Ergernissen

Je blijft het hebben over wie waarvoor verantwoordelijk is. De politiek heeft bewust of onebwustniet overal direct invloed op (no shit - dat is wellicht exact wat er mis is met de politiek sinds minstens een aantal decennia).

Wie is/was volgens jou verantwoordelijk voor het uitstootvrije project 2025 in Amsterdam? Had de lokale politiek daar ook niets mee te maken?

Nog even over de Biro’s: in 2019 is er al een uitspraak van de rechter geweest dat die bakken niet meer op de fietspaden mogen. Toch gebeurt het nog dagelijks. Als men zich daaraan ergert, mag de politiek daar dan wel op worden aangesproken, of is handhaving tegenwoordig ook uitbesteed aan een commerciële partij?

Je snijdt precies de problematiek van Nederland aan. Regeltjes, regeltjes, regeltjes, maar geen geld voor handhaving. De pakkans is is kleiner dan de kans dat Bacchus Manolev ere-voorzitter van het forumadminteam maakt. Zo gaat Nederland langzaam naar de kloten, want als je kleine dingen consistent door de vingers ziet, glijdt je maatschappij af.
 
Laatst bewerkt:
Je blijft het hebben over wie waarvoor verantwoordelijk is. De politiek heeft bewust of onebwustniet overal direct invloed op (no shit - dat is wellicht exact wat er mis is met de politiek sinds minstens een aantal decennia).
De politiek heeft overal invloed op, ja. Echter, de lokale politiek heeft op bepaalde zaken meer invloed dan de landelijke politiek en andersom. Het bepalen in welke klasse nieuwe voertuigen vallen is iets van de landelijke politiek, heeft Amsterdam geen klap over te zeggen (misschien kunnen ze met een goede lobby mogelijk wat invloed uitoefenen). Amsterdam kan alleen, mits goed gemotiveerd bepaalde voertuigklassen weigeren / bewust ruimte geven.

Wie is/was volgens jou verantwoordelijk voor het uitstootvrije project 2025 in Amsterdam? Had de lokale politiek daar ook niets mee te maken?
De lokale politiek past hier de ruimte toe die door de landelijke politiek geschapen is. Amsterdam kan dit niet zelfstandig doen, de landelijke politiek kan dit niet landelijk afdwingen.

Nog even over de Biro’s: in 2019 is er al een uitspraak van de rechter geweest dat die bakken niet meer op de fietspaden mogen. Toch gebeurt het nog dagelijks. Als men zich daaraan ergert, mag de politiek daar dan wel op worden aangesproken, of is handhaving tegenwoordig ook uitbesteed aan een commerciële partij?
De rechter zal slechts gekeken hebben naar de klassificatie van de BIRO zoals deze is vastgelegd in de WvW. Handhaving is een lokale aangelegenheid, net zoals handhaven op door rood lopen, zonder licht fietsen etc.. Daarbij, handhaving is een zaak van de politie, niet van de politiek.
 
Je blijft het hebben over wie waarvoor verantwoordelijk is. De politiek heeft bewust of onebwustniet overal direct invloed op (no shit - dat is wellicht exact wat er mis is met de politiek sinds minstens een aantal decennia).

Wie is/was volgens jou verantwoordelijk voor het uitstootvrije project 2025 in Amsterdam? Had de lokale politiek daar ook niets mee te maken?

Nog even over de Biro’s: in 2019 is er al een uitspraak van de rechter geweest dat die bakken niet meer op de fietspaden mogen. Toch gebeurt het nog dagelijks. Als men zich daaraan ergert, mag de politiek daar dan wel op worden aangesproken, of is handhaving tegenwoordig ook uitbesteed aan een commerciële partij?
Ben nog ff schone lucht Amsterdam 2030 ingedoken, op dit moment voorziet de RVV1990 niet in een type milieuzone waarin alle brandstofvoertuigen geweerd kunnen worden. Kort gezegd, of de landelijke politiek moet dit aan gaan passen of Amsterdam kan dit niet tot uitvoering brengen (of wel uitvoeren maar niet handhaven).
 
Nee, heb niet op mijn netvlies wat ik op welke pagina van de 200+ pagina's daar gezegd heb. Als t een andere burgervader/moeder geweest was had ik hier ook gereageerd (zonder de hint naar Femke-bashen, nogal wiedes) aangezien de kennis van wie waarvoor verantwoordelijk is niet echt je van het is. Zie ook mijn tirade-light over de lokale-politiek-partijen die de 2e kamer in willen in t binnenlands politiek topic.
Zo heb ik ook niet op mijn netvlies wie wat allemaal precies waar gezegd heeft. Maar geen persoonlijke aanval, ik geloof je best als jij zegt niet elke leider persoonlijk dingen aanrekent buiten zijn of haar invloedssfeer.

Blijft nog wel staan dat er imo een gevoeligheid ligt bij kritiek op Femke. Aan het begin kon er niks goed aan zijn, waardoor er een tegenreactie is gekomen die vooral zegt dat Femke alleen maar ungefundeerde kritiek krijgt. Daar probeer ik mij wel tegen te verzetten, want daar erger ik mij aan (ELPSV zie je wel, ik zit in het goeie draadje).
 
Zo heb ik ook niet op mijn netvlies wie wat allemaal precies waar gezegd heeft. Maar geen persoonlijke aanval, ik geloof je best als jij zegt niet elke leider persoonlijk dingen aanrekent buiten zijn of haar invloedssfeer.

Blijft nog wel staan dat er imo een gevoeligheid ligt bij kritiek op Femke. Aan het begin kon er niks goed aan zijn, waardoor er een tegenreactie is gekomen die vooral zegt dat Femke alleen maar ungefundeerde kritiek krijgt. Daar probeer ik mij wel tegen te verzetten, want daar erger ik mij aan (ELPSV zie je wel, ik zit in het goeie draadje).
Ik heb geen mening over het functioneren van Femke, sterker nog ik vraag mij af wie hier een sterke gefundeerde mening heeft over zijn/haar burgemeester in de woonplaats. Wat dat betreft een ergernis, de kloof tussen de burger en de politiek, die volgens mij deels ook voortkomt uit desinteresse van de burger.
 
Ik heb geen mening over het functioneren van Femke, sterker nog ik vraag mij af wie hier een sterke gefundeerde mening heeft over zijn/haar burgemeester in de woonplaats. Wat dat betreft een ergernis, de kloof tussen de burger en de politiek, die volgens mij deels ook voortkomt uit desinteresse van de burger.
Ik heb ook geen idee hoe de burgemeester (of de wethouders) hier functioneren. Daarvoor zou ik - denk ik - het Haagse deel van het AD moeten lezen.
 
Mijn hele dossier voor de aanvraag van mijn rijbewijs is verdwenen op de digitale snelweg in Frankrijk, gelukkig wel een bevestiging per mail gehad dus nu het probleem van de ambtenaar. Nu dus een verlopen rijbewijs en geen nieuwe van de Franse vrienden...
 
Accountants en hun eeuwige eindejaarsafsluiting en dus alle (interne) facturen van de afgelopen 6 maanden erdoor drukken, sommige met meer dan 100 lijnen...:mad:
 

Exact 78 dagen na de verkiezingen is het zover: vandaag krijgen de Verenigde Staten een nieuwe president, Democraat Joe Biden.

Hoezo exact 78 dagen??! Wat is daar exact aan?

Ik zie dit zo vaak en het irriteert me ma-te-loos.

"Luuk de Jong heeft vandaag eindelijk weer eens gescoord, precies 452 wedstrijdminuten na zijn laatste goal!"

"Ajax en AZ staan vanavond weer tegenover elkaar, precies 104 dagen nadat AZ van de UEFA te horen heeft gekregen dat ze kunnen opdonderen"


GA WEG!!
 



Hoezo exact 78 dagen??! Wat is daar exact aan?

Ik zie dit zo vaak en het irriteert me ma-te-loos.

"Luuk de Jong heeft vandaag eindelijk weer eens gescoord, precies 452 wedstrijdminuten na zijn laatste goal!"

"Ajax en AZ staan vanavond weer tegenover elkaar, precies 104 dagen nadat AZ van de UEFA te horen heeft gekregen dat ze kunnen opdonderen"


GA WEG!!
Ik zou het wel leuk vinden als dan nu.nl plaatst: Ongeveer 79 dagen na de verkiezingen (...)
 



Hoezo exact 78 dagen??! Wat is daar exact aan?

Ik zie dit zo vaak en het irriteert me ma-te-loos.

"Luuk de Jong heeft vandaag eindelijk weer eens gescoord, precies 452 wedstrijdminuten na zijn laatste goal!"

"Ajax en AZ staan vanavond weer tegenover elkaar, precies 104 dagen nadat AZ van de UEFA te horen heeft gekregen dat ze kunnen opdonderen"


GA WEG!!
Exact :maniac:
 



Hoezo exact 78 dagen??! Wat is daar exact aan?

Ik zie dit zo vaak en het irriteert me ma-te-loos.

"Luuk de Jong heeft vandaag eindelijk weer eens gescoord, precies 452 wedstrijdminuten na zijn laatste goal!"

"Ajax en AZ staan vanavond weer tegenover elkaar, precies 104 dagen nadat AZ van de UEFA te horen heeft gekregen dat ze kunnen opdonderen"


GA WEG!!
Wanneer begin je dan te tellen? Telt een verzonden mailvote al mee? Reken je het eerste geopende stemlokaal als "de verkiezing", of het laatste gesloten stemlokaal? Of de bekendmaking van het resultaat? Het electoraal college?
1 nutteloos opmerking, zoveel vragen..
 
Om dan maar bij dit onderwerp te blijven: De verheerlijking van Joe Biden op alle zenders alsof het een Messias is. Ineens wordt er trouwens heel toevallig geen enkele zwarte meer terecht/onterecht gedood bij een arrestatie. Die hype is sinds zijn overwinning ook weer vervlogen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan