Ergernissen

Wat mij als eerste opviel toen ik voor het eerst bij een Nederlandse verjaardag zat. Ach ze hebben me denk ik vergeven, althans ze vertoonden “tolerantie” :unsure::S:
Tweede wat me opviel was dat ik de hele tijd zat te wachten op het moment dat de verjaardag zou beginnen. Dat vroeg ik dan aan een vriend die wat langer in NL woonde. Ik: wanneer begint het?
Vriend: wat?
Ik: de verjaardag natuurlijk
Hij: dat is al begonnen joh:confused:
En het derde ding was dat het cadeautje voor je ogen op een niet elegante wijze werd uitgepakt, meteen en werd dan ergens neergelegd.
Gewoon te grote verschillen. Maar een ergernis is het niet (meer, inmiddels).
Hoe gaat een verjaardag in Iran? Ik ben iedere keer voornemens om het anders te doen, maar het draait toch iedere keer weer uit op een fucking kringverjaardag.
 
Waarom zou je een cadeau op elegante wijze uitpakken? Ik had vroeger wat oudere familieleden die dat deden 'zodat ze het pakpapier nog eens zouden kunnen gebruiken, zonde om weg te gooien', maar dat papier werd vervolgens nergens en nooit meer gesignaleerd. Het is cadeaupapier, dat is om te scheuren andere hadden ze wel een bak voor het cadeautje getimmerd en heette het cadeaubekisting.
 
Managers, partners, principals, vice presidents, seniors, directors...

Eigenlijk elke corporate knuppel met een titel die doet vermoeden dat ik voor ‘m zou moeten werken.

Ha, die zit.

En nu weer braaf ballen likken.
🥰🚀
Moet jij ook meneer zeggen tegen die knuppels?
Wat mij als eerste opviel toen ik voor het eerst bij een Nederlandse verjaardag zat. Ach ze hebben me denk ik vergeven, althans ze vertoonden “tolerantie” :unsure::S:
Tweede wat me opviel was dat ik de hele tijd zat te wachten op het moment dat de verjaardag zou beginnen. Dat vroeg ik dan aan een vriend die wat langer in NL woonde. Ik: wanneer begint het?
Vriend: wat?
Ik: de verjaardag natuurlijk
Hij: dat is al begonnen joh:confused:
En het derde ding was dat het cadeautje voor je ogen op een niet elegante wijze werd uitgepakt, meteen en werd dan ergens neergelegd.
Gewoon te grote verschillen. Maar een ergernis is het niet (meer, inmiddels).
Hoe pak je een cadeau elegant uit?
Hoe gaat een verjaardag in Iran? Ik ben iedere keer voornemens om het anders te doen, maar het draait toch iedere keer weer uit op een fucking kringverjaardag.
Als je geen stoelen neerzet, wordt het misschien anders?
 
Managers, partners, principals, vice presidents, seniors, directors...

Eigenlijk elke corporate knuppel met een titel die doet vermoeden dat ik voor ‘m zou moeten werken.

Ha, die zit.

En nu weer braaf ballen likken.
🥰🚀
Corporate knuppel gaat vaak samen met een corporale knuppel, vo
 
Mijn (duitse) vriendin snapt die kringverjaardagen en het feliciteren van niet jarigen ook niet. :)

Kring verjaardagen hebben we hier al een poosje niet meer. Mijn Limburgse wederhelft vond het wel erg bijzonder dat ik iedereen af ging om te feliciteren en kussen. Doen zij niet. Dat heb ik dus met veel plezier afgeschaft, tegenwoordig roep (riep, corona) ik "gefeliciteerd allemaal" en ga zitten. Bevalt heel goed!
 
Hoe gaat een verjaardag in Iran? Ik ben iedere keer voornemens om het anders te doen, maar het draait toch iedere keer weer uit op een fucking kringverjaardag.
Dat is iig veel gezelliger en het is gewoon echt een feest. Mensen vieren hun verjaardag of gewoon zoals je een feest viert (muziek, dans en bij sommigen ook gedichtjes voordragen) of ze vieren het niet en gaan bijv uit eten of zo in kleine kring.
En er is veel eten aanwezig wat het naar mijn mening ook allemaal veel gezelliger en gemoedelijker maakt.
En even voor Mikasa met elegant uitpakken bedoel ik geen specifieke behandeling van het cadeaupapier of zo. Het is meer de grove manier van scheuren en dan ook nog het cadeautje zo bijna een soort van dumpen. In Iran wachten ze tot een speciaal moment en roepen ze iedereen bij elkaar en dan worden de cadeautjes een voor een open gemaakt met een speciale dank aan diegene die het gebracht heeft. Dat is denk gewoon echt het cultuurverschil. Iraniërs hebben sowieso heel veel ingewikkelde hoffelijkheden en fatsoensnormen onderling. In NL heb ik bijv heel weinig mensen gezien die opstaan en dan je een hand geven. Ook op zn verjaardag waar je geacht wordt iedereen een hand te geven en te feliciteren. Mensen zitten dan en geven ze je een hand. Dat is dus in Iran uit den boze bijv. Dat beschouwt men dan echt als een belediging. En zo zijn er heel wat andere dingen waar men hier heel anders mee om gaat. Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik de beste uit de twee werelden kan combineren.
 
Dus jullie tongen niet alle aanwezigen bij aankomst tijdens zo'n verjaardagsfeestje?:unsure:

Vreemd...
 
Het gebrek aan social distance in de ontbijtzaaal en letterlijk een stoel bijtrekken om op 10 cm afstand van mij bij zijn collega aan tafel te gaan zitten.

Eerst beleefd gevraagd of hij aan sociaal distancing wou doen, toen hij reageerde dat ik mijn masker niet op had (ik kan er niet doorheen koffie drinken...) heb
Ik maar gevraagd of een franse meter van tegenwoordig anders was dan de door de Fransen gedefinieerde meter in het verleden werd hij boos. Leukste was dat zijn collega hem recht in zijn gezicht uitlachtte...
 
De ongebreidelde domheid die een deel van de NLer ten toon stelt op de socials aangaande de verkiezingen.

Soms denk ik dat een examen om te mogen stemmen nog niet eens een gek idee is, maar ja, dat staat wel haaks op t democratisch proces.
 
De ongebreidelde domheid die een deel van de NLer ten toon stelt op de socials aangaande de verkiezingen.

Soms denk ik dat een examen om te mogen stemmen nog niet eens een gek idee is, maar ja, dat staat wel haaks op t democratisch proces.
Hopelijk zijn sommigen na t schreeuwen hun stem kwijt. ;)
 
De ongebreidelde domheid die een deel van de NLer ten toon stelt op de socials aangaande de verkiezingen.

Soms denk ik dat een examen om te mogen stemmen nog niet eens een gek idee is, maar ja, dat staat wel haaks op t democratisch proces.
Je komt altijd met de leuke wappievoorbeelden, dan kun je nu niet achterblijven.

Details!
 
Je komt altijd met de leuke wappievoorbeelden, dan kun je nu niet achterblijven.

Details!
Dan zou ik screenshots moeten plaatsen, maar ff wat zaken:
- als je niet stemt gaat je stem automatisch naar de grootste partij
- als je blanco stemt gaat je stem automatisch naar de grootste partij
- het tellen is niet transparant (mag je gewoon bij meekijken)

Maar ok, 1 shotje van de socials

EwilTIZWEAk2VXC


Voor de niet-kenners Klaus Schwab is de man van 'the great reset' enzo. Hoe hij hier de verkiezingen beïnvloed zal Lineke dan vast weer niet kunnen vertellen.

Zou ik diverse speeches van Baudet kunnen plaatsten die de laatste dagen meerdere malen op het podium heeft verkondigt dat stemmen op FvD worden weggemoffeld.

Overigens met het wegvallen van Trump als held neemt het aantal theorieën wel af de laatste weken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan