Het lukt een keer hoor...

Absoluut een mooie bal, en qua goals doet hij het dit jaar op papier niet eens zo slecht. Maar wauw, wat staan daar een hoop zwakke schoten uit onmogelijke posities tegenover, om nog maar te zwijgen over de beroerde passing. En kom niet met "hij is spits, hij doet waar hij voor gehaald is" want dat is echt onzin. Als hij minder zelfzuchtig was geweest en gewoon een normale pass had gegeven op mensen die iedere keer vrij staan in plaats van maar direct in slow motion een rollertje op de keeper te schieten hadden we eerste gestaan en een betere uitgangspositie in Europa gehad. Dan zou hij doen waar hij voor gehaald is.

Laten we hopen dat die slordigheid snel verdwijnt en dat het wellicht te wijten is aan z'n vorm sinds corona en dat hij probeert om z'n waarde te geforceerd te bewijzen, maar ik heb er eigenlijk een hard hoofd in. Komt op teveel vlakken tekort.
 
Het lukt een keer hoor...

Absoluut een mooie bal, en qua goals doet hij het dit jaar op papier niet eens zo slecht. Maar wauw, wat staan daar een hoop zwakke schoten uit onmogelijke posities tegenover, om nog maar te zwijgen over de beroerde passing. En kom niet met "hij is spits, hij doet waar hij voor gehaald is" want dat is echt onzin. Als hij minder zelfzuchtig was geweest en gewoon een normale pass had gegeven op mensen die iedere keer vrij staan in plaats van maar direct in slow motion een rollertje op de keeper te schieten hadden we eerste gestaan en een betere uitgangspositie in Europa gehad. Dan zou hij doen waar hij voor gehaald is.

Laten we hopen dat die slordigheid snel verdwijnt en dat het wellicht te wijten is aan z'n vorm sinds corona en dat hij probeert om z'n waarde te geforceerd te bewijzen, maar ik heb er eigenlijk een hard hoofd in. Komt op teveel vlakken tekort.
Dat probeert hij sowieso.
 
Het lukt een keer hoor...

Absoluut een mooie bal, en qua goals doet hij het dit jaar op papier niet eens zo slecht. Maar wauw, wat staan daar een hoop zwakke schoten uit onmogelijke posities tegenover, om nog maar te zwijgen over de beroerde passing. En kom niet met "hij is spits, hij doet waar hij voor gehaald is" want dat is echt onzin. Als hij minder zelfzuchtig was geweest en gewoon een normale pass had gegeven op mensen die iedere keer vrij staan in plaats van maar direct in slow motion een rollertje op de keeper te schieten hadden we eerste gestaan en een betere uitgangspositie in Europa gehad. Dan zou hij doen waar hij voor gehaald is.

Laten we hopen dat die slordigheid snel verdwijnt en dat het wellicht te wijten is aan z'n vorm sinds corona en dat hij probeert om z'n waarde te geforceerd te bewijzen, maar ik heb er eigenlijk een hard hoofd in. Komt op teveel vlakken tekort.

Ik kijk niet alle wedstrijden. Kan me kritiek op Zahavi best voorstellen. Maar wat ik, gebaseerd op de wedstrijden die ik heb gezien, echt niet kan begrijpen is dat ie te egoïstisch zou zijn. Ik zie hem heel vaak proberen anderen in stelling te brengen.
 
Ben toch wel blij met Zahavi hoor, eerst twijfelachtig en sceptisch maar wat die na de winterstop laat zien is gewoon klasse, niet egoistisch, geeft assists pakt soms z'n goal werkt hard op het veld hopelijk zet die deze lijn door.
 
Het lukt een keer hoor...

Absoluut een mooie bal, en qua goals doet hij het dit jaar op papier niet eens zo slecht. Maar wauw, wat staan daar een hoop zwakke schoten uit onmogelijke posities tegenover, om nog maar te zwijgen over de beroerde passing. En kom niet met "hij is spits, hij doet waar hij voor gehaald is" want dat is echt onzin. Als hij minder zelfzuchtig was geweest en gewoon een normale pass had gegeven op mensen die iedere keer vrij staan in plaats van maar direct in slow motion een rollertje op de keeper te schieten hadden we eerste gestaan en een betere uitgangspositie in Europa gehad. Dan zou hij doen waar hij voor gehaald is.

Laten we hopen dat die slordigheid snel verdwijnt en dat het wellicht te wijten is aan z'n vorm sinds corona en dat hij probeert om z'n waarde te geforceerd te bewijzen, maar ik heb er eigenlijk een hard hoofd in. Komt op teveel vlakken tekort.
Zahavi zie ik echt iemand die dit seizoen 2 periode's kent. In zijn eerste periode ben ik het volledig eens met wat je zegt. Alleen na de wedstrijd tegen Ajax begint hij stukken beter in vorm te komen en is hij érg belangrijk in de aanval bij PSV. Wanneer hij de bal aangespeeld krijgt draait hij regelmatig snel weg bij zijn directe tegenstander waardoor er ruimte vrijkomt. Ook in de kleine ruimtes weet hij vaak zijn medespelers goed te vinden en staat steeds vaker op de goede positie. Vaak laat zijn afwerking nog wat te wensen over, maar dat compenseert hij imo wel met zijn grote aandeel in aanvallen bij PSV.

Het is eigenlijk ook een wisselwerking bij alle spelers. Komen er betere spelers in het veld, begint iedereen makkelijker te voetballen. Wanneer anderen beter beginnen te voetballen begint iedereen beter te voetballen. Dit is ook bij Zahavi zo. De laatste tijd zou ik hem zelfs in de top 3 van beste PSV'ers zetten.
 
Het lukt een keer hoor...

Absoluut een mooie bal, en qua goals doet hij het dit jaar op papier niet eens zo slecht. Maar wauw, wat staan daar een hoop zwakke schoten uit onmogelijke posities tegenover, om nog maar te zwijgen over de beroerde passing. En kom niet met "hij is spits, hij doet waar hij voor gehaald is" want dat is echt onzin. Als hij minder zelfzuchtig was geweest en gewoon een normale pass had gegeven op mensen die iedere keer vrij staan in plaats van maar direct in slow motion een rollertje op de keeper te schieten hadden we eerste gestaan en een betere uitgangspositie in Europa gehad. Dan zou hij doen waar hij voor gehaald is.

Laten we hopen dat die slordigheid snel verdwijnt en dat het wellicht te wijten is aan z'n vorm sinds corona en dat hij probeert om z'n waarde te geforceerd te bewijzen, maar ik heb er eigenlijk een hard hoofd in. Komt op teveel vlakken tekort.
Eerste gestaan? 🤣🤣
Dat lukt zowiezo niet met Rosario in de basis.
Zahavi is een geweldenaar.
 
Ik begrijp aan de ene kant de positiviteit over Zahavi omdat daar behoefte naar is in deze over het algemene bedroevende periode. Maar als ik naar hem kijk zie ik iemand die de helft van zijn passes verpest waardoor al vele malen een veelbelovende aanval is verpest. Ook lijkt het wel alsof hij 10 kansen nodig heeft voor een goal. En als hij al een keer scoort is het soms ook nog met een slappe inzet. Ja hij werkt wel hard en heeft soms een goed momentje waar je aan kan herkennen dat hij wat kwaliteiten heeft. Hij heeft ook wel een gunfactor maar eigenlijk komt is hij niet het niveau wat we moeten willen hebben. Ik hoop dat hij de stijgende lijn doortrekt naar een hoger niveau, lijkt me een fijne vent. Ik zie het alleen helaas niet gebeuren.
 
Ik begrijp aan de ene kant de positiviteit over Zahavi omdat daar behoefte naar is in deze over het algemene bedroevende periode. Maar als ik naar hem kijk zie ik iemand die de helft van zijn passes verpest waardoor al vele malen een veelbelovende aanval is verpest. Ook lijkt het wel alsof hij 10 kansen nodig heeft voor een goal. En als hij al een keer scoort is het soms ook nog met een slappe inzet. Ja hij werkt wel hard en heeft soms een goed momentje waar je aan kan herkennen dat hij wat kwaliteiten heeft. Hij heeft ook wel een gunfactor maar eigenlijk komt is hij niet het niveau wat we moeten willen hebben. Ik hoop dat hij de stijgende lijn doortrekt naar een hoger niveau, lijkt me een fijne vent. Ik zie het alleen helaas niet gebeuren.
Kom op man. We praten over fokking PSV. We stellen in Europa geen flikker voor. Wat voor een niveau verwacht je te zien bij PSV? Met een van Nistelrooij moet je een keer geluk hebben dat die komt.
Zahavi is een prima spits voor PSV die niet iemand de diepte in hoeft te sturen. Hij moet alleen maar afmaken. Hij is afhankelijk van een doodloper als Ihatarren of een Rosario die met de haren voor zijn ogen lijkt te voetballen, en een Sangaré die nog geen bal naar dezelfde kleur weer te spelen.
Prima spits die zich helemaal de pleuris werkt waar Malen van kan profiteren.
 
Ik ben de laatste tijd wel te spreken over hem. Heeft ongetwijfeld last gehad van corona en het daarna weer fit worden. Hij is natuurlijk ook de jongste niet meer. Toch wel een spits die veelzijdiger is dan ik vooraf dacht. Ik verwachtte een klassieke poacher, maar hij heeft ook regelmatig een prima (voor)assist in zich. Ik vind hem tevens wel complementair aan de snelle en technischere Malen. Zijn ervaring betaalt zich ook uit in topwedstrijden. Dat we daar uiteindelijk niks aan hebben moet je niet bij Zahavi zoeken. Ik blijf het maar zeggen: het probleem ligt op het middenveld en de defensieve zwaktes achterin. Zahavi krijgt van mij vooralsnog een voldoende. Hij heeft zijn duidelijke zwakke plekken, maar voegt ook ervaring en slimmigheid toe die bij de veelal jonge spelers voorin nog wel eens ontbreekt (wat op zich ook logisch is).
 
Het lukt een keer hoor...

Absoluut een mooie bal, en qua goals doet hij het dit jaar op papier niet eens zo slecht. Maar wauw, wat staan daar een hoop zwakke schoten uit onmogelijke posities tegenover, om nog maar te zwijgen over de beroerde passing. En kom niet met "hij is spits, hij doet waar hij voor gehaald is" want dat is echt onzin. Als hij minder zelfzuchtig was geweest en gewoon een normale pass had gegeven op mensen die iedere keer vrij staan in plaats van maar direct in slow motion een rollertje op de keeper te schieten hadden we eerste gestaan en een betere uitgangspositie in Europa gehad. Dan zou hij doen waar hij voor gehaald is.

Laten we hopen dat die slordigheid snel verdwijnt en dat het wellicht te wijten is aan z'n vorm sinds corona en dat hij probeert om z'n waarde te geforceerd te bewijzen, maar ik heb er eigenlijk een hard hoofd in. Komt op teveel vlakken tekort.

Kan t vaak met je eens zijn, maar hier toch echt niet.
Het doet me eigenlijk denken aan hoe naar Rosario gekeken wordt. Die kan bij menigeen helemaal niks goed doen meer, ook als ie een prima pot speelt zoals tegen Ado.
Dit vooral doordat je in het speler vd week topic al aangaf Zahavi sowieso nooit meer een punt te geven, ongeacht hoe ie dus speelt.

Heb daarom n beetje t idee dat je bij Zahavi hetzelfde doet als anderen bij Rosario. Waar jij het volgens mij absoluut niet mee eens bent?

Nou wil ik daarmee absoluut niet zeggen dat dat niet kan of mag ofzo. En ook niet dat Zahavi iemand is die alles perfect doet.
Maar ik vind 'credit due when it is due'. Speelde een prima pot. Of ie voldoende van niveau is voor PSV is altijd een discussie waard (zoals afgelopen wedstrijden vind ik zeker van wel). Maar hoop dat dit niet net zoiets wordt als bij Rosario, waar het goede niet meer gezien wordt, maar elke slechte pass wordt aangegrepen om aan te geven hoe slecht ie is.

Dat gezegd hebbende, kunnen we afspreken dat als Zahavi ons naar de volgende ronde EL schiet en/of zorgt voor winst op ajax, dat ie dan toch punten krijgt van je? :maniac:
 
Kan t vaak met je eens zijn, maar hier toch echt niet.
Het doet me eigenlijk denken aan hoe naar Rosario gekeken wordt. Die kan bij menigeen helemaal niks goed doen meer, ook als ie een prima pot speelt zoals tegen Ado.
Dit vooral doordat je in het speler vd week topic al aangaf Zahavi sowieso nooit meer een punt te geven, ongeacht hoe ie dus speelt.

Heb daarom n beetje t idee dat je bij Zahavi hetzelfde doet als anderen bij Rosario. Waar jij het volgens mij absoluut niet mee eens bent?

Nou wil ik daarmee absoluut niet zeggen dat dat niet kan of mag ofzo. En ook niet dat Zahavi iemand is die alles perfect doet.
Maar ik vind 'credit due when it is due'. Speelde een prima pot. Of ie voldoende van niveau is voor PSV is altijd een discussie waard (zoals afgelopen wedstrijden vind ik zeker van wel). Maar hoop dat dit niet net zoiets wordt als bij Rosario, waar het goede niet meer gezien wordt, maar elke slechte pass wordt aangegrepen om aan te geven hoe slecht ie is.

Dat gezegd hebbende, kunnen we afspreken dat als Zahavi ons naar de volgende ronde EL schiet en/of zorgt voor winst op ajax, dat ie dan toch punten krijgt van je? :maniac:
Haha, ik denk dat je het veel erger maakt dan het is (of dat ik het te hard heb geschreven). Iedereen die goed speelt krijgt van mij de complimenten of de punten, of het nou eergisteren Thomas was of Zoet vorig jaar.

Toen ik dat typte, speelde hij mijn inziens weer een verschrikkelijke pot. Ja, hij scoorde twee keer. De manier waarop maakte mij niet eens uit, ook van richting veranderde rollertjes tellen. Het had er meer mee te maken dat hij wederom, net als nu ondertussen iedere week, zoveel aanvallen verpest door of te snel heel zwak te schieten zonder naar z'n teamgenoten te kijken, of als hij eindelijk eens overspeelt dit op een dusdanig bedroevend niveau te doen dat de aanval ook weer verloren gaat. Zijn passing is oprecht net zo bedroevend als die van Sangaré. Inspelen met een stuit, achter de man, met een hobbel balletje etc. Het is gewoon niet goed genoeg. En dan zie je dat hij de punten en complimenten krijgt, terwijl hij die pot gewoon in z'n eentje had kunnen zorgen dat PSV wel had gewonnen. Dat vind ik erg storend.

Het maakt me niet uit dat hij grootverdiener is of hoe hij een goal maakt, als hij maar van waarde is voor het team. Maar op dit moment lijkt het hier wel alsof iemand die zojuist drie miljoen euro bij een bankoverval heeft gestolen wordt geprezen omdat hij wel netjes incheckte in het OV op de weg terug, en hey, dat doet ook niet iedereen! Zodra hij minder schade aan gaat richten aan het aanvalsspel van PSV ben ik de eerste die voor hem staat te juichen.

Over Rosario kan ik nu kort zijn: ik vind het jammer dat mensen zo weinig zijn kwaliteiten erkennen, en het kan echt een topspeler zijn in dit elftal, maar als hij speelt zoals de laatste twee wedstrijden heb ik ook geen zin om dat te verkondigen. Dan krijgt hij niet alleen geen punten meer van Der Muzikant, maar ga ik ook geen moeite stoppen in het uitleggen waarom hij normaal wel goed is. :S:
 
It's very hard to say Zahavi is selfish after this game. he prepared the first goal for Malen and created chances more than once in the last game and in games before. yes, he sometimes takes his chances and fails but that's what every striker does, so I don't get the criticism. I may be biased but unlike the beginning of the season, it seems like Zahavi is the least of the problems for PSV right now and he's actually doing pretty well and keep getting back to himself. the defense is awful and losing a lot of critical balls that eventually cost us games. I also think PSV should be faster with their passing and try more "one-touch" passing or double-pass instead of waiting for a miracle, but until they will improve their mistakes with losing the balls, it's too much to ask.

Edit: Now that I'm thinking about it I may be less biased than most of you because I'm looking at this from the outside, unlike you guys that are PSV fans for years probably and have a fixed mind, and this is the first season I'm rooting for you, so I see things as they are. maybe.
 
It's very hard to say Zahavi is selfish after this game. he prepared the first goal for Malen and created chances more than once in the last game and in games before. yes, he sometimes takes his chances and fails but that's what every striker does, so I don't get the criticism. I may be biased but unlike the beginning of the season, it seems like Zahavi is the least of the problems for PSV right now and he's actually doing pretty well and keep getting back to himself. the defense is awful and losing a lot of critical balls that eventually cost us games. I also think PSV should be faster with their passing and try more "one-touch" passing or double-pass instead of waiting for a miracle, but until they will improve their mistakes with losing the balls, it's too much to ask.

Edit: Now that I'm thinking about it I may be less biased than most of you because I'm looking at this from the outside, unlike you guys that are PSV fans for years probably and have a fixed mind, and this is the first season I'm rooting for you, so I see things as they are. maybe.
I think Zahavi had a really bad start at PSV but since Ajax - PSV (where he scored twice) he's playing really well. One of the better players at the moment.
 
I made a video with all the goals Zahavi scored so far. this is actually the first video I edit so I tried to made it simple.

I know this song is a weird choice, but I can't get it out of my head because it was used as the song for a commercial for the premier league in my country.
 
I made a video with all the goals Zahavi scored so far. this is actually the first video I edit so I tried to made it simple.

I know this song is a weird choice, but I can't get it out of my head because it was used as the song for a commercial for the premier league in my country.
It's a shame that a lot of good old songs are resung by young girl with a breathshortage ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan