Eredivisie Algemeen

Het zou betekenen dat in de tweede seizoenshelft PSV minder gaat scoren en dus minder punten gaat pakken.
Terwijl ze voor de winterstop op een na elke wedstrijd een hogere xG dan de tegenstander hadden? Op basis daarvan kun je toch niet voorspellen dat ze meer punten gaan verspelen?

Uitleg xG:

Maar dan begrijp ik nog steeds niet hoe het kan dat we volgens die fictieve ranglijst 14 punten minder zouden moeten hebben. We hadden dit seizoen in vrijwel elke wedstrijd een (vaak veel) hogere xG dan de tegenstander.

In het artikel wordt overigens gerefereerd aan de Expected Points van Willem II, dat vorig seizoen in de winterstop stevig in de middenmoot stond. Toen leefden ze volgens de statistieken echter behoorlijk boven hun stand en degradeerden ze uiteindelijk alsnog. Het zou dus vooral iets over de toekomst zeggen - hoe langer de periode, hoe correcter de statistieken. Dus zou te verwachten zijn dat PSV de tweede seizoenshelft ook nog veel punten gaat verspelen. Volgens mij gaat dat echter niet op, omdat Willem II vorig seizoen voor de winterstop vrijwel elke wedstrijd werd weggespeeld maar toch nog veel punten pakten. Dat kun je van PSV natuurlijk niet zeggen.
Ik zag ook XP van NAC voorbij komen een paar geleden ik dacht bij Studio Sport en volgens de xp zouden die 10e moeten staan. Ze (die dame die de an analyses doet) wees op het gebrek aan scorend vermogen wat de huidige plek op de ranglijst zou verklaren.
Volgens mij gaat het gewoon over gecreëerde doelkansen. Blijkbaar creëert PSV bijna net zoveel als het scoort en creëert daarbuiten niet zoveel misschien?

Zullen ze dan 1.49 vs 0.51 als 1-1 berekenen? Anders gaat het nergens over
Maar als die 1,49 uit 2 grote kansen (0,75 en 0,74) is opgebouwd en die 0,51 uit 5 van ongeveer 0,1 dan is dat toch juist ridicuul te noemen?
Echt, die XG zegt niet veel op deze manier volgens mij?

Ik heb m ondertussen al een keer of twintig gezien maar t blijft mooi.
Was met de EK 1988 videotape wel anders. Die was na 100 keer afspelen niet zo mooi meer. Wat dat betreft is het digitale tijdperk een zegen.

Ook dit cassetebandje bleef na 20 keer vastlopen in de casseterecorder.

Fred Grim was trainer van de maand december in de eredivisie. Deze trainers gingen hem voor: Van Persie, Kruzen, Martens en Lukkien. De trainer die mijlenver voorstaat, doet het blijkbaar niet zo goed. :shrug:

Fred Grim was trainer van de maand december in de eredivisie. Deze trainers gingen hem voor: Van Persie, Kruzen, Martens en Lukkien. De trainer die mijlenver voorstaat, doet het blijkbaar niet zo goed. :shrug:
Die wordt trainer van de maand april en mei. ;)

Als je volgens verwachting presteert, is het niet zo bijzonder toch?

Terug
Bovenaan Onderaan