Ergernissen

Recruiters die niet lezen voor ze je een vacature sturen.

Ik heb gisteren mijn cv op Indeed gezet met daarbij de opmerkingen dat ik niet meer op zoek ben naar een functie als Mechanical Engineer en iets op 30-40 autominuten van mijn huis.

Wat is het eerste aanbod dat ik krijg? Een functie van Mechanical Engineer op dik een uur rijden (buiten de spits en ik moet van Amsterdam naar Schiedam, file gegarandeerd).

Dan ga ik dus niet eens op je reageren.

Je komt gewoon in een massa mail bestand terecht joh.

Aanverwante ergernis. Recruiters op LinkedIn. Ik kreeg pas via LinkedIn een aanbod omdat ik de "perfecte kandidaat" was. Nu had het nog enige raakvlakken met mijn branche, als je je best deed die te zoeken. Dat scheelt al, andere keren waren die er niet eens. Salarisindicatie was 100k per jaar ex bonussen, functie was eindverantwoordelijke voor opzetten Benelux regio voor een bestaande proptech die in NL ging starten.

Ik kan je zeggen dat er geen enkele aanleiding is adhv mijn LinkedIn of "CV" dat ik daarvoor de perfecte kandidaat ben, nog los van alle opleidingseisen die ik niet had. Ik heb ook geen illusie dat ik echt de perfecte kandidaat was, ik verwacht dat ze honderden een automatisch berichtje heeft gestuurd.

Mocht iemand weten hoe je dat kan uitzetten, laat het me gerust weten. Krijg er teveel.
 
80% van de 'recruiters' is gewoon neergezet om kandidaten binnen te harken. Die gasten hebben nul kennis van zaken.
Als ik zie hoe mijn vrouw (al een jaar of 20 recruiter en inmiddels europees manager recruitment bij een groot bedrijf) te werk gaat en hoe die zich opwindt over dergelijke gasten, dan denk ik dat er een heel groot verschil zit tussen de vakmensen en die 'job farmers'.
 
Jij reageert toch altijd zo vriendelijk op mensen, he. :ROFL:

Ben in een pisbui, sorry. Kreeg net vriendelijk te horen dat ik 2 weken in a quarantaine moet omdat ik in den haag geweest ben:mad:

dan denk ik dat er een heel groot verschil zit tussen de vakmensen en die 'job farmers

KKlopt als een bus. En via job farmers ben ik nog nooit aan een baan geholpen. Slechts 1 goede ervaring gehad met ze, bij TOS.
 
Sinds hij open is? Bedoel je recent heropend of altijd al? Want ik had een collega en die stond elke dag in de file op de A4.

Sinds het stuk van, Delft naar Schiedam open is hoor ik louter positieve verhalen van oud collega's over het reizen tussen, Leiden/Amsterdam en Schiedam, let op in de ochtend afzakken naar het zuiden. Richting Amsterdam is, er weinig verandert volgens mij.
 
Misschien stond hij wel extra vroeg op om zijn auto om 06:00 dwars op de A4 te zetten om zo een file te creëren. We zullen het nooit weten.

Vragen, vragen, vragen. Vinden we ooit het antwoord? Wat zou het fijn zijn om op het forum een filosoof te hebben, iemand die zich voortdurend verwonderd en duiding geeft. Maar ja, vindt maar een een filosoof die voor PSV is, kennis van zaken heeft én humor heeft. Een schier onmogelijke taak. De Bondscoach
 
Vragen, vragen, vragen. Vinden we ooit het antwoord? Wat zou het fijn zijn om op het forum een filosoof te hebben, iemand die zich voortdurend verwonderd en duiding geeft. Maar ja, vindt maar een een filosoof die voor PSV is, kennis van zaken heeft én humor heeft. Een schier onmogelijke taak. De Bondscoach
Laten we gewoon bij iemand beginnen die van Griekse serveersters houdt.... Niet te hoog inzetten.
 
Vragen, vragen, vragen. Vinden we ooit het antwoord? Wat zou het fijn zijn om op het forum een filosoof te hebben, iemand die zich voortdurend verwonderd en duiding geeft. Maar ja, vindt maar een een filosoof die voor PSV is, kennis van zaken heeft én humor heeft. Een schier onmogelijke taak. De Bondscoach
Misschien kent die iemand in het wereldje die aan de randvoorwaarden kan voldoen bedoel je? :p
 
Recruiters, ze worden steeds luier.

Krijg zojuist een berichtje op Linkedin:

Mentos,

Zou jij mij even willen bellen?

06-.....

naam@bedrijf.nl


Uh, no thanks. Als je zo weinig moeite doet, kun je de pot op.
Ik vraag me serieus af (geen kritiek), waarom je niet even zou bellen? Het is, neem ik even aan, dat je het de hele dag zo mega druk hebt? Baat het niet, schaadt het niet.

En ja, door Corona is de arbeidsmarkt nogal veranderd: de vraag is sterk afgenomen en het aanbod sterk toegenomen. Vervelend voor werknemers, maar persoonlijk als werkgever vindt ik het wel fijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan