Eredivisie Algemeen

Zelfverklaard big shot was...
Ongetwijfeld een aardige man. Zéker een liefhebber en een kenner van die kunstvorm, maar zelf zelden origineel.

Dat blijkt nu ook wel ja. Vond internetexplorer wel leuk gevonden door Der Muzikant ;)
 
Gisteren voetbal proberen te kijken, maar ik krijg eigenlijk geen eredivisie samenvattingen meer afgekeken. Hij voetbal is er gewoon té slecht voor. Feyenoord speelde een aardige eerste helft, maar ja, als dan ook kijk hoe ze de doelpunten cadeau krijgen... Maar verder was het toch weer behoorlijk matig allemaal. Rare wereld eigenlijk, als ik mijn werk toch zó slecht zou doen... en dan toch een half mln betaald krijgen :(

Heb ik dat nou alleen, of vinden jullie de eredivisie niet om aan te zien?
Het is zelfs zó erg, dat ik vermoed dat het moment dat ik helemaal niet meer kijk, niet zo ver weg meer is. Het grootste plezier beleef ik aan de transferperiode. Iets met de jacht die mooier is dan de vangst...

De CL is natuurlijk wel van niveau, maar dat wil niet zeggen dat het altijd leuker is. Voetbal wordt eigenlijk helemaal niet leuker als het sneller gaat. Ik denk dat voetbal toe is aan spelvertragende maatregelen.
Net als bij tennis ooit is gebeurd, maar waar ze overigens ook niet door durven pakken. Ze hebben alleen de bal zwaarder gemaakt ooit, maar juist dat leidt tot meer kracht tennis. Vroeger had je service-volley spelers (Edberg) en speler met veel spreiding en creativiteit (Agassi), maar die zijn er niet meer. Kan ook niet meer. Ze hadden het net een paar cm moeten verhogen. Daarmee voorkomen ze het geram vanaf de baseline.

Ook voetbal wordt wat mij betreft teveel een sport van krachtpatsers: met rennen en draven kun je (te) ver komen. Een speler als Luc Nilis zou kapot gaan in deze tijd volgens mij.
Volgens dezelfde analogie als tennis zou wat mij betreft onderzocht moeten worden hoe de creativiteit weer teruggebracht wordt bij voetbal. Maar hoe? Iemand ideeën? Of vind iedereen dat ik onzin praat als ik pleit voor spelvertragende maatregelen?
 
Gisteren voetbal proberen te kijken, maar ik krijg eigenlijk geen eredivisie samenvattingen meer afgekeken. Hij voetbal is er gewoon té slecht voor. Feyenoord speelde een aardige eerste helft, maar ja, als dan ook kijk hoe ze de doelpunten cadeau krijgen... Maar verder was het toch weer behoorlijk matig allemaal. Rare wereld eigenlijk, als ik mijn werk toch zó slecht zou doen... en dan toch een half mln betaald krijgen :(

Heb ik dat nou alleen, of vinden jullie de eredivisie niet om aan te zien?
Het is zelfs zó erg, dat ik vermoed dat het moment dat ik helemaal niet meer kijk, niet zo ver weg meer is. Het grootste plezier beleef ik aan de transferperiode. Iets met de jacht die mooier is dan de vangst...

De CL is natuurlijk wel van niveau, maar dat wil niet zeggen dat het altijd leuker is. Voetbal wordt eigenlijk helemaal niet leuker als het sneller gaat. Ik denk dat voetbal toe is aan spelvertragende maatregelen.
Net als bij tennis ooit is gebeurd, maar waar ze overigens ook niet door durven pakken. Ze hebben alleen de bal zwaarder gemaakt ooit, maar juist dat leidt tot meer kracht tennis. Vroeger had je service-volley spelers (Edberg) en speler met veel spreiding en creativiteit (Agassi), maar die zijn er niet meer. Kan ook niet meer. Ze hadden het net een paar cm moeten verhogen. Daarmee voorkomen ze het geram vanaf de baseline.

Ook voetbal wordt wat mij betreft teveel een sport van krachtpatsers: met rennen en draven kun je (te) ver komen. Een speler als Luc Nilis zou kapot gaan in deze tijd volgens mij.
Volgens dezelfde analogie als tennis zou wat mij betreft onderzocht moeten worden hoe de creativiteit weer teruggebracht wordt bij voetbal. Maar hoe? Iemand ideeën? Of vind iedereen dat ik onzin praat als ik pleit voor spelvertragende maatregelen?

Over het algemeen is de verdediging beter geworden en de aanval niet. Het wordt vaak "leuk" als teams hun verdedigende aspecten vergeten (Lyon, Schalke tegen ajaks laatste seizoen) Misschien eens beginnen met buitenspel uit de spelregels halen. Dan wordt het veld langer, en is er meer kans op een 1 tegen 1-2 situatie. En dan zijn we ook zoveel scheidsrechtelijke dwalingen kwijt.
 
Gisteren voetbal proberen te kijken, maar ik krijg eigenlijk geen eredivisie samenvattingen meer afgekeken. Hij voetbal is er gewoon té slecht voor. Feyenoord speelde een aardige eerste helft, maar ja, als dan ook kijk hoe ze de doelpunten cadeau krijgen... Maar verder was het toch weer behoorlijk matig allemaal. Rare wereld eigenlijk, als ik mijn werk toch zó slecht zou doen... en dan toch een half mln betaald krijgen :(

Heb ik dat nou alleen, of vinden jullie de eredivisie niet om aan te zien?
Het is zelfs zó erg, dat ik vermoed dat het moment dat ik helemaal niet meer kijk, niet zo ver weg meer is. Het grootste plezier beleef ik aan de transferperiode. Iets met de jacht die mooier is dan de vangst...

De CL is natuurlijk wel van niveau, maar dat wil niet zeggen dat het altijd leuker is. Voetbal wordt eigenlijk helemaal niet leuker als het sneller gaat. Ik denk dat voetbal toe is aan spelvertragende maatregelen.
Net als bij tennis ooit is gebeurd, maar waar ze overigens ook niet door durven pakken. Ze hebben alleen de bal zwaarder gemaakt ooit, maar juist dat leidt tot meer kracht tennis. Vroeger had je service-volley spelers (Edberg) en speler met veel spreiding en creativiteit (Agassi), maar die zijn er niet meer. Kan ook niet meer. Ze hadden het net een paar cm moeten verhogen. Daarmee voorkomen ze het geram vanaf de baseline.

Ook voetbal wordt wat mij betreft teveel een sport van krachtpatsers: met rennen en draven kun je (te) ver komen. Een speler als Luc Nilis zou kapot gaan in deze tijd volgens mij.
Volgens dezelfde analogie als tennis zou wat mij betreft onderzocht moeten worden hoe de creativiteit weer teruggebracht wordt bij voetbal. Maar hoe? Iemand ideeën? Of vind iedereen dat ik onzin praat als ik pleit voor spelvertragende maatregelen?

Prima post en vergelijking. Het voetbal gaat inderdaad in rap tempo naar de haaien. Het is inderdaad vooral krachtpatserij geworden; voor de stylisten is geen plek meer. Geen reet aan om naar te kijken. En dan heb je nog de verkrachting die gaande is door die belachelijke sommen geld die er in het voetbal omgaan. Ik kijk alleen nog wedstrijden van PSV, ook al zijn die niet om aan te zien; de hoop blijft toch daar dat Cocu eindelijk eens eruitgeknikkerd wordt en er een frisse wind door de selectie, staf, directie en het spel van PSV gaat.
 
Vandaag 3 punten verspeeld, volgende week in eigen huis een flink pak rammel van Feyenoord en daarna wederom een verlies bij Utrecht....begin september stonden we nog gedeeld op de 1e plaats en eind september staan we wellicht al in het rechter rijtje....het kan verkeren, maar met kapitein Cocu is het eerder regel dan uitzondering dit seizoen....
 
Gisteren voetbal proberen te kijken, maar ik krijg eigenlijk geen eredivisie samenvattingen meer afgekeken. Hij voetbal is er gewoon té slecht voor. Feyenoord speelde een aardige eerste helft, maar ja, als dan ook kijk hoe ze de doelpunten cadeau krijgen... Maar verder was het toch weer behoorlijk matig allemaal. Rare wereld eigenlijk, als ik mijn werk toch zó slecht zou doen... en dan toch een half mln betaald krijgen :(

Heb ik dat nou alleen, of vinden jullie de eredivisie niet om aan te zien?
Het is zelfs zó erg, dat ik vermoed dat het moment dat ik helemaal niet meer kijk, niet zo ver weg meer is. [...]

Heel herkenbaar.

De belangen kleiner maken. De commercie aan banden leggen en al die sukkels van hun sokkels trappen. Voetbal moet weer gaan om de sport en niet om de centen. Het moet weer worden gespeeld met passie en techniek en niet met koptelefoontjes en lippenstift.
En je hebt gelijk, je het is niet meer om aan te zien. Toch groeit er een hele generatie op die straks niet beter meer weten en daardoor niet zullen klagen. Kwestie van wachten en ondertussen het grote harken in stand houden.
Ze zijn van hoog tot laag totaal van de pot gerukt. Zogenaamd blind voor het monster wat ze hebben gecreëerd... Dat vind ik echt heel erg. Wat ik dan weer níét zo erg vind, is dat ik me ook niet meer druk hoef te maken als PSV weer eens een modderfiguur slaat. Want de spelers vinden dat allemaal wel meevallen en trekken zich er ook niks van aan, dus waarom zou ik?
Ze doen maar.
 
Ach, we doen het zelf toch? Je kunt ook massaal besluiten om de gratis (of voor 1 euro) wedstrijden van de dichtsbijzijnde amateurvereniging gaan bekijken. Als die opeens een vol stadion achter zich hebben dan gaan die vast en zeker nog als de brandweer! Massaal de groenteboer die de vrije trap neemt toezingen, heeft iedereen een werelddag.
 
Ach, we doen het zelf toch? Je kunt ook massaal besluiten om de gratis (of voor 1 euro) wedstrijden van de dichtsbijzijnde amateurvereniging gaan bekijken. Als die opeens een vol stadion achter zich hebben dan gaan die vast en zeker nog als de brandweer! Massaal de groenteboer die de vrije trap neemt toezingen, heeft iedereen een werelddag.

Klopt, allemaal stoppen met kijken en shirtjes kopen. Dat gaat niet makkelijk worden......
 
Klopt, allemaal stoppen met kijken en shirtjes kopen. Dat gaat niet makkelijk worden......

We kunnen nog altijd de dames aanmoedigen? Daar wordt in elk geval regelmatig gescoord (getuige de 7-0 winst tegen ADO), de shirtjes hebben we al. ;)
 
Bericht over de beperking van de transferperiode: https://www.ad.nl/nederlands-voetba...adline-stuit-op-verzet-in-nederland~a13fa50c/

Je kan wel zien dat die Hesp bij ajax heeft gespeeld, want ik vind het een lulverhaal. Komt ie aanzetten met "vrij verkeer van werknemers binnen de EU" als argument dat de periode langer moet zijn. Dat zou dan impliceren dat de transferperiode onbeperkt zou zijn, want dan zou je dus helemaal geen deadline mogen stellen. Gelul dus.
Je kan een veel beter verhaal maken van een deadline aan het begin van de competitie. Het is toch idioot dat als de competitie een paar weken onderweg is, je nog van club van veranderen?

Dit vind ik ook onzin: "Er zijn maar zestien weken voor spelers om van werkgever te veranderen. Vier in de winter en twaalf in de zomer. Daar nog drie weken af is onwenselijk.’’ "

Waarom zou dat niet voldoende zijn? Waarom zou er zo'n lange periode nodig zijn voor het veranderen van club?
 
Bericht over de beperking van de transferperiode: https://www.ad.nl/nederlands-voetba...adline-stuit-op-verzet-in-nederland~a13fa50c/

Je kan wel zien dat die Hesp bij ajax heeft gespeeld, want ik vind het een lulverhaal. Komt ie aanzetten met "vrij verkeer van werknemers binnen de EU" als argument dat de periode langer moet zijn. Dat zou dan impliceren dat de transferperiode onbeperkt zou zijn, want dan zou je dus helemaal geen deadline mogen stellen. Gelul dus.
Je kan een veel beter verhaal maken van een deadline aan het begin van de competitie. Het is toch idioot dat als de competitie een paar weken onderweg is, je nog van club van veranderen?

Dit vind ik ook onzin: "Er zijn maar zestien weken voor spelers om van werkgever te veranderen. Vier in de winter en twaalf in de zomer. Daar nog drie weken af is onwenselijk.’’ "

Waarom zou dat niet voldoende zijn? Waarom zou er zo'n lange periode nodig zijn voor het veranderen van club?

Ik had het al vermeld in het topic KNVB: Wat een kortzichtigheid van de VVCS. :zien:
 
Bericht over de beperking van de transferperiode: https://www.ad.nl/nederlands-voetba...adline-stuit-op-verzet-in-nederland~a13fa50c/

Je kan wel zien dat die Hesp bij ajax heeft gespeeld, want ik vind het een lulverhaal. Komt ie aanzetten met "vrij verkeer van werknemers binnen de EU" als argument dat de periode langer moet zijn. Dat zou dan impliceren dat de transferperiode onbeperkt zou zijn, want dan zou je dus helemaal geen deadline mogen stellen. Gelul dus.
Je kan een veel beter verhaal maken van een deadline aan het begin van de competitie. Het is toch idioot dat als de competitie een paar weken onderweg is, je nog van club van veranderen?

Dit vind ik ook onzin: "Er zijn maar zestien weken voor spelers om van werkgever te veranderen. Vier in de winter en twaalf in de zomer. Daar nog drie weken af is onwenselijk.’’ "

Waarom zou dat niet voldoende zijn? Waarom zou er zo'n lange periode nodig zijn voor het veranderen van club?
Het kan best wennen zijn, maar dat hoeft niet verkeerd te zijn. Laten we het maar eens proberen voor 1 of 2 jaar, dan evalueren we en kijken we weer verder. Wat kan er nou werkelijk helemaal fout gaan.
 
Bericht over de beperking van de transferperiode: https://www.ad.nl/nederlands-voetba...adline-stuit-op-verzet-in-nederland~a13fa50c/

Je kan wel zien dat die Hesp bij ajax heeft gespeeld, want ik vind het een lulverhaal. Komt ie aanzetten met "vrij verkeer van werknemers binnen de EU" als argument dat de periode langer moet zijn. Dat zou dan impliceren dat de transferperiode onbeperkt zou zijn, want dan zou je dus helemaal geen deadline mogen stellen. Gelul dus.
Je kan een veel beter verhaal maken van een deadline aan het begin van de competitie. Het is toch idioot dat als de competitie een paar weken onderweg is, je nog van club van veranderen?

Dit vind ik ook onzin: "Er zijn maar zestien weken voor spelers om van werkgever te veranderen. Vier in de winter en twaalf in de zomer. Daar nog drie weken af is onwenselijk.’’ "

Waarom zou dat niet voldoende zijn? Waarom zou er zo'n lange periode nodig zijn voor het veranderen van club?

Precies, een transfer hoeft echt niet weken te duren.
Ik denk dat de clubs wel voor dit plan zijn.
 
De nieuwe bal Eredivisie seizoen 2018-2019

eredivisiebal-1819-signed.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan