Euro / Europese Unie

De ene na andere extreem-rechtse partij grijpt de macht in Oost-Europa. Polen bijv., die tot nu toe ruim 100 miljard Euro aan de EU-subsidies heeft gehad, maakt allerlei wetten die je doet denken aan Nazi-Duitsland, zo ook Hongarije. Maar beide landen vinden dat de EU zich niet mag bemoeien met hun politiek, nee alleen geld overmaken en voor de rest niet zeuren. Ik zie van Baalen nog voor me, bijna dansend door de straten van Burssel na de toetreding van de Oost-blok landen tot de EU. Want dan trek je hen uit de handen van de Russen, de grootste vijand van Van Baalen. Voor hem niets en niemand erger dan Poetin. Daarom stond hij ook op het plein in Oekraine al die mensen toe te spreken en hen aanmoedigen om in opstand te komen.
Diezelgde EU die zo hypocriet deed tegen Turkije van toen (Erdogan was toen nog erg mild, de wetten waren allemaal veranderd, de doodstraf afgeschaft, politieke gevangenen vrij gelaten etc.), enkel en alleen omdat het een islamitisch land is..... Nee, Roemenie, Polen en Hongrije, daar wordt je blij van als mede EU-lid.... Maar ja zijn allemaal katholiek, dus het zou wel goed zitten met hun intenties.
En Trump maak hier slim gebruik van: gaat naar Polen, tekent een contract voor zijn wapen-industrie, zegt dat hij voor een "groot en sterk Polen" is en wordt door duidezenden met gejuich ontvangen. Maar dat zou van Baalen niets schelen, want daardoor maakt Trump Poetin zwakker....
 
Wat erg in plaats van 70 miljoen, maar 60 miljoen pond, betekend gewoon dat we veel te duur zijn... Totaal geen medelijden met de rosbiefjes daar in Engeland. Hadden ze maar beter moeten nadenken van de voren.
Zelfs niet met je medeforummers die daar zijn? :sad:
 
Zat er net aan te denken, hoe zijn de vooruitzichten voor jou?
Vooralsnog denk ik dat er voor mij weinig verandert, wat uiteraard wel afhangt van wat voor soort Brexit er gaat komen. En daar is nog niks over te zeggen nu. En dat is op zichzelf al zorgwekkend genoeg
 
Zelfs niet met je medeforummers die daar zijn? :sad:

Nee sorry, het land maakt zelf een keuze dat is gemaakt voor alle inwoners die er legaal verblijven, en dan maakt het niet uit welk paspoort je hebt. Als je zo bang bent, neem een engelse nationaliteit of remigreer naar Nederland. Wordt het paspoort ook nog eens in Frankrijk gedrukt;)
 
Nee sorry, het land maakt zelf een keuze dat is gemaakt voor alle inwoners die er legaal verblijven, en dan maakt het niet uit welk paspoort je hebt. Als je zo bang bent, neem een engelse nationaliteit of remigreer naar Nederland. Wordt het paspoort ook nog eens in Frankrijk gedrukt;)
Britse natinaliteit (zeg nooit Engelse in Schotland) dat nooit. Ik zou wel gek zijn om vrijwillig de EU te verlaten
 
Terug
Bovenaan Onderaan