jaren voer voor discussie. Ik heb het veel verdedigd, ik blijf erbij dat we onze verwachtingen soms te hoog inzetten en te veel kijken naar Ajax. Die verkopen een zak hooi nog voor 1 miljoen, zolang het ooit maar dat shirt heeft gedragen. Maaaar, dan is daar ons herenakkoord. Het heeft ons al vele miljoenen gekost, want we gaan bij het eerste bod meteen akkoord. Nu hebben we met Dumfries iemand die uitblinkt op een EK en dus een bak geld kan opbrengen, wat doen wij 'hij heeft alles voor ons gegeven, 12 miljoen is genoeg'. Vandaar mijn opmerking over Malen, die kan bij dat scenario ook vast voor 15 miljoen opgehaald worden. Oftewel, ik ben kritisch op het verkoopbeleid.
 
Het is heel simpel. Als TD heb je twee belangrijke taken: kopen en verkopen.
Ik vind dat er teveel wordt gezeken op het aankoopbeleid. We roepen dingen, krijgen het, en gaan dan weer iets zoeken wat we dan weer willen waardoor het toch niet goed is. Soms terecht, nu vind ik dat niet.

Maar dan is daar het verkoopbeleid. Dat is al jaren voer voor discussie. Ik heb het veel verdedigd, ik blijf erbij dat we onze verwachtingen soms te hoog inzetten en te veel kijken naar Ajax. Die verkopen een zak hooi nog voor 1 miljoen, zolang het ooit maar dat shirt heeft gedragen. Maaaar, dan is daar ons herenakkoord. Het heeft ons al vele miljoenen gekost, want we gaan bij het eerste bod meteen akkoord. Nu hebben we met Dumfries iemand die uitblinkt op een EK en dus een bak geld kan opbrengen, wat doen wij 'hij heeft alles voor ons gegeven, 12 miljoen is genoeg'. Vandaar mijn opmerking over Malen, die kan bij dat scenario ook vast voor 15 miljoen opgehaald worden. Oftewel, ik ben kritisch op het verkoopbeleid.
Eens dat er meer aan te merken is op verkoopbeleid dan inkoop, maar lijkt mij onnodig ingewikkeld om een scheidslijn te creëren wanneer je wel of geen kritiek mag uiten. De scouting is al jaren een ondergeschoven kindje. Dus het is ook niet gek dat we zelden worden verrast door originele aankopen die goed uitpakken. Psv moet het vooral hebben van oude spelers terughalen en voormalige jeugdspelers van ajax oppikken. Weet niet precies hoe oud je bent maar ik ben van de generatie die bewust het scoutingswerk heeft meegemaakt van Piet de visser bij psv. Dan baal je gewoon dat de leiding over de scouting in handen wordt gegeven aan oud-spelers zonder enige scoutingservaring en dat je de enige echte scout in je staf naar ajax laat vertrekken. In dat opzicht is het een wonder dat psv het nog zo goed heeft gedaan afgelopen jaren....
 
Eens dat er meer aan te merken is op verkoopbeleid dan inkoop, maar lijkt mij onnodig ingewikkeld om een scheidslijn te creëren wanneer je wel of geen kritiek mag uiten. De scouting is al jaren een ondergeschoven kindje. Dus het is ook niet gek dat we zelden worden verrast door originele aankopen die goed uitpakken. Psv moet het vooral hebben van oude spelers terughalen en voormalige jeugdspelers van ajax oppikken. Weet niet precies hoe oud je bent maar ik ben van de generatie die bewust het scoutingswerk heeft meegemaakt van Piet de visser bij psv. Dan baal je gewoon dat de leiding over de scouting in handen wordt gegeven aan oud-spelers zonder enige scoutingservaring en dat je de enige echte scout in je staf naar ajax laat vertrekken. In dat opzicht is het een wonder dat psv het nog zo goed heeft gedaan afgelopen jaren....

Laat ik het zo zeggen, ik ben het eens met het feit dat het veel terugvallen op oudere spelers is etc. Maar het valt me ook op dat wat er ook gebeurd er altijd wel iets is waardoor een speler alsnog niets is en het beleid wordt afgekraakt. En dat zonder een bal aangeraakt te hebben.
 
Ze zijn niet verboden en mogen gewoon gedragen worden. Net zoals mensen een keppel mogen dragen. Mits het niet een gevaar kan zijn bij het uitvoeren van het werk. De uitleg van de weg. En neit de uitleg van een agent die denkt boven de wet te staan.


Ook moeders die zich houden aan boven genoemde wet moeten gewoon toegelaten wroden. Verder is het zo dat je op openbare scholen in Frankrijk geen uiting mag hebben van het geloof, ongeacht welk geloof. Een christen mag ook geen ketting dragen met een kruis. Dus in de basis geeft de franse wet al meer toe dan wat de normale omgangsvormen op de openbare scholen zijn. Zo zijn alle katholieke scholen standaard privescholen.


Hoetierick tijd voor een ander topic denk ik?
Lijkt me dat deze discussie beter ergens anders kn worden voortgezet ja….
 
Eens dat er meer aan te merken is op verkoopbeleid dan inkoop, maar lijkt mij onnodig ingewikkeld om een scheidslijn te creëren wanneer je wel of geen kritiek mag uiten. De scouting is al jaren een ondergeschoven kindje. Dus het is ook niet gek dat we zelden worden verrast door originele aankopen die goed uitpakken. Psv moet het vooral hebben van oude spelers terughalen en voormalige jeugdspelers van ajax oppikken. Weet niet precies hoe oud je bent maar ik ben van de generatie die bewust het scoutingswerk heeft meegemaakt van Piet de visser bij psv. Dan baal je gewoon dat de leiding over de scouting in handen wordt gegeven aan oud-spelers zonder enige scoutingservaring en dat je de enige echte scout in je staf naar ajax laat vertrekken. In dat opzicht is het een wonder dat psv het nog zo goed heeft gedaan afgelopen jaren....
Mja, Piet de Visser. Die kwam ook met genoeg spelers aanzetten die achteraf (dure) miskleunen bleken. En dan zat, vooral in de laatste periode, ook Lemic er vaak nog tussen.
 
Eens kijken.

A (gespeeld): Zwitserland 4 punten, -1 doelsaldo
B: als Denemarken en België winnen van resp. Rusland en Finland, dan is het waarschijnlijk dat hier de nummer 3 3 punten heeft en een doelsaldo van bijv. -2
C: bij een gelijkspel tussen Oekraïne en Oostenrijk staan beide landen op 4 punten, doelsaldo 0. Bij een andere uitslag heeft de nummer 3 3 punten en het doelsaldo gelijk aan de wedstrijd
D: Kroatië - Schotland is de wedstrijd waar het omdraait. Bij een gelijkspel zijn deze landen uitgeschakeld. Bij winst komt de winnaar ook op 4 punten en een doelsaldo van ca. 0.
E: Spanje moet eigenlijk winnen om door te gaan. Klinkt aannemelijk tegen Slowakije. Dan draait het om Zweden - Polen. Bij een gelijkspel of winst Zweden, heeft Slowakije als nummer 3 3 punten.
F: de poule des doods. De Duitsers verslaan Hongarije en gaan dan door. Als de Fransen niet verliezen van Portugal, zijn de Portugezen de nummer 3. Mocht Frankrijk winnen, dan heeft Portugal 3 punten.

Misschien is het dan dus wel zo dat de nummers 3 van B en F niet doorgaan. Dan speelt Nederland tegen de nummer 3D. Kroatië of Tsjechië.
Of B en E gaan niet door. Dan speelt Nederland ook tegen 3D.
Of B en D gaan niet door, dan speelt Nederland tegen bijv. Portugal.

Alle kans nog op een goede loting, denk ik dan toch.

Mocht Nederland de kwartfinale halen, dan speelt het tegen de winnaar Wales-2B. Dat zou wel eens Denemarken kunnen zijn. De halve finale is dan tegen 1D of 1E, waarschijnlijk. Dat zouden Engeland of Spanje zijn.

Als je 3F nu ontloopt, is het een prima route richting de finale. :CENSORED: Poe, en ik dacht eigenlijk dat Nederland er snel uit zou vliegen.
nummers 3.JPG
Nou, we weten inmiddels dat juist de nummer 3 van poule A (Zwitserland 4 punten) door is en dat Oekraïne (3 punten -1) en Finland (3 punten -2) in de wachtkamer zitten.

Als Kroatië vanavond gelijkspeelt, is het uitgeschakeld. Als Polen Zweden verslaat en Spanje Slowakije, zou Finland wel eens afkunnen vallen. Poules B en D eruit. Dan volgt voor Nederland Portugal of Frankrijk. Of de Franse moeten dus dik winnen, zodat Portugal niet eens doorgaat.
 
Bekijk bijlage 3497
Nou, we weten inmiddels dat juist de nummer 3 van poule A (Zwitserland 4 punten) door is en dat Oekraïne (3 punten -1) en Finland (3 punten -2) in de wachtkamer zitten.

Als Kroatië vanavond gelijkspeelt, is het uitgeschakeld. Als Polen Zweden verslaat en Spanje Slowakije, zou Finland wel eens afkunnen vallen. Poules B en D eruit. Dan volgt voor Nederland Portugal of Frankrijk. Of de Franse moeten dus dik winnen, zodat Portugal niet eens doorgaat.

ACDF is ook nog een prima realistische optie, waarna de nr 3 uit poule D volgt als tegenstander.

Vnvd moet er een winnaar komen bij Kroatië-Schotland.
Dan is de nr 3 van poule D zeker door.

Morgen moet dan Spanje winnen van Slowakije, maar niet met 2-3 , 3-4, 4-5 etc. Elke andere overwinning is goed.
Én Polen mag niet winnen van Zweden.
Dan komt Slowakije achter Oekraine.

#3's van poules B en E vallen dan af en houden we dus ACDF over.

Andere optie is dan Portugal met 3 of meer doelpunten verschil van Frankrijk verliest (en Hongarije niet wint), dan gaat de nr 3 van poule F niet door.
En in theorie kan Hongarije ook nog de nr 3 worden.

Maargoed, nog meerdere opties, waarvan 1 redelijk realistisch.
En anders moeten we gewoon Frankrijk of Portugal verslaan zondag. Als die 3e worden in die poule zijn ze dus verre van onverslaanbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan