Ergernissen

Algmeen: Apple producten...
Vreselijk inderdaad. Vroegah bood het hier en daar nog meerwaarde, nu is het enkel het gevoel om fancy te zijn. En echt veel - maar ook echt - veel te duur.

Overigens, mensen in de creatieve sector zweren wel bij Apple. Misschien heeft het daar nog steeds meerwaarde.
 
Ergernis: egocentrische rijke klootzakken die zelfs als de hele wereld pijn lijdt dat zien als een kans om nog rijker te worden.

Zo las ik dit NOS artikel waarin besproken word dat verhuurders niet bepaald soepel zijn met ondernemers die nu door de COVID situatie op omvallen staan. Hierin werdt een zeker Jos van de Moorsel gequote met: "Verhuurders wijzen erop dat hun kosten ook doorlopen. "Waarom moeten we verwachten dat de verhuurbranche de klappen van de coronacrisis gaat opvangen?", zegt Jos van de Mortel van vastgoedbedrijf Metropop, dat horeca- en winkelpanden verhuurt. "

Ik ff zoeken wie die expert "Jos van Moorsel"danwel niet is: foute vastgoedbaas. WTF? Honderden miljoenen aan panden en zwaar bekritiseerd onder andere voor het opkopen en verloederen laten van de binnenstad in o.a. Heerlen.

Een verhuurder ziet nu toch ook wel in dat hij op de termijn beter kan zorgen dat zijn klanten niet omvallen. Wat als je de boel nu laat omruimen? Denk je nu echt dat er dan een nieuwe koffiebar wil gaan beginnen op die locatie in deze tijd?! Ongetwijfeld zal het hem wel wat brengen zoals dat hij ook subsidie voor inkomstenderving ofzo kan aanvragen. Of hij weet dat de ondernemer nu zo wanhopig word dat hij er een betere deal van kan maken voor de toekomstige afdracht?! Bah. :braak:
 
Ach ach, ik lees dat de werkdruk onder docenten is toegenomen. Ze hoeven nu geen les te geven en toch is het druk? Mijn kind zit alleen maar thuis opdrachten te doen en heeft behoudens wat mailcontact geen enkel contact met een leraar. Makkie, lijkt me.
Mwah, dat vind ik wat te makkelijk. Mijn schoonzusje is juf en die is nu praktisch 24/7 in contact met de leerlingen, die houden zich niet aan kantoortijden.

Mijn zwager is docent op het VMBO-kader en hij noemt zichzelf nu een babysitter op afstand. Die kinderen moeten gewoon schoolexamens maken en andere taken doen, maar ze doen dus geen flikker nu. Hij zegt dat hij ze om 9 uur moet wakker bellen, omdat ze anders de hele dag hun bed niet uitkomen en dus de opdrachten niet maken. Uiteindelijk wordt hij daar wel op afgerekend.
 
Mwah, dat vind ik wat te makkelijk. Mijn schoonzusje is juf en die is nu praktisch 24/7 in contact met de leerlingen, die houden zich niet aan kantoortijden.

Mijn zwager is docent op het VMBO-kader en hij noemt zichzelf nu een babysitter op afstand. Die kinderen moeten gewoon schoolexamens maken en andere taken doen, maar ze doen dus geen flikker nu. Hij zegt dat hij ze om 9 uur moet wakker bellen, omdat ze anders de hele dag hun bed niet uitkomen en dus de opdrachten niet maken. Uiteindelijk wordt hij daar wel op afgerekend.
Hahaha echt? Doet hij dat in het normale leven ook?

Dan zal het wel verschillen per school. De jongste (1 gym) moet alles zelfstandig doen en de leraren kijken na. De oudste (3 VMBO) moet 's morgens even videobellen en dan ook verder zelfstandig werken. Daar zie ik geen toename in werkdruk.
 
Amsterdam. Dat was al zo, maar vandaag werd het toch nog weer wat erger...

EUmG2YwWAAA0U7b-588x800.png
 
Stuur ze maar zonder mondkapjes e.d. Door een Corona-afdeling van een ziekenhuis. En daarna geen medische behandeling indien noodzakelijk.

Gewoon als op de Filipijnen, eerst schieten dan vragen stellen.

 
Internet. Nu ik het van mijn taakbalk verwijderd heb, merk ik pas hoe vaak ik erop wil klikken tijdens werk.

Niet goed. Internet zou verboden moeten worden.
 
Van die leiden die vinden dat ze zo nodig met z’n tweeën naar de supermarkt moeten, soms nog met de kinderwagen erbij. Fuck off, boodschappen doen is geen uitje.
 
Van die leiden die vinden dat ze zo nodig met z’n tweeën naar de supermarkt moeten, soms nog met de kinderwagen erbij. Fuck off, boodschappen doen is geen uitje.
O, ik vind het ook wel gezellig om samen boodschappen te doen. Al doe ik het 9 van de 10 keer wel alleen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan