Veronica laat zien waar ze voor staan: acceptatie van racisme. Wat een kudtclub is dat.
Tja, je wurgt t kip met de gouden eieren toch niet? Lijkt mij een van de sterkste programma's en dus t beste voor de inkomsten vanuit reclame...
 
In het programma was vervolgens een fragment te zien van iemand die in Leeuwarden verkleed als Zwarte Piet bij de BLM-demonstratie ging staan. Derksen grapte hier vervolgens over: „Weten we zeker dat dat niet Akwasi is?

Wat is hier nou racistisch aan. Een flauwe grap kun je het vinden, maar racisme? Ik zie het niet.
 
In het programma was vervolgens een fragment te zien van iemand die in Leeuwarden verkleed als Zwarte Piet bij de BLM-demonstratie ging staan. Derksen grapte hier vervolgens over: „Weten we zeker dat dat niet Akwasi is?

Wat is hier nou racistisch aan. Een flauwe grap kun je het vinden, maar racisme? Ik zie het niet.

Als het daarover gaat, is dat inderdaad geen racisme. Wel provocatief, maar niet racistisch.
 
Ik vind de ophef eerlijk gezegd ook overdreven. We moeten nu niet voor elke opmerking de racisme-kaart trekken. Helpt ook helemaal niet in de discussie of om mensen mee te krijgen in het idee dat racisme nog steeds een probleem is.
 
Ik vind hier Derksen ook niet racistisch overkomen, juist omdat hij zich duidelijk tegen racisme uitspreekt. Door zoveel ophef te maken over zo'n opmerking - zij het provocatief - komen we nooit van dat racisme af.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik vind hier Derksen ook niet racistisch overkomen, juist omdat hij zich duidelijk tegen racisme uitspreekt. Door zoveel ophef te maken over zo'n opmerking - zij het provocatief - komen we nooit van dat racisme af.

Ik vind het extra verklaarbaar dat Derksen een dergelijke grap maakt, omdat Akwasi recentelijk nog publiekelijk stelling nam tegen zwarte Piet. Dat is de context van de grap. We kunnen twisten of het een goede grap was, ik kan me voorstellen dat er een grote groep is die nee zegt, maar hij noemt hem niet opeens uit het niets een zwarte Piet. Wat volgens mij de beledigde mensen wel denken. Los van de "is zwarte Piet racistisch"-discussie.
 
In het programma was vervolgens een fragment te zien van iemand die in Leeuwarden verkleed als Zwarte Piet bij de BLM-demonstratie ging staan. Derksen grapte hier vervolgens over: „Weten we zeker dat dat niet Akwasi is?

Wat is hier nou racistisch aan. Een flauwe grap kun je het vinden, maar racisme? Ik zie het niet.
Ik zag ook niet overal racisme in. Wel in oudere uitspraken. Als omroep laat je in ieder geval zien waar je voor staat.
 
  • Anderen verwijt geldwolven te zijn wanneer ze hun ziel verkopen voor extra centen, maar dat zelf net zo hard heeft gedaan

Hooo, als advocaat en fanboy van Derksen kan ik je vertellen dat dit onzin is.
1) Hij kraakt vaak mensen af die naar kut plekken/landen gaan om te cashen. Waar homo's naast je trainingsveld worden opgehangen en jij mag ze 200 meter verder leren wat kort dekken is..
2) Hij geeft zelf toe dat die alles voor geld doet, grapt er over en verteld dat zo vaak over zich zelf.
3) Respect voor RTL, dat ze niet in de zwarte hype mee gaan waar bij alles wat zwart is meteen gehuild word. Als er publiek was geweest en Johan keek een donkere man aan daar dan zouden ze nog huilen dat er racisme is op tv, want waarom nou net die zwarte aankijken.. :sleep:
 
Ik vind het extra verklaarbaar dat Derksen een dergelijke grap maakt, omdat Akwasi recentelijk nog publiekelijk stelling nam tegen zwarte Piet. Dat is de context van de grap. We kunnen twisten of het een goede grap was, ik kan me voorstellen dat er een grote groep is die nee zegt, maar hij noemt hem niet opeens uit het niets een zwarte Piet. Wat volgens mij de beledigde mensen wel denken. Los van de "is zwarte Piet racistisch"-discussie.
Klopt. Daarnaast is Akwasi zelf ook iemand die zichzelf graag in het midden van de aandacht plaatst, met zoveel mogelijk 'grote oneliners'. Dan kun je ook verwachten dat je het middelpunt van satirische humor bent.

Overigens, niet dat Akwasi (bij mijn weten) zich heeft uitgesproken tegen deze opmerkingen van Derksen.
 
Overigens, niet dat Akwasi (bij mijn weten) zich heeft uitgesproken tegen deze opmerkingen van Derksen.

Nee meneer heeft zich teruggetrokken, alles werd hem beetje teveel dus nu bemoeit die zich ff met niks meer. Stoer mannetje met een grote bek, toen die 12k zwarte mensen en blanke hippies achter zich had, toen de aandacht tegen hem draaide werd het meneer teveel en trekt die zich terug

tenor.gif
 
Heb even kort het fragment bekeken. Toch mooi dat hij 99% van de tijd eigenlijk gewoon deze mensen hun gelijk geeft en zijn schande uitspreekt tegen racisme, maar dat ze dan over dat ene kut grapje moet duikelen.

Akwasi is gewoon een aandachtsgeile schreeuwerd met zijn domme uitspraken over die hoerenmoeder en mensen op hun gezicht slaan. En dan die microfoon droppen alsof hij net een toespraak ala Martin Luther King heeft gehouden :FP: . Dit soort gedoe en dat tuig wat overal moet plunderen en vernielen zorgt er alleen maar voor dat het averechts gaat werken. Ontzettend sneu, want die verpesten het voor de meerderheid van de mensen die wel normaal hun protest doen. Maar goed, de gekkies krijgen nu eenmaal de meeste aandacht.
 
Tja, je wurgt t kip met de gouden eieren toch niet? Lijkt mij een van de sterkste programma's en dus t beste voor de inkomsten vanuit reclame...

Precies, gebrekkig leiderschap van de Veronica leiding. Super Sales Directors met de verkeerde values vliegen er bij ons uit. Uiteindelijk zijn ze gif voor de organisatie en de maatschappij.
 
Ik vind de ophef eerlijk gezegd ook overdreven. We moeten nu niet voor elke opmerking de racisme-kaart trekken. Helpt ook helemaal niet in de discussie of om mensen mee te krijgen in het idee dat racisme nog steeds een probleem is.

Wellicht, maar zien jullie dan geen patroon? Het is het constant de grens opzoeken en sterk leunen tegen (en vaak erover heen) discriminatie. Zeker nu alles onder hoogspanning staat mag je als omroep een andere houding aannemen.
 
Precies, gebrekkig leiderschap van de Veronica leiding. Super Sales Directors met de verkeerde values vliegen er bij ons uit. Uiteindelijk zijn ze gif voor de organisatie en de maatschappij.
Nadat ik t stuk heb gelezen snap ik de ophef van deze uitzending niet. Op basis van deze uitzending zie ik geen overschrijding van de norm de V zelf aangeeft.
 
In het programma was vervolgens een fragment te zien van iemand die in Leeuwarden verkleed als Zwarte Piet bij de BLM-demonstratie ging staan. Derksen grapte hier vervolgens over: „Weten we zeker dat dat niet Akwasi is?

Wat is hier nou racistisch aan. Een flauwe grap kun je het vinden, maar racisme? Ik zie het niet.
Volgens zijn grote fanboy Quagmire heeft ie Akwasie met de grond gelijk gemaakt... Maar als dit het is geweest, dan weten we ook wel dat onze Kroaat ook maar klein hartje heeft.
 
Johan D. 'Ik blijf mijn mening verkondigen tot de laatste snik'

En zo hoort het, laat AH, Gillette gamma enz lekker plus punten scoren over jou rug heen en lach er om. Kijk ons wel goed zijn en ons mening vertellen want foei jij.. goed wij :lmao: Akwasi bedreigt de boel en dat negeren we, maar 1 zinnetje over zwarte piet en het is oorlog. Bewijs hoe doorgedraaid men en instanties zijn en waarom we meer mensen als Johan nodig hebben :)

Fu*k hun en fu*k de hype, het respectvolle idee was meer dan goed en logisch, er na hebben ze alles voor zich zelf verneukt. Ik hoop dat JD 130 jaar word en tot zijn 115de nog op tv blijft echt. Racisme vs geweld, en men kiest de zielige kant dus racisme, ik heb medelijden met de blanke en zwarte man gewoon momenteel.
 
Laatst bewerkt:
Johan D. 'Ik blijf mijn mening verkondigen tot de laatste snik'

En zo hoort het, laat AH, Gillette gamma enz lekker plus punten scoren over jou rug heen en lach er om. Kijk ons wel goed zijn en ons mening vertellen want foei jij.. goed wij :lmao: Akwasi bedreigt de boel en dat negeren we, maar 1 zinnetje over zwarte piet en het is oorlog. Bewijs hoe doorgedraaid men en instanties zijn en waarom we meer mensen als Johan nodig hebben :)

Fu*k hun en fu*k de hype, het respectvolle idee was meer dan goed en logisch, er na hebben ze alles voor zich zelf verneukt. Ik hoop dat JD 130 jaar word en tot zijn 115de nog op tv blijft echt. Racisme vs geweld, en men kiest de zielige kant dus racisme, ik heb medelijden met de blanke en zwarte man gewoon momenteel.

F^ck the hype? Fatsoen en respect is geen hype, dat is de norm.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Johan D. 'Ik blijf mijn mening verkondigen tot de laatste snik'

En zo hoort het, laat AH, Gillette gamma enz lekker plus punten scoren over jou rug heen en lach er om. Kijk ons wel goed zijn en ons mening vertellen want foei jij.. goed wij :lmao: Akwasi bedreigt de boel en dat negeren we, maar 1 zinnetje over zwarte piet en het is oorlog. Bewijs hoe doorgedraaid men en instanties zijn en waarom we meer mensen als Johan nodig hebben :)

Fu*k hun en fu*k de hype, het respectvolle idee was meer dan goed en logisch, er na hebben ze alles voor zich zelf verneukt. Ik hoop dat JD 130 jaar word en tot zijn 115de nog op tv blijft echt. Racisme vs geweld, en men kiest de zielige kant dus racisme, ik heb medelijden met de blanke en zwarte man gewoon momenteel.


Fu*k dat over 1 kam gescheer van jou.
Met je 'ze hebben alles voor zichzelf verneukt' onzin. 'Ze' bestaan niet uit enkel Akwasi en gelijkdenkenden.
Leg me eens uit hoe dat werkt: hoe kan een Akwasi het verneuken voor al die anderen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan