Erik Pieters

Verhuren buiten het transferseizoen?

Stuur deze jongen maar eens naar de manege en laat hem rennen met de paardjes, als hij nog eens ooit wat sneller word heb je misschien nog iets aan hem.
 
Johan Derksen:):D ziet meer en centrale verdediger in Pieters.

Ik kan me wel in zijn gadachtengang wel volgen. Een linksbenige centrale, jonge verdediger zie ik wel zitten. Naast Marcellis..
 
Johan Derksen:):D ziet meer en centrale verdediger in Pieters.

Ik kan me wel in zijn gadachtengang wel volgen. Een linksbenige centrale, jonge verdediger zie ik wel zitten. Naast Marcellis..

Moet hij wel een beetje groeien eerst. En niet alléén fysiek.
 
Pieters komt er wel hoor, alleen hij is nog niet klaar om met een slecht PSV te spelen. Tegen Ajax vond ik hem ook niet slecht, alleen is Suarez nou gewoon eenmaal top en Pieters is nog een talent. En centraal lijkt het mij niet de oplossing op dit moment. Omdat hij teveel overtredingen moet maken en in de 16 is dat dodelijk.
 
Pieters komt er wel hoor, alleen hij is nog niet klaar om met een slecht PSV te spelen. Tegen Ajax vond ik hem ook niet slecht, alleen is Suarez nou gewoon eenmaal top en Pieters is nog een talent. En centraal lijkt het mij niet de oplossing op dit moment. Omdat hij teveel overtredingen moet maken en in de 16 is dat dodelijk.

Dit is gewoon recht lullen wat krom is. We hebben het hier over een basiskracht. Dit is niet een talentje wat geleidelijk gebracht wordt. Voor mij is hij vooral de laatste 5 wedstrijden enorm door het ijs gezakt. Niet PSV waardig. Miskoop van het seizoen.
 
Dit is gewoon recht lullen wat krom is. We hebben het hier over een basiskracht. Dit is niet een talentje wat geleidelijk gebracht wordt. Voor mij is hij vooral de laatste 5 wedstrijden enorm door het ijs gezakt. Niet PSV waardig. Miskoop van het seizoen.

Heey gepke, weet jij nog toevallig wat er was verteld toen Pieters werd gepresteerd? Want dan zijn wij al uitgesproken.
 
Heey gepke, weet jij nog toevallig wat er was verteld toen Pieters werd gepresteerd? Want dan zijn wij al uitgesproken.

Eerlijk gezegd weet ik dat niet nee. Maar waar is de beoogde linksback dan waarvan Erikske moet leren? Zoals ik het nu kan bepalen wordt hij eigenlijk gewoon in het diepe gegooid en verzuipt hij half. Dat heb ik bij andere teams wel anders gezien.
Was het trouwens ook niet zo dat Marcellis ook tot gedwongen basiskracht werd gepromoveerd? Die heeft zich toch aardig bewezen dacht ik zo.

Mijn beoordeling van Pieters komt echt nog uit zijn Utrecht tijd. Is me nooit opgevallen in goede zin. Vind het zo'n vreemde aankoop.

PS: mijn reactie op jouw eerste post ging over het feit dat jij Suarez top noemde. Dat is in mijn ogen niet een reden voor een verdediger om je te laten overlopen als je bij PSV speelt.
 
Was het trouwens ook niet zo dat Marcellis ook tot gedwongen basiskracht werd gepromoveerd? Die heeft zich toch aardig bewezen dacht ik zo.

Dat Marcellis zich aardig bewezen heeft is niet erg relevant. Zelfs al zou hij regelmatig fouten maken zou hij veel spelen. Zelfs een ervaren kracht als Bouma ooit was zorgde voor een reusachtige kans voor de tegenstander, IEDERE WEDSTRIJD OPNIEUW. Toch bleef Bouma worden opgesteld en als een talen evenveel kan als een oudere speler, waarom laat je het talent dan niet staan? (in de voetbalwereld is het vaak zo dat de routinier toch blijft staan, dit is omdat de voetbalwereld slavenhandel is)


Nasier, dat Suarez top is heeft helemaal niets te maken met Pieters. En dat Pieters door het ijs zakte tegenover Suarez heeft alles te maken met een fout van de trainer. Pieters is misschien wel de langzaamste speler in de selectie. Die zet je niet tegen een snelle aanvaller, simpel. En dus de conclusie dat Pieters te vaak onbruikbaar is, simpel. Zolang Pieters niet sneller wordt kan hij nooit meer voor PSV betekenen dan een miskoop, dit is een feit en geen mening.:(
 
"PSV is een mooie club. In vergelijking met FC Utrecht heb ik een flinke stap vooruit gemaakt, maar ik heb te weinig laten zien. Pas in de laatste twee wedstrijden voor de winterstop haalde ik mijn niveau", vertelt Pieters.

Toch heeft hij vertrouwen in zijn toekomst. "Als nieuwe speler moet je altijd wennen aan een club. Daarnaast heb ik weinig rust gehad. Na mijn transfer heb ik een paar dagen met de groep mee kunnen trainen, daarna moest ik me bij Foppe de Haan melden voor de Olympische Spelen. Bij terugkeer heb ik me misschien geforceerd willen bewijzen dat ik het niveau bij PSV aan kan. Ik ben op de goede weg, moet dat nu alleen wekelijks laten zien."

"Ik heb niet voor het geld gekozen", vervolgt Pieters in het Algemeen Dagblad. "De sportieve uitdaging telde. Een eventuele club uit het buitenland was geen optie. Aan die stap ben ik nog niet toe. Dat komt misschien nog wel eens. PSV is een club die bij me past. Ook daar heb ik vooraf over nagedacht. Ik voetbal nu in een betrekkelijk rustige, sociale omgeving. Een warme club, waar ik goed ben opgevangen. Voordeel was wel dat ik al wat spelers kende."

Nadeel is echter dat in Eindhoven de resultaten voorlopig tegenvallen. "PSV moet altijd meedoen om de titel", erkent Pieters. "We staan halverwege op flinke achterstand. De ploeg is belangrijke spelers kwijtgeraakt, de selectie is erg jong, maar toch had ik dit niet verwacht. Ik merk wel dat het, zeker als het bij ons niet vlotjes loopt, moeilijk voetballen is bij PSV. Tegenstanders hebben meestal niets te verliezen. Of ze spelen frank en vrij, of ze zakken massaal en maken het moeilijk een opening te vinden", aldus de twintigjarige Pieters, die tevens aangaf een plaats centraal in de verdediging te prefereren boven de positie van linksback.
 
RKC wil heel graag een linksback huren om geld te besparen. Zou een verhuur aan RKC niet een heel goed plan zijn? Zo kan hij namelijk een heel seizoen spelen omdat hij gewoonweg GEEN concurrentie zal hebben voor zijn positie. Bij Rens van Eijden zag je dat hij flink groeide als verdediger van een degradatiekandidaat (overigens jammer dat hij weg is maar dat terzijde) en misschien dat Pieters ook bij een degradatiekandidaat kan groeien.
 
RKC wil heel graag een linksback huren om geld te besparen. Zou een verhuur aan RKC niet een heel goed plan zijn? Zo kan hij namelijk een heel seizoen spelen omdat hij gewoonweg GEEN concurrentie zal hebben voor zijn positie. Bij Rens van Eijden zag je dat hij flink groeide als verdediger van een degradatiekandidaat (overigens jammer dat hij weg is maar dat terzijde) en misschien dat Pieters ook bij een degradatiekandidaat kan groeien.
Ik denk dat het op zich voor Pieters wel een goed plan zou kunnen zijn. Maar, gezien het feit Rutten reeds aangaf dat we veel te dun in onze verdedigers zitten, zou het zomaar kunnen zijn dat PSV hem liever achter de hand houdt.
 
...misschien dat Pieters ook bij een degradatiekandidaat kan groeien.

Ach, misschien is het niet gek om hem te laten groeien bij een kampioenskandidaat ;)

Tenminste: ik ben blij met de progressie die hij boekt (had ik naar aanleiding van eind vorig seizoen ook wel verwacht eigenlijk), en van mij mag hij elke zaterdag/zondag beginnen. Met Salcido als back-up, mocht het toch nog een keertje minder goed gaan.
 
Als ze een betere vind zoals aan de rechterkant mogen ze hem halen maar ik vind hem goed genoeg voetballen op LB-positie (zijn spel irriteerde me (bijna) niet terwijl ik verwachtte van wel zoals bij kromkamp), indien hij blijft spelen hoop ik dat hij nog wat stappen vooruit kan maken...

Vind hem mogelijk ook als CB geschikt zoals hij bij de NL jeugd speelde
 
Als Reis gister geen twee doelpunten had gemaakt, was Pieters mijn MotM. Speelde gister wéér goed itt andere spelers.

De laatste weken speelt Pieters al goed, sommige supporters hadden hem vorig seizoen al afgeschreven maar zo zie je maar weer.
 
Ik denk niet dat Pieters al was afgeschreven. Maar dit seizoen is hij voor mij de onbetwiste nummer 1 op de linksback positie. Voetballend moet er nog veel gebeuren in zijn ontwikkeling, maar verdedigend is hij nauwelijks op een fout te betrappen.
 
Pieters speelde gisteren tegen AZ weer heel behoorlijk. Verdedigend heel stabiel, en ook in aanvallend opzicht staat hij zijn mannetje. Hij laat zien waarom hij in Jong Oranje speelt, en kan nog groeien in zijn spel. Topper in wording?
 
Pieters speelde gisteren tegen AZ weer heel behoorlijk. Verdedigend heel stabiel, en ook in aanvallend opzicht staat hij zijn mannetje. Hij laat zien waarom hij in Jong Oranje speelt, en kan nog groeien in zijn spel. Topper in wording?

Denk het wel, maar ik zou hem wel eens tegen een echte toprechtsbuiten willen zien. Iemand als Theo Walcott (spelling..?) of misschien meer een Dirk Kuyt. Oh dat laatste neem ik terug, zul je zien dat we Liverpool loten...
 
Nou, momenteel is hij zaar zeker nog niet klaar voor, maar vergeet niet dat hij pas 20 of 21 is. Een erg goede verdediger, maar net als van der Wiel nog niet helemaal klaar voor het echte topwerk. Maar dat lijkt me ook niet meer dan normaal. Ze hebben het beiden wel in zich om uit te groeien tot een topper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan