Europees Kampioenschap 2020

Penalty

Forum Hall of Fame Inductee
Vandaag de "loting" of beter gezegd landen in groepen proppen.

EK loting
Nederland "loot" tegen Oekraïne en Oostenrijk en de winnaar van play-off D (als Roemenië zich niet plaatst)

14 juni Nederland - Oekraïne
18 juni Nederland - Oostenrijk
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de "loting" of beter gezegd landen in groepen proppen.

EK loting
Nederland "loot" tegen Oekraïne en Oostenrijk.

14 juni Nederland - Oekraïne
18 juni Nederland - Oostenrijk

De groepen bestaan slechts uit drie landen? Ik vind die nieuwe opzet echt helemaal niets.
 
De groepen bestaan slechts uit drie landen? Ik vind die nieuwe opzet echt helemaal niets.

Nee er komt nog 1 land bij, maar het is nog onduidelijk welk land dat gaat worden.
De winnaar van play-off D (als Roemenië zich niet plaatst).
Ze maken het allemaal veel te ingewikkeld. :braak: :maniac:
 
Loting Groepsfase EK 2020

Groep A:
Turkije
Italië
Wales
Zwitserland

Groep B:
België
Rusland
Denemarken
Finland

Groep C:
Nederland
Oekraïne
Oostenrijk
Roemenië (als Roemenië zich plaatst) En als Roemenië zich niet plaatst de winnaar van play off: /Georgië/Kosovo/Noord-Macedonië/Wit-Rusland

Groep D:
Engeland
Kroatië
Winnaar play off: Schotland/Israël/Noorwegen/Servië
Tsjechië

Groep E:
Spanje
Zweden
Polen
Winnaar play-off: Bosnië/Noord-Ierland/Slowakije/Ierland

Groep F:
Winnaar play-off: IJsland/Roemenië/Bulgarije/Hongarije
Portugal
Frankrijk
Duitsland
 
Laatst bewerkt:
Loting Groepsfase EK 2020

Groep A:
Turkije
Italië
Wales
Zwitserland

Groep B:
België
Rusland
Denemarken
Finland

Groep C:
Nederland
Oekraïne
Oostenrijk
Roemenië/Georgië/Kosovo/Noord-Macedonië/Wit-Rusland

Groep D:
Engeland
Kroatië
Winnaar 'play-off path C'
Tsjechië

Groep E:
Spanje
Zweden
Polen
Winnaar 'play-off path B'

Groep F:
Winnaar 'play-off path A of D'
Portugal
Frankrijk
Duitsland

Je krijgt toch wel medelijden met het land dat in Groep F komt. De Belgen weer met een eenvoudige loting, zoals altijd.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Twee favorieten en de titelhouder in groep F. Whahahah. :lmao:
Zo te zien hebben we ook nog eens de makkelijkste poule van allemaal.
 
Hoe is het eigenlijk mogelijk dat die landen bij elkaar komen te zitten in 1 poule? Alle drie die landen zijn eerste geworden in hun poule :unsure:
Portugal niet hoor, die eindigden achter Oekraïne. En Frankrijk hoorde niet bij de zes beste nummers 1.
 
Koeman zegt dat België favoriet is en ik ben het eens met hem. België, Duitsland, Frankrijk-in die volgorde- de favorieten voor de titel waarvan ik België en Duitsland heel soepel en makkelijk vind spelen. Met Frankrijk is het zo: je kunt ze zelfs spelers als Zidane (destijds) geven maar het blijft een lelijke ploeg om naar te kijken.

Daarna komen Oranje, Spanje, Engeland en misschien nog Portugal.
 
Dan zou in mijn optiek Portugal als huidige kampioen nog steeds een beschermde status moeten hebben.

Waarom, resultaten uit het verleden tellen niet mee voor de toekomst. Ik vind het ook gek dat we niet gewoon 1 grote pot met landen hebben en er dan domweg willekeurig 4 uittrekken. Niets geen commerciële belangen mee laten spelen.

Landen die een speelstad hebben spelen in hun eigen land, waardoor je simpelweg voordeel hebt. Dit helpt de grote landen weer. De landen zonder speelstad spelen dus altijd een uitwedstrijd.

Ik vind het vieren van 60 jaar EK op deze manier niet erg netjes naar de landen toe. Ik vind het idee mooi. Maaar het zou toch weel mooier zijn voor een Europa als wij onze wedstrijden in Italie afwerken en de Duitsers weer bij ons? In het kader van het EK en het continent te vieren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan