Eredivisie Algemeen

Dat kan in NL nog een wedstrijd of 6 (?) ruimte geven, maar in Engeland hebben ze die ruimte alweer een stuk minder, net zoals Spanje.

In Engeland zouden ze ervoor kunnen kiezen om beide cups voor een jaar over te slaan. Scheelt een hoop wedstrijddagen die met competitie gevuld kunnen worden.
 
In Engeland zouden ze ervoor kunnen kiezen om beide cups voor een jaar over te slaan. Scheelt een hoop wedstrijddagen die met competitie gevuld kunnen worden.
Ja, kunnen we hier ook de beker schrappen. Levert eje nog 4 of 5 speelronden ruimte. Kunnen we in oktober beginnen.. Laten we hopen dat dat niet nodig is.
 
In Engeland zouden ze ervoor kunnen kiezen om beide cups voor een jaar over te slaan. Scheelt een hoop wedstrijddagen die met competitie gevuld kunnen worden.

Er zijn nog meer opties voor Nederland en andere landen:
Volgend jaar alleen een halve competitie spelen.
Volgend jaar een halve competitie met daarna een halve play-offs tussen bovenste 8 en onderste 10. Of in Engeland bovenste en onderste 10.
Volgend jaar Champions League en Europa League alleen knock out fase, evt. zonder returns. Dan kunnen in de nationale competities meer doordeweeks gespeeld worden.

Allemaal manieren om ruimte te besparen.
 
Er zal wel een constructie bedacht worden denk ik om de competities zo eerlijk mogelijk uit te spelen.
Ok, hypothetisch: Ziyech is dan al verkocht. Stel hij speelt alsnog vanwege het uitlopen van de eredivisie en breekt dan zijn been, gaat de club die m gekocht heeft niet blij mee zijn
 
Ok, hypothetisch: Ziyech is dan al verkocht. Stel hij speelt alsnog vanwege het uitlopen van de eredivisie en breekt dan zijn been, gaat de club die m gekocht heeft niet blij mee zijn
Wat is het verschil ten opzichte van de situatie dat er geen corona epidemie was en hij op zijn laatste speeldag zijn been zou breken?
 
Wat is het verschil ten opzichte van de situatie dat er geen corona epidemie was en hij op zijn laatste speeldag zijn been zou breken?
Dat ie op die dag nog onder contract van die klup stond en dat een ingecalculeerd risico is (wat mogelijk zelfs te verzekeren valt)
 
Ik denk eerder dat het seizoen nu wordt beëindigd of geschrapt. In de zomer door voetballen gaat alleen maar nog meer problemen geven.
 
Ik denk eerder dat het seizoen nu wordt beëindigd of geschrapt. In de zomer door voetballen gaat alleen maar nog meer problemen geven.
Denk ik ook. Ze gaan ook echt niet op 1 juni de stadions volgooien.

Op zich wel jammer dat we nu niet doorvoetballen. Nu we 1.5 meter afstand moeten houden zouden de PSV verdedigers gewoon hun dagelijkse spel kunnen spelen.
 
Zou het geen mogelijkheid zijn om de eerste seizoenshelft de huidige competitie af te maken?
Kan me namelijk toch niet voorstellen dat de volgende editie CL en EL op tijd zouden kunnen starten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan