Erik Pieters

Daar gaat het toch niet om. Pieters heeft zo vaak in de belangstelling van PL-clubs gestaan, het was gewoon duidelijk dat hij ontzettend goed in de markt ligt. Ik heb vaker gezegd dat linksbacks ontzettend schaars zijn, en daardoor ook veel waarde vertegenwoordigen. We hadden misschien best meer voor hem kunnen krijgen, als je dit commentaar van Stoke hoort.

Maar die meneer van Stoke zegt dat het een laag bedrag is voor een Oranje-international. Dus hij legt direct de link. Mijn punt is dan dat hij wellicht als Oranje-international gezien kan worden, maar hij niet daadwerkelijk het niveau heeft en daarom dus minder waard is. Wat hij dan specifiek waard is, daar kan je over discussieren. Ik was al lang blij dat we nog een redelijk bedrag voor hem kregen na dat rampjaar.

Je punt is wellicht dat Stoke meer had willen betalen eventueel. Dat kan.
 
Daar gaat het toch niet om. Pieters heeft zo vaak in de belangstelling van PL-clubs gestaan, het was gewoon duidelijk dat hij ontzettend goed in de markt ligt. Ik heb vaker gezegd dat linksbacks ontzettend schaars zijn, en daardoor ook veel waarde vertegenwoordigen. We hadden misschien best meer voor hem kunnen krijgen, als je dit commentaar van Stoke hoort.

De meneer van Stoke moet ook een praatje voor zijn achterban houden. In plaats van "we geven 3,6 miljoen uit aan een speler die 1,5 jaar uit de roulatie is geweest" is het opeens een koopje.
 
De meneer van Stoke moet ook een praatje voor zijn achterban houden. In plaats van "we geven 3,6 miljoen uit aan een speler die 1,5 jaar uit de roulatie is geweest" is het opeens een koopje.

Ja. Bovendien heeft hij natuurlijk een bijzonder onfortuinlijk jaar achter de rug, maar voor zijn blessure waren wij ook redelijk onverdeeld tevreden over hem voor zover ik mij herinner. Niet top, maar niet verkeerd, riepen we in koor. Niet?
 
Ongewoon laag? Die kerel heeft sinds oktober 2011 nauwelijks gespeeld. Blijkt overigens wel uit dit bericht dat Brands deze pot poker verloren heeft.

Maar als je overbet kan het zijn dat mensen de pot opgeven en Brands wou gecalled worden. Als je teveel raised met iemand met een 1 jarig contract en meer dan de helft van het seizoen niet gespeeld en wat hij gespeeld heeft was ook niet best ook, moet je wel zeker weten dat er mensen in de pot blijven zitten.

Om een beetje in pokertermen te blijven.
 
Laatst bewerkt:
Maar als je overbet kan het zijn dat mensen de pot opgeven en Brands wou gecalled worden. Als je teveel raised met iemand met een 1 jarig contract en meer dan de helft van het seizoen niet gespeeld en wat hij gespeeld heeft warong niet best ook, moet je wel zeker weten dat er mensen in de pot blijven zitten.

Om een beetje in pokertermen te blijven.

Ok, maar wat heeft een Indonesische eetkraam met poker te maken?
 
Laatst bewerkt:
Ja. Bovendien heeft hij natuurlijk een bijzonder onfortuinlijk jaar achter de rug, maar voor zijn blessure waren wij ook redelijk onverdeeld tevreden over hem voor zover ik mij herinner. Niet top, maar niet verkeerd, riepen we in koor. Niet?

Zo is dat. Vond hem best een goede verdediger, maar die acties na zijn blessure...ik had niet gedacht dat er nog een club geld zou bieden voor hem.
 
Zo is dat. Vond hem best een goede verdediger, maar die acties na zijn blessure...ik had niet gedacht dat er nog een club geld zou bieden voor hem.

Ik eigenlijk wel, er wordt vaak gekeken naar ervaring en interlands.
Op dit onderdeel scoort pieters wel goed. daarna heeft hij laten zien na 1 of 2 wedstrijden weer mee te kunnen met het niveau.
ik denk dat mensen het nog wel konden begrijpen dat zijn actie uit frustratie kwam en even brak omdat hij zo aan zijn revalidatie had gewerkt. als dat ruitje niet stuk was gegaan was er een stuk minder aan de hand.
 
Ik eigenlijk wel, er wordt vaak gekeken naar ervaring en interlands.
Op dit onderdeel scoort pieters wel goed. daarna heeft hij laten zien na 1 of 2 wedstrijden weer mee te kunnen met het niveau.
ik denk dat mensen het nog wel konden begrijpen dat zijn actie uit frustratie kwam en even brak omdat hij zo aan zijn revalidatie had gewerkt. als dat ruitje niet stuk was gegaan was er een stuk minder aan de hand.

Hij had inderdaad beter zijn handen op de rug kunnen houden zoals hij gewend is.
 
De meneer van Stoke moet ook een praatje voor zijn achterban houden. In plaats van "we geven 3,6 miljoen uit aan een speler die 1,5 jaar uit de roulatie is geweest" is het opeens een koopje.

Goed gezien.

Ja. Bovendien heeft hij natuurlijk een bijzonder onfortuinlijk jaar achter de rug, maar voor zijn blessure waren wij ook redelijk onverdeeld tevreden over hem voor zover ik mij herinner. Niet top, maar niet verkeerd, riepen we in koor. Niet?

Eens.
 
Wel grappig hoe ze in Engeland scouten. Pieters heeft in het Nederlands Elftal gespeeld, dus hij zal vast wel aardig zijn in positiespel :D Dit bewijst maar dat niet alle clubs spelers door en door scouten. Veel clubs kijken naar status (international bijv.) of statistieken. Met deze wetenschap had Mertens ons veel meer kunnen opleveren.
 
Maar als je overbet kan het zijn dat mensen de pot opgeven en Brands wou gecalled worden. Als je teveel raised met iemand met een 1 jarig contract en meer dan de helft van het seizoen niet gespeeld en wat hij gespeeld heeft was ook niet best ook, moet je wel zeker weten dat er mensen in de pot blijven zitten.

Om een beetje in pokertermen te blijven.

conclusie we zijn eruit gebluft :p
 
Waarom zo negatief?
Als de hele verdediging van het niveau-Pieters was geweest (dwz: de Pieters van voor zijn blessure), dan waren die 40 tegendoelpunten en dat gemiste kampioenschap niet nodig geweest.
Pieters goed in positiespel? Jazeker! Kijk maar hoe hij verdedigend doordenkt en doordekt. Meermalen ballen van/voor de doellijn gehaald omdat hij zag hoe de aanval zou worden opgezet.
Opbouwensd sober, maar des te effectiever. Duo Pieters/Mertens was aanzienlijk efficiënter dan zinloze solo's van Willems en (soms) Depay. In elk geval is de samenwerking P/M aanzienlijk beter dan W/D.
Kortom: het gaat echt niet alleen om status ('international') en statistieken (zie ook cynisch commentaar PSV Ultras). Althans: daar hoeft het niet om te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan