Ergernissen

Internationaal recht is niet voor niets ingesteld, mij best als we er voor kiezen dat terzijde te flikkeren maar dan ook niet janken als Poetin straks verder gaat in zijn expansiedrift.
Schendingen door de ogen zien omdat de uitkomsten (mogelijk) positief zijn is niet de weg die wij moeten gaan wat mij betreft.

Daarnaast, het is maar afwachten of het goed uitpakt voor Iran, de voortekenen zijn verre van hoopgevend.
Voor mij gaat het welzijn van burgers boven het internationaal recht, en als je als regime 30.000 van je eigen burgers afmaakt, vind ik het gerechtvaardigd in te grijpen. Andere situatie dan Rusland-Oekraïne, wat mij betreft.

Voor mij gaat het welzijn van burgers boven het internationaal recht, en als je als regime 30.000 van je eigen burgers afmaakt, vind ik het gerechtvaardigd in te grijpen. Andere situatie dan Rusland-Oekraïne, wat mij betreft.
Als internationaal recht naar gelieven wel of niet geldt is er geen internationaal recht.

Mogende Israël nu ook helemaal kapot bombarderen omdat ze duizenden kinderen vermoord hebben?

Helemaal prima in jouw woorden.

Er is voor mij ook geen internationaal recht als het burgers niet beschermt, dus dat kan kloppen, haha
Internationaal recht gaat primair over verhoudingen tussen landen, niet over zaken die binnen 1 land plaatsvinden.

Daarbij, met de 60k in Gaza stond Amerika het allemaal toe, terwijl dat geen binnenlandse aangelegenheid was, dus dat argument aangaande de 30k is minder sterk dan je denkt.

Nee hoor, exact hetzelfde. Israël pleegt genocide, Iran heeft een dictatuur. Allebei even erg, dus geldt het internationaal recht niet en mag het kapot.
Internationaal recht gaat primair over verhoudingen tussen landen, niet over zaken die binnen 1 land plaatsvinden.

Daarbij, met de 60k in Gaza stond Amerika het allemaal toe, terwijl dat geen binnenlandse aangelegenheid was, dus dat argument aangaande de 30k is minder sterk dan je denkt.
Verschil:

Iraans regime knalt 30k eigen burgers af. Afzetten die handel!

Israël is in oorlog met Hamas, die in Gaza zit. Doet niks tegen eigen burgers. Pleegt naar alle waarschijnlijkheid oorlogsmisdaden, dus moeten voor de rechter straks. (Wel bizar gecompliceerd conflict hoor, doordat ze een deel van Gaza bezetten. Maar da’s weer een hele andere discussie)

Verschil:

Israël is in oorlog met Hamas, die in Gaza zit. Doet niks tegen eigen burgers. Pleegt naar alle waarschijnlijkheid oorlogsmisdaden, dus moeten voor de rechter straks. (Wel bizar gecompliceerd conflict hoor, doordat ze een deel van Gaza bezetten. Maar da’s weer een hele andere discussie)
Er is zeker een verschil tussen beiden, daarin verschil ik van Teamspirit. Het ene is een binnenlandse aangelegenheid, het 2e gaat over grenzen heen. Het ene wordt zwaar veroordeeld, bij het andere worden verzachtende woorden gebruikt. Het ene land krijgt sanctie na sanctie. Het andere land wapens na wapens.

Hoe in en in slecht het bewind in Iran ook is, de wijze van ingrijpen zet de internationale rechtsorde zwaar onder druk. Waarbij er geen plan is en het de vraag is of de bevolking in Iran hier mee geholpen is, de leerlingen van de meisjesschool zullen t in ieder geval nooit weten.

Niet om het mezelf makkelijk te maken, maar laten we weer ontopic gaan. Reageer maar op me in de daarvoor bedoelde topics, anders dwalen we zo af hier.

Ergernis: Bastoni. Lul van een speler!

Verschil:

Israël pleegt genocide en daarmee zijn ze minstens zo slecht als de ayatola van Iran. Ik zie geen enkel verschil tussen het afslachten van een protest en het afslachten van onschuldige kinderen. Dus kom niet met kulargumenten over een Hamas en oorlog. Israël pleegt al jaren genocide en doet alles wat illegaal is en verboden is door God.

illegaal is illegaal en moet kapot gemaakt worden in jouw redenatie. Dus ik volg gewoon je eigen lijn.

Edit: Verplaats maar.

En je on topic, Tsja heb ik mijn bedenkingen bij…

Wouter jankmuil Goes
Ik vind dat het in dit topic te snel afgehandeld is, dus rakel ik hem weer even op.

Goes is een mega grote matennaaier, sneaky en heeft het achter zijn ellebogen.

Bijvoorbeeld op 23 oktober tegen Slovan de tegenstander in zijn borst knijpen en zodra die zich van hem afzet uiteraard vallen, schreeuwen, rollen en naar zijn hoofd grijpen precies daar waar hij niet geraakt is. Rood voor de Slovanees.

Tegen Pepi doet hij precies hetzelfde.

En AZ vergoeilijkt het ook nog. Want de aanleiding waarom Pepi het doet, blijft achterwege.

AZ-coach Echteld ook kritisch op gedrag Goes: 'Maar hij krijgt wel twee klappen' https://www.nu.nl/voetbal/6388912/a...ag-goes-maar-hij-krijgt-wel-twee-klappen.html

Het is voor mezelf eigenlijk ongelooflijk dat ik tijdens hun duels meer sympathie heb voor Wout Weghorst dan voor dit schizofreen heerschap.

Goes is wel wat voor de Argentijnse competitie of voor Getafe. Daar past hij bij.

Goes en AZ.
Achterbakse matennaaier en lafaards.

BAH!

Laatst bewerkt:
Ik vind dat het in dit topic te snel afgehandeld is, dus rakel ik hem weer even op.

Goes is een mega grote matennaaier, sneaky en heeft het achter zijn ellebogen.
Wat een lul.

Bijvoorbeeld op 23 oktober tegen Slovan de tegenstander in zijn borst knijpen en zodra die zich van hem afzet uiteraard vallen, schreeuwen, rollen en naar zijn hoofd grijpen precies daar waar hij niet geraakt is. Rood voor de Slovanees.

Tegen Pepi doet hij precies hetzelfde.

En AZ vergoeilijkt het ook nog. Want de aanleiding waarom Pepi het doet, blijft achterwege.

AZ-coach Echteld ook kritisch op gedrag Goes: 'Maar hij krijgt wel twee klappen' https://www.nu.nl/voetbal/6388912/a...ag-goes-maar-hij-krijgt-wel-twee-klappen.html

Het is voor mezelf eigenlijk ongelooflijk dat ik tijdens hun duels meer sympathie heb voor Wout Weghorst dan voor dit schizofreen heerschap.

Goes is wel wat voor de Argentijnse competitie of voor Getafe. Daar past hij bij.

Goes en AZ.
Achterbakse matennaaier en lafaards.

BAH!

"Bont en blauw".

Een duidelijk bewijs lijkt me dat de coach van AZ en fluitist van der Eijk mis zaten in hun kijk op de gemene actie van Goes, waar Pepi deze viespeuk terecht van zich afduwde.
Ook een reden om de VAR voortaan naar dit soort belachelijke fouten te laten kijken.
Nu heeft Pepi geel en Goes gaat vrijuit, waar de VAR net als wij meteen kon zien wat er echt gebeurden zonder dat hij mocht ingrijpen.
Lijkt me belangrijker dan dat hij , mierenneukend op een millimeter, lijntjes moet trekken voor (vaak vermeend) buitenspel.

Een duidelijk bewijs lijkt me dat de coach van AZ en fluitist van der Eijk mis zaten in hun kijk op de gemene actie van Goes, waar Pepi deze viespeuk terecht van zich afduwde.
Ook een reden om de VAR voortaan naar dit soort belachelijke fouten te laten kijken.
Nu heeft Pepi geel en Goes gaat vrijuit, waar de VAR net als wij meteen kon zien wat er echt gebeurden zonder dat hij mocht ingrijpen.
Lijkt me belangrijker dan dat hij , mierenneukend op een millimeter, lijntjes moet trekken voor (vaak vermeend) buitenspel.
De coach van AZ zit bewust mis. AZ doet niet anders tav Goes. Uiterst dubieuze invalshoek en kijk op zaken vanwege potentiële waardevermindering.

WhatsApp Image 2026-03-14 at 19.41.44.jpeg

ERGENIS: DE VAR

Een VAR (Jeroen Manschot) die niet kan beoordelenof er hands is gemaakt: https://www.voetbalzone.nl/nieuws/z...oelpunt-linssen-toch-telt/blt3f99a5d60bb1c6c6

Ik ben die var en de nieuwe regels wel zo beu. Je kunt niet juichen bij een doelpunt omdat er altijd eerst nog een check moet plaatsvinden. Je moet een paar minuten wachten om te zien of het dan wel of niet buitenspel is. Het voegt in deze situatie ook niets toe want ook bij hands wordt een doelpunt gewoon goedgekeurd.

En dan heb ik het nog niet eens over de regels als iemand op de grond gaat liggen.

Mijn idee: doorspelen tenzij de aanvoerder aangeeft dat hij aandacht wil voor de geblesseerde speler, waarbij dan pas het spel wordt stil gelegd en de geblesseerde speler tenminste 3 minuten na hervatting niet mee mag doen aan het spel. Iedereen gaat tegenwoordig maar liggen met liefst met hoofdpijn.

Terug
Bovenaan Onderaan