We kunnen het ook omdraaien. Ik kan ook 90 minuten blijven rennen, meeverdedigen etc. Maar dan zal ik continu fouten maken, want ik kan helemaal niet voetballen. Als dat voldoende is voor MOTM. Maar goed, we kunnen het sowieso over 2 dingen eens zijn:
1) het begint bij inzet
2) het was sowieso gisteren niet denderend.

Even uit het betreffende topic gehaald (of zit ik er naast dat die eigenlijk niet bedoeld is voor discussies?)

Als jij dan betrokken bent bij de 2 doelpunten, waarvan je er 1 prima inkopt, dan heb jij t goed gedaan ;). In ieder geval in vergelijking met de rest.

En idd, dat klopt.
Over inzet kunnen we m.i. echt niet klagen. En de persoon met de meeste inzet is dan MoM ;)
 
Even uit het betreffende topic gehaald (of zit ik er naast dat die eigenlijk niet bedoeld is voor discussies?)

Als jij dan betrokken bent bij de 2 doelpunten, waarvan je er 1 prima inkopt, dan heb jij t goed gedaan ;). In ieder geval in vergelijking met de rest.

En idd, dat klopt.
Over inzet kunnen we m.i. echt niet klagen. En de persoon met de meeste inzet is dan MoM ;)
Goed dat je het verplaatst hebt.

We zijn het in hoofdlijnen eens. ;)
 
Even uit het betreffende topic gehaald (of zit ik er naast dat die eigenlijk niet bedoeld is voor discussies?)

Als jij dan betrokken bent bij de 2 doelpunten, waarvan je er 1 prima inkopt, dan heb jij t goed gedaan ;). In ieder geval in vergelijking met de rest.

En idd, dat klopt.
Over inzet kunnen we m.i. echt niet klagen. En de persoon met de meeste inzet is dan MoM ;)
En wat is dan de meeste inzet? Het aantal gelopen kilometers? Of moeten we tegenwoordig de inzet gaan belonen van mensen die 2-3 miljoen per jaar verdienen door 2x 90 minuten in de week op een voetbalveld te staan?
Jaren geleden begeleidde ik de problematische jeugd. Een van de eye openers voor mij was het gesprek met een van die jongens die wat meer hersenen had dan de rest. Hij vertelde dat in de instelling waar hij verbleef, slecht gedrag de norm was en dat men van daaruit redeneerde. Hij zelf was een nette jongen die omdat hij zijn ouders had verloren daar was terecht gekomen en niet omdat hij psychische problemen had of anti-sociaal gedrag etc. Naar hem werd niet eens gekeken laat staan hem belonen. Diegene die zich altijd misdroegen daarentegen kregen de ene na andere privileges omdat ze zich een keer wel goed hadden gedragen. Het gevolg: ook deze puber ging continu in verzet, kwam de afspraken niet na enz. Als hij zich dan wel een keer aan de regels hield, dan mocht hij bijv een keer langer buiten zijn etc.
“Wij” doen hier eigenlijk hetzelfde. Iets wat de taak van een topsporter is namelijk zich als topsporter gedragen, belonen we waardoor het iets bijzonders wordt. We verbijzonderen dus zelf de inzet terwijl een topsporter zonder inzet afgeschreven moet worden. We houden het dus zelf in stand.
Buiten dat is diegene met de meest beslissende acties de MotM althans zo is het altijd geweest tenzij we bij PSV zo ver gezakt zijn dat we de “inzet” als iets extra’s zien ;)
 
En wat is dan de meeste inzet? Het aantal gelopen kilometers? Of moeten we tegenwoordig de inzet gaan belonen van mensen die 2-3 miljoen per jaar verdienen door 2x 90 minuten in de week op een voetbalveld te staan?
Jaren geleden begeleidde ik de problematische jeugd. Een van de eye openers voor mij was het gesprek met een van die jongens die wat meer hersenen had dan de rest. Hij vertelde dat in de instelling waar hij verbleef, slecht gedrag de norm was en dat men van daaruit redeneerde. Hij zelf was een nette jongen die omdat hij zijn ouders had verloren daar was terecht gekomen en niet omdat hij psychische problemen had of anti-sociaal gedrag etc. Naar hem werd niet eens gekeken laat staan hem belonen. Diegene die zich altijd misdroegen daarentegen kregen de ene na andere privileges omdat ze zich een keer wel goed hadden gedragen. Het gevolg: ook deze puber ging continu in verzet, kwam de afspraken niet na enz. Als hij zich dan wel een keer aan de regels hield, dan mocht hij bijv een keer langer buiten zijn etc.
“Wij” doen hier eigenlijk hetzelfde. Iets wat de taak van een topsporter is namelijk zich als topsporter gedragen, belonen we waardoor het iets bijzonders wordt. We verbijzonderen dus zelf de inzet terwijl een topsporter zonder inzet afgeschreven moet worden. We houden het dus zelf in stand.
Buiten dat is diegene met de meest beslissende acties de MotM althans zo is het altijd geweest tenzij we bij PSV zo ver gezakt zijn dat we de “inzet” als iets extra’s zien ;)

hahaha
Het is wel aan jou besteed om het verband even 'wat' breder te trekken :maniac:

Mbt je laatste zin:
Prima, terechte MotM dus ;)
 
  • Leuk
Reactions: IPF
En wat is dan de meeste inzet? Het aantal gelopen kilometers? Of moeten we tegenwoordig de inzet gaan belonen van mensen die 2-3 miljoen per jaar verdienen door 2x 90 minuten in de week op een voetbalveld te staan?
Jaren geleden begeleidde ik de problematische jeugd. Een van de eye openers voor mij was het gesprek met een van die jongens die wat meer hersenen had dan de rest. Hij vertelde dat in de instelling waar hij verbleef, slecht gedrag de norm was en dat men van daaruit redeneerde. Hij zelf was een nette jongen die omdat hij zijn ouders had verloren daar was terecht gekomen en niet omdat hij psychische problemen had of anti-sociaal gedrag etc. Naar hem werd niet eens gekeken laat staan hem belonen. Diegene die zich altijd misdroegen daarentegen kregen de ene na andere privileges omdat ze zich een keer wel goed hadden gedragen. Het gevolg: ook deze puber ging continu in verzet, kwam de afspraken niet na enz. Als hij zich dan wel een keer aan de regels hield, dan mocht hij bijv een keer langer buiten zijn etc.
“Wij” doen hier eigenlijk hetzelfde. Iets wat de taak van een topsporter is namelijk zich als topsporter gedragen, belonen we waardoor het iets bijzonders wordt. We verbijzonderen dus zelf de inzet terwijl een topsporter zonder inzet afgeschreven moet worden. We houden het dus zelf in stand.
Buiten dat is diegene met de meest beslissende acties de MotM althans zo is het altijd geweest tenzij we bij PSV zo ver gezakt zijn dat we de “inzet” als iets extra’s zien ;)
Natuurlijk moet het rendement omhoog. Maar wat is er mis met benoemen dat zijn instelling en werklust prima zijn?
In mijn ogen is het erger als zijn rendement laag is en hij ook nog eens rondloopt alsof het hem allemaal niets kan schelen, en verder ook geen poging doet de bal terug te veroveren bij balverlies.
En nogmaals: dan kan je nog steeds meer verwachten van hem in de vorm van goals.
 
Als je ziet hoeveel hij verprutst en fout doet dan kan zijn geheel echt nooit een voldoende zijn:FP: Inzet en wil is prima daar is Beugelsdijk ook een held in, maar het algemene rendement en inbreng is gewoon haast niks.
 
Buiten dat is diegene met de meest beslissende acties de MotM althans zo is het altijd geweest tenzij we bij PSV zo ver gezakt zijn dat we de “inzet” als iets extra’s zien ;)
Goed verhaal wat mij betreft. Maar over bovenstaande zin. Ik heb er - zoals is gebleken uit mijn eerdere posts - moeite mee dat we een doelpunt dan ook meteen vertalen naar MotM. Gisteren was Zahavi iets beter dan zondag. Maar zondag was zijn doelpunt naar mijn mening ook het enige dat hij goed deed. Als een speler in het veld continu de bal verspeelt, weegt bij mij dat ene doelpunt daar niet tegenop, als anderen meer goede acties hebben. Uiteindelijk is een doelpunt maken heel belangrijk, maar dat doe je wel als team. Vandaar dat ook wel eens niet-scorende spelers MotM zijn.
 
Volgens mij zijn er drie soorten supporters met de gematigde lieden in het centrum van de twee extremen; de groep die enerzijds alles rondom de eigen club goed probeert te praten - of het nu gaat om de spelers, staf, beleid, kleur van de mascotte of kraag van de nieuwe tenues - tegenover een groep die de lat altijd hoog legt en zo kritisch blijft dat de positiviteit zo nu en dan ondergesneeuwd raakt, wat zorgt voor een bittere smaak bij de andere groep. Ik zal geen namen noemen; wie de schoen past...

Anyway, ik snap er niets van dat er supporters zijn die blij of tevreden kunnen zijn met Zahavi. Ik ben wanneer het om mijn club gaat overigens ook de kritische zuurpruim, dus bij mij zou hij linea recta in mijn ergernissen-lijstje komen en het gezelschapje Promes-Klaiber-Alvarez-Labyad versterken. Zahavi verbleekt bij al het aanvallende talent van PSV. Malen, Madueke, Gakpo, Ihattaren, Gotze. Een compleet ander universum. Daar waar die spelers schitteren dmv hun techniek, wendbaarheid, snelheid en inzicht, zie ik in Zahavi niets meer dan een hele beperkte voetballer die kan scoren mits hij perfect in stelling wordt gebracht.

Wat dat betreft roerend eens met IPF. "Inzet"; dat is toch wel het ultieme begrip dat ingezet wordt voor silver lining wanneer het gaat om voetballers die niet voldoen. Ja, hij scoorde twee keer tegen Ajax. Maar laten we svp niet vergeten dat 80% van beide goals op conto van de subliem spelende Malen geschreven kon worden. Danny Hoesen scoorde ook ooit tegen Barca...

Oh, er zijn trouwens niet drie soorten maar vier soorten supporters, bedenk ik me nu. Je hebt ook nog die ene supporter die het veel te leuk vindt om ook zijn mening te geven over de rivaal. Hoop dat dat me vergeven is! Afijn, ik ga weer m'n Ajax-hol in.

To the Israeli supporters: Zahavi is doing great. More importantly - and I already elaborated on this in my previous comments - he is a caring husband, a great father and an stellar professional.
 
Goed verhaal wat mij betreft. Maar over bovenstaande zin. Ik heb er - zoals is gebleken uit mijn eerdere posts - moeite mee dat we een doelpunt dan ook meteen vertalen naar MotM. Gisteren was Zahavi iets beter dan zondag. Maar zondag was zijn doelpunt naar mijn mening ook het enige dat hij goed deed. Als een speler in het veld continu de bal verspeelt, weegt bij mij dat ene doelpunt daar niet tegenop, als anderen meer goede acties hebben. Uiteindelijk is een doelpunt maken heel belangrijk, maar dat doe je wel als team. Vandaar dat ook wel eens niet-scorende spelers MotM zijn.
Ja klopt helemaal wat je zegt. Het was nu tegen Emmen waardoor je balverlies niet meteen afgestraft werd. Tegen Feyenoord kan dit niveau van Zahavi echt niet ondanks zijn inzet. Of hij moet zich helemaal niet met het spel gaan bemoeien en Malen dit soort werk laten doen. Malen is veel balvaster en technisch veel begaafder. Die kan dan net als tegen Ajax voor aanvoer zorgen. Ik snap Zahavi ook wel: vanuit ons middenveld is er zo verdomd weinig creativiteit en de handelingssnelheid van Rosario en Sangare in de kleine ruimte is zo beperkt dat hij die ballen komt ophalen. Alleen overschat hij daarin zichzelf. Hij is namelijk technisch gezien niet veel beter dan die twee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan