Euro / Europese Unie

clmA15d.jpg


:unsure:
 

Hahah, mooi. Goed voorbeeld van correlatie, maargeen causatie. De correlatie is hartstikke logisch, stedelijke gebieden waren tegen de Brexit, landelijke gebieden voor. Stedelijke gebieden hebben meestal toch iets minder koeien.
 
Hahah, mooi. Goed voorbeeld van correlatie, maargeen causatie. De correlatie is hartstikke logisch, stedelijke gebieden waren tegen de Brexit, landelijke gebieden voor. Stedelijke gebieden hebben meestal toch iets minder koeien.

We hebben het hier wel over mad cow disease bij mensen, hè!
 
Ben afgehaakt toen ik het volgende tegen kwam:
Today, our continent is caught between political movements whose programme is confined to hunting down foreigners and refugees, a programme which they have now begun to put into action, on one hand.​

Als je dergelijke onzin kan opschrijven kan ik niet serieus nemen. Als de pogroms zijn begonnen (of politici die dat voorstellen heb ik dat gemist.
 
https://www.ad.nl/buitenland/may-pa...dan-stemmen-voor-brexit-zonder-deal~a04ce9d8/

Wie weet is het gewoon een geraffineerd spel van May, de boel vertragen, een slechte deal voorleggen waardoor de brexit uiteindelijk niet zal plaatsvinden..
Er is geen enkele (mogelijke) deal die op een meerderheid in het parlement kan rekenen, dus ze kan geen kant op.
De enige oplossing is een nieuw referendum, dat alleen al op zijn plaats is omdat de pro-Brexit-stemmers destijds met ondeugdelijke argumenten zijn misleid. Dat heeft uiteindelijk voor de kleine meerderheid gezorgd die nu het hele land (en Europa) in een wurggreep houdt.
 
Er is geen enkele (mogelijke) deal die op een meerderheid in het parlement kan rekenen, dus ze kan geen kant op.
De enige oplossing is een nieuw referendum, dat alleen al op zijn plaats is omdat de pro-Brexit-stemmers destijds met ondeugdelijke argumenten zijn misleid. Dat heeft uiteindelijk voor de kleine meerderheid gezorgd die nu het hele land (en Europa) in een wurggreep houdt.
Jullie zijn allemaal wel wat snel. Er is nog niet gestemd over de deal. En het alternatief op dit moment is nog steeds No Deal, wat is vastgelegd in de Britse wet en in de EU regelgeving. Als puntje bij paaltje komt, en als het het parlement niet lukt om een referendum uit te schrijven, is het helemaal nog niet zo vaststaand, dat de deal, met enige kosmetische wijzigingen/aanvullende verklaringen (geitenpaatjes), alsnog schoorvoetend aangenomen wordt.

Edit: er zij dit weekend verscheidene Tory en labour (!!) MPs geweest die zeiden dat ze alsnog de voor de deal zouden gaan stemmen, ondanks dat ze eerder hadden gezegd dit niet te doen. Het zal bepalend zijn met hoeveel stemmen verschil de deal wordt verworpen in eerste lezing morgen. verwacht wordt fdat het verschil minstens 100 stemmen zal zijn. Als het verschil maar 50 zou zijn, wat beslist niet onmogelijk is, wordt het plaatje al heel wat anders.
 
Er is gestemd over het Brexit-akkoord.

432 stemmen tegen, 202 voor. Een verschil dus van 230 stemmen.

Twee en een half jaar zitten kloten, en nu weer terug naar 0. En 29 maart 2019 moet het allemaal geregeld zijn. “Taking back control” noemen die Brexiteers dat.
 
Twee en een half jaar zitten kloten, en nu weer terug naar 0. En 29 maart 2019 moet het allemaal geregeld zijn. “Taking back control” noemen die Brexiteers dat.
Pfff, hoorde dat n deel dan liever blijft. Maar als ik het goed begrijp kan dat alleen als alle 27 lidstaten daar ook akkoord mee gaan...
 
Pfff, hoorde dat n deel dan liever blijft. Maar als ik het goed begrijp kan dat alleen als alle 27 lidstaten daar ook akkoord mee gaan...
Nee, het Europe’s hof heeft vorige maand een uitspraak gedaan dat het VK eenzijdig kan beslissen te blijven op dezelfde voorwaarden. Een uit stel van de datum heeft de goedkeuring van alle 27 nodig
 
Nee, het Europe’s hof heeft vorige maand een uitspraak gedaan dat het VK eenzijdig kan beslissen te blijven op dezelfde voorwaarden. Een uit stel van de datum heeft de goedkeuring van alle 27 nodig

Maar blijven doen ze niet zonder referendum en dat zal er voor 29 maart niet zijn. Maar ik verwacht dat als ze een referendum uitschrijven (waar ongetwijfeld een meerderheid 'bremain' zal stemmen) dat Europa daar wel op wil wachten.
 
Nee, het Europe’s hof heeft vorige maand een uitspraak gedaan dat het VK eenzijdig kan beslissen te blijven op dezelfde voorwaarden. Een uit stel van de datum heeft de goedkeuring van alle 27 nodig
Bedankt voor de aanvulling / verbetering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan