Eredivisie Algemeen

Ik zag net het programma voor de rest van het seizoen, die is voor ons niet echt gunstig. We hebben nu 4 relatief makkelijke wedstrijden voor de boeg, maar op het laatst alleen maar lastige.

PSV - Ajax
AZ - PSV
PSV - FC Groningen
PSV - NEC
FC Twente - PSV

PSV gaat in die laatste vijf wedstrijden iets van 2-3 keer punten verspelen. Voor die 5 wedstrijden moet PSV dus al een buffer opgebouwd hebben. Dat zie ik alleen niet zo snel gebeuren..
 
Ik zag net het programma voor de rest van het seizoen, die is voor ons niet echt gunstig. We hebben nu 4 relatief makkelijke wedstrijden voor de boeg, maar op het laatst alleen maar lastige.

PSV - Ajax
AZ - PSV
PSV - FC Groningen
PSV - NEC
FC Twente - PSV

PSV gaat in die laatste vijf wedstrijden iets van 2-3 keer punten verspelen. Voor die 5 wedstrijden moet PSV dus al een buffer opgebouwd hebben. Dat zie ik alleen niet zo snel gebeuren..

Ooit hadden we een team dat uit die laatste 5 wedstrijden gewoon 15 punten kon halen. Nu wordt het billenknijpen bij alle 9 stuks die nog komen. En hopen dat de "ongrijpbare" vorm er vanaf zaterdag weer is.
 
Ik zag net het programma voor de rest van het seizoen, die is voor ons niet echt gunstig. We hebben nu 4 relatief makkelijke wedstrijden voor de boeg, maar op het laatst alleen maar lastige.

PSV - Ajax
AZ - PSV
PSV - FC Groningen
PSV - NEC
FC Twente - PSV

PSV gaat in die laatste vijf wedstrijden iets van 2-3 keer punten verspelen. Voor die 5 wedstrijden moet PSV dus al een buffer opgebouwd hebben. Dat zie ik alleen niet zo snel gebeuren..

Nee ze spelen maar 1 wedstrijd per week. Dus dat gaat op z'n minst enkele weken duren die buffer. ;)
 
Ooit hadden we een team dat uit die laatste 5 wedstrijden gewoon 15 punten kon halen. Nu wordt het billenknijpen bij alle 9 stuks die nog komen. En hopen dat de "ongrijpbare" vorm er vanaf zaterdag weer is.

;) Billenknijpen en een "ongrijpbare vorm" gecombineerd. Dat moeten wel dunne billetjes zijn....:D ;)
 
Robben: "Geniet als ik Boëtius zie dribbelen"

Arjen Robben denkt dat de nieuwe generatie talenten op deze leeftijd minder ver is dan 'zijn' generatie op die leeftijd was. Het niveau in de Eredivisie is volgens de aanvaller van Bayern München minder geworden.

"Wij zijn in onze beginjaren meer uitgedaagd dan jongens nu", zegt Robben in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Die conclusie kun je makkelijk trekken." Met die gedachte kijkt hij ook naar de Eredivisie. "Ik geniet wel hoor, als ik voor tv Boëtius zie dribbelen en Vilhena bezig zie."

"Leuke talenten, ook hier op de trainingen bij Oranje zie je dat ze goed kunnen voetballen. Maar je moet wel het hele plaatje erbij zijen. Als ik thuis zit te kijken, zie ik dingen in Eredivisie-wedstrijden waar ik echt van schrik. Tactisch domme dingen, technische fouten", meent Robben.

Op zijn twintigste verkaste Robben zelf van PSV naar Chelsea omdat hij zich daar klaar voor voelde. "En dat bleek te kloppen, want ik kon meteen mee in de intensiteit van wedstrijden met Chelsea. Ik had het er laatst toevallig nog met mijn vader over, dat het nu lijkt of jongens het vaker niet redden."

Een tussenstap is daardoor wenselijk. "Dat je vanuit de top van de Eredivisie eerst naar Everton gaat of zo. Hetzelfde geldt voor de Bundesliga. Ik zie clubs als Bayern, Dortmund, Leverkusen of Schalke nu niet snel een Eredivisie-speler kopen die ze direct willen inpassen in het basisteam. Wat niet meehelpt is hoe de Eredivisie-clubs dit seizoen Europees hebben gepresteerd. Het was wel erg karig qua prestaties. Dat viel zelfs mensen in Duitsland nog op", besluit Robben.

Correcte analyse. Spelers als Robben, Sneijder, en Van Bommel sloten meteen aan bij topclubs, dat zal nu niet meer snel gebeuren. Als je die stap naar het buitenland maakt, moet je wel spelen, en als je te hoog inzet zoals Afellay, dan krijg je het moeilijk. Van de andere kant vind ik dan weer wel dat spelers als Dost en De Jong die stap te vroeg hebben gezet. Die jongens hebben zelfs geen vaste basisplek bij middenmotors in de Bundesliga, daar heb je ook niks aan.
 
Ja, maar de jaarrekening over vorig seizoen zag er ook niet heel rooskleurig uit. Omzet bijna 10% naar beneden en zonder transferopbrengsten enkele miljoenen verlies. Daarbij moet wel gezegd worden dat de transfer van De Jong in dit boekjaar valt.

Ik zie deze discussie nu pas: In het vorige boekjaar zitten CL inkomsten, je moet daarom ruwweg 13 miljoen aan eenmalige baten van de omzet aftrekken, drie dagen na de peildatum zaten we overigens weer in categorie drie maar dat heeft Munsterman dacht ik al toegelicht.
 
Eredivisie op TV/Radio

Aangezien er zover ik kan zien geen andere plaats is waar dit besproken wordt een topic over volledige wedstrijden en samenvattingen Eredivisie. Er breekt een nieuwe periode aan qua rechten.
Het topic kan dienen ten aanzien van de discussie NOS/Fox samenvatting zijn. Het feit dat dadelijk mogelijk Eredivisie en Premier League en Serie A allen op een zender te bekijken zijn (ipv Eredivisie Live / Sport 1).
Maar het kan ook bijvoorbeeld de wens zijn een live radio verslag van PSV in de regio Eindhoven te beluisteren.
 
Laatst bewerkt:
VI zei:
Nieuwe sportzender van Nederland gaat FOX NL heten
12/06/2013 21:47

De nieuwe zender die Amerikaanse films, televisieseries en sport gaat uitzenden, gaat dat doen onder de naam FOX NL. Op 14 augustus van dit jaar wordt de zender in Amsterdam, waar ook het hoofdkantoor van FOX Benelux is gelegen, gelanceerd.

Op sportgebied zal de zender voornamelijk voetbal gaan uitzenden. FOX NL heeft de samenvattingen van onder meer de Premier League, de Serie A en de Jupiler League en hoogstwaarschijnlijk ook de Eredivisie. De zender beschikt al over de live uitzendrechten van de Eredivisie.

Komend seizoen zijn de samenvattingen van de Eredivisie nog te zien bij de NOS, het is aannemelijk dat FOX NL volgend jaar de samenvattingen zelf gaat uitzenden. FOX NL moet als aanjager voor Eredivisie Live fungeren, dat voor 51 procent van FOX is. Het wordt een open net, maar over de manier waarop het wordt uitgezonden wordt nog onderhandeld met kabelexploitanten.

Wel moet het een onderdeel van het basispakket worden, zodat FOX NL voor iedereen toegankelijk is. (Anton Lippold)

Het voordeel van de NOS is dat de volgorde van de samenvattingen duidelijk is en dat er geen reclame tussen de samenvattingen zitten. Gezien hetgeen Fox flink betaald heeft voor de rechten verwacht ik veel reclame.
Wat wel mooi is, is dat de ook de samenvattingen van PL en Serie A weer op het publieke net te zien zullen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me niet dat die zender voornamelijk voetbal gaat uitzenden, aangezien de betaalzender anders geen nut meer heeft. De samenvattingen zullen er wel op komen, maar de rest zullen ze toch met andere programma's moeten vullen.

Ik verplaats deze topic even naar het eredivisie-onderdeel, aangezien dit niet alleen PSV aangaat.
 
Ik wacht maar lijdzaam af hoe het worden gaat.

Hoezo lijdzaam? De samenvattingen blijven op het open net, met die nieuwe Fox-zender, en er komen waarschijnlijk zelfs buitenlandse samenvattingen bij. Daarnaast krijgt de betaalzender een aanbod van zo ongeveer Eredivisie Live en Sport1 gecombineerd, en het meest belangrijke, onze clubs gaan er financieel flink op vooruit. Dat zijn toch wel wat reclames waard? Daar wennen we wel aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan