Eredivisie Algemeen

Pfoe, de wisselvalligheid van clubs 3 t/m 18 is wel ernstig. naast ons PSV en die :SC: zijn er slechts 4 clubs met een positief doelsaldo :oops:.

Het doelsaldo van die 4 bij elkaar opgeteld (+38) komt echter niet in de buurt van de het saldo van die :SC: (+54) en laat staan ons PSV (+58)
 
Pfoe, de wisselvalligheid van clubs 3 t/m 18 is wel ernstig. naast ons PSV en die :SC: zijn er slechts 4 clubs met een positief doelsaldo :oops:.

Het doelsaldo van die 4 bij elkaar opgeteld (+38) komt echter niet in de buurt van de het saldo van die :SC: (+54) en laat staan ons PSV (+58)
Een negatief doelsaldo bij de rest is toch ook logisch als 2 clubs het heel goed doen? Totale som blijft 0.
 
Een negatief doelsaldo bij de rest is toch ook logisch als 2 clubs het heel goed doen? Totale som blijft 0.
Ja, totale som blijft 0, das logisch. Maar t verschil is wel heel schrijnend voor mijn gevoel. Zeker dat de 4 anderen bij elkaar opgeteld niet eens in de buurt van ons komen.
 
KNVB verschuift Ajax-PEC Zwolle van 2 naar 13 maart

link

De eredivisiewedstrijd Ajax – PEC Zwolle wordt verzet van zaterdag 2 naar woensdag 13 maart (18.30 uur). De verplaatsing vindt plaats om Ajax optimaal de mogelijkheid te bieden om zich voor te bereiden op de return van de Champions League-confrontatie met Real Madrid.

De wedstrijd Ajax - PEC Zwolle begint op 13 maart om 18.30 uur. De wedstrijd tussen Excelsior en PSV is op 2 maart met een uur vervroegd naar 19.45 uur. Real moet op 2 maart overigens wel vol aan de bak. De club ontvangt dan FC Barcelona in Estadio Santiago Bernabéu.
 
KNVB verschuift Ajax-PEC Zwolle van 2 naar 13 maart

link

De eredivisiewedstrijd Ajax – PEC Zwolle wordt verzet van zaterdag 2 naar woensdag 13 maart (18.30 uur). De verplaatsing vindt plaats om Ajax optimaal de mogelijkheid te bieden om zich voor te bereiden op de return van de Champions League-confrontatie met Real Madrid.

De wedstrijd Ajax - PEC Zwolle begint op 13 maart om 18.30 uur. De wedstrijd tussen Excelsior en PSV is op 2 maart met een uur vervroegd naar 19.45 uur. Real moet op 2 maart overigens wel vol aan de bak. De club ontvangt dan FC Barcelona in Estadio Santiago Bernabéu.
KNJB confirmed
Hou eens op, dat is toch prima. Had niet anders verwacht van de bond die de Nederlandse belangen vertegenwoordigt
 
Hou eens op, dat is toch prima. Had niet anders verwacht van de bond die de Nederlandse belangen vertegenwoordigt

Kleine correctie: die Ajax vertegenwoordigt.

Maar jokes aside, ben het wel met je eens rico. Op zich helemaal niets mis mee. Ik vind het alleen belachelijk dat zulke grote beslissingen tijdens het seizoen gemaakt worden. Ajax supporters zullen wel niet malen, maar in principe is het gewoon kut voor uit en thuissupporters dat de wedstrijd ineens midweeks is. Zeker om 18.30.

Dat ter zijde begrijp ik natuurlijk ook wel dat de KNVB niet kan ruiken dat Ajax naar de volgende ronde gaat. Maar waarom dan niet een dag eerder spelen, op een vrijdag? Dat deden ze bij PSV wel is als ik het me goed herinner.

Dit besluit is gewoon sjoemelen met het speelschema en in mijn ogen competitievervalsing. Je kan het daarmee eens zijn of niet. En ja, ik vind het idee is goed, maar de uitvoering (oog voor andere betrokkenen bv.) vind ik beroerd.
 
Even gekeken naar de stand van de 2de seizoenshelft, en dat is toch wel verrassend:
  1. AZ...22
  2. FC Groningen...20
  3. PSV...19
  4. Ajax...16
  5. Willem II...15
  6. Vitesse...14
  7. PEC Zwolle...14
  8. De Graafschap...13
  9. sc Heerenveen...13
  10. Heracles...13
  11. FC Utrecht...12
  12. Feyenoord...11
  13. Excelsior...10
  14. VVV...9
  15. Fortuna...9
  16. ADO...8
  17. FC Emmen...8
  18. NAC...2
De hoge positie's van FC Groningen en De Graafschap vallen op, en natuurlijk dat AZ zelfs bovenaan staan. PSV en Ajax dichtbij elkaar, en NAC maar 2 punten uit 8 wedstrijden. Feyenoord en FC Utrecht vallen in negatieve zin op.
 
Het meest onzinnige onderdeel van de competitie gaat weer van start. De playoffs.

Waar de KNVB zijn best doet om het Nederlandse voetbal (lees Ajax) rust te gunnen om Europees goed te presteren zorgen ze ervoor dat deze ploegen nog een paar wedstrijden extra spelen en zodoende een nog kortere onderbreking hebben omdat het seizoen langer doorloopt en bij plaatsing ook al weer vroeg beginnen met het spelen van de Europese voorronden. Het zijn clubs met smallere selecties en dat maakt de belasting op spelers nog hoger.

De afgelopen jaren hebben geleerd dat het spelen van playoffs Europees niets extra's biedt, sterker nog dat die ploegen er meestal direct uitvliegen.

5. Vitesse PO 34 14 11 9 53 70-51
6. Utrecht PO 34 15 8 11 53 60-51
7. Heracles PO 34 15 3 16 48 61-68
8. Groningen PO 34 13 6 15 45 39-41

Ik blijf duimen dat de nummer 5 Europees gaat ballen en dat de KNVB ook hier eens over gaat nadenken.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Het meest onzinnige onderdeel van de competitie gaat weer van start. De playoffs.

Waar de KNVB zijn best doet om het Nederlandse voetbal (lees Ajax) rust te gunnen om Europees goed te presteren zorgen ze ervoor dat deze ploegen nog een paar wedstrijden extra spelen en zodoende een nog kortere onderbreking hebben omdat het seizoen langer doorloopt en bij plaatsing ook al weer vroeg beginnen met het spelen van de Europese voorronden. Het zijn clubs met smallere selecties en dat maakt de belasting op spelers nog hoger.

De afgelopen jaren hebben geleerd dat het spelen van playoffs Europees niets extra's biedt, sterker nog dat die ploegen er meestal direct uitvliegen.

5. Vitesse PO 34 14 11 9 53 70-51
6. Utrecht PO 34 15 8 11 53 60-51
7. Heracles PO 34 15 3 16 48 61-68
8. Groningen PO 34 13 6 15 45 39-41

Ik blijf duimen dat de nummer 5 Europees gaat ballen en dat de KNVB ook hier eens over gaat nadenken.

Tsja, en dan gaat dadelijk Heracles weer Europa in, en moet ajaks weer allerlei privileges genieten "om het Nederlandse voetbal te redden"
 
Die hele PO's gaan nergens over. Europees voetbal is ook allang geen prijs meer. Je speelt ergens in juli een zoveelste voorronde van de voorronde in Kazachstan. Dat gooit je voorbereiding in de war en kost alleen maar geld.

PO's zijn (naar mijn mening) enkel de moeite waard als er 'n serieuze inzet is. Promotie, degradatie of 'n kampioenschap dus. Afschaffen dus.
 
Die hele PO's gaan nergens over. Europees voetbal is ook allang geen prijs meer. Je speelt ergens in juli een zoveelste voorronde van de voorronde in Kazachstan. Dat gooit je voorbereiding in de war en kost alleen maar geld.

PO's zijn (naar mijn mening) enkel de moeite waard als er 'n serieuze inzet is. Promotie, degradatie of 'n kampioenschap dus. Afschaffen dus.
Nou ja... play offs om een kampioenschap zie ik ook niet zitten. Je bent na 34 wedstrijden gewoon kampioen.
 
Nou ja... play offs om een kampioenschap zie ik ook niet zitten. Je bent na 34 wedstrijden gewoon kampioen.
Ik denk op zich dat dat goed is, wat extra wedstrijden op niveau en waar het ergens om gaat, maar kan me prima voorstellen dat mensen het 'n anti-climax vinden van 'n seizoen.
 
Ik denk op zich dat dat goed is, wat extra wedstrijden op niveau en waar het ergens om gaat, maar kan me prima voorstellen dat mensen het 'n anti-climax vinden van 'n seizoen.
Allen kunnen ajaks en PSV zo na een wedstrijd of twintig/dertig allerlei B-elftallen opstellen omdat ze de play-offs toch al gehaald hebben, en wordt zo het speelschema wel heel belangrijk. En voor de ajaks/PSV fan is de hele competitie niet meer van belang, die staan toch wel in de top 6. Zit je een heel seizoen te kijken naar niks. Nee, daar heb ik echt niets mee.
 
Ik denk op zich dat dat goed is, wat extra wedstrijden op niveau en waar het ergens om gaat, maar kan me prima voorstellen dat mensen het 'n anti-climax vinden van 'n seizoen.
Dan telt voor het kampioenschap de vorm van het moment meer dan de vorm van het seizoen. Dat moet je niet willen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan