Ik heb Ibi ook keurig zien verwoorden dat hij niet zo'n fan was van Roger Schmidt. Ik denk dat hij ook prima kan zeggen dat hij vindt dat de presentator hier te ver gaat. Los van het feit dat voor de uitzending wellicht al is besproken waar ze het in grote lijnen over gaan hebben. Maar goed, het is lastige materie. Ik zeg: alles op tafel.
Ik weet niet waar de eerste zin van je post naar verwijst? En ik denk gezien de reactie van Ibi dat hij niet wist dat ie ook verantwoording moest afleggen over zijn eigen carierre als Marokkaan en ook nog vertellen waarom het niet lukte met Ihattaren enz. Alles op tafel in een setting waar geen eenrichtingsverkeer is en doorvragen niet wordt toegepast om een antwoord wat jou zint te horen te krijgen, is een goede manier om over bepaalde onderwerpen informatie uit te wisselen. De materie kan dan heel lastig zijn maar zolang je geen verhoor toepast en mensen niet in een hokje zet waar ze niet willen zijn, kan dat prima werken.
 
Ik weet niet waar de eerste zin van je post naar verwijst? En ik denk gezien de reactie van Ibi dat hij niet wist dat ie ook verantwoording moest afleggen over zijn eigen carierre als Marokkaan en ook nog vertellen waarom het niet lukte met Ihattaren enz. Alles op tafel in een setting waar geen eenrichtingsverkeer is en doorvragen niet wordt toegepast om een antwoord wat jou zint te horen te krijgen, is een goede manier om over bepaalde onderwerpen informatie uit te wisselen. De materie kan dan heel lastig zijn maar zolang je geen verhoor toepast en mensen niet in een hokje zet waar ze niet willen zijn, kan dat prima werken.
Ik verwijs naar het feit dat Ibi prima voor zichzelf op kan komen en over het algemeen goed uit zijn woorden komt. Ik vind dat je hem tekort doet door hier een soort weerloos slachtoffer te schetsen. Mooi dat je het voor hem opneemt of dat je meent de vinger op een zere (maatschappelijke?) plek te moeten leggen, maar mijn indruk is dat het een reactie was op uitlatingen van El Khayati en dat Ibi als hij zich aangevallen of geschoffeerd voelde, dat prima had kunnen melden. “Je hebt een grote mond” wordt vaker gezegd als reactie op een journalist. ;)
 
Ik verwijs naar het feit dat Ibi prima voor zichzelf op kan komen en over het algemeen goed uit zijn woorden komt. Ik vind dat je hem tekort doet door hier een soort weerloos slachtoffer te schetsen. Mooi dat je het voor hem opneemt of dat je meent de vinger op een zere (maatschappelijke?) plek te moeten leggen, maar mijn indruk is dat het een reactie was op uitlatingen van El Khayati en dat Ibi als hij zich aangevallen of geschoffeerd voelde, dat prima had kunnen melden. “Je hebt een grote mond” wordt vaker gezegd als reactie op een journalist. ;)
Nee hoor ik weet zelf ook wel dat hij prima voor zichzelf kan opkomen maar ik vind niet dat de zelfbenoemde journalisten, iemand zulke vragen moeten stellen omdat hij toevallig van dezelfde kom af is. Hij heeft er niets mee te schaften dat je als journalist op zoek bent naar een bevestiging van je vooroordelen. Ibi is maar een voorbeeld want het had ook iemand anders kunnen zijn, bijv Boula of weet ik veel wie. Ik ga ook niet aan elke priester in een setting waar iedereen bij zit en waar miljoenen mensen naar kijken, vragen of hij zelf ook kinderen heeft misbruikt. Dat is ongepast en je zet iemand gelijk in een hoekje van verdediging. Als ik Ibi was had ik tegen vd Vaart gezegd dat Ihattaren op veel kampwagen bewoners lijkt die lak hebben aan regels en tegen die Sjoerd gezegd dat mensen die slissen die beperking compenseren door anderen in een hoekje te zetten.
 
Nee hoor ik weet zelf ook wel dat hij prima voor zichzelf kan opkomen maar ik vind niet dat de zelfbenoemde journalisten, iemand zulke vragen moeten stellen omdat hij toevallig van dezelfde kom af is. Hij heeft er niets mee te schaften dat je als journalist op zoek bent naar een bevestiging van je vooroordelen. Ibi is maar een voorbeeld want het had ook iemand anders kunnen zijn, bijv Boula of weet ik veel wie. Ik ga ook niet aan elke priester in een setting waar iedereen bij zit en waar miljoenen mensen naar kijken, vragen of hij zelf ook kinderen heeft misbruikt. Dat is ongepast en je zet iemand gelijk in een hoekje van verdediging. Als ik Ibi was had ik tegen vd Vaart gezegd dat Ihattaren op veel kampwagen bewoners lijkt die lak hebben aan regels en tegen die Sjoerd gezegd dat mensen die slissen die beperking compenseren door anderen in een hoekje te zetten.
😂 Daarom moet jij maar gewoon eens even solliciteren bij SV.
Wellicht had Sjoerd beter kunnen vragen wat Ibi van de uitspraak van El Khayati vond. Zelfde strekking, iets minder aanvallend.
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Nee hoor ik weet zelf ook wel dat hij prima voor zichzelf kan opkomen maar ik vind niet dat de zelfbenoemde journalisten, iemand zulke vragen moeten stellen omdat hij toevallig van dezelfde kom af is. Hij heeft er niets mee te schaften dat je als journalist op zoek bent naar een bevestiging van je vooroordelen. Ibi is maar een voorbeeld want het had ook iemand anders kunnen zijn, bijv Boula of weet ik veel wie. Ik ga ook niet aan elke priester in een setting waar iedereen bij zit en waar miljoenen mensen naar kijken, vragen of hij zelf ook kinderen heeft misbruikt. Dat is ongepast en je zet iemand gelijk in een hoekje van verdediging. Als ik Ibi was had ik tegen vd Vaart gezegd dat Ihattaren op veel kampwagen bewoners lijkt die lak hebben aan regels en tegen die Sjoerd gezegd dat mensen die slissen die beperking compenseren door anderen in een hoekje te zetten.
Maar veroordeel jij deze journalist nu niet op dezelfde manier waar je hem van beticht? Je bericht hem van “zefbenoemdheid” en dat hij vooroordelen heeft tegen Marokkanen. Waarom? Hij vraagt wat Ibi vindt vd uitspraken en wat zijn zienswijze is. Op geen enkele manier geeft hij zijn mening. Het stoort mij in deze dat jij hem dan veroordeelt maar dat vind je dan schijnbaar wel oké. Jij ziet dat Ibi een droge mond heeft en zocht maar antwoorden om beide kanten te bekoren. Ik zag een Ibi die rustig zijn visie deelt en zich niet herkent in de woorden van El Khayati.
De analisten zijn uitgenodigd om hun visie en mening te delen/geven op de actualiteit. Dat doen ze. En ze hebben het volste recht om te vertellen wat hun ervaringen zijn. Net zoals ze zich ook prima kunnen onthouden van een reactie.
 
Alles kan toch worden besproken en dat IBI een bepaald antwoord geeft is zijn pakkie aan. En op historie gebaseerd kan je gewoonweg de conclusie trekken dat de voetbalsport wie er voor de top geschikt is er een groot verschil zit uit welk land je komt.
Zoals in elke andere topsport blinken sommige andere landen weer uit. Niet iets nieuws dus bij de NOS en ach de NOS journalistiek heeft een diepgang van een vloeitje.
 
Ik heb het niet gezien (gelukkig). Maar het lijkt wel of elk persoon van Marokkaanse afkomst het gedrag van een ander moet verantwoorden. Er zijn genoeg spelers die gewoon uitstekend presteren. Hoor je niets van.. maar zodra een talent zijn talent vergooid door gedragsproblemen dan worden er allerlei drogredenen erbij gehaald.. Als een talent zijn talent vergooid dan is dat toch vooral ZIJN EIGEN probleem. Er zijn genoeg voorbeelden van profs die vanwege hun gedrag niet alles uit hun cariere halen en dat zijn niet alleen de Marokkaantjes. Dat een El Khayati dat zo aangeeft moet hij zelf weten maar verwoord dat dan ook en onderbouw die woorden. Het was beter geweest om in de uitzending gewoon een live verbinding te maken met El Khayati en hem om uitleg te vragen ipv Ibi lastig te vallen hiermee.
 
Vanaf ongeveer 41:40. Het begint als een reactie vragen op de uitspraken van El Khayati. Die link snap ik wel, want als Marokkaanse voetballer heb je uiteraard een mening over die uitspraken. Afellay gooit vervolgens in mijn optiek de deur eigenlijk meteen dicht als zijnde onzin (en dat mag) en je merkt dat de presentator daar wel op door wil gaan. De presentator moet eraan trekken, komt ook met wat voorbeelden over Afellay en dat voelt wat awkward.

Ik vind dat Afellay op rustige wijze tekst en uitleg geeft over zichzelf. Ik kan me wel voorstellen dat als dit vantevoren niet even gemeld was, dat je verrast bent en opnieuw moet kalibreren. Dus ik ben vooral benieuwd of Afellay op de hoogte was dat de presentator e.e.a. had opgeschreven.

 
Ik heb het niet gezien (gelukkig). Maar het lijkt wel of elk persoon van Marokkaanse afkomst het gedrag van een ander moet verantwoorden. Er zijn genoeg spelers die gewoon uitstekend presteren. Hoor je niets van.. maar zodra een talent zijn talent vergooid door gedragsproblemen dan worden er allerlei drogredenen erbij gehaald.. Als een talent zijn talent vergooid dan is dat toch vooral ZIJN EIGEN probleem. Er zijn genoeg voorbeelden van profs die vanwege hun gedrag niet alles uit hun cariere halen en dat zijn niet alleen de Marokkaantjes. Dat een El Khayati dat zo aangeeft moet hij zelf weten maar verwoord dat dan ook en onderbouw die woorden. Het was beter geweest om in de uitzending gewoon een live verbinding te maken met El Khayati en hem om uitleg te vragen ipv Ibi lastig te vallen hiermee.
10x like wat ik je helaas niet kan geven maar bij deze wel gezegd!
 
Alles kan toch worden besproken en dat IBI een bepaald antwoord geeft is zijn pakkie aan. En op historie gebaseerd kan je gewoonweg de conclusie trekken dat de voetbalsport wie er voor de top geschikt is er een groot verschil zit uit welk land je komt.
Zoals in elke andere topsport blinken sommige andere landen weer uit. Niet iets nieuws dus bij de NOS en ach de NOS journalistiek heeft een diepgang van een vloeitje.
Sportjournalistiek bedoel je waarschijnlijk. Over het algemeen is de NOS qua nieuwsgaring uitstekend. En sportjournalistiek is natuurlijk een bijzaak. Niet te vergelijken met reguliere journalistiek.
 
Vind Ibi een geweldenaar…was al enorm fan van hem als speler maar ook als analist super. Geen blad voor de mond, onafhankelijk…heerlijk!

En altijd sjiek…hoe hij bijvoorbeeld reageerde op staatsclown Babel…en ook nu weer gewoon prima. Wederom 100 puntjes voor ibi !!😍
 
Geen blad? Hij heeft een vrachtwagen voor zijn mond. Alles wat hij roept is langzaam, safe en heel voorzichtig en doorzichtig. Als hij geen PSV verleden had dan was hij hier de grootste pispaaltje ever geweest, maar nu is hij natuurlijk een showman held :lmao: :sick:
Wat een BS! Als ajacied kan ik Ibi absoluut waarderen. Is een liefhebber, komt goed uit zijn woorden en neemt zijn rol als analist in elk geval serieus. Dat ie weinig spectaculairs zegt is juist goed, ik verwacht van analisten niet dat ze de rol van Johan Derksen-kloon aannemen.
 
Laatst bewerkt:
Wat een BS! Als ajacied kan ik Ibi absoluut waarderen. Is een liefhebber, komt goed uit zijn woorden en neemt zijn rol als analist in elk geval serieus. Dat ie weinig spectaculairs zegt is juist goed, ik verwacht van analisten niet dat ze de rol van Johna Derksen-kloon aannemen.

Dan heb je maar een echte analist, dat is Perez, Derksen is geweldig maar extreem, Ibi is slaapverwekkend, mompelt wat binnensmonds en als die echt praat komt er niks nuttigs of nieuws uit, wat ik allemaal in de samenvatting heb gezien herhaalt hij fijntjes na maar in slowmotion :rolleyes: Ik kijk zo'n praatprogramma voor info + vermaak, op beide punten scoort hij een dikke 3. Aardige rustige gast maar past totaal niet in het analisten wereldje. Zo zijn er wel meer prutsers op tv, denk aan Pierre :sneeze:
 
Dan heb je maar een echte analist, dat is Perez, Derksen is geweldig maar extreem, Ibi is slaapverwekkend, mompelt wat binnensmonds en als die echt praat komt er niks nuttigs of nieuws uit, wat ik allemaal in de samenvatting heb gezien herhaalt hij fijntjes na maar in slowmotion :rolleyes: Ik kijk zo'n praatprogramma voor info + vermaak, op beide punten scoort hij een dikke 3. Aardige rustige gast maar past totaal niet in het analisten wereldje. Zo zijn er wel meer prutsers op tv, denk aan Pierre :sneeze:
Tja, dan zijn we het dus volledig oneens. Behalve kennelijk over Pierre, want dat vind ik ook helemaal niks, al is het misschien om andere redenen dan jij.
 
Dan heb je maar een echte analist, dat is Perez, Derksen is geweldig maar extreem, Ibi is slaapverwekkend, mompelt wat binnensmonds en als die echt praat komt er niks nuttigs of nieuws uit, wat ik allemaal in de samenvatting heb gezien herhaalt hij fijntjes na maar in slowmotion :rolleyes: Ik kijk zo'n praatprogramma voor info + vermaak, op beide punten scoort hij een dikke 3. Aardige rustige gast maar past totaal niet in het analisten wereldje. Zo zijn er wel meer prutsers op tv, denk aan Pierre :sneeze:
Derksen is geen analist die kijkt amper voetbal. Derksen is een oude man die gewoon zoveel mogelijk dingen schreeuwt op tv totdat iemand een keer geprikkeld is.
 
Derksen is geen analist die kijkt amper voetbal. Derksen is een oude man die gewoon zoveel mogelijk dingen schreeuwt op tv totdat iemand een keer geprikkeld is.

Zo grappig, en zo'n bullshit, maar ja Derksen scoort door grof te zijn en zijn haters scoren likes door hem te bashen. Heel dubieus cirkeltje. Daarom zweer ik bij koning Johan, iever iemand die teveel zegt dan alle overige dooie figuren op tv die elk woord 5x afwegen voor ze met hun lippen bewegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan