Ik herhaal: ik heb niets met Johan Derksen. Ik kijk zijn programma's niet.
En hij steunt FvD. Bah.

Maar wat er nu gebeurt is vreemd.

Verander de wereld. En begin bij Johan Derksen?
Je moet ergens beginnen. Overigens snap ik de ophef nu ook niet, in t program zijn wel ergere uitspraken gebeurt.
 
Het is de bekende druppel...
Eens. En tja, er is een hele groep klaar met zijn gezeik. Tijd dat hij ophoepelt, want de toegevoegde waarde van hem is 0. Leuk dat je iedereen tegen de schenen hebt geschopt, maar zonder enige zelfkritiek gaat dit vervelen. Zijn tijd is voorbij. Ga maar lekker met Jan Mulder zeuren op de maatschappij.
 
Ik kan mij wel vinden in de post van Natte Krant Wordt Barca nog steeds door Qatar Airways gesponsord? Vorig jaar was de CL finale nog in Bakoe. Dit jaar eigenlijk in Istanbul. Allemaal landen met slechtere mensenrechten dan in Nederland, zelfs als Derksen premier zou zijn.
 
Dit is ook gelijk het einde van Hans Teeuwen, Najib Amhali, Theo Maassen enz, want 60% van hun grappen zijn nu racistisch en ongepast, zitten in het zelfde bootje als Johan. :braak:

Ik ben echt benieuwd naar de uitzending morgen, Johan kennende die gaat geen seconde spijt hebben en zo hoort het :clap:
 
Ik kan mij wel vinden in de post van Natte Krant Wordt Barca nog steeds door Qatar Airways gesponsord? Vorig jaar was de CL finale nog in Bakoe. Dit jaar eigenlijk in Istanbul. Allemaal landen met slechtere mensenrechten dan in Nederland, zelfs als Derksen premier zou zijn.
Mensen uit het midden-oosten schijnen niet racistisch te kunnen zijn, heb ik ooit gelezen.
 
Ik kan mij wel vinden in de post van Natte Krant Wordt Barca nog steeds door Qatar Airways gesponsord? Vorig jaar was de CL finale nog in Bakoe. Dit jaar eigenlijk in Istanbul. Allemaal landen met slechtere mensenrechten dan in Nederland, zelfs als Derksen premier zou zijn.

De grote bazen van de FIFA en UEFA zijn allemaal oude mannen, die het niet zo hebben met mensenrechten en alleen aan geld denken. En als je aan de top wil komen daar, dan moet je met een zak geld aankomen en absoluut niets hebben met mensenrechten. Anders wordt je geen baas daar. Het IOC heeft zelfs protestacties van sporters tijdens de Olympische Spelen verboden! Dat is gewoon echt schandalig.

Ik vind het goed dat sporters zich uitspreken. Dat mogen ze van mij veel vaker doen. Natuurlijk zijn sporters niet heilig, maar het zijn wel grote voorbeelden voor heel veel mensen. Dus zij kunnen een grote invloed hebben in het verbeteren van de wereld. Dat bestuurders zo corrupt zijn, kunnen de voetballers weinig aan doen.
 
Ik kan mij wel vinden in de post van Natte Krant Wordt Barca nog steeds door Qatar Airways gesponsord? Vorig jaar was de CL finale nog in Bakoe. Dit jaar eigenlijk in Istanbul. Allemaal landen met slechtere mensenrechten dan in Nederland, zelfs als Derksen premier zou zijn.
Dus moeten we de problemen hier niet aankaarten want elders is het nog vele malen erger. Oké weer wat geleerd.
 
Dus moeten we de problemen hier niet aankaarten want elders is het nog vele malen erger. Oké weer wat geleerd.
Dat zeg ik niet. Maar het us eenzijdig en makkelijk scoren. Derksen is zo aangepakt. Maar wat is daarvan daadwerkelijk het resultaat? Wiens leven wordt hierdoor beter?

De zaken boycotten die ik meldt, zou meer zoden aan de dijk zetten. Maar daarvoor moet je Kaepernick heten.
 
Ik kan mij wel vinden in de post van Natte Krant Wordt Barca nog steeds door Qatar Airways gesponsord? Vorig jaar was de CL finale nog in Bakoe. Dit jaar eigenlijk in Istanbul. Allemaal landen met slechtere mensenrechten dan in Nederland, zelfs als Derksen premier zou zijn.

Ik begrijp Natte Krant ook heel goed, maar omdat het een fout is en aangepakt wordt kun je niet per definitie het ander ook meteen aanpakken, hoe onfris sommige praktijken ook zijn. Daarnaast bezitten wij mensen over een gezonde dosis opportunisme en gaan we ook mee in de aan van de dag. Het doet me een beetje denken aan de anti-rook lobby: niet roken, dan ook niet drinken want ook slecht. Tja, klopt, maar...
 
Dat zeg ik niet. Maar het us eenzijdig en makkelijk scoren. Derksen is zo aangepakt. Maar wat is daarvan daadwerkelijk het resultaat? Wiens leven wordt hierdoor beter?

De zaken boycotten die ik meldt, zou meer zoden aan de dijk zetten. Maar daarvoor moet je Kaepernick heten.

Kaepernick...held!
 
Ik begrijp Natte Krant ook heel goed, maar omdat het een fout is en aangepakt wordt kun je niet per definitie het ander ook meteen aanpakken, hoe onfris sommige praktijken ook zijn. Daarnaast bezitten wij mensen over een gezonde dosis opportunisme en gaan we ook mee in de aan van de dag. Het doet me een beetje denken aan de anti-rook lobby: niet roken, dan ook niet drinken want ook slecht. Tja, klopt, maar...
Je zou in principe moeten beginnen met de zaken die de grootste winst opleveren. Maar ik zie liever én én.

Ik vond gisteren Gullit en Ten Cate echt goed in Rondo. Maar later in de aflevering kan ik toch sommige dingen niet volgen. Zo vond Ten Cate de uitbuiting van de mensen in Qatar niet zo heel erg, het was immers hun eigen keuze. Klopt, maar dat is een probleem dat nu speelt. In Nederland is de slavernij al 150 jaar verboden.

En het ging ook nog even over Ron Jans. Ik blijf het moeilijk te begrijpen vinden dat je (a) geen liedje mee mag zingen en (b) sowieso geen woorden (niggah) in dit geval mag zeggen, als je de verkeerde kleur hebt. Krom. Als dat andersom gebeurt, heb je de poppen aan het dansen. Maken donkere rappers geen muziek om mee te zingen of mogen blanken geen fan zijn?

Lijkt me trouwens ook een goed idee om de tafel van Derksen en co gewoon uit te breiden met een gekleurde presentator. Die kan dan af en toe op de rem trappen of gewoon eens een blanke belachelijk maken.
 
Zo vond Ten Cate de uitbuiting van de mensen in Qatar niet zo heel erg, het was immers hun eigen keuze. Klopt, maar dat is een probleem dat nu speelt. In Nederland is de slavernij al 150 jaar verboden.

Heeft hij dat serieus gezegd? Wat een volkomen dwaas is dat dan.
Wat geld verdienen voor je familie, of je familie honger laten leiden en bedelen. Wat een vrije keuze...
En al zou het een vrije keus zijn, dan is dat nog zeker geen reden om ze als 3e rangs burgers te behandelen en ze willens en wetens aan onnodige risico's bloot te stellen.

Maargoed, Henkie heeft aardig wat centjes opgehaald daar en wilt de hand die hem heeft gevoed niet bijten. 🤦‍♂️
 
Je zou in principe moeten beginnen met de zaken die de grootste winst opleveren. Maar ik zie liever én én.

Ik vond gisteren Gullit en Ten Cate echt goed in Rondo. Maar later in de aflevering kan ik toch sommige dingen niet volgen. Zo vond Ten Cate de uitbuiting van de mensen in Qatar niet zo heel erg, het was immers hun eigen keuze. Klopt, maar dat is een probleem dat nu speelt. In Nederland is de slavernij al 150 jaar verboden.

En het ging ook nog even over Ron Jans. Ik blijf het moeilijk te begrijpen vinden dat je (a) geen liedje mee mag zingen en (b) sowieso geen woorden (niggah) in dit geval mag zeggen, als je de verkeerde kleur hebt. Krom. Als dat andersom gebeurt, heb je de poppen aan het dansen. Maken donkere rappers geen muziek om mee te zingen of mogen blanken geen fan zijn?

Lijkt me trouwens ook een goed idee om de tafel van Derksen en co gewoon uit te breiden met een gekleurde presentator. Die kan dan af en toe op de rem trappen of gewoon eens een blanke belachelijk maken.

Even om mee te beginnen: dit is geen aanval op jou, maar op de woorden van Ten Cate.

Geen keuze? Vaak zijn het arbeiders die in hun eigen land te weinig verdienen om hun gezin cq familie te onderhouden. Gaan ze naar het buitenland, waar ze vervolgens worden uitgeknepen, of ze moeten in omstandigheden werken die het eigen volk niet zou tolereren. Dan kun je zeggen, dat het een keuze is, dat er geen ketting is en dat zij ervoor kiezen om te komen. Maar een keuze die je maakt omdat een andere keuze geen optie is, is dat wel een keuze? Als je niet weg kunt omdat je anders geen geld krijgt, is dat veel anders dan een ketting om je enkel? Is gevaarlijk werk, omdat je anders wederom niet betaald krijgt, dan een keuze? Het besef dat, zonder dat geld, je familie letterlijk aan de bedelstaf kom, is dat niet hetzelfde als een mes op de keel?
Een ingenieur die voor een project gaat, en dik betaald krijgt, die maakt een keuze. Zo'n Ten Cate ook. Ik denk als Ten Cate hier in Europa aan de slag was gegaan ipv de zandbak, hij er geen boterham minder om had gegeten. Waar die Filipijn die daar beton staat te storten weet dat zijn familie niks te vreten heeft als hij geen belachelijke uren draait.
Gullit en Ten Cate hadden de keuze om in een bepaald gebied te werken tegen een vorstelijk salaris. Die rijkdom hebben de mensen die het stadion bouwen niet.

Over dat Niggah: snap ik ook niet. Maak er dan geen liedje van. Alsof Joden wel "arbeit macht frei" mogen roepen, maar wij niet. Snap dat het een scheldnaam is, maar gebruik hem dan niet.
 
Heeft hij dat serieus gezegd? Wat een volkomen dwaas is dat dan.
Wat geld verdienen voor je familie, of je familie honger laten leiden en bedelen. Wat een vrije keuze...
En al zou het een vrije keus zijn, dan is dat nog zeker geen reden om ze als 3e rangs burgers te behandelen en ze willens en wetens aan onnodige risico's bloot te stellen.

Maargoed, Henkie heeft aardig wat centjes opgehaald daar en wilt de hand die hem heeft gevoed niet bijten. 🤦‍♂️
Niet zo heel erg is misschien overdreven. Maar die mensen kozen voor een slaafs bestaan en konden hun familie, die in nog mindere omstandigheden leefde, onderhouden, dus was het wel ok.

In mijn optiek gewoon moderne slavernij, zoals Hoetierick ook al schrijft.

Al met al is het wel goed dat Oranje zich laat horen. Of de boycot een goed idee is, weet ik niet. Maar Oranje is zo divers. Daar moet voor elke Nederlander wel wat bij zitten. En vooral voor de jeugd. Die moeten gewoon ruimdenkend opgevoed worden. En met de statements van de voetballers kan het. Ze moeten dan nu ook niet stil blijven zitten en dus doorpakken. Spreek je maar uit tegen dubieuze sponsoren, finales in dubieuze landen, etc etc. Samen sta je sterk. Daar ging het voor Kaepernick nog mis.

#AllLifesMatter
 
Persoonlijk is mijn grootste probleem niet dat ze VI wel boycotten en voor 99.99% Qatar niet, zij willen strijden tegen de vorm van racisme waar ze zélf mee te maken hebben gehad, en dat is logisch en begrijpelijk. Maar als ik dan om me heen 'silence is violence' en 'de stille meerderheid is ook fout' hoor, dán bekruipt mij het gevoel van hypocrisie heel erg. Want zelf doen ze er net zo hard aan mee.
 
Die hele afleidingsmanoeuvre over Qatar is gewoon de wereld ingegooid om dit hardnekkige probleem weer eens te omzeilen. Wat een onzin allemaal zeg. Begin bij jezelf, is dat zo moeilijk? Ik kan toch ook niet over de vuile woning bij de buren klagen als mijn eigen huis stinkt en de GGD langs komt om op te ruimen? NL moet kleur bekennen zoals de premier dat ook deed. Men dacht altijd dat racisme in NL een incidenteel iets was, dat alleen De VS een probleem hadden met racisme, dat etnisch profileren alleen in VS voor kwam maar bij ons in enkel een individuele zaak was waar de individuele agent zich schuldig aan maakte, dat het allemaal wel mee viel met consequent weigeren van mensen met een andere achternaam op de arbeidsmarkt etc. Nou de dood van die man in de VS heeft gezorgd voor een beweging in de wereld. Die beweging heeft vele mensen met de neus op de harde feiten gedrukt. Natuurlijk is dat allemaal in de VS een graadje of 3 erger. Ik merk met hele discussies dat we in NL de neiging hebben om onze ogen te sluiten voor pijnlijke zaken, voor ter discussie stellen van allerlei tradities of toegeven dat sommige zaken ontzettend pijnlijk zijn (geweest) voor groepen mensen die er altijd mee moesten dealen maar het nu wel uitspreken. We hebben de katholieke kerk altijd erg kwalijk genomen voor hun reactie op het jaren lange misbruik. Maar je ziet nu dezelfde verkramping bij velen. Ook in de me too discussie zag je dat veel mensen dit zo pijnlijk vonden dat ze het gingen bagataliseren, nuanceren of aangeven dat het niet de bedoeling was om dit of dat te doen etc.
Laat ik zo zeggen dat ik deze reacties begrijpelijk vind tot het moment dat je de pijn van een ander maar blijft ontkennen/bagatelliseren enz. Dan toon je aan dat je weg loopt voor de problemen, dat je helemaal niet dat tolerante ruimdenkend volk bent, waarmee je altijd je hebt geprofileerd in de wereld.
Derksen ontkende ook de pijn van de homoseksuele jongeren die niet uit de kast wilden komen. Dat was volgens hem aanstellerij. Ook begreep hij niet waarom men nu pas komt klagen over de katholieke kerk, waarom ze toen hun mond niet hebben open getrokken etc. Bij me too was zijn reactie idem dito.
En mensen die nu zeggen dat de voetballers nu ook gelijk Qatar moeten boycotten, lopen weg voor wat deze jongens en met hen miljoenen anderen aan de kaak willen stellen. Toevallig is racisme wat vele van hen van dichtbij hebben meegemaakt, van jongs af aan, niet alleen zij zelf maar ook hun broertjes en zusje, moeders en vaders en n ooms en tantes. En dan raakt het je ook veel harder en heb je het daar over en niet over een ander land wat ook foute dingen doet en waar het WK wordt gehouden. Nee, die afleidingsmanoeuvre is te opzichtig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan