Snap best dat menig PSV'er vrij lekker gaat op berichten die doen vermoeden dat Ajax ook achter deze man aan zat en door hem is afgewezen, maar dat is simpelweg lulkoek.

Wanneer je je als Ajacied minder positief of zelfs negatief uit laat over een nieuwe aanwinst van PSV heb je de schijn natuurlijk automatisch al tegen. Vandaar dat ik normaliter alleen reageer wanneer ik positief verrast ben wat betreft spelers van PSV, zoals bij Max. Voordat zijn komst officieel was zei ik al dat ik vond dat jullie daar een geweldige slag mee zouden slaan. Dat vind ik nog steeds een formidabele aankoop en volgens mij bewijst hij dat al in korte tijd.

En hier was ik niet per se van plan inhoudelijk reageren op de speler Zahavi, omdat ik er alles behalve kapot van ben en alle overdreven positieve reacties totaal niet kan plaatsen. Nu doe ik het toch vanwege dat Ajax-gerucht.

Als ik de Israeliers en sommige andere comments bestudeer krijg ik het idee dat jullie CR7 2.0 hebben gecontracteerd, maar we hebben het hier in alle eerlijkheid over een 33-jarige die buiten Israel en China werkelijk niets heeft gepresteerd. En ja - er zitten best wat mooie goals tussen in die compilaties. En ja - hij heeft in China beter gepresteerd dan sommige andere uitgebluste ex-topspelers. Dat zal ik zeker niet ontkennen. Toch is de aanval momenteel laatste prioriteit voor ons, dus ik vind het totaal ongeloofwaardig dat we last minute vanuit een soort wanhoopspoging nog achter deze vent aan zijn gegaan om hem ipv 2.5m salaris 3m te bieden om hem alsnog weg te kapen voor jullie neus. Buiten dat hebben we inderdaad al een oudje rond lopen - met het verschil dat hij zelfs nog ouder is maar wel een wat geloofwaardiger CV had toen hij binnen kwam - dus ook vanuit dat oogpunt is het totaal niet realistisch dat Ajax nog een oudje zou willen toevoegen aan haar voorhoede-selectie. (Tenzij het uiteraard een Suarez is, maar dat behoeft weinig uitleg.)

Mocht hij inderdaad een sensatie worden of in elk geval aan de verwachtingen voldoen, dan zal ik de eerste zijn die mijn ongelijk zal komen toegeven hier. Aan Zahavi de eer om criticasters de mond te snoeren, maar neem van mij aan dat tot op heden niemand in Amsterdam wakker ligt van deze transfer. Ook Erik niet.

Sorry to burst your bubble...

Ik geloof wél dat Overmars een poging heeft gewaagd.
En je hebt een punt hoor, ik zou ook niet weten waarom ajax hem daadwerkelijk zou willen hebben. Maar ik kan me wél goed voorstellen dat Overmars graag de concurrentiprobeert te saboteren. Vaak genoeg dat hij de dagen voor een wedstrijd meldde dat speler x van de komende tegenstander "interessant was" en dat men hem in de gaten hield. Vaak genoeg dat er opeens interesse was, of dat men een leuke speler van de concurrentie wilde hebben, al was het maar om die concurrentie zwakker te maken.
Is Zahavi een geweldenaar? Geen idee. In een grote competitie heeft hij het niet laten zien in ieder geval. Maar het kan ook een gevalletje Alves zijn. Daar had ook nog niemand van gehoord, en opeens was ie topscorer van de Eredivisie (in een tijd dat dat nog iets voorstelde). ZIJn statistieken spreken in ieder geval voor zich, en ik geloof best dat Overmars een lijntje uitgegooid heeft, al is het maar om ervoor te zorgen dat de zaakwaarnemer meer gaat vragen.
 
Ik geloof wél dat Overmars een poging heeft gewaagd.
En je hebt een punt hoor, ik zou ook niet weten waarom ajax hem daadwerkelijk zou willen hebben. Maar ik kan me wél goed voorstellen dat Overmars graag de concurrentiprobeert te saboteren. Vaak genoeg dat hij de dagen voor een wedstrijd meldde dat speler x van de komende tegenstander "interessant was" en dat men hem in de gaten hield. Vaak genoeg dat er opeens interesse was, of dat men een leuke speler van de concurrentie wilde hebben, al was het maar om die concurrentie zwakker te maken.
Is Zahavi een geweldenaar? Geen idee. In een grote competitie heeft hij het niet laten zien in ieder geval. Maar het kan ook een gevalletje Alves zijn. Daar had ook nog niemand van gehoord, en opeens was ie topscorer van de Eredivisie (in een tijd dat dat nog iets voorstelde). ZIJn statistieken spreken in ieder geval voor zich, en ik geloof best dat Overmars een lijntje uitgegooid heeft, al is het maar om ervoor te zorgen dat de zaakwaarnemer meer gaat vragen.

Dat zou wel echt sneu zijn van Overmars en Ajax. Mag toch hopen dat ze zich niet tot dat niveau gaan verlagen.
 
Dat het maar net zo'n succes mag worden als Bojan Krkić...
Nou dit is echt een andere koek hoor. Tegen dit besluit van Koeman is de hele aanhang in opstand gekomen. Hij en Ansu Fati zijn hun Malen en Ihattaren.
 
Zijn interview gelezen in het ED artikel en hoewel je het natuurlijk kan afdoen als jezelf verkopen komt hij op mij toch erg positief en gedreven over. Vooral zijn opmerking over Zlatan vond ik mooi gezegd. Hij zag Zlatan er gisteren 2 in rammen en stelt dat als laatstgenoemde 39 is, hij zelf ook nog wel even door kan, aangezien hij zich fit voelt en wedstrijdritme heeft. Wat dat betreft straalt Zahavi wel wat uit, daar waar Lammers buiten zijn voetbalkwaliteiten eigenlijk helemaal niks uitstraalt. Ik ben hier stiekem (of niet zo stiekem) best positief over.

Wat betreft de Mitroglou vergelijkingen: Mitroglou had in Europa al het een en ander bereikt en kwam hier toch vrij uitgeblust en niet topfit binnen. Natuurlijk kwam die ook wel met praatjes als ''ik wil het team helpen'' enzovoorts, maar die was hier toch vooral omdat hij er bij Marseille niet zoveel meer van bakte en hij hier nog kon aanhaken. Zahavi wil nog een geslaagd hoofdstuk in Europa toevoegen en daar spreekt motivatie uit, hij oogt daarnaast fit en heeft tot recent gewoon nog wedstrijden gespeeld (en gescoord). Mitroglou was een gok op een oude spits die op een lager niveau misschien weer tot scoren zou komen en die al een tijdje niet zoveel meer gespeeld had. Dat was toch wel een andere situatie.
 
Zijn interview gelezen in het ED artikel en hoewel je het natuurlijk kan afdoen als jezelf verkopen komt hij op mij toch erg positief en gedreven over. Vooral zijn opmerking over Zlatan vond ik mooi gezegd. Hij zag Zlatan er gisteren 2 in rammen en stelt dat als laatstgenoemde 39 is, hij zelf ook nog wel even door kan, aangezien hij zich fit voelt en wedstrijdritme heeft. Wat dat betreft straalt Zahavi wel wat uit, daar waar Lammers buiten zijn voetbalkwaliteiten eigenlijk helemaal niks uitstraalt. Ik ben hier stiekem (of niet zo stiekem) best positief over.

Wat betreft de Mitroglou vergelijkingen: Mitroglou had in Europa al het een en ander bereikt en kwam hier toch vrij uitgeblust en niet topfit binnen. Natuurlijk kwam die ook wel met praatjes als ''ik wil het team helpen'' enzovoorts, maar die was hier toch vooral omdat hij er bij Marseille niet zoveel meer van bakte en hij hier nog kon aanhaken. Zahavi wil nog een geslaagd hoofdstuk in Europa toevoegen en daar spreekt motivatie uit, hij oogt daarnaast fit en heeft tot recent gewoon nog wedstrijden gespeeld (en gescoord). Mitroglou was een gok op een oude spits die op een lager niveau misschien weer tot scoren zou komen en die al een tijdje niet zoveel meer gespeeld had. Dat was toch wel een andere situatie.
Mitro oogde ook een stuk dikker
 
Zijn interview gelezen in het ED artikel en hoewel je het natuurlijk kan afdoen als jezelf verkopen komt hij op mij toch erg positief en gedreven over. Vooral zijn opmerking over Zlatan vond ik mooi gezegd. Hij zag Zlatan er gisteren 2 in rammen en stelt dat als laatstgenoemde 39 is, hij zelf ook nog wel even door kan, aangezien hij zich fit voelt en wedstrijdritme heeft. Wat dat betreft straalt Zahavi wel wat uit, daar waar Lammers buiten zijn voetbalkwaliteiten eigenlijk helemaal niks uitstraalt. Ik ben hier stiekem (of niet zo stiekem) best positief over.

Wat betreft de Mitroglou vergelijkingen: Mitroglou had in Europa al het een en ander bereikt en kwam hier toch vrij uitgeblust en niet topfit binnen. Natuurlijk kwam die ook wel met praatjes als ''ik wil het team helpen'' enzovoorts, maar die was hier toch vooral omdat hij er bij Marseille niet zoveel meer van bakte en hij hier nog kon aanhaken. Zahavi wil nog een geslaagd hoofdstuk in Europa toevoegen en daar spreekt motivatie uit, hij oogt daarnaast fit en heeft tot recent gewoon nog wedstrijden gespeeld (en gescoord). Mitroglou was een gok op een oude spits die op een lager niveau misschien weer tot scoren zou komen en die al een tijdje niet zoveel meer gespeeld had. Dat was toch wel een andere situatie.

#7VoorZahavi!
#Bruma#99
 
Er bestaat dus een Cruijff die zinnige dingen zegt? Er loopt er gewoon nog eentje los! Misschien moeten we deze vangen en een fokprogramma opzetten...

"Eran is een harde werker. Je hoeft hem geen moment te pushen, je moet hem eerder afremmen. Hij is een voorbeeldprof die goed voor zijn lijf zorgt", vertelt Cruijff in Voetbal International. "Dus zijn leeftijd zegt mij niet al te veel. Ik snap het cynisme dat er ongetwijfeld bij een deel van de mensen in Nederland is, maar het slaat nergens op. Als Klaas-Jan Huntelaar op die leeftijd terugkomt naar Ajax, hoor je er niemand over."
 
Terug
Bovenaan Onderaan