Eredivisie Algemeen

Mwah, ben niet jaloers hoor. Wel op het hebben van de mogelijkheid (i.e. geld) om te kopen, maar niet wat ze ermee kopen.

Stel...
PSV had Blind gehaald voor de linksback positie: zou dat bij ons tot grote vreugde hebben geleid?
(Viergever is niet veel beter, maar in ieder geval een slordige 16 mln goedkoper :p)
PSV had Bandé gehaald voor de linkervleugel (eventueel achter Lozano): zouden we daar enthousiast over zijn?
PSV had Labyrat terug gehaald..

Kristensen, Orejuela? Overigens leek mij laatstgenoemde aanvankelijk wel een goede aankoop.

Eigenlijk alleen Tadic is onomstreden, maar daar is dan weer veel te veel voor betaald. Wij klagen al over 5,5 mln voor Dumfries ;)

Dat laatste vind ik een slecht vergelijk. Zou beter zijn als je dat vergelijkt met een Ariasvoor een miljoen of 12. Je gaat nu spelers die belangrijk zijn geweest op een Wk vergelijken met een speler die het een jaar aardig doet bij een Heerenveen. Zou daarom beter zijn om Arias met Tadic te vergelijken dan Dumfries.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dat laatste vind ik een slecht vergelijk. Zou beter zijn als je dat vergelijkt met een Ariasvoor een miljoen of 12. Je gaat nu spelers die belangrijk zijn geweest op een Wk vergelijken met een speler die het een jaar aardig doet bij een Heerenveen.

En dat is dus best een goede reden waarom er 'geklaagd' werd over de transfersom van 5,5 miljoen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
En dat is dus best een goede reden waarom er 'geklaagd' werd over de transfersom van 5,5 miljoen.
Dan denk ik dat ik je gekeerd begrepen heb. Ik dacht dat je juist bedoelde dat we geen reden tot klagen mogen hebben over de transfersom van 5,5 miljoen.
 
Dan denk ik dat ik je gekeerd begrepen heb. Ik dacht dat je juist bedoelde dat we geen reden tot klagen mogen hebben over de transfersom van 5,5 miljoen.
Nou als je die Ongezouten gekeerd begrijpt, dan wordt het wel wat tussen jullie :maniac:
 
Dat laatste vind ik een slecht vergelijk. Zou beter zijn als je dat vergelijkt met een Ariasvoor een miljoen of 12. Je gaat nu spelers die belangrijk zijn geweest op een Wk vergelijken met een speler die het een jaar aardig doet bij een Heerenveen. Zou daarom beter zijn om Arias met Tadic te vergelijken dan Dumfries.
Ik begrijp je niet. De een is een ingaande transfer en de ander een uitgaande, hoezo moet ik die vergelijken? Mijn punt gaat over wie je haalt, niet wie er gaat.

Mijn stelling, in iets andere woorden: als PSV Blind, Bandé en Labyrat zou hebben gehaald, dat er een storm van kritiek zou zijn op dit forum. Zelfs als dat voor de helft van het geld zou zijn gebeurd.

Tadic vind ik goed, maar of hij die 20 mln gaat waar maken... we zullen zien.

Er wordt geklaagd over een miskoop als Luckassen, maar het lijkt een keuze om de miskopen van Ajax, zoals Orejuela en Kristensen, te negeren. De marketingmachine van Ajax werkt dus blijkbaar ook tot aan Noord-Brabant?!
 
Wat wordt geroepen is uit bezorgdheid. Wanneer Ajax winst maakt of goede spelers haalt, ben ik bezorgd. Wanneer ze miskopen hebben, kan het me niets schelen. Bovendien hebben ze itt ons veel geld en kunnen ze zich dat permitteren. Vandaar dat een miskoop als Lukassen of Maher ons financieel veel meer pijn doen dan een Kristensen of Cassiera bij Ajax. Zij verkopen dan met zulke absurde bedragen dat de miskopen van 4-6 miljoen daarbij in het niet vallen. Dat is bij ons niet het geval.
 
Dan denk ik dat ik je gekeerd begrepen heb. Ik dacht dat je juist bedoelde dat we geen reden tot klagen mogen hebben over de transfersom van 5,5 miljoen.

Mijn post was meer een aanvulling op de jouwe. Malle Pietje zei dat we al klaagden om de transfersom van 5,5 miljoen voor Dumfries, en in jouw antwoord zeg je dat hij het een jaartje leuk heeft gedaan bij Heerenveen, waarop ik de aanvulling geef dat het daarom dus een goede reden was om te klagen over de transfersom, aangezien een jaar leuk voetballen bij Heerenveen in principe niks zegt, en de transfersom dus erg hoog is.
 
Mijn post was meer een aanvulling op de jouwe. Malle Pietje zei dat we al klaagden om de transfersom van 5,5 miljoen voor Dumfries, en in jouw antwoord zeg je dat hij het een jaartje leuk heeft gedaan bij Heerenveen, waarop ik de aanvulling geef dat het daarom dus een goede reden was om te klagen over de transfersom, aangezien een jaar leuk voetballen bij Heerenveen in principe niks zegt, en de transfersom dus erg hoog is.
?
 
Het nieuwe jaar begint weer en de orakels komen weer boven drijven met de voorspellingen.

Volgens Gertjan Verbeek is het een uitgemaakte zaak dat Ajax kampioen wordt. Met PSV 2e...
 
Oud nieuws, ieder jaar opnieuw voorspelt de meerderheid van de zelfverklaarde experts dat Ajax kampioen wordt. Echt nieuws zou het zijn als dat niet zou gebeuren. En dit jaar is het makkelijk om dat te roepen, Ajax móet wel. Je kunt niet bijna 40 mln uitgeven voor 2 spelers en dan niet favoriet zijn.

Mits PSV een goede middenvelder aantrekt, vind ik de selecties gelijkwaardig:
K: Zoet versus Onana. Deze strijd gaat naar Zoet.
RVV: Mazraoui vindt ik erg goed spelen, leuke voetballer. Mazraoui versus Dumfries gelijkspel.
RCV: De Ligt versus Schwaab/Luckassen/Isimat. Op deze positie is Ajax veel beter.
LCV: Blind/Wöber/De Jong versus Schwaab/Viergever. Beide partijen opbouwend goed, verdedigend erg matig. Gelijkspel
LVV: Tagliafico/Blind versus Angelino. Van wat ik tot nu toe van Anglino gezien heb: Ajax beter.
RCM: Rosario/Ramselaar versus Schöne/Van Beek. Ajax beter. Ik verwacht echter nog aankoop PSV en dat ze dan gelijkwaardig zijn.
AM: Ziyech/Tadic versus Pereiro. Ajax iets beter. Hopelijk ontluikt het talent van Pereiro, dan blijkt het alsnog gelijkspel.
LCM: Eiting verus Hendrix. Hoewel Eiting het erg goed doet, vind ik PSV iets beter (ervaring).
RV: Neres versus Bergwijn. Gelijkspel of PSV iets beter.
SP: Huntelaar/Dolberg versus De Jong. PSV beter.
LV: Lozano/Malen versus Bandé/Labyad. PSV veel beter.

Ik verwacht dus een spannend seizoen.

Mits PSV nog een goede middenvelder aantrekt, verwacht ik dat PSV uiteindelijk de betere is, omdat het elftal meer in balans is. Ajax wemelt van de spelers van wie onduidelijk is of ze nu vleugelspeler zijn of aanvallende middenvelder. Bovendien is het overvol op het middenveld en is daar nu al onvrede.
 
Ik ga er maar alvast een gevaarlijke voorspelling in gooien, Heerenveen gaat tegen degradatie strijden als ze niet heel snel iets veranderen aan dat elftal. Die zijn er echt alleen maar slechter op geworden en dat terwijl ze vorig jaar al een dramatisch elftal hadden.
 
Even een voorspelling van de stand dit seizoen.

1. PSV
2. Ajax
3. Feyenoord
4. Vitesse
5. AZ
6. PEC
7. Utrecht
8. Groningen
9. Heracles
10. Willem II
11. Excelsior
12. ADO
13. NAC
14. Heerenveen
15. Graafschap
16. Fortuna
17. VVV
18. Emmen
 
Even een voorspelling van de stand dit seizoen.

1. PSV
2. Ajax
3. Feyenoord
4. Vitesse
5. AZ
6. PEC
7. Utrecht
8. Groningen
9. Heracles
10. Willem II
11. Excelsior
12. ADO
13. NAC
14. Heerenveen
15. Graafschap
16. Fortuna
17. VVV
18. Emmen
De PAF clubs worden weer herenigd.:metal:
 
Terug
Bovenaan Onderaan