Ik ga toch een kleine lans voor hem breken:

Vorig seizoen echt een van de weinige spelers die opstond in grote wedstrijden. De rest van de selectie deed hem daar dikwijls tekort. En nee, zijn spel was niet consequent goed in grote wedstrijden, maar hij deed dan vaak wel wat je van een spits verwacht: scoren.

Uiteindelijk was zijn moyenne nog niet eens zo slecht, en daarmee heeft hij zeker bijgedragen aan de punten.

Heeft hij Uiteindelijk genoeg gebracht? Nee. Te veel kansen gemist en op die leeftijd gewoon niet (meer) goed genoeg voor het meevoetballen en tempo van PSV. Toch zag ik zo nu en dan wel de mooie balletjes en schoten die verraden dat dit best een prima speler is geweest. 4 jaar geleden gehaald en we hadden er veel meer voor terug gekregen. Dat JDJ hem haalt en zo veel geld er voor neerlegde kun je hem niet aanrekenen.

Prima professional ook. Zorgt uitstekend voor zijn lichaam en is wat dat betreft gewoon een voorbeeld geweest voor jonge gasten. De schuld ligt voornamelijk bij de makers van de deal. Zahavi heeft nooit verzaakt, die kon niet (meer) beter.

Dat het met een oude spits uit een mindere competitie als de Eredivisie niet zou gaan lukken, zeker met de verwachtingen bij zo'n grote som/salaris, hadden de meesten wel verwacht. Hopelijk halen we nu een speler die nog restwaarde heeft of niet bejaard is.
 
Het is zeker niet wat we er van verwachten. Voor beide kanten is het ook prima zo. Denk ook niet dat iemand iets anders verwacht had.

Toch vind ik hem geen miskoop. 6 miljoen betaal je tegenwoordig snel aan een spits. Dus heel bijzonder is het niet eens. Verder heeft hij belangrijke goals gemaakt. Vlgms scoorde hij 4x in 2 duels tegen Olympiakos. Als de andere spelers iets minder fouten maakte of beter in vorm waren dan had dat ons gewoon een ronde verder in de EL gebracht.

Daarnaast was die in de huidige selectie (helaas) gewoon de beste spits (Wellicht Romero, maar blessurs tellen mee). Goed dat we door selecteren. Hopelijk vinden we nu wel de top spits.
 
De vlag hangt bij mij uit wanneer deze gast officieel geen PSV speler meer is. Vast een hartstikke leuke gozer, maar totaal geen PSV niveau. Bijna het hele jaar kapot geergerd aan deze man. Los van zijn goals, vind ik dat die totaal niks inbrengt. Erg blij dat PSV dat ook ziet.

Wens hem veel succes bij zijn nieuwe club. Misschien wel terug naar Israel.
 
In 76 wedstrijden goed voor 15 assists en 35 goals.
Loopt 50 op 76 is niet slecht maar ik had er toch iets meer van verwacht. Misschien had hij er in een ander systeem meer gescoord.
Vind het ook heel dapper en knap hoe hij zich staande houdt na die overvallen
Ja dat de schuld van Schmidt, dat zeg ik zo vaak ;P:grin:
 
PSV heeft het contract met Zahavi formeel opgezegd.

link

Alles wijst erop dat Eran Zahavi bezig is aan zijn laatste weken bij PSV. Het aflopende contract van de aanvaller is formeel opgezegd en het ziet er niet naar uit dat er nog een nieuwe verbintenis komt. PSV moest voor 1 mei aangeven of het de aflopende verbintenis van Zahavi formeel wilde opzeggen en heeft dat gedaan.
Dit zegt dus eigenlijk niks. Dit moet formeel bij elke speler die uit z’n contract loopt en niet verlengd heeft.
 
gewoon mislukt
-te laag rendement
-Kampioen in verkeerd druk zetten
-Bal vasthouden en goed inpassen erg weinig gezien balverlies koning
-traag
-koppend zwak
-grootverdiender qua salaris
-buitenlander die de taal niet spreekt
-wonen in Amsterdam
 
gewoon mislukt
-te laag rendement
-Kampioen in verkeerd druk zetten
-Bal vasthouden en goed inpassen erg weinig gezien balverlies koning
-traag
-koppend zwak
-grootverdiender qua salaris
-buitenlander die de taal niet spreekt
-wonen in Amsterdam
Als men de hond wil slaan, kan men licht een stok vinden. Zelfs de woonplaats erbij halen..
 
Als men de hond wil slaan, kan men licht een stok vinden. Zelfs de woonplaats erbij halen..
Is natuurlijk met een knipoog echter geeft wel aan dat hij zich moeilijk thuis voelt en daarom redelijk ver weg woont van de club. Wat een kenmerk van een broodvoetballer is.
 
Dit zegt dus eigenlijk niks. Dit moet formeel bij elke speler die uit z’n contract loopt en niet verlengd heeft.
Dat zegt wel wat en dat moet niet. Als PSV niet formeel opzegt dan wordt de verbintenis met dezelfde voorwaarden als het aflopende contract verlengd. En dat wil PSV niet.
 
Is natuurlijk met een knipoog echter geeft wel aan dat hij zich moeilijk thuis voelt en daarom redelijk ver weg woont van de club. Wat een kenmerk van een broodvoetballer is.
Ja, dat zal het zijn, niet de grote Joodse gemeenschap daar inclusief Joodse (basis)scholen.
 
Al met al een 5 / 10. Onvoldoende dus, maar het kan ook slechter. Heeft toch aardig wat (belangrijke) goals gemaakt, maar kan hem toch echt geen 5.5 geven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan