Eredivisie Algemeen

Jay_again

Winnaar Wedstrijdvoorspellingen Primera División &
Bespreek hier alles m.b.t. de Eredivisie wat niet club-gerelateerd is.

-------------------------------------------------------------

Den Haag legt bom onder het Nederlandse profvoetbal
09/07/2012 23:50

Door het Lenteakkoord dreigt een strop van 45 miljoen euro voor het betaald voetbal. Maar dat is nog niet het ergste. De Haagse plannen zetten het hele transfersysteem onder druk.

Op 12 september staat voor de eredivisie de belangrijkste wedstrijd van het seizoen op het programma. Niet Ajax tegen PSV, maar de verkiezingen voor de Tweede Kamer. Die zijn voor de toekomst van het betaalde voetbal belangrijker dan ooit.

Na de formatie van een nieuwe regering zal blijken in hoeverre het Lenteakkoord wordt ingevoerd. Het akkoord dat er nu ligt zou rampzalige gevolgen hebben voor het profvoetbal.

De overheid wil de inzet van politie rond wedstrijden gaan doorberekenen aan de clubs. Daarnaast komt er een crisisbelasting van zestien procent voor inkomens boven 150 duizend euro. Het zal de clubs dieper in de problemen brengen. De laatste jaren noteerde de eredivisie al een bloedbad van rode cijfers. De clubs eindigden achtereenvolgens 34, 72 en 59 miljoen euro in de min.

De KNVB voorspelt dat de nieuwe Haagse maatregelen de clubs minstens 45 miljoen euro gaan kosten. Gezien de financiële prestaties van de afgelopen jaren hoef je dus geen wiskundige te zijn om te concluderen dat de maatregelen funest zijn voor het betaald voetbal. (Tom Knipping & Martijn Krabbendam)

Bron: VI

Ongelofelijk nieuws dit. Kreeg ik net weer een beetje vertrouwen door het financial fairplay gebeuren. gebeurt dit...
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Als er door de samenleving in deze tijden zo over besteding van publieke gelden wordt gedacht dan moet daar wellicht op worden geanticipeerd. Ik kan me van een paar jaar geleden nog herinneren dat de politiek niet wilde dat wedstrijden achter de decoder verdwijnen. Maar als er minder uit de publieke gelden betaald wordt om politie in te zetten bij wedstijden en er extra belasting wordt opgelegd dan moeten de BVO's ook maar eens op korte termijn de medewerking aan het uitzenden van wedstrijden via de publieke omroep onder de loep nemen. Het zou mij erg spijten als ik niet meer vrijblijvend op de zondagavond naar de samenvattingen kan kijken, maar ik heb er wel een abbonnement eredivisie live voor over om de clubs in deze te helpen. Mogelijk dat er uit uitzendrechten toch wel meer te halen valt dan nu het geval is. Maar goed ik ken de precieze cijfers niet...
 
Als er door de samenleving in deze tijden zo over besteding van publieke gelden wordt gedacht dan moet daar wellicht op worden geanticipeerd. Ik kan me van een paar jaar geleden nog herinneren dat de politiek niet wilde dat wedstrijden achter de decoder verdwijnen. Maar als er minder uit de publieke gelden betaald wordt om politie in te zetten bij wedstijden en er extra belasting wordt opgelegd dan moeten de BVO's ook maar eens op korte termijn de medewerking aan het uitzenden van wedstrijden via de publieke omroep onder de loep nemen. Het zou mij erg spijten als ik niet meer vrijblijvend op de zondagavond naar de samenvattingen kan kijken, maar ik heb er wel een abbonnement eredivisie live voor over om de clubs in deze te helpen. Mogelijk dat er uit uitzendrechten toch wel meer te halen valt dan nu het geval is. Maar goed ik ken de precieze cijfers niet...

zou een soortement van oplossing kunnen zijn. Maar dan nog... minimaal 45 miljoen... Dat red je nooit door alles achter de decoder te zetten. Zou doodzonde zijn dit. Ook die extra belasting kan verlammend werken. Zo krijg je een situatie dat zo iedereen in Belgie gaat spelen.
 
Als er door de samenleving in deze tijden zo over besteding van publieke gelden wordt gedacht dan moet daar wellicht op worden geanticipeerd. Ik kan me van een paar jaar geleden nog herinneren dat de politiek niet wilde dat wedstrijden achter de decoder verdwijnen. Maar als er minder uit de publieke gelden betaald wordt om politie in te zetten bij wedstijden en er extra belasting wordt opgelegd dan moeten de BVO's ook maar eens op korte termijn de medewerking aan het uitzenden van wedstrijden via de publieke omroep onder de loep nemen. Het zou mij erg spijten als ik niet meer vrijblijvend op de zondagavond naar de samenvattingen kan kijken, maar ik heb er wel een abbonnement eredivisie live voor over om de clubs in deze te helpen. Mogelijk dat er uit uitzendrechten toch wel meer te halen valt dan nu het geval is. Maar goed ik ken de precieze cijfers niet...

Ik kijk ook via Eredivisie-live, maar zouden die abonnementen dan ook niet gigantisch duur gaan worden?
 
Ik kijk ook via Eredivisie-live, maar zouden die abonnementen dan ook niet gigantisch duur gaan worden?

tja dan kunnen ze beter de stadions vergroten als de abbonomenten op tv net zo duur worden als een seizoenskaart.... :D
 
tja dan kunnen ze beter de stadions vergroten als de abbonomenten op tv net zo duur worden als een seizoenskaart.... :D

Ik weet niet hoeveel abbonnementen er verkocht zouden kunnen worden...En net zo duur als een seizoenskaart, och...voor een liefhebber.
 
Uurtje factuurtje: inzet van politie wordt nu uit de algemene middelen betaald. Op zich is er niets mis mee als een organisator van een evenement in zijn begroting ook de politieinzet meeneemt. Maar dat moet dan wel voor alle evenementen gelden. Optocht door de stad: zoveel euro. Muziekfestival, zoveel euro. Tegenwoordig komt de politie ook niet meer overal op de scholen om ouders en kinderen te leren hoe ze in het verkeer moeten handelen. Voer het maar door in extremis: een veroordeelde zal betalen voor de uren politiewerk die aan zijn veroordeling vooraf is gegaan. Alleen al de administratiekosten van dit alles zullen de pan uit rijzen.

Dat de inkomens hoger dan 150 duizend gulden extra belast gaan worden, tja, daar kan je voor of tegen zijn. Dat veel spelers dan gaan verdwijnen zal een logisch gevolg zijn. Ik pleit echt voor Europese richtlijnen, voor salarissen en ook de financiën van de clubs die onder de EU vallen.
 
Dat de inkomens hoger dan 150 duizend gulden extra belast gaan worden, tja, daar kan je voor of tegen zijn. Dat veel spelers dan gaan verdwijnen zal een logisch gevolg zijn. Ik pleit echt voor Europese richtlijnen, voor salarissen en ook de financiën van de clubs die onder de EU vallen.

is niet dat de spelers dit gaan betalen. heb het even nagezocht. de werkgever moet die 16% betalen. Dus ja dan zullen de salarissen drastisch omlaag moeten dus effect spelers weg of ze blijven hetzelfde dus effect clubs weg.

bovendien nog een regel geen contracten langer dan 3 jaar. SP wil zelfs niet langer dan 1 jaar. wordt allemaal wel erg lastig zo

luister trouwens ook dit stukje wordt het ook uitgelegd: https://www.vi.nl/radio/224176/We-dreigen-af-te-zakken-naar-niveau-onder-Luxemburg.htm
 
Laatst bewerkt:
In Nederland zou ik ook graag een regel zien dat er minimaal 6 Nederlanders op het veld moeten staan (per club). In Nederland wordt altijd gezegd dat dit vanwege EU arbeidsregels niet gesteld kan worden, maar volgens ad.nl is dit in België wel zo (qua Belgen dan natuurlijk ;)).

Historisch: Belgen zijn in minderheid in Jupiler League
BEWAAR
ARTIKEL
REACTIES
Door: redactie
24-7-12 - 20:34 bron: HLN.be
Anderlecht viert het winnen van de Supercup. © afp.
RECENSIE Voor het eerst in de geschiedenis van het Belgisch voetbal spelen er meer buitenlanders dan Belgen op de velden: 217 buitenlanders tegenover 216 Belgen.
Landskampioen Anderlecht heeft 23 buitenlanders lopen, het hoogste aantal van alle ploegen. Promovendus Charleroi heeft 16 vreemdelingen op de loonlijst staan, maar procentueel gezien spant die ploeg de kroon: 67% van de volledige selectie heeft geen Belgische nationaliteit. Bij paars-wit is dat 64%. AA Gent complementeert de top drie: 61% van de selectie bestaat uit buitenlanders.

Vooral Fransmannen zijn ontzettend in trek deze jaargang. Met 35 Fransen zijn zij talrijk aanwezig in de Jupiler Pro League.

OHL en Cercle Brugge hebben het minst aantal buitenlanders in hun kern. Leuven heeft vier vreemdelingen op de loonlijst, bij Cercle Brugge zijn dat er zes. Elke wedstrijd zijn de clubs verplicht om minstens zes Belgen op te stellen in de basis.
 
In Nederland wordt altijd gezegd dat dit vanwege EU arbeidsregels niet gesteld kan worden, maar volgens ad.nl is dit in België wel zo (qua Belgen dan natuurlijk ;)).


Volgens mij gaat dat meer om het afdwingen van een dergelijke regel in alle landen.
 
Volgens mij gaat dat meer om het afdwingen van een dergelijke regel in alle landen.

Wat hebben alle landen daar mee te maken? Het lijkt me juist goed voor het Nederlandse voetbal. Of Duitsers ook mee willen doen, moeten ze zelf maar weten.
 
Wat hebben alle landen daar mee te maken? Het lijkt me juist goed voor het Nederlandse voetbal. Of Duitsers ook mee willen doen, moeten ze zelf maar weten.

Het is goed voor het Nederlandse voetbal als niet elke speler die een bal drie keer hoog kan houden wordt weggekocht door een buitenlandse ploeg, die daarom in een competitie speelt die zoveel sterker is dan de Nederlandse dat Europees voetbal voor onze ploegen alleen maar om geld verdienen gaat en niet om sportief succes.
 
Het is goed voor het Nederlandse voetbal als niet elke speler die een bal drie keer hoog kan houden wordt weggekocht door een buitenlandse ploeg, die daarom in een competitie speelt die zoveel sterker is dan de Nederlandse dat Europees voetbal voor onze ploegen alleen maar om geld verdienen gaat en niet om sportief succes.

Daar ben ik het wel mee eens. Maar Nederland kan toch, net als België en Spanje (dacht ik), kiezen voor een dergelijke regel. Het lijkt mij dat er in Nederland veel buitenlandse voetballers rondlopen, die helemaal niet veel toevoegen. Een Nederlander de kans geven, moet toch ook kunnen, denk ik.
 
Daar ben ik het wel mee eens. Maar Nederland kan toch, net als België en Spanje (dacht ik), kiezen voor een dergelijke regel. Het lijkt mij dat er in Nederland veel buitenlandse voetballers rondlopen, die helemaal niet veel toevoegen. Een Nederlander de kans geven, moet toch ook kunnen, denk ik.

Ja, en dat is leuk voor die matige NLse voetballer die dan ook een kans krijgt. Ik zie alleen niet hoe het per se de NLse competitie sterker zou maken, of hoe het verder 'goed' zou zijn voor het NLse voetbal. Daarenboven, voldoet niet 90% van de teams al aan die regel, en de andere 10% bijna?
 
Ja, en dat is leuk voor die matige NLse voetballer die dan ook een kans krijgt. Ik zie alleen niet hoe het per se de NLse competitie sterker zou maken, of hoe het verder 'goed' zou zijn voor het NLse voetbal. Daarenboven, voldoet niet 90% van de teams al aan die regel, en de andere 10% bijna?

Weet ik niet. Ik heb het idee dat er veel matige buitenlanders op de Nederlandse velden rondlopen. Als daar Nederlandse spelers rondlopen, kunnen zij zich beter ontwikkelen en geeft dat wellicht meer keuze voor Oranje. Daarbij is het leuker identificeren met Nederlandse spelers dan met matige buitenlanders. Waarschijnlijk zullen clubs Nederlanders dan ook meer moeten bieden, dus wellicht dat topspelers dan ook langer behouden kunnen worden.
 
Weet ik niet. Ik heb het idee dat er veel matige buitenlanders op de Nederlandse velden rondlopen. Als daar Nederlandse spelers rondlopen, kunnen zij zich beter ontwikkelen en geeft dat wellicht meer keuze voor Oranje. Daarbij is het leuker identificeren met Nederlandse spelers dan met matige buitenlanders. Waarschijnlijk zullen clubs Nederlanders dan ook meer moeten bieden, dus wellicht dat topspelers dan ook langer behouden kunnen worden.

Tja, dat kan. Me dunkt dat de spelers die top zijn (Oranjewaardig) nu ook doorbreken en dat die hoe dan ook vertrekken, en dan komt het volgens mij neer op het vervangen van matige buitenlanders door matige Nederlanders. Maar ja, dat zal een eventuele toekomst uit moeten wijzen :).
 
Wat denken jullie dat de einstand wordt? Ik denk:

1 PSV
2 Ajax
3 AZ
4 Twente
5 Feyenoord
6 Heerenveen
7 Vitesse
8 Groningen
9 Utrecht
10 NAC
11 NEC
12 Willem II
13 Roda
14 ADO
15 PEC
16 Heracles
17 RKC
18 VVV

Promoveren: De Graafschap, Cambuur en MVV.
 
1 PSV
2 Ajax
3 Twente
4 Feyenoord
5 Vitesse
6 AZ
7 Heracles
8 Heerenveen
9 Groningen
10 Utrecht
11 RKC
12 NAC
13 NEC
14 Willem II
15 Roda
16 ADO
17 PEC
18 VVV
 
Laatst bewerkt:
1. PSV
2. Ajax
3. Twente
4. Vitesse
5. AZ
6. Roda
7. Heerenveen
8. Groningen
9. Feyenoord
10. RKC
11. Heracles
12. NEC
13. Utrecht
14. NAC
15. ADO
16. PEC
17. Willem II
18. VVV
 
Soccernews zei:
Van Gaal negatief over BeNeLiga: "Rest van Nederland beter dan rest van België"

Floris Raven | 05 Oktober 2012 om 14:11 | Bron: NUsport

Waar sommigen vóór de invoering van de BeNeLiga (gecombineerde competitie van Nederland en België) zijn, is Louis van Gaal, trainer van het Nederlands elftal, duidelijk tégen de komst van de Nederlands-Belgische competitie.


"Ik denk niet dat we er beter van worden", zijn de woorden van de oefenmeester op de site van NUsport. "Tegen Anderlecht, Standard Luik en nog twee clubs kun je goed spelen. Maar de rest van Nederland is beter dan de rest van België. Dus hangt het van invulling af. Het gaat om weerstand."

De 61-jarige bondscoach uit Amsterdam vervolgt: "Ik denk dat we niet beter af zijn als we alles samenvoegen. Ik denk dat de KNVB er ook zo over denkt", zo besluit Van Gaal zijn verhaal over de BeNeLiga.

Er wordt al jaren over gepraat. En Louis en de KNVB hebben zo hun bedenkingen. Maar hoe kun je nu vaststellen of een ploeg zoveel beter of slechter is dan een andere ploeg. Moet je het er dan maar bij laten of moet je bijvoorbeeld gaan kijken hoe de krachtverhoudingen liggen door een jaar of 3 een gezamelijke beker competitie te houden?
http://www.soccernews.nl/news/17083...rland_beter_dan_rest_van_België#ixzz28jKVEBIS
 
Terug
Bovenaan Onderaan