Ergernissen

Snap ik, maar nu dus weer thuis en dat is gewoon klote vb0ss. Draai veel zelfstandige projecten als eenpitter voor mijn werkveld binnen de zaak. Contact met collega's is daardoor ook zeer beperkt wat t allemaal niet beter maakt. Overigens respect hoe jij hebt weten te switchen van baan in deze situatie, zie bij anderen dat nu overstappen best pittig is.
Ja, eenzaamheid is echt een ding. Vorig jaar bij de lockdown voor de zomer vond ik het op een gegeven moment wel erg pittig. Mijn enige uitje was toen 1x per week de supermarkt. En natuurlijk de digitale overleggen en je gezin. Maar als je dan ook nog alleen woont is het echt niet vol te houden. Bij ons maken ze wel uitzonderingen voor echt eenzame collega's of collega's die bijvoorbeeld door drukte in huis echt niet thuis kunnen werken. Maar dat zijn er op de 400 maar een enkeling.

Overstappen is inderdaad eigenlijk verrassend goed gegaan. Ondanks dat dag 1 al thuis werken was. Een teamleider die goed vinger aan de pols hield. Ook sociaal digitaal overleg en nauw contact binnen de projectteams, waarin ik werk. Maar pas toen ik ook naar kantoor ging, leerde ik ook mensen kennen met wie ik niet werk. Ik ben ook sinds mei dit jaar in de OR gegaan om het bedrijf beter te leren kennen. Want dat blijft gewoon lastig met thuiswerken.
 
Thuiswerken.. ben er na bijna twee jaar zó klaar mee. Zo ontzettend saai om elke dag alleen achter je computer te zitten. Het is voor mij veruit de grootste consequentie van al het coronagedoe. Lotgenoten hier?
Ik zou er wel aan kunnen wennen...
 
Ik vind het jammer dat je je 'weg laat jagen' (gechargeerd) door twee personen. Maar het is natuurlijk aan jou en het moet niet zo zijn dat je humeur beïnvloed wordt door een internetpagina die juist zou moeten zorgen voor ontspanning.

Dat gezegd hebbende, hoop ik je snel weer te mogen begroeten. Stay safe.:fb::cool:
We leven in rare tijden. Zoals er al meer mensen besloten het forum te verlaten. Blijkbaar is uw ‘let’s agree to disagree’ niet afdoende meer om een discussie te besluiten waar je toch niet uitkomt. Ik geloof persoonlijk dat verharding vooral het gevolg is van het feit dat een bepaalde groep of personen de waarheid gaan claimen waardoor een andere groep zich ongehoord voelt. Als je je niet serieus genomen voelt, word je boos en onmachtig. Helaas tevens een makkelijke prooi voor veel onderbuikpolitici, maar in de kern denk ik dat je over (vrijwel) alles moet kunnen blijven debatteren. Hoe ver je ook uit elkaar staat.
 
Ik heb me voor nu pas op de plaats gemaakt en lees alleen mee.

Redenen:
  • De toon op het forum is aardig verzuurd (de resultaten van PSV helpen niet), verhard en op de man.
  • Een groot deel van de posts hier is tegenwoordig van supporters van van andere clubs (de stomme clup en buitenlandse clubs). Dat zijn overigens leuke gasten en gedragen zich voorbeeldig, maar voor mij (persoonlijk) is het forum toch meer om met medefans over PSV te lullen, dan een algemeen voetbal/actualiteiten forum.
  • Trollen (in mijn ogen) als Q krijgen steeds meer de overhand met domme en soms ronduit racistische taal.
  • Discussies worden gerecycled en standpunten eindeloos herhaald, en ja, ik weet dat dat inherent is aan een forum.
  • De klap op de vuurpijl voor mij was de terugkeer van Tirzah (onder een andre naam) met z'n ongezonde fixaties op onderwerpen. En de manier van discusseren, waar ook Q zich schuldig aan maakt: onzinnige meningen/stellingen deponeren, die dan door velen met feiten ontkracht worden. Nergens op ingaan, niet reageren op vragen, en als dan volstrekt duidelijk is dat ze onzin praten, even een tijdje stilhouden, en dan gewoon de discussie opnieuw opstarten met dezelfde post waar het allemaal mee begon, alsof de hele discussie nooit heeft plaatsgevonden.
Kortom, ik heb voor nu even genoeg. Ik blijf voorlopig nog wel meelezen, en wellicht wordt ikweer actief in de toekomst (kampioenschap van PSV). Het gaat u allen goed
Erg jammer, rico, ik lees je Posts graag.
 
We leven in rare tijden. Zoals er al meer mensen besloten het forum te verlaten. Blijkbaar is uw ‘let’s agree to disagree’ niet afdoende meer om een discussie te besluiten waar je toch niet uitkomt. Ik geloof persoonlijk dat verharding vooral het gevolg is van het feit dat een bepaalde groep of personen de waarheid gaan claimen waardoor een andere groep zich ongehoord voelt. Als je je niet serieus genomen voelt, word je boos en onmachtig. Helaas tevens een makkelijke prooi voor veel onderbuikpolitici, maar in de kern denk ik dat je over (vrijwel) alles moet kunnen blijven debatteren. Hoe ver je ook uit elkaar staat.
Zodra je dat verliest, ga je verder uit elkaar en krijg je het Amerikaanse probleem. Daar wordt momenteel werkelijk alles in de links / rechts-discussie getrokken, Of het nou gaat over de uitgaven van NASA, de aanpak van de coronapandemie, of wat dan ook. Er is geen middenweg meer.
En uiteindelijk gaan we die kan in Nederland ook op. Met veel meer splintergroeperingen, maar net zo weinig begrip voor elkaars standpunten.
 
Zodra je dat verliest, ga je verder uit elkaar en krijg je het Amerikaanse probleem. Daar wordt momenteel werkelijk alles in de links / rechts-discussie getrokken, Of het nou gaat over de uitgaven van NASA, de aanpak van de coronapandemie, of wat dan ook. Er is geen middenweg meer.
En uiteindelijk gaan we die kan in Nederland ook op. Met veel meer splintergroeperingen, maar net zo weinig begrip voor elkaars standpunten.

Onzin.
 
We leven in rare tijden. Zoals er al meer mensen besloten het forum te verlaten. Blijkbaar is uw ‘let’s agree to disagree’ niet afdoende meer om een discussie te besluiten waar je toch niet uitkomt. Ik geloof persoonlijk dat verharding vooral het gevolg is van het feit dat een bepaalde groep of personen de waarheid gaan claimen waardoor een andere groep zich ongehoord voelt. Als je je niet serieus genomen voelt, word je boos en onmachtig. Helaas tevens een makkelijke prooi voor veel onderbuikpolitici, maar in de kern denk ik dat je over (vrijwel) alles moet kunnen blijven debatteren. Hoe ver je ook uit elkaar staat.
Hier ben ik het niet mee eens. Dat mensen de waarheid gaan claimen kan ik met niet in vinden. Er is in een discussie namelijk geen waarheid, want anders is het per definitie geen discussie. Argumenten kunnen daarintegen wel waar of niet waar zijn. Er ontstaat pas een probleem als je bepaalde argumenten niet mag gebruiken omdat bepaalde personen zich dan buitengesloten voelen. En dat is het probleem op dit forum, denk ik.
 
Die bullshit van “de duurste…”:

Het recept is altijd hetzelfde: je neemt een artikel, smijt er een hoop edelstenen/Swarovski op, een beetje goud erbij en hop: “prestatie” :braak:
 
Die bullshit van “de duurste…”:

Het recept is altijd hetzelfde: je neemt een artikel, smijt er een hoop edelstenen/Swarovski op, een beetje goud erbij en hop: “prestatie” :braak:
Dat er een mafkees is die zulke producten maakt is 1, dat er een markt voor is is wat deze linkse rakker betreft gewoon schunnig.
 
Die bullshit van “de duurste…”:

Het recept is altijd hetzelfde: je neemt een artikel, smijt er een hoop edelstenen/Swarovski op, een beetje goud erbij en hop: “prestatie” :braak:

Ik ken iemand (klant) die luxegoederen maakt(e) voor vooral Russische en Chinese rijkelui. Die zei dat ie bijvoorbeeld een luxe tandenborstel voor een halve ton verkocht. Per stuk. En die lui namen dan vaak een groepje van hetzelfde voor iedereen van het gezin. Geen idee of het ook wat hoog van de toren blazen was, maar het zou me niet verbazen.
 
Ik ken iemand (klant) die luxegoederen maakt(e) voor vooral Russische en Chinese rijkelui. Die zei dat ie bijvoorbeeld een luxe tandenborstel voor een halve ton verkocht. Per stuk. En die lui namen dan vaak een groepje van hetzelfde voor iedereen van het gezin. Geen idee of het ook wat hoog van de toren blazen was, maar het zou me niet verbazen.
Mijn vader is taxichauffeur geweest en die kreeg wel eens mensen die uit China waren overgevlogen naar Schiphol, gingen met de taxi naar de Bijenkorf, lieten de taxi wachten, kwamen terug met een tas van Louis Vuitton van enkele tienduizenden euro's (misschien nog wel meer), met de taxi terug naar Schiphol en weer het vliegtuig in naar China.

De wereld van rijkelui is knettergek.
 
Mijn vader is taxichauffeur geweest en die kreeg wel eens mensen die uit China waren overgevlogen naar Schiphol, gingen met de taxi naar de Bijenkorf, lieten de taxi wachten, kwamen terug met een tas van Louis Vuitton van enkele tienduizenden euro's (misschien nog wel meer), met de taxi terug naar Schiphol en weer het vliegtuig in naar China.

De wereld van rijkelui is knettergek.
Yep. Vroeg een ontwerper voor een interieur van een privé-jet wat het budget was. Moest hij de sjeik uitleggen wat dat was: "budget"
 
De quarantaine réclame van de overheid. Je moet in quarantaine iemand heeft corona in je huis en je doet je deur open zonder mondkapje op. Geen idee of je het zelf hebt of niet...
 
Terug
Bovenaan Onderaan