Euro / Europese Unie

Volgens mij laat de geschiedenis heel makkelijk zien welke rol de VS hebben gespeeld in Zuid Amerika en aan welke kant zij telkens stonden. Daar hoef je geen professor voor te zijn om dat te achterhalen.
Mijn berichtgeving zou net zo goed gekleurd zijn maar ik leg dat niet voor als de waarheid. Ik heb iig gezien dat ik niet alles hoef te geloven wat de analisten mij voorschotelen. Ik heb geleerd verder te denken dan wat Arent Jan Boekstein me komt vertellen over de gevaren van bijv Saddam Hossein destijds.....
Dat Saddam geen gifgas had is natuurlijk een feit. Vraag maar aan de koerden in Halabja. Oh nee, dat gaat niet meer.....
 
Dat Saddam geen gifgas had is natuurlijk een feit. Vraag maar aan de koerden in Halabja. Oh nee, dat gaat niet meer.....

Je bedoelt wat hij van een Nederlandse handelaar had gekocht? Ja die kende ik wel. Maar waar bleven al die wapens en plekken die we op de foto te zien kregen van onze eerlijke analisten? Foutje bedankt!
 
Je bedoelt wat hij van een Nederlandse handelaar had gekocht? Ja die kende ik wel. Maar waar bleven al die wapens en plekken die we op de foto te zien kregen van onze eerlijke analisten? Foutje bedankt!
Waar het vandaan kwam vind ik minder belangrijk dan het feit dat hij wel degelijk gifgas had.
 
En zo is de Griekenland/Euro discussie weer verzand in het VS bashen / Rusland ophemelen. Het is nu wachten op het moment dat Israel erbij gehaald wordt als de ultieme oorzaak ;)
 
Waar het vandaan kwam vind ik minder belangrijk dan het feit dat hij wel degelijk gifgas had.

Ja natuurlijk, minder van belang tenzij de Russen het hadden geleverd aan hem....
Volgens mij wel degelijk van belang wie wanneer een dictator wapens heeft geleverd of hem had gesteund. Diezelfde nare vent Saddam mocht anders Iran wel gewoon binnen vallen en bombarderen zonder dat iemand hem een misdadiger vond, sterker nog: hij was toen nog een vriend. Nee, ik laat me niet wijs maken door al die vriend-en vijandbeelden...
 
Ja natuurlijk, minder van belang tenzij de Russen het hadden geleverd aan hem....
Volgens mij wel degelijk van belang wie wanneer een dictator wapens heeft geleverd of hem had gesteund. Diezelfde nare vent Saddam mocht anders Iran wel gewoon binnen vallen en bombarderen zonder dat iemand hem een misdadiger vond, sterker nog: hij was toen nog een vriend. Nee, ik laat me niet wijs maken door al die vriend-en vijandbeelden...
Lol, ook voor jou zou een behandeling bij de taptonoom misschien goed zijn.
 
Volgens mij laat de geschiedenis heel makkelijk zien welke rol de VS hebben gespeeld in Zuid Amerika en aan welke kant zij telkens stonden. Daar hoef je geen professor voor te zijn om dat te achterhalen.
Mijn berichtgeving zou net zo goed gekleurd zijn maar ik leg dat niet voor als de waarheid. Ik heb iig gezien dat ik niet alles hoef te geloven wat de analisten mij voorschotelen. Ik heb geleerd verder te denken dan wat Arent Jan Boekstein me komt vertellen over de gevaren van bijv Saddam Hossein destijds.....

Ik weet niet hoe goed jouw Duits is, maar dit is wel een interessant artikel:

http://www.migrosmagazin.ch/menschen/interview/artikel/jeder-googlet-sich-seine-Wirklichkeit

En dit vond ik wel een fraaie zin daaruit:

"Verschwörungstheorien sind, wie der Wissenschaftsphilosoph Karl Popper gesagt hätte, selbstimmunisierend: Man kann sie nicht widerlegen. Selbst ihre Nichtbeweisbarkeit funktioniert als eine Art Scheinbeweis."
 
Ja 1 tegengeluid tegen al je beeldvorming en je gaat gelijk iemand voor gek verklaren.
Sterk!
Haha, je weet wat een taptonoom is? Ik wil je niet voor gek verklaren maar voel niet zo veel voor deze discussie in een Euro topic.
 
Haha, je weet wat een taptonoom is? Ik wil je niet voor gek verklaren maar voel niet zo veel voor deze discussie in een Euro topic.
Ik dacht dat je haptonoom bedoelde.
Maar we moeten inderdaad on topic blijven. Geef het ook door aan onze gedreven vriend 040:p
 
Haha, je weet wat een taptonoom is? Ik wil je niet voor gek verklaren maar voel niet zo veel voor deze discussie in een Euro topic.

Ik wil wel nog heel graag even weten wat een taptonoom is???? Google zegt mij "Taptonoom : dat is een persoon die verstand heeft van o.a. bier tappen" en niet veel meer..
 
Ik wil wel nog heel graag even weten wat een taptonoom is???? Google zegt mij "Taptonoom : dat is een persoon die verstand heeft van o.a. bier tappen" en niet veel meer..

Ik dacht dat je haptonoom bedoelde.
Maar we moeten inderdaad on topic blijven. Geef het ook door aan onze gedreven vriend 040:p

Inderdaad een verbastering van haptonoom. Iemand die geneest door de tap te bedienen. Barman worden ze ook wel eens genoemd.
 
Je bedoelt wat hij van een Nederlandse handelaar had gekocht? Ja die kende ik wel. Maar waar bleven al die wapens en plekken die we op de foto te zien kregen van onze eerlijke analisten? Foutje bedankt!
Nou ff ristig he, hij kocht hier een hoofdbestandsdeel... Dat die handelaar beter had moeten weten ome, maar ga niet zeggen dat hij hier puur gifgas kocht.
 
rode streep.jpg

Misschien dat een visuele streep helpt? :)

On topic:
index.jpggriekenland.jpg

Kunnen we geld zetten op een langer verblijf van de Grieken in de Euro?
 
Laatst bewerkt:
Wat er moet gebeuren is Griekenland uit de Euro en de schuldeisers moeten een haircut van 75% accepteren. Verder zouden al die leugenaars die ons jarenlang wijs hebben gemaakt dat al het geld uit Griekenland met rente terugkomt (zoals De jager, Rutte, etc) daar zware consequenties van moeten voelen.

Wat er in werkelijkheid gaat gebeuren, is dat de EU, met of zonder IMF die dwarsligt, Griekenland weer genoeg van ons belastingeld (zei hij met een Schotse knipoog) om het weer een maand of 6 uit te zingen en dan begint het spel weer van voren af aan.

En het is schandalig wat er met de Griekse bevolking gebeurt, Viva Syriza!
Dat begint niet daar maar dat hebben we ook aan de dames en heren te danken die ons de Euro in hebben gejonast zonder vooraf goede financiële afspraken te maken. Dat is de eerste fout. Om dan maar te redden wat er te redden viel heeft men er nog eens extra ingepompt terwijl al duidelijk was dat een groot deel niet meer terug zou komen. Al met al zou dat eenmalig zijn en zouden de investeringen die nu gedaan werden een grotere kans op terugbetaling hebben.

Maar het feit dat Griekenland gewoon niet meer wil geeft genoeg aan. Handen los van Griekenland dus. Laat ze de plannen doorvoeren om extra geld uit te geven aan pensioenen, terwijl ze op Italie na al het meeste eraan uitgeven.Dat punt is onbespreekbaar. Prima, maar niet van mijn centen.


Dat heb je al ruimschoots gedaan als je belasting betaalt ;)

Minstens 1,000 Euro en waarschijnlijk nog een hoop meer, met een maximum van 20,000 Euro. En het bedrag waarmee je speelt kan/ zal waarschijnlijk nog een stukje oplopen:D
Inderdaad ;)

Overigens is dit wel een mooi (outdated) stukje over vooroordelen over Griekenland:
http://nos.nl/op3/artikel/249792-kritiek-op-de-griek-wat-is-waar.html

Het neemt toch behoorlijk wat vooroordelen weg, alhoewel:
Zo bleek een nachtwaker bij een staatsbedrijf jaarlijks 72.000 euro op te strijken. Daarbij kunnen ambtenaren in Griekenland ook nog allerlei vreemde premies ontvangen, zoals premies voor op tijd komen, of werken bij een temperatuur onder de acht graden. Een maandelijks inkomen van 3.908 euro zou op deze manier kunnen oplopen tot 8.675 euro.
 
Laatst bewerkt:
Dat begint niet daar maar dat hebben we ook aan de dames en heren te danken die ons de Euro in hebben gejonast zonder vooraf goede financiële afspraken te maken. Dat is de eerste fout. Om dan maar te redden wat er te redden viel heeft men er nog eens extra ingepompt terwijl al duidelijk was dat een groot deel niet meer terug zou komen. Al met al zou dat eenmalig zijn en zouden de investeringen die nu gedaan werden een grotere kans op terugbetaling hebben.

Maar het feit dat Griekenland gewoon niet meer wil geeft genoeg aan. Handen los van Griekenland dus. Laat ze de plannen doorvoeren om extra geld uit te geven aan pensioenen, terwijl ze op Italie na al het meeste eraan uitgeven.Dat punt is onbespreekbaar. Prima, maar niet van mijn centen.



Inderdaad ;)

Overigens is dit wel een mooi (outdated) stukje over vooroordelen over Griekenland:
http://nos.nl/op3/artikel/249792-kritiek-op-de-griek-wat-is-waar.html

Het neemt toch behoorlijk wat vooroordelen weg, alhoewel:
Zo bleek een nachtwaker bij een staatsbedrijf jaarlijks 72.000 euro op te strijken. Daarbij kunnen ambtenaren in Griekenland ook nog allerlei vreemde premies ontvangen, zoals premies voor op tijd komen, of werken bij een temperatuur onder de acht graden. Een maandelijks inkomen van 3.908 euro zou op deze manier kunnen oplopen tot 8.675 euro.

Het probleem is nogal gecompliceerd volgens mij. We kunnen nu wel zo makkelijk zeggen dat al dat geld wat wij ze 'geleend' hebben uitgegeven wordt aan het pamperen van de Griekse bevolking, maar de werkelijkheid is dat het merendeel van wat wij erin gepompt weer uit Griekenland verdwijnt naar mn Duitse, Franse en Spaanse banken. We financieren niet zozeer Griekenland, ook wel natuurlijk, maar ook vooral de zuidelijke banken. Mijn vermoeden is dat die banken nu het overgrote deel van hun Griekse leningen hebben overgedragen aan de ECB, en daarom nu Griekenland de duimschroeven aangedraaid wordt.

De lasten zijn nu voor de Griekse burger en de belastingbetalers in de rest van Europa, die het tekort van de ECB op zullen moeten hoesten, En overigens heeft de Griekse bevolking al flink ingeleverd, de pensioenen zijn met gemiddeld 48% gekort, 25% werkeloosheid en 60% jeugdwerkeloosheid.

Griekenland moet uit de Euro, en had, zoals jij terecht opmerkt, had nooit toegelaten mogen worden, maar mijn sympathie ligt toch echt by Tripras en het Griekse volk. Het is bezopen dat fundamentale politiek beslissingen in een land genomen worden door burocraten en bankiers, dat is echt het begin van het einde. En dat men al die onzalige privatiseringen met geweld door wil drukken, die bij ons al zo vreselijk veel schade hebben aangericht, is schandalig.

Dat wij die beslissingen niet hoeven te betalen, ben ik met je eeens. Dat we het merendeel van de schuld kwijt moeten schelden is onvermijdelijk en ik hoop dat de politiek verantwoordelijken hiervoor in Nl daarvan de consequenties krijgen te dragen, maar ben uiteraard niet erg hoopval.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Griekenland: Drachmatische toestanden.
Loesje.
 
Toegegeven, het is wel origineel bedacht: een referendum over een regeling die op het moment van het referendum eigenlijk al niet meer geldend is en waarmee je het als regering zelf niet een bent.

Maar onze speltheoreticus Varoufakis zal wel denken: met hun 240 geïnvesteerde miljarden: "we got them by the balls"
 
Terug
Bovenaan Onderaan