Ergernissen

Ik had vandaag een ergernis!
Ik rijd in de auto, er komt mij op het voetpad een voetganger tegemoet. Ik denk die persoon te herkennen, maar kan het net niet zien. Want een lantaarnpaal staat precies tussen ons in, waardoor ik zijn gezicht niet kan zien. Maar dan: onze snelheden zijn zodanig op elkaar afgestemd, dat tot en met het moment dat we elkaar passeren de lantaarnpaal PRECIES in de weg blijft staan, en ik dus gewoon niet weet of hij het was of niet.

What are the odds zou je zeggen, maar ik heb dat nog best vaak. En dan is het echt niet zo dat ik (of de andere persoon) de snelheid aanpas...

Ik liep vandaag dus ergens. Komt er een auto op me af. Die gast lette totaal niet meer op de weg en bleef maar naar me staren. Ben maar achter een lantaarnpaal gaan staan. Levensgevaarlijk. En ergerlijk.
 
Pensioen- / Verzekeringsoplichters.
AEX index over 4 jaar: +27%
Stijging beleggingspensioen: +14%

Dus de zogenaamde experts weten maar de helft van de winst te boeken die een totale noob zou boeken met simpelweg op de index te beleggen.
 
Pensioen- / Verzekeringsoplichters.
AEX index over 4 jaar: +27%
Stijging beleggingspensioen: +14%

Dus de zogenaamde experts weten maar de helft van de winst te boeken die een totale noob zou boeken met simpelweg op de index te beleggen.

Ze hebben laatst (opnieuw) een aap op een dartbord laten gooien om 100+ aandelen te laten kiezen en die kwam daarmee op de 12de plek van succesvolle beleggers. In het boek "Thinking, fast and slow" kwam een dergelijke onderzoek/ conclusie ook al voor.
 
Pensioen- / Verzekeringsoplichters.
AEX index over 4 jaar: +27%
Stijging beleggingspensioen: +14%

Dus de zogenaamde experts weten maar de helft van de winst te boeken die een totale noob zou boeken met simpelweg op de index te beleggen.

Denk je dat echt? Ik denk dat die overige 13% mooi op een andere bankrekening worden bijgeschreven...
 
Deze persoon mag van mij een paar keer goed door Covid-19 getroffen worden. Ik wens niemand enge ziektes toe, maar aangezien deze persoon er zelf van overtuigd is dat Corona niet zo spannend is, gaat die regel in dit geval niet op.
 
Deze persoon mag van mij een paar keer goed door Covid-19 getroffen worden. Ik wens niemand enge ziektes toe, maar aangezien deze persoon er zelf van overtuigd is dat Corona niet zo spannend is, gaat die regel in dit geval niet op.

In deze tijd van voor- en tegenstanders zou men de vriendjes van Willem E. Mogen registreren. U bent zo tegen? Dat mag. U bent ziek? Oei, even kijken....he, u vond het allemaal aanstellerij. Dus hoeven wij niet te doen. Daaaaag!
Zelfde behandelen als men met een codicil zou doen. U bent geen donor maar wil wel een orgaan? Staat u op plaats 31.212.
 
In deze tijd van voor- en tegenstanders zou men de vriendjes van Willem E. Mogen registreren. U bent zo tegen? Dat mag. U bent ziek? Oei, even kijken....he, u vond het allemaal aanstellerij. Dus hoeven wij niet te doen. Daaaaag!
Zelfde behandelen als men met een codicil zou doen. U bent geen donor maar wil wel een orgaan? Staat u op plaats 31.212.
in t kader van donorcodicil, ik vind t wel tof dat al die Engeladepten hun hersenen aan de wetenschap willen nalaten. Wel lullig dat de wetenschap niet heeft gewacht tot ze dood waren.
 
Net fysio gehad, stap op de fiets en voeg in op het fietspad, fietsen daar ergens 3 pubertjes (echte kaaskoppen, mocht het uitmaken voor je beeldvorming), waarvan eentje op scooter en de andere 2 op fiets. Die lopen expres het hele fietspad te blokkeren en te slingeren om ook tussen hen door fietsen gevaarlijk is. Spitsuur, dus nogal druk op het fietspad. Ik zit er op een gegeven moment half bovenop en achter mij hopen fietsers zich ook langzaam op. Sommige mensen wurmen zich erlangs, maar dat blijkt gevaarlijk. Een tegenligger gaat half de berm in en bijna op zijn bek, komt nog net terug op het fietspad met een luide ''GODVERDOMME'' ter ondersteuning. Kortom, levensgevaarlijk, alsof je met je auto gewoon even tegen het verkeer in gaat rijden. Komt op een gegeven moment een gast naast mij fietsen die ''stoer hoor'' naar ze roept, waarna ze een beetje bleven lachen. Toen was ik het zat en heb ''gaan jullie nog aan de kant of moet ik je van je fiets af trappen?'' gezegd. Toen gingen ze aan de kant, uiteraard wel met stoere tegenopmerkingen. Kutkinderen. Het zal best dat je nog een puber bent, nog niet volledig (mentaal) ontwikkeld bent enzovoorts, maar ik heb daar 0 geduld voor en zie ze het liefst allemaal op letterlijk op hun bek gaan en de gevolgen er van voelen: hier, dit is wat je andere mensen potentieel aan had gedaan met je kut gedrag. Hoe erg hun letsel dan was had me geen flikker uitgemaakt, zo ben ik dan ook wel weer. Ik heb engelengeduld en veel liefde over voor iedereen die zich normaal gedraagt, maar het slaat zo 180 graden om als je er zo eentje bent die de problemen in de maatschappij belichaamt. Maar ja, ik heb niet zo'n zin in een rechtszaak omdat ik een paar pubers letsel heb toegebracht en dan waren onschuldige fietsers vast ook in de problemen gekomen, dus ik heb mij ingehouden (a)
 
Recruiters die niet lezen voor ze je een vacature sturen.

Ik heb gisteren mijn cv op Indeed gezet met daarbij de opmerkingen dat ik niet meer op zoek ben naar een functie als Mechanical Engineer en iets op 30-40 autominuten van mijn huis.

Wat is het eerste aanbod dat ik krijg? Een functie van Mechanical Engineer op dik een uur rijden (buiten de spits en ik moet van Amsterdam naar Schiedam, file gegarandeerd).

Dan ga ik dus niet eens op je reageren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan