Eredivisie Algemeen

Of blijkt dat Frenkie een jaar op de bank heeft gezeten bij Barca, en blijkt Malen toch niet zo'n topper te zijn. Het lijkt nugunstiger, maar Nl is ook over een jaar geen favoriet.

:unsure: Griekenland was in 2004 ook geen favoriet. En Denemarken zou in 1992 eigenlijk niet eens deelnemen en was dus ook geen favoriet. De spelers zaten een week voor het EK al op diverse campings in Europa. ;)
 
Laatst bewerkt:
:unsure: Griekenland was in 2004 ook geen favoriet. En Denemarken zou in 1992 eigenlijk niet eens deelnemen en waren dus ook geen favoriet. De spelers zaten een week voor het EK al op diverse campings in Europa. ;)
Een tijd waarin je nog vrij door Europa kon reizen. Mooie tijd moet dat zijn geweest.
 
Een tijd waarin je nog vrij door Europa kon reizen. Mooie tijd moet dat zijn geweest.

Nou mooie tijd en vrij reizen in Europa. :rolleyes: ... In 1992 mocht Denemarken deelnemen vanwege het uitbreken van de Balkanoorlog. Joegoslavië nam niet deel vanwege de oorlog.
 
Nou mooie tijd en vrij reizen in Europa. :rolleyes: ... In 1992 mocht Denemarken deelnemen vanwege het uitbreken van de Balkanoorlog. Joegoslavië nam niet deel vanwege de oorlog.
:unsure: Als we er nu eens voor zorgen dat er oorlog komt in Frankrijk, Spanje, Duitsland, Italië en ach doe dat Engeland en België dan ook maar, dan zijn we opeens favoriet!
 
Alle voetbalwedstrijden in Nederland tot 1 april geschrapt

link

Alle voetbalwedstrijden zijn deze maand afgelast vanwege het coronavirus. De duels in de eredivisie, de eerste divisie en de interlandwedstrijden van het Nederlands elftal zijn tot 1 april geschrapt. Ook alle amateurwedstrijden gaan niet door.

Dat wordt een gedoe om de competitie nog af te maken. :cautious:
In andere landen wordt er gespeculeerd op het helemaal stopzetten van de competitie.

Dan kan je de huidige ranglijst als eindstand behouden. Of na de halve competitie (17 wedstrijden).

Voor PSV is de halve competitie volgens mij nadelig. Toen stonden we 5e?

Is uiteraard allemaal bijzaak in het relevante nieuws omtrent Corona.

Maar ben benieuwd hoe de KNVB hier mee om gaat.
 
In andere landen wordt er gespeculeerd op het helemaal stopzetten van de competitie.

Dan kan je de huidige ranglijst als eindstand behouden. Of na de halve competitie (17 wedstrijden).

Voor PSV is de halve competitie volgens mij nadelig. Toen stonden we 5e?

Is uiteraard allemaal bijzaak in het relevante nieuws omtrent Corona.

Maar ben benieuwd hoe de KNVB hier mee om gaat.
Ja ik ben ook benieuwd. Hoor ook dat seizoen ongeldig verklaren een optie is. Maar ik vraag me dan wel af hoe het volgend seizoen dan begint. Je moet toch altijd wel iets aanhouden als eindstand?
 
Ja ik ben ook benieuwd. Hoor ook dat seizoen ongeldig verklaren een optie is. Maar ik vraag me dan wel af hoe het volgend seizoen dan begint. Je moet toch altijd wel iets aanhouden als eindstand?
Of na de zomer alles beginnen zoals afgelopen seizoen? Kortom, alsof seizoen 2019/2020 niet bestaan heeft op nationaal en internationaal niveau?
 
In andere landen wordt er gespeculeerd op het helemaal stopzetten van de competitie.

Dan kan je de huidige ranglijst als eindstand behouden. Of na de halve competitie (17 wedstrijden).

Voor PSV is de halve competitie volgens mij nadelig. Toen stonden we 5e?

Is uiteraard allemaal bijzaak in het relevante nieuws omtrent Corona.

Maar ben benieuwd hoe de KNVB hier mee om gaat.

Het zal me aan mijn reet roesten. Ze doen maar wat. De meeste beslissingen die de KNVB neemt zijn toch de verkeerde. :cautious:
 
Ja ik ben ook benieuwd. Hoor ook dat seizoen ongeldig verklaren een optie is. Maar ik vraag me dan wel af hoe het volgend seizoen dan begint. Je moet toch altijd wel iets aanhouden als eindstand?
Je kan ook komend seizoen afschaffen. EK kan dan in de winter, en je kan dit seizoen rustig afmaken ergens in september tot mei 2021.
Contracten die dan tussentijds aflopen is dan maar jammer.
 
Dit wordt nog erg interessant. Ik zou het zoals eerder opgemerkt wel fair vinden als AZ wordt uitgeroepen tot kampioen, op basis van onderling resultaat. We hebben twee keer van ze verloren. Aan de andere kant zegt de ranglijst toch echt dat wij nu bovenaan staan en gaat het om ruim 40 miljoen (CL deelname). De belangen zijn te groot voor dergelijke "shortcuts", lijkt me.

De KNVB zal vast hopen dat we uiterlijk per eind april weer verder kunnen met de wedstrijden, al dan niet zonder publiek. De vraag is alleen of ze een plan achter de hand hebben, mocht dit allemaal veel langer gaan duren. Ik gok van niet.
 
Dit wordt nog erg interessant. Ik zou het zoals eerder opgemerkt wel fair vinden als AZ wordt uitgeroepen tot kampioen, op basis van onderling resultaat. We hebben twee keer van ze verloren. Aan de andere kant zegt de ranglijst toch echt dat wij nu bovenaan staan en gaat het om ruim 40 miljoen (CL deelname). De belangen zijn te groot voor dergelijke "shortcuts", lijkt me.

De KNVB zal vast hopen dat we uiterlijk per eind april weer verder kunnen met de wedstrijden, al dan niet zonder publiek. De vraag is alleen of ze een plan achter de hand hebben, mocht dit allemaal veel langer gaan duren. Ik gok van niet.
Dan ga je uit van geen EK en doorspelen tot eind juni? Eind april is mogelijk al te laat, zelfs zonder EK deze zomer.

Half juli beginnen de voorrondes al weer van europe League en CL.
 
Dan ga je uit van geen EK en doorspelen tot eind juni? Eind april is mogelijk al te laat, zelfs zonder EK deze zomer.

Half juli beginnen de voorrondes al weer van europe League en CL.
Als je eind april zou beginnen ben je half juni klaar. Dus voor die voorrondes haal je wel
 
Dan ga je uit van geen EK en doorspelen tot eind juni? Eind april is mogelijk al te laat, zelfs zonder EK deze zomer.

Half juli beginnen de voorrondes al weer van europe League en CL.

De eerste voorrondes in de CL staan op 23 juni gepland. Ik denk dat die voorrondes ook uitgesteld zullen worden.
 
De eerste voorrondes in de CL staan op 23 juni gepland. Ik denk dat die voorrondes ook uitgesteld zullen worden.

Die kunnen ze gewoon overslaan. door via loting te bepalen welke clubs doorgaan. Met loten heeft de Nederlandse club die deelneemt meer kans dan met wedstrijden spelen. :D
 
Als ik het zo snel in kan schatten op grond van wat ik lees, zal de uefa morgen een beslissing gaan nemen over het EK en alle nationale competities. En het ligt voor de hand dat die de realiteit onder ogen gaan zien en dus morgen dit seizoen beëindigen. Er is geen enkele reële kans dat we in april weer kunnen gaan voetballen, en ook in juni lijkt mij irreëel.
Dan zijn er twee mogelijkheden: de huidige stand als eindstand, of dit hele seizoen schrappen. Dan lijkt me het eerlijkst el meest logisch om dit hele seizoen te schrappen, wat voor PSV weer bijzonder goed uit zou komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan