Eredivisie Algemeen

Het is wel vrij triest om nu het grote clubje uit te hangen en te roepen dat potjes als Willem II tegen Heracles maar lekker moeten verdwijnen. Die clubs hebben net zo goed fans die daar wel die hard op de tribune zitten of thuis hun potjes kijken. Alsof iemand languit op de bank gaat liggen voor de pot tussen Getafe en SD Huesca. In iedere competitie zijn er potjes waar weinig man iets om zal geven, maar die horen er nou eenmaal ook bij. Het zijn de topclubs die een competitie internationaal moeten verkopen en ik denk dat het met PSV aardig aan het lukken is in de Mexicaanse markt.

Potjes tegen Willem II en Heracles leverden PSV en Ajax recent nogal wat verliespunten op. :oops: ;)
 
Je zou honderden wijzigingen kunnen aanbrengen maar uiteindelijk valt en staat alles met de mensen die het moeten uitvoeren. Zolang ze bij de KNVB alleen maar bezig zijn met brandjes blussen in plaats van onze competitie nationaal/internationaal te promoten en te verkopen vinden we natuurlijk nooit aansluiting. Er wordt niet verder dan naar morgen gekeken, er is geen lange-termijn visie laat staan beleid.

Ik reis tamelijk veel en voor mijn werk kom ik soms in verre landen waar je doorgaans niet zou komen. Overal kennen ze PSV, Ajax en Feyenoord, het Nederlandse voetbal en onze helden uit het verleden. Welk kikkerlandje in de hele wereld heeft net zo veel aanzien verworven als Nederland binnen het voetbal wereldwijd? Hier moet veel meer te halen zijn. Ze moeten in zeist gewoon een keer op cursus bij de NBA, NFL oid. Daar weten ze tot in detail hoe ze het merk, de competitie en de teams moeten promoten om zo veel mogelijk geld voor de sport binnen te halen.
 
Ik word gewoon totaal niet overtuigd door bovenstaande, in mijn ogen sentimentele, slappe, conservatieve reacties. Integendeel. Des te langer ik erover nadenk, des te meer ik vind dat er veranderingen moeten komen.

Ik hoop echt dat PSV/Ajax kunnen doorpakken en dat de competitie gaat veranderen.

Jammer dan voor de onderste twee clubs. Ga maar lekker voor een vol huis spelen tegen Twente, NEC, Sparta en Roda; daar zullen ook wel 150.000 (op tv) mensen naar kijken.
Is ook mooi.
Oftewel er zal niet veel veranderen voor die ploegen, behalve dan dat ze weer lekker op gras spelen.

Gaan de bovenste clubs zich hopelijk meer internationaal oriënteren.
 
Laatst bewerkt:
Als we kijken naar Play-offs zijn er ontelbaar veel mogelijkheden. Hier een aantal voorbeelden

Het Belgische systeem:
16 ploegen spelen eerst 2x tegen elkaar in gewone competitie.
top 6 speelt play-offs om kampioenschap waar punten worden gehalveerd, nr 2 naar CL nr 3 naar EL en nr 4 speelt play-off tegen de winnaar van de EL play-offs voor laatste EL ticket
nr7-15 + nr 2-4 van eerste divisie speelt in twee groepen van 6. Winnaars tegen elkaar. Die winnaar tegen nr 4 uit degradatie groep.
Nr 16 degradeert, nr 1 eerste divisie promoveert.
Mening PSVkanalles: Geen goed systeem, middenmoot speelt eigenlijk in de gewone competitie nergens voor, maar de top 6 speelt eigenlijk ook voor niks omdat de punten worden gehalveerd. Degraderen is nauwelijks erg te noemen, je kunt nog altijd Europa halen. Dit systeem moet je niet willen.

Het Schots systeem
14 ploegen:
Ploegen spelen eerst in gewone competitie 3x tegen elkaar.
Top 6 speelt voor kampioenschap en Europese tickets. Punten behaalt in gewone competitie blijven staan. Er komen dus alleen 5 wedstrijden bij
Voor nr 7-14 geld hetzelfde, alleen spelen zij tegen degradatie. Zij kunnen dus geen Europese tickets meer halen.
Menig PSVkanalles: goed systeem, de hele competitie blijft belangrijk, de slapste degraderen, en de sterkste gaan Europa in.

Het Deense systeem:
14 ploegen spelen eerst in gewone competitie 2x tegen elkaar.
Top 6 speelt in play-offs nog eens 2x tegen elkaar. Top 3 tickets voor Europa. nr. 4 speelt nog play offs
7-14 worden verdeeld in twee groepen. Punten blijven staan. Nr 1en 2 van beide groepen spelen in halve finale en finale tegen elkaar. Winnaar tegen nr 4. van kampioenschapgroep voor EL ticket.
Nr 3 en 4 van beide groepen spelen een halve finale en finale en verliezers finale. Winnaar finale blijft in de hoogste competitie, verliezer verliezersfinale degradeert. De overige 2 clubs spelen play offs tegen nr 2 en 3 uit eerste divisie om niet te degraderen.
Mening PSVkanalles, opzich goed systeem, punten blijven staan, alleen kun je je afvragen of nr 7 niet beter is dan nr 6 omdat je als nr 7 ook nog via een achterdeur Europa in kan gaan.

Het Tsjechische systeem:
16 ploegen spelen eerste in gewone competitie 2x tegen elkaar.
Top 6 speelt in play-offs nog eens 1x tegen elkaar. Punten blijven staan. Nr 4 speelt play-offs
Nr 7-10 speelt in groep van 4 1x tegen elkaar. Punten blijven staan. Winnaar deze groep play-offs tegen nr 4 uit de kampioenschapgroep.
Nr 11-16 spelen 1x tegen elkaar nr 14 en 15 spelen play-offs tegen nr 2 en 3 van eerste divisie, Nr 16 degradeert, en kampioen eerste divisie promoveert.
Mening PSVkanalles, lijkt op het Deens systeem, maar dit keer zijn het 16 ploegen, en wordt in de play-offs maar een halve competitie gespeeld. Punten blijven hier ook staan. Nr 7 positie lijkt in sommige situaties handiger dan nr 6 positie dus dat is dan een nadeel

(In deze uitleg heb ik geen rekening gehouden met bekerwinnaar, mocht de bekerwinnaar zich bij de top 4 bevinden, schuift het ticket van nr 4 door naar de nr 5 (dit geldt voor alle systemen)).

Je kan hier ook veel varianten op bedenken. Play-offs betekent dus niet altijd dat de competitie ervoor onbelangrijk wordt.
 
Ik word gewoon totaal niet overtuigd door bovenstaande, in mijn ogen sentimentele, slappe, conservatieve reacties. Integendeel. Des te langer ik erover nadenk, des te meer ik vind dat er veranderingen moeten komen.

Ik hoop echt dat PSV/Ajax kunnen doorpakken en dat de competitie gaat veranderen.

Jammer dan voor de onderste twee clubs. Ga maar lekker voor een vol huis spelen tegen Twente, NEC, Sparta en Roda; daar zullen ook wel 150.000 (op tv) mensen naar kijken.
Is ook mooi.
Oftewel er zal niet veel veranderen voor die ploegen, behalve dan dat ze weer lekker op gras spelen.

Gaan de bovenste clubs zich hopelijk meer internationaal oriënteren.

Jouw slappe reacties weten mij anders ook niet te overtuigen. Ik vind dat juist rob en met name euro het belangrijkste probleem naar voren haalt. En dat is dus niet puur op vermoedens gebaseerd.
 
Als we kijken naar Play-offs zijn er ontelbaar veel mogelijkheden. Hier een aantal voorbeelden

Het Belgische systeem:
16 ploegen spelen eerst 2x tegen elkaar in gewone competitie.
top 6 speelt play-offs om kampioenschap waar punten worden gehalveerd, nr 2 naar CL nr 3 naar EL en nr 4 speelt play-off tegen de winnaar van de EL play-offs voor laatste EL ticket
nr7-15 + nr 2-4 van eerste divisie speelt in twee groepen van 6. Winnaars tegen elkaar. Die winnaar tegen nr 4 uit degradatie groep.
Nr 16 degradeert, nr 1 eerste divisie promoveert.
Mening PSVkanalles: Geen goed systeem, middenmoot speelt eigenlijk in de gewone competitie nergens voor, maar de top 6 speelt eigenlijk ook voor niks omdat de punten worden gehalveerd. Degraderen is nauwelijks erg te noemen, je kunt nog altijd Europa halen. Dit systeem moet je niet willen.

Het Schots systeem
14 ploegen:
Ploegen spelen eerst in gewone competitie 3x tegen elkaar.
Top 6 speelt voor kampioenschap en Europese tickets. Punten behaalt in gewone competitie blijven staan. Er komen dus alleen 5 wedstrijden bij
Voor nr 7-14 geld hetzelfde, alleen spelen zij tegen degradatie. Zij kunnen dus geen Europese tickets meer halen.
Menig PSVkanalles: goed systeem, de hele competitie blijft belangrijk, de slapste degraderen, en de sterkste gaan Europa in.

Het Deense systeem:
14 ploegen spelen eerst in gewone competitie 2x tegen elkaar.
Top 6 speelt in play-offs nog eens 2x tegen elkaar. Top 3 tickets voor Europa. nr. 4 speelt nog play offs
7-14 worden verdeeld in twee groepen. Punten blijven staan. Nr 1en 2 van beide groepen spelen in halve finale en finale tegen elkaar. Winnaar tegen nr 4. van kampioenschapgroep voor EL ticket.
Nr 3 en 4 van beide groepen spelen een halve finale en finale en verliezers finale. Winnaar finale blijft in de hoogste competitie, verliezer verliezersfinale degradeert. De overige 2 clubs spelen play offs tegen nr 2 en 3 uit eerste divisie om niet te degraderen.
Mening PSVkanalles, opzich goed systeem, punten blijven staan, alleen kun je je afvragen of nr 7 niet beter is dan nr 6 omdat je als nr 7 ook nog via een achterdeur Europa in kan gaan.

Het Tsjechische systeem:
16 ploegen spelen eerste in gewone competitie 2x tegen elkaar.
Top 6 speelt in play-offs nog eens 1x tegen elkaar. Punten blijven staan. Nr 4 speelt play-offs
Nr 7-10 speelt in groep van 4 1x tegen elkaar. Punten blijven staan. Winnaar deze groep play-offs tegen nr 4 uit de kampioenschapgroep.
Nr 11-16 spelen 1x tegen elkaar nr 14 en 15 spelen play-offs tegen nr 2 en 3 van eerste divisie, Nr 16 degradeert, en kampioen eerste divisie promoveert.
Mening PSVkanalles, lijkt op het Deens systeem, maar dit keer zijn het 16 ploegen, en wordt in de play-offs maar een halve competitie gespeeld. Punten blijven hier ook staan. Nr 7 positie lijkt in sommige situaties handiger dan nr 6 positie dus dat is dan een nadeel

(In deze uitleg heb ik geen rekening gehouden met bekerwinnaar, mocht de bekerwinnaar zich bij de top 4 bevinden, schuift het ticket van nr 4 door naar de nr 5 (dit geldt voor alle systemen)).

Je kan hier ook veel varianten op bedenken. Play-offs betekent dus niet altijd dat de competitie ervoor onbelangrijk wordt.

Interessant om te lezen, dank voor u post! :)

Ik vind iedere opzet waarbij thuis- en uitwedstrijden ongelijk verdeeld zijn niet echt een goede oplossing. Ik neem aan dat dit bij het Schots systeem (3x tegen elkaar). Of wordt dit gecompenseerd in de laatste vijf wedstrijden? Sowieso wel leuk om de competitie tegen de beste 5 af te mogen sluiten!

Als ik dan mag kiezen zou ik voor het Deens systeen gaan. Dan heb je 2x (uit en thuis) competitie en 2x playoffs.
 
Interessant om te lezen, dank voor u post! :)

Ik vind iedere opzet waarbij thuis- en uitwedstrijden ongelijk verdeeld zijn niet echt een goede oplossing. Ik neem aan dat dit bij het Schots systeem (3x tegen elkaar). Of wordt dit gecompenseerd in de laatste vijf wedstrijden? Sowieso wel leuk om de competitie tegen de beste 5 af te mogen sluiten!

Als ik dan mag kiezen zou ik voor het Deens systeen gaan. Dan heb je 2x (uit en thuis) competitie en 2x playoffs.

Dat gaat zo inderdaad.
 
Interessant om te lezen, dank voor u post! :)

Ik vind iedere opzet waarbij thuis- en uitwedstrijden ongelijk verdeeld zijn niet echt een goede oplossing. Ik neem aan dat dit bij het Schots systeem (3x tegen elkaar). Of wordt dit gecompenseerd in de laatste vijf wedstrijden? Sowieso wel leuk om de competitie tegen de beste 5 af te mogen sluiten!

Als ik dan mag kiezen zou ik voor het Deens systeen gaan. Dan heb je 2x (uit en thuis) competitie en 2x playoffs.
Dat Deense systeem klinkt toch niet zo verkeerd. Iets meer zware wedstrijden. Ook nog extra piekmomenten. Daar leer je als voetballer wel van.
 
Dat Deense systeem klinkt toch niet zo verkeerd. Iets meer zware wedstrijden. Ook nog extra piekmomenten. Daar leer je als voetballer wel van.
Maar zou je dan niet verwachtte dat de Deense competitie beter is? Zo een zanka was goed in eigen land maar had hier moeite mee te komen.

Volgensmij maken ook pas de echt goede Denen stappen in andere landen. Volgensmij is ook de hoofdreden dat Denenmarken dit systeem doet omdat anders de competitie te snel voorbij doet. En word je als speler echt veel beter door steeds te spelen tegen een AZ. Ik weet niet. Volgensmij word je pas echt beter door veel verschillende tegenstanders te treffen. Zo een play off systeem. Ik zie echt niet waarom het de eredivisie sterker zou maken maar gelijkwaardige comptities niks uithaalt. Zit mometeel ook geen deense club in de chl.
Waarom zouden wij,nederland, de uitzondering zijn?

Edit: ja oke denemarken is stuk kleiner. Dus wij zouden het groter opzetten. Dat kan kloppen.
 
Klein denken hier tav play offs. Er zijn zoveel varianten play offs. Neem die van o-19. Een half seizoen met 16 clubs en daarna beginnen ze na de winter opnieuw met de beste 8.

Nou, PSVkanalles somt er een aantal op, en ik blijf erbij: ze zijn allemaal even ruk inclusief die jij hierboven noemt.

Ik hekel elke vorm van play-offs. En geen van die landen zijn er sterker door geworden. Of doen Schotland, Denemarken en Tsjechië het zo geweldig in europa dankzij die zogenaamde "weerstand verhogende" play-offs? Je reinste onzin.

Of je nou 2x tegen AZ speelt of 4x, het blijft dezelfde club. Daar ga je echt niet ineens een of andere revelatie van krijgen.
 
KNVB past programma PSV en Ajax aan.

https://www.knvb.nl/nieuws/betaald-...8/knvb-past-programma-aan-op-europees-voetbal

:unsure: Zal het wat uitmaken die paar uur verschil?

Toch een dagje minder waarop het gegarandeerd nachtwerk wordt, niet? Als je om negen uur speelt ben je als speler niet voor middernacht thuis, laat staan helemaal ontdaan van de adrenaline en opwinding. Dan is een paar uur eerder spelen direct te vertalen naar een paar uur meer slapen, lijkt mij.
 
Toch een dagje minder waarop het gegarandeerd nachtwerk wordt, niet? Als je om negen uur speelt ben je als speler niet voor middernacht thuis, laat staan helemaal ontdaan van de adrenaline en opwinding. Dan is een paar uur eerder spelen direct te vertalen naar een paar uur meer slapen, lijkt mij.

Ze hoeven de dag erna toch niets te doen. Ze kunnen gewoon uitslapen. :sleep:
 
:braak: Fox sports(Twan Pepernoot) over de wedstrijd Vitesse - Fortuna met "top commentator" Leo Driessen... :braak::braak:

Maar wel lekker dat hij gisteren geen verslag deed van FC Groningen - PSV. Dan zou niet het spel van PSV maar het commentaar van Lea het dieptepunt zijn.
 
Nog niet zo lang geleden heeft hij nog een thuiswedstrijd van PSV becommentarieerd. Ik weet alleen niet meer welke.
 
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...voortaan-twee-rechtstreekse-degradanten-.html

De hele voetbalelite is bezig met de wereld; fanbase in Tokio uitmelken, competitiewedstrijden organiseren op een ander continent, een superliga maken.

En wat doet NL?
Wat treurig. Van alle mogelijke scenario’s doet NL dit.
Navelstaren (op advies van een Engels bureau).
Stilstaan dus.

Lekker voor PSV om dit te promoten in Mexico.

Ik ben heel chagrijnig. Apenland.

ZCMpgs0DI1m9xa_BVI4rzPZN--JdmMC1cj7HTcsfo5EMeFD1fHfFv12KsTGC3xj9_zb1Zk4=s170


:sleep:
 
Terug
Bovenaan Onderaan