Europees Kampioenschap 2020

Waarom, resultaten uit het verleden tellen niet mee voor de toekomst. Ik vind het ook gek dat we niet gewoon 1 grote pot met landen hebben en er dan domweg willekeurig 4 uittrekken. Niets geen commerciële belangen mee laten spelen.

Landen die een speelstad hebben spelen in hun eigen land, waardoor je simpelweg voordeel hebt. Dit helpt de grote landen weer. De landen zonder speelstad spelen dus altijd een uitwedstrijd.

Ik vind het vieren van 60 jaar EK op deze manier niet erg netjes naar de landen toe. Ik vind het idee mooi. Maaar het zou toch weel mooier zijn voor een Europa als wij onze wedstrijden in Italie afwerken en de Duitsers weer bij ons? In het kader van het EK en het continent te vieren?
Als je het in een land viert, heeft een land ontzettend voordeel. Nu is het juist meer verdeeld, toch?

Trouwens blind loten is niet verkeerd.
 
Als je het in een land viert, heeft een land ontzettend voordeel. Nu is het juist meer verdeeld, toch?

Nee, nu hebben alle landen met een speelstad die gekwalificeerd zijn het thuisvoordeel tijdens de 3 groepsduels, dus 6 landen die een voordeel hebben ipv 1 land. Dus 6 van de 24, is 25% van de landen die een voordeel hebben in de poulfase, ipv 4,1% van de deelnemende landen.
 
Nee, nu hebben alle landen met een speelstad die gekwalificeerd zijn het thuisvoordeel tijdens de 3 groepsduels, dus 6 landen die een voordeel hebben ipv 1 land. Dus 6 van de 24, is 25% van de landen die een voordeel hebben in de poulfase, ipv 4,1% van de deelnemende landen.
Of minder landen die geen voordeel hebben!
 
Ik weet niet hoe bewust het is, maar dat gelijkspel in N-Ierland is achteraf gezien toch een geniale zet.

En misschien is het wel bewust, aangezien er nauwelijks sprake is van een loting.
 
Nou, er mogen dus 26 spelers mee naar het EK. Dat betekent dat Weghorst dus eindelijk opgeroepen kan worden. Ik zou de volgende spelers meenemen:
Doel: Cillessen, Krul, Bijlow (Drommel mits niet fit)
Verdediging: De Vrij, De Ligt, Ake, Botman (ik ga er vanuit dat Van Dijk niet fit/wedstrijdfit zal zijn), Wijndal, Blind, Karsdorp, Dumfries
Middenveld: Frenkie, Wijnaldum, De Roon, Van de Beek, Klaassen, Koopmeiners, Gravenberch
Aanval: Depay, Weghorst, Luuk, Malen, Gakpo, Lang, Bergwijn, Berghuis

Zo heb je nog best een aardige selectie waar je prima wat mee kan bereiken als de tacktiek klopt. Ik hoop nog steeds dat Oranje weer 3-5-2 gaat spelen. Gebruik maken van het feit dat je uitstekende CVs hebt en ook meer goede spitsen dan buitenspelers. Ik denk dat weinig teams erg blij worden van tegen Weghorst en Depay tegelijk spelen als spitsenduo.
 
Nou, er mogen dus 26 spelers mee naar het EK. Dat betekent dat Weghorst dus eindelijk opgeroepen kan worden. Ik zou de volgende spelers meenemen:
Doel: Cillessen, Krul, Bijlow (Drommel mits niet fit)
Verdediging: De Vrij, De Ligt, Ake, Botman (ik ga er vanuit dat Van Dijk niet fit/wedstrijdfit zal zijn), Wijndal, Blind, Karsdorp, Dumfries
Middenveld: Frenkie, Wijnaldum, De Roon, Van de Beek, Klaassen, Koopmeiners, Gravenberch
Aanval: Depay, Weghorst, Luuk, Malen, Gakpo, Lang, Bergwijn, Berghuis

Zo heb je nog best een aardige selectie waar je prima wat mee kan bereiken als de tacktiek klopt. Ik hoop nog steeds dat Oranje weer 3-5-2 gaat spelen. Gebruik maken van het feit dat je uitstekende CVs hebt en ook meer goede spitsen dan buitenspelers. Ik denk dat weinig teams erg blij worden van tegen Weghorst en Depay tegelijk spelen als spitsenduo.
Blind is niet fit. Verder zou imk spelers die bij hun club nooit spelen niet meenemen, slaat nergens op, dus geen Bergwijn of vdBeek.
Ipv Botman zou ik dan Teze meenemen.
Verder: Koopmeiners niet goed genoeg, in de aanval zou ik dan toch ook Boadu en Stengs meenemen
 
Blind is niet fit. Verder zou imk spelers die bij hun club nooit spelen niet meenemen, slaat nergens op, dus geen Bergwijn of vdBeek.
Ipv Botman zou ik dan Teze meenemen.
Verder: Koopmeiners niet goed genoeg, in de aanval zou ik dan toch ook Boadu en Stengs meenemen
Je kunt dan toch Teze en Botman meenemen omdat Blind niet fit is? Botman als vervanger van Blind en Teze als vervanger van v Dijk. Bergwijn meenemen zou inderdaad nutteloos zijn, als hij toch niet bij zijn club speelt.
Op het middenveld kan ik niet zo snel verzinnen wie er alsnog bij zou kunnen komen voor vd Beek dus die zou daar wel kunnen blijven (tenzij we Rosario een kans willen geven, speelt altijd! ;) ).
Voor Bergwijn zou je dan Stengs mee kunnen nemen omdat Berghuis de enige linksbenige aanvaller is.
 
Nou, er mogen dus 26 spelers mee naar het EK. Dat betekent dat Weghorst dus eindelijk opgeroepen kan worden. Ik zou de volgende spelers meenemen:
Doel: Cillessen, Krul, Bijlow (Drommel mits niet fit)
Verdediging: De Vrij, De Ligt, Ake, Botman (ik ga er vanuit dat Van Dijk niet fit/wedstrijdfit zal zijn), Wijndal, Blind, Karsdorp, Dumfries
Middenveld: Frenkie, Wijnaldum, De Roon, Van de Beek, Klaassen, Koopmeiners, Gravenberch
Aanval: Depay, Weghorst, Luuk, Malen, Gakpo, Lang, Bergwijn, Berghuis

Zo heb je nog best een aardige selectie waar je prima wat mee kan bereiken als de tacktiek klopt. Ik hoop nog steeds dat Oranje weer 3-5-2 gaat spelen. Gebruik maken van het feit dat je uitstekende CVs hebt en ook meer goede spitsen dan buitenspelers. Ik denk dat weinig teams erg blij worden van tegen Weghorst en Depay tegelijk spelen als spitsenduo.
Doel : Cilissen,Krul,Stekelenburg
Verdediging : de Vrij, van Dijk, Ake, Blind,Teze Dumfries,Wijndal,Timber
Middenveld : Frenkie,Wijnaldum, Klaassen, Gravenberg, vd Beek, Ihatharen
Aanval : Depay, Malen, Gakpo, Weghorst, Luuk, Bergwijn
 
Doel : Cilissen,Krul,Stekelenburg
Verdediging : de Vrij, van Dijk, Ake, Blind,Teze Dumfries,Wijndal,Timber
Middenveld : Frenkie,Wijnaldum, Klaassen, Gravenberg, vd Beek, Ihatharen
Aanval : Depay, Malen, Gakpo, Weghorst, Luuk, Bergwijn

Je vergeet een goede & wijze man..


b6b8149c946b135606afab800e80c1aa.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan