Ergernissen

vooral doorpaffen, scheelt mij belasting betalen. roken levert de staat nog altijd meer op dan het ons aan gezondheidszorg kost. :) ;)

Ach, de pragmaticus spreekt. "Ik hoop dat al mijn buren de kanker krijgen, kan ik lekker mijn eigen leven leiden zonder rekening met ze te hoeven houden. Fijn. Ik hoop dat iedereen snel doodgaat. Goed voor de pensioenfondsen. En voor de werkgelegenheid. En de crisis! Ja, de crisis!"
Crisis... echt crisis is het pas als we allemaal zo gaan lullen.
 
Ach, de pragmaticus spreekt. "Ik hoop dat al mijn buren de kanker krijgen, kan ik lekker mijn eigen leven leiden zonder rekening met ze te hoeven houden. Fijn. Ik hoop dat iedereen snel doodgaat. Goed voor de pensioenfondsen. En voor de werkgelegenheid. En de crisis! Ja, de crisis!"
Crisis... echt crisis is het pas als we allemaal zo gaan lullen.

Ik snap persoonlijk niet wat mensen zo tegen roken hebben. Als mensen willen roken, laat ze lekker, net zoals de mensen die elke dag na het werk in de kroeg een paar biertjes drinken. Je hoeft er geen last van te hebben, het is maar net hoe je er zelf in staat. En ik ben zelf ook een roker (sigaren), dus snij mezelf net zo hard in de vingers...
 
Zwakkeling. :puh:

Neeeeeeeeeee... :(

Bekijk 't.

Serieus? Weer begonnen!? Eikel... :cool:

vooral doorpaffen, scheelt mij belasting betalen. roken levert de staat nog altijd meer op dan het ons aan gezondheidszorg kost. :) ;)

Wat heb je toch ook een rubberen ruggegraat!

De Jehova's spreken. :cool:

Heb nooit gepretendeerd permanent te stoppen. Kwam gewoon zo uit. ;)
 
[...]

Heb nooit gepretendeerd permanent te stoppen. Kwam gewoon zo uit. ;)
Lamste kutsmoes ooit! :D

"Ik noem het geen stoppen, dus als het me dan niet lukt, kunnen ze niet zeggen dat het me niet is gelukt...Want dan zeg ik gewoon dat ik toevallig maanden niet gerookt heb. Man man man! :clap:
 
Lamste kutsmoes ooit! :D

"Ik noem het geen stoppen, dus als het me dan niet lukt, kunnen ze niet zeggen dat het me niet is gelukt...Want dan zeg ik gewoon dat ik toevallig maanden niet gerookt heb. Man man man! :clap:

Nee, hoor. Ik stopte met drinken, dus dan stop ik automatisch met roken. En zoals je weet, heb ik inmiddels weer een paar pilsjes op.. Vandaar weer begonnen. Ik rook nog steeds niet zonder een biertje in mijn klauwen. :D
 
Nee, hoor. Ik stopte met drinken, dus dan stop ik automatisch met roken. En zoals je weet, heb ik inmiddels weer een paar pilsjes op.. Vandaar weer begonnen. Ik rook nog steeds niet zonder een biertje in mijn klauwen. :D

Aha, daar komt de aap uit de mouw. 2x het stoppen niet weten vol te houden: weer begonnen met drinken en roken. :puh:
 
Ik snap persoonlijk niet wat mensen zo tegen roken hebben. Als mensen willen roken, laat ze lekker, net zoals de mensen die elke dag na het werk in de kroeg een paar biertjes drinken. Je hoeft er geen last van te hebben, het is maar net hoe je er zelf in staat. En ik ben zelf ook een roker (sigaren), dus snij mezelf net zo hard in de vingers...

Of je brandt je vingers.. :D
 
Ik snap persoonlijk niet wat mensen zo tegen roken hebben. Als mensen willen roken, laat ze lekker, net zoals de mensen die elke dag na het werk in de kroeg een paar biertjes drinken. Je hoeft er geen last van te hebben, het is maar net hoe je er zelf in staat.

Ik heb inmiddels tientallen terminale COPD'ers, ontelbare Hart/Vaat patienten, verschillenden met longkanker, ontelbare mensen die een wrange geur nalaten in mijn spreekkamer, zwangere moeders die roken, meiskes en jungskes die op hun 13de stiekem een sigaret opsteken, gezien. Daarom heb ik er wat tegen. In veel gevallen loopt het niet deze vaart, maar het is zo zonde. Velen kunnen totaal niet inschatten wat het doet en denken dat roken alleen longkanker kan veroorzaken.
 
Ik heb inmiddels tientallen terminale COPD'ers, ontelbare Hart/Vaat patienten, verschillenden met longkanker, ontelbare mensen die een wrange geur nalaten in mijn spreekkamer, zwangere moeders die roken, meiskes en jungskes die op hun 13de stiekem een sigaret opsteken, gezien. Daarom heb ik er wat tegen. In veel gevallen loopt het niet deze vaart, maar het is zo zonde. Velen kunnen totaal niet inschatten wat het doet en denken dat roken alleen longkanker kan veroorzaken.

het probleem is dat velen alleen maar roken en weinig sporten. Alles moet je mate doen, zo ook roken.
 
het probleem is dat velen alleen maar roken en weinig sporten. Alles moet je mate doen, zo ook roken.

Waar er nog studies zijn, die aantonen dat matig alcoholgebruik positieve kanten heeft/kan hebben, bestaan die voor roken volgens mij niet?
 
Ik snap persoonlijk niet wat mensen zo tegen roken hebben. Als mensen willen roken, laat ze lekker, net zoals de mensen die elke dag na het werk in de kroeg een paar biertjes drinken. Je hoeft er geen last van te hebben, het is maar net hoe je er zelf in staat. En ik ben zelf ook een roker (sigaren), dus snij mezelf net zo hard in de vingers...

Wat mij betreft moet iedereen doen waar hij of zij zin in heeft, alleen ben niet zo blij met zaken waar ik last van heb. Zoals het verboden is om asbest rond te strooien (ook al zou ik er veel plezier aan beleven), mensen op hun bek te slaan (ook al geniet ik ervan), zo is het eigenlijk ook niet zo netjes om anderen, die daar niet om gevraagd hebben op te zadelen met schadelijke lucht, stinkende kleren en haren, tranende ogen etc.
Maar als men het zo organiseert dat ik er geen hinder van ondervindt, dan gaat men hun gang maar.
En het feit dat er maar weinigen op hogere leeftijd mee beginnen geeft ook wel aan dat het niet zoveel aantrekkelijke kanten heeft, dat roken.
 
Ik heb inmiddels tientallen terminale COPD'ers, ontelbare Hart/Vaat patienten, verschillenden met longkanker, ontelbare mensen die een wrange geur nalaten in mijn spreekkamer, zwangere moeders die roken, meiskes en jungskes die op hun 13de stiekem een sigaret opsteken, gezien. Daarom heb ik er wat tegen. In veel gevallen loopt het niet deze vaart, maar het is zo zonde. Velen kunnen totaal niet inschatten wat het doet en denken dat roken alleen longkanker kan veroorzaken.

En dat staat nog los van de gele vitrage die het roken veroorzaakt. Daar staan mensen ook al niet bij stil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan