Europees Kampioenschap 2020

Hier een selectie van de gescoute spelers door Piet de Visser: https://www.ad.nl/sport/het-gescoute-droomelftal-van-piet-de-visser~a88f4cef/

Kennelijk zijn jullie daar niet zo van onder de indruk. Graag een lijstje hier delen van een scout bij psv die de afgelopen 10 jaar in dienst was/is bij psv. Mag zelfs een samengestelde lijst zijn van alle gescoute spelers door scouts die de afgelopen 10 jaar in dienst zijn geweest. Ben benieuwd wie vennegoor, berry van aerle en john de jong hebben gescout...moet wel bijzonder zijn...
Ik denk dat niemand ontkent dat Visser geen top spelers heeft gescout. Maar hij heeft ook iets langer dan 10 jaar gehad om zo een lijst te maken. Daarnaast bestaat deze lijst ook nog eens uit spelers vanuit o.a. Chelsea.

Daardoor is het lastig te vergelijken. Want JDJ heeft nog wel een tijdje te gaan. Daarnaast kan JDJ ook geen slecht elftal neerzetten. Volgensmij is er in zijn periode o.a. Wijnaldum, Mertens etc gehaald.
 
Hier een selectie van de gescoute spelers door Piet de Visser: https://www.ad.nl/sport/het-gescoute-droomelftal-van-piet-de-visser~a88f4cef/

Kennelijk zijn jullie daar niet zo van onder de indruk. Graag een lijstje hier delen van een scout bij psv die de afgelopen 10 jaar in dienst was/is bij psv. Mag zelfs een samengestelde lijst zijn van alle gescoute spelers door scouts die de afgelopen 10 jaar in dienst zijn geweest. Ben benieuwd wie vennegoor, berry van aerle en john de jong hebben gescout...moet wel bijzonder zijn...
6 van de 11 speelden maar voor PSV. En ik vraag me af hoe moeilijk het was om bijv. Van Bommel te scouten. Debuteerde op net 16-jarige leeftijd voor Fortuna en was op zijn 18e (?) daar aanvoerder.

De spelers die de laatste 10 jaar gescout zijn, kennen we toch allemaal? Van Guardado tot Madueke, De Jong tot Pröpper, Willems tot Ihattaren. Maar ook de Bruma's en Luckassens.

Het is moeilijk voor buitenstaanders te zien welke scout welke speler scout. In tegenstelling tot Piet de Visser lopen de meeste scouts daar niet zo mee te koop. Daarnaast kun je van alles scouten, maar zijn er nog vele factoren die meespelen: interesse van de speler, uitstraling van PSV/eredivisie, financiën. Niet alles kun je op scouts afschuiven.

Overigens deel ik wel je gevoel dat de PSV scouts te weinig ontdekkingen doen en dat er te vaak matige tot waardeloze spelers gecontracteerd worden.
 
Overigens deel ik wel je gevoel dat de PSV scouts te weinig ontdekkingen doen en dat er te vaak matige tot waardeloze spelers gecontracteerd worden.
Ik vraag me soms wel af in verhouding. Ik bedoel we hebben ook ooit Manco, Feher, Ball etc binnen gehaald.

Ik denk ook dat het meewerkt dat de markt wat tegenzit. Waar je vroeger 1 miljoen betaalde voor een mexicaanse voetballer is dat nu al gewoon 6 miljoen (Guti). Dan valt het wellicht wat eerder ook. Zeker ook omdat we met social media ook wat dichter op de selecties zitten dan vroeger.

Zou wel een tof onderzoekje zijn. Was het vroeger altijd beter? Of herinnerde ons voornamelijk de toppers en vergeten we de vele nobody's.

Hoewel vorig jaar (Bruma/Baumgartl als grootste) natuurlijk wel extreem slecht was waarbij iedere topaankoop wel extreem tegenviel. (alleen Boscali volgensmij niet)
 
Jammer vandaag geen 18.00 wedstrijden. Geeft Nederland wel heel veel voordeel mocht het Portugal of een Polen worden.
 
Ik vraag me soms wel af in verhouding. Ik bedoel we hebben ook ooit Manco, Feher, Ball etc binnen gehaald.

Ik denk ook dat het meewerkt dat de markt wat tegenzit. Waar je vroeger 1 miljoen betaalde voor een mexicaanse voetballer is dat nu al gewoon 6 miljoen (Guti). Dan valt het wellicht wat eerder ook. Zeker ook omdat we met social media ook wat dichter op de selecties zitten dan vroeger.

Zou wel een tof onderzoekje zijn. Was het vroeger altijd beter? Of herinnerde ons voornamelijk de toppers en vergeten we de vele nobody's.

Hoewel vorig jaar (Bruma/Baumgartl als grootste) natuurlijk wel extreem slecht was waarbij iedere topaankoop wel extreem tegenviel. (alleen Boscali volgensmij niet)

Vroeger, toen we in 1988 nog het EK wonnen.

Of is dat teveel on-topic :rolleyes:
 
Hier een selectie van de gescoute spelers door Piet de Visser: https://www.ad.nl/sport/het-gescoute-droomelftal-van-piet-de-visser~a88f4cef/

Kennelijk zijn jullie daar niet zo van onder de indruk. Graag een lijstje hier delen van een scout bij psv die de afgelopen 10 jaar in dienst was/is bij psv. Mag zelfs een samengestelde lijst zijn van alle gescoute spelers door scouts die de afgelopen 10 jaar in dienst zijn geweest. Ben benieuwd wie vennegoor, berry van aerle en john de jong hebben gescout...moet wel bijzonder zijn...
Mja.

Dat veel van die spelers nooit voor PSV hebben gespeeld ligt niet zo zeer aan de scouting, maar meer dat ze voor PSV niet te betalen.

Cech werd in 2004 voor 10 mio of zo (toen veel geld voor een keeper) gehaald door Chelsea, Alex is hier al besproken, Luiz werd door Chelsea voor 25 mio gekocht van Benfica, Essien voor nog iets meer van Lyon, Oscar werd voor nog meer uit Brazilie gehaald... Op de leeftijd dat dit soort jongens er meteen staan bij PSV zijn ze al niet meer te betalen voor PSV. Alleen als je ze op hun 15e of zo gaat halen, maar dan zijn ze voor hun 18e ook alweer gevlogen als ze er echt iets van kunnen.

Stam en van Bommel waren uitblinkers in de Eredivisie, Farfan is volgens sommigen gekomen na 'n tip van Hiddink / vd Zee.

Als Piet zich verveelt mag ie ook een lijstje maken met alle dure miskleunen die op zijn voorspraak naar PSV zijn gekomen. En hij heeft jaren in Afrika zitten scouten, maar op Attram en Edson na is er volgens mij geen Afrikaan gekomen uiteindelijk.
 
Hier een selectie van de gescoute spelers door Piet de Visser: https://www.ad.nl/sport/het-gescoute-droomelftal-van-piet-de-visser~a88f4cef/

Kennelijk zijn jullie daar niet zo van onder de indruk. Graag een lijstje hier delen van een scout bij psv die de afgelopen 10 jaar in dienst was/is bij psv. Mag zelfs een samengestelde lijst zijn van alle gescoute spelers door scouts die de afgelopen 10 jaar in dienst zijn geweest. Ben benieuwd wie vennegoor, berry van aerle en john de jong hebben gescout...moet wel bijzonder zijn...
Piet claimt wel een heleboel, waarvan het maar de vraag is of dat terecht is (en dat is niet alleen mijn mening, maar er worden wel vaker vaagtekens bij zijn claims gezet). Piet vindt vooral zichzelf enorm goed.
 
Piet claimt wel een heleboel, waarvan het maar de vraag is of dat terecht is (en dat is net alleen mijn mening, maar er worden wel vaker vaagtekens bij zijn claims gezet). Piet vindt vooral zichzelf enorm goed.
Precies.
Kunnen wel 20 elftallen met bagger neerzetten met zijn gescoute spelers.
Als je er 6000 scout per jaar zit er vast wel een goede tussen.
 
Mja.

Dat veel van die spelers nooit voor PSV hebben gespeeld ligt niet zo zeer aan de scouting, maar meer dat ze voor PSV niet te betalen.

Cech werd in 2004 voor 10 mio of zo (toen veel geld voor een keeper) gehaald door Chelsea, Alex is hier al besproken, Luiz werd door Chelsea voor 25 mio gekocht van Benfica, Essien voor nog iets meer van Lyon, Oscar werd voor nog meer uit Brazilie gehaald... Op de leeftijd dat dit soort jongens er meteen staan bij PSV zijn ze al niet meer te betalen voor PSV. Alleen als je ze op hun 15e of zo gaat halen, maar dan zijn ze voor hun 18e ook alweer gevlogen als ze er echt iets van kunnen.

Stam en van Bommel waren uitblinkers in de Eredivisie, Farfan is volgens sommigen gekomen na 'n tip van Hiddink / vd Zee.

Als Piet zich verveelt mag ie ook een lijstje maken met alle dure miskleunen die op zijn voorspraak naar PSV zijn gekomen. En hij heeft jaren in Afrika zitten scouten, maar op Attram en Edson na is er volgens mij geen Afrikaan gekomen uiteindelijk.
Ik mis de rol van internet en statistiekwebsites in deze off-topic discussie. ;)
 
Zeg gewoon "ieder z'n mening" en laat je voeten spreken.

Wel een risico. Misschien staan de mannen nu wel "aan".
 
De Spanjaarden bedoel je dan? Zou VdV de enige analist in Europa zijn die concludeerde dat Spanje slecht speelt? Ik vind het maar bijzonder.
En dan die op de persoon gerichte sneertjes... dat VdV maar een aandachtszoeker is e.d.
Terwijl VdV het over het hele team heeft en t nergens over een persoon heeft.
Sneue mennekes.
Voor NL wellicht beter als Spanje doorgaat, maar ik zie ze er graag uit vliegen morgen...
 
En dan die op de persoon gerichte sneertjes... dat VdV maar een aandachtszoeker is e.d.
Terwijl VdV het over het hele team heeft en t nergens over een persoon heeft.
Sneue mennekes.
Voor NL wellicht beter als Spanje doorgaat, maar ik zie ze er graag uit vliegen morgen...

Dat dus. Verwijzen naar de WK finale 2010... "gloriemoment"... "extra geprikkeld tegen Oranje" (alsof die de woorden van VdV bepalen).

Heel overdreven allemaal en onnodig persoonlijk. Wist niet dat VdV zo'n grote jongen was in Spanje, dat het ze zo'n pijn doet..
 
Terug
Bovenaan Onderaan