Ergernissen

Ik vraag me serieus af (geen kritiek), waarom je niet even zou bellen? Het is, neem ik even aan, dat je het de hele dag zo mega druk hebt? Baadt het niet, schaadt het niet.

En ja, door Corona is de arbeidsmarkt nogal veranderd: de vraag is sterk afgenomen en het aanbod sterk toegenomen. Vervelend voor werknemers, maar persoonlijk als werkgever vindt ik het wel fijn.

Overvloedig gebruik van stam +t.
 
Ik vraag me serieus af (geen kritiek), waarom je niet even zou bellen? Het is, neem ik even aan, dat je het de hele dag zo mega druk hebt? Baadt het niet, schaadt het niet.

En ja, door Corona is de arbeidsmarkt nogal veranderd: de vraag is sterk afgenomen en het aanbod sterk toegenomen. Vervelend voor werknemers, maar persoonlijk als werkgever vindt ik het wel fijn.
Ik word overladen door recruiters. Ik heb al meerdere videogesprekken gehad, ga morgen nog naar een bureau toe en ik heb weet ik het hoeveel berichten die ik nog moet beantwoorden.
Als dit is hoe je als bedrijf communiceert, wil ik er sowieso al niet werken. Bovendien zit het in Geldermalsen (heb ik maar even opgezocht, want ik heb nul informatie van hem gekregen) en dat is veel te ver weg voor mij.

Dus nee, ik ga niet bellen.
 
Laatst bewerkt:
Één keer karig¹ en één keer overvloedig².

¹ die zich voortdurend verwonderd
² vindt maar een een filosoof

Het zijn barre tijden voor onze taalpurist.
Je zou van de tweede nog kunnen zeggen dat het de gebiedende wijs in meervoud is, maar zo was het vast niet bedoeld! :maniac:
 
Recruiters die niet lezen voor ze je een vacature sturen.

Ik heb gisteren mijn cv op Indeed gezet met daarbij de opmerkingen dat ik niet meer op zoek ben naar een functie als Mechanical Engineer en iets op 30-40 autominuten van mijn huis.

Wat is het eerste aanbod dat ik krijg? Een functie van Mechanical Engineer op dik een uur rijden (buiten de spits en ik moet van Amsterdam naar Schiedam, file gegarandeerd).

Dan ga ik dus niet eens op je reageren.
Nou als je nog interesse heb in een job als mechanical engineer, laat het maar weten. :grin:
 
Recruiters, ze worden steeds luier.

Krijg zojuist een berichtje op Linkedin:

Mentos,

Zou jij mij even willen bellen?

06-.....

naam@bedrijf.nl


Uh, no thanks. Als je zo weinig moeite doet, kun je de pot op.

o.O

Domoor ... Kans voorbij laten gaan om Centrale Verdediger te worden bij PSV.
Het berichtje kwam van John de Jong. :rolleyes: ;)
 
80% van de 'recruiters' is gewoon neergezet om kandidaten binnen te harken. Die gasten hebben nul kennis van zaken.
Als ik zie hoe mijn vrouw (al een jaar of 20 recruiter en inmiddels europees manager recruitment bij een groot bedrijf) te werk gaat en hoe die zich opwindt over dergelijke gasten, dan denk ik dat er een heel groot verschil zit tussen de vakmensen en die 'job farmers'.

Eens. Althans voor een groot gedeelte. Er zijn zoveel waardeloze recruiters. Dat gezegd hebbende, er zijn ook echt heel veel hele goeie recruiters. Het probleem is dat iederen denk dat het simpel werk is (en soms is het dat ook).
 
Dat gezegd hebbende, er zijn ook echt heel veel hele goeie recruiters.
Dat onderschrijf ik ook door uit te vertellen dat mijn vrouw -die het vak wel verstaat- zich zo opwindt over van die gassies die zomaar achter een bureau worden neergezet met een mailquotum.
 
Dat windows niet gewoon 1 update kan sturen naar je computer als je deze reset, maar ze 1 voor 1 stuurt waardoor je dagen aan het updaten bent.
 
Ah, besturingssysteem opnieuw geïnstalleerd?

Ja, ik was mijn admin wachtwoord kwijt dus kon niets meer installeren of verwijderen. Dat werd een beetje problematisch met allerlei oude meuk op de computer en niet de mogelijkheid om bijvoorbeeld de nieuwe office erop te knallen. Ben na 14 jaar overgestapt van word 2006 naar office 365. Ik wil graag online storage hebben en dan is het familiepakket bij microsoft met 5 accounts voor office en 1 TB storage per account erg interessant.
 
Ja, ik was mijn admin wachtwoord kwijt dus kon niets meer installeren of verwijderen. Dat werd een beetje problematisch met allerlei oude meuk op de computer en niet de mogelijkheid om bijvoorbeeld de nieuwe office erop te knallen. Ben na 14 jaar overgestapt van word 2006 naar office 365. Ik wil graag online storage hebben en dan is het familiepakket bij microsoft met 5 accounts voor office en 1 TB storage per account erg interessant.
Ik heb twee free accounts bij Stack. Die zijn beide goed voor 1TB.
 
Terug
Bovenaan Onderaan