Vanaf minuut 1 dat hij bij PSV rondloopt presenteert hij zich als de betwetende trainer die even de Eredivisie gaat veroveren. En er komt geen reet van terecht. Zwaar overschatte trainer. En die mag dan ook nog eens het beleid uitstippelen en al zijn lievelingetjes halen. PSV gaat steeds meer kapot helaas.

Ik merk daar niet zoveel van. Ik moet er ook eerlijk bij zeggen dat ik verder niks aan voetbal volg, kijk de wedstrijden en klaar. Ga er dus zelf niet over in discussie met je, want ik heb geen idee. De momenten dat ik het meekrijg, vind ik Schmidt in ieder geval vrij stabiel overkomen.

Afijn. Zahavi. Hopelijk komt het er nog uit en wordt ie beste vriendjes met de rest.
 
Hahahhaha wat een slecht verhaal van Driessen. Dat hele artikel rammelt aan alle kanten, staat vol met aannames. Zoals die van die penalties. Hij mist, max mist, zahavi scoort en mist weer, conclusie: 'zoiets werkt door in de groep'.:lmao::lmao:

En dan zijn er nog mensen die juist dit artikel aangrijpen om de trainer een veeg uit de pan te geven :ROFL: :ROFL:

Bedankt dat ik de zaterdag met een lach mocht beginnen @de verantwoordelijken.
(Y)
 
Hahahhaha wat een slecht verhaal van Driessen. Dat hele artikel rammelt aan alle kanten, staat vol met aannames. Zoals die van die penalties. Hij mist, max mist, zahavi scoort en mist weer, conclusie: 'zoiets werkt door in de groep'.:lmao::lmao:

En dan zijn er nog mensen die juist dit artikel aangrijpen om de trainer een veeg uit de pan te geven :ROFL: :ROFL:

Bedankt dat ik de zaterdag met een lach mocht beginnen @de verantwoordelijken.
(Y)
De resultaten zijn slechter dan vorig jaar. Zijn lievelingetje is een kwaal binnen de aanval. En dat voor de betwetende arrogante trainer? We zijn in een jaar of twee alleen maar achteruit gegaan.
Jongens, wat ben ik blij met deze toptrainer! Het voetbal is grandioos, ons toptalent ontwikkelt zich stormachtig, zijn topaankoop presteert geweldig en scoort aan de lopende band, de trainer straalt een en al rust uit en zoekt alle schuld met name bij zichzelf. Fantastisch voor PSV!
 
Hahahhaha wat een slecht verhaal van Driessen. Dat hele artikel rammelt aan alle kanten, staat vol met aannames. Zoals die van die penalties. Hij mist, max mist, zahavi scoort en mist weer, conclusie: 'zoiets werkt door in de groep'.:lmao::lmao:

En dan zijn er nog mensen die juist dit artikel aangrijpen om de trainer een veeg uit de pan te geven :ROFL: :ROFL:

Bedankt dat ik de zaterdag met een lach mocht beginnen @de verantwoordelijken.
(Y)
T gegeven dat Leo ons graag de depressie in praat geeft aan dat we op de goede weg zitten
 
T gegeven dat Leo ons graag de depressie in praat geeft aan dat we op de goede weg zitten
Welke goede weg? Resultaten zijn beduidend minder dan vorig seizoen. En die gaan ook niet beter worden met het beleid dat nu gevoerd wordt helaas.
Ajax ligt mijlenver voor op ons, zelfs Feyenoord vind ik persoonlijk volwassener voetballen. Kun je nagaan waar we met dit PSV op dit moment staan? Vierde of vijfde club in Nederland. Noem dat maar de goede weg.
 
De resultaten zijn slechter dan vorig jaar. Zijn lievelingetje is een kwaal binnen de aanval. En dat voor de betwetende arrogante trainer? We zijn in een jaar of twee alleen maar achteruit gegaan.
Jongens, wat ben ik blij met deze toptrainer! Het voetbal is grandioos, ons toptalent ontwikkelt zich stormachtig, zijn topaankoop presteert geweldig en scoort aan de lopende band, de trainer straalt een en al rust uit en zoekt alle schuld met name bij zichzelf. Fantastisch voor PSV!
Je lijkt driessen wel, een hoop onzin in een kort stukje tekst.
En om dat niet zomaar bij deze woorden te laten:

Resultaten zijn niet slechter. Kun je nog niet zeggen. Mss na donderdag dat de balans de verkeerde kant op kan slaan.
Maar dan nog altijd andere omstandigheden. Maar niet iedereen vindt die meegeteld mogen worden.

Dat t zn lievelingetje is vul je zelf in. Dat ie een kwaal in de aanval is vul je in adhv onzinverhaal driessen én wellicht jouw wens dat het waar is, want dan heb je een stok om mee te slaan. Kortom: kolder.

Betwetend en arrogant: ik zie het niet. Niemand hier ziet het, heb er nooit iemand over gehoord iig.
Een aanname en invulling die volledig van jezelf afkomstig is en gestoeld op niks. Een eigen gemaakte stok om mee te slaan dus

Voetbal is in steeds grotere delen vd wedstrijd meer dan t aanzien waard. Dus ja, daar is vooruitgang imo. Maar dat is een mening, kunnen we van verschillen. Maar presenteer jouw mening niet als feit zodat je weer een eigengemaakte stok hebt om mee te slaan.

Toptalent ontwikkelt zich idd hard. Teze, Madueke, Gakpo, allemaal super bezig. Boscagli is duidelijk beter dan vorig jaar. Of dat goed genoeg is, is een 2e, maar absoluut ontwikkeling doorgemaakt.
Dus wederom een zelfgemaakte stok op niks gebaseerd?

Zijn topaankoop zou ik eerder Götze noemen maar vooruit. Zahavie afschrijven is mij veel te vroeg. Is na zn corona gewoon niet op niveau gekomen nog.
Jij schrijft m al wel af. Dat mag. Maar wederom een zelfgemaakte stok.

Zeer rustige trainer idd. Prima interviews. Geeft m.i. terecht aan dat hij gezondheid vd spelers belangrijk acht. Verder steekt hij bij slecht resultaat eerst hand in eigen boezem, daarna komt evt opmerking over een arbitrale beslissing (2 of 3 keer gebeurd nu. Wat ook terecht was daar iets over te zeggen, vond ik). Maar jouw mening is anders en nogmaals een zelfgemaakte stok om mee te slaan.

Dus...
Fijn voor je dat je zo anti Schmidt bent, op basis van een paar maanden. Maar doe niet alsof het feiten zijn. Zie vooral in dat je met stokken slaat die nergens op zijn gebaseerd en/of volledig op je eigen ingekleurde mening.

Ga ik nu weer verder met lachen.
 
Je lijkt driessen wel, een hoop onzin in een kort stukje tekst.
En om dat niet zomaar bij deze woorden te laten:

Resultaten zijn niet slechter. Kun je nog niet zeggen. Mss na donderdag dat de balans de verkeerde kant op kan slaan.
Maar dan nog altijd andere omstandigheden. Maar niet iedereen vindt die meegeteld mogen worden.

Dat t zn lievelingetje is vul je zelf in. Dat ie een kwaal in de aanval is vul je in adhv onzinverhaal driessen én wellicht jouw wens dat het waar is, want dan heb je een stok om mee te slaan. Kortom: kolder.

Betwetend en arrogant: ik zie het niet. Niemand hier ziet het, heb er nooit iemand over gehoord iig.
Een aanname en invulling die volledig van jezelf afkomstig is en gestoeld op niks. Een eigen gemaakte stok om mee te slaan dus

Voetbal is in steeds grotere delen vd wedstrijd meer dan t aanzien waard. Dus ja, daar is vooruitgang imo. Maar dat is een mening, kunnen we van verschillen. Maar presenteer jouw mening niet als feit zodat je weer een eigengemaakte stok hebt om mee te slaan.

Toptalent ontwikkelt zich idd hard. Teze, Madueke, Gakpo, allemaal super bezig. Boscagli is duidelijk beter dan vorig jaar. Of dat goed genoeg is, is een 2e, maar absoluut ontwikkeling doorgemaakt.
Dus wederom een zelfgemaakte stok op niks gebaseerd?

Zijn topaankoop zou ik eerder Götze noemen maar vooruit. Zahavie afschrijven is mij veel te vroeg. Is na zn corona gewoon niet op niveau gekomen nog.
Jij schrijft m al wel af. Dat mag. Maar wederom een zelfgemaakte stok.

Zeer rustige trainer idd. Prima interviews. Geeft m.i. terecht aan dat hij gezondheid vd spelers belangrijk acht. Verder steekt hij bij slecht resultaat eerst hand in eigen boezem, daarna komt evt opmerking over een arbitrale beslissing (2 of 3 keer gebeurd nu. Wat ook terecht was daar iets over te zeggen, vond ik). Maar jouw mening is anders en nogmaals een zelfgemaakte stok om mee te slaan.

Dus...
Fijn voor je dat je zo anti Schmidt bent, op basis van een paar maanden. Maar doe niet alsof het feiten zijn. Zie vooral in dat je met stokken slaat die nergens op zijn gebaseerd en/of volledig op je eigen ingekleurde mening.

Ga ik nu weer verder met lachen.
Wat een ongelooflijke onzin zeg!! Erger dan dit kan gewoon niet. Succes met lachen verder!! Ik lach wel de ballen uit mijn broek met jouw post. Genoeg voor een week plezier. Dank je!
 
Vanaf minuut 1 dat hij bij PSV rondloopt presenteert hij zich als de betwetende trainer die even de Eredivisie gaat veroveren. En er komt geen reet van terecht. Zwaar overschatte trainer. En die mag dan ook nog eens het beleid uitstippelen en al zijn lievelingetjes halen. PSV gaat steeds meer kapot helaas.

De resultaten zijn slechter dan vorig jaar. Zijn lievelingetje is een kwaal binnen de aanval. En dat voor de betwetende arrogante trainer? We zijn in een jaar of twee alleen maar achteruit gegaan.
Jongens, wat ben ik blij met deze toptrainer! Het voetbal is grandioos, ons toptalent ontwikkelt zich stormachtig, zijn topaankoop presteert geweldig en scoort aan de lopende band, de trainer straalt een en al rust uit en zoekt alle schuld met name bij zichzelf. Fantastisch voor PSV!
Ik heb nergens quotes van Schmidt gelezen dat hij wel even de eredivisie zou veroveren. Ik vind het juist een bescheiden kerel. De media hebben zijn komst wel enorm opgeklopt (misschien doe jij daar wel aan mee met je drukkerij ;)). Misschien dat dat beeld bij jou mee speelt?

PSV heeft hem inderdaad wel een behoorlijke vinger in de pap gegeven met welke spelers hij wilde hebben. Dat is op zich ook logisch toch? Je haalt een trainer met visie, maar daar horen dan wel de goede spelers bij. Na de dramatische resultaten van het vorige seizoen waren veel aankopen sowieso nodig.

Welke spelers zijn er gekomen:
- Götze: te weinig beschikbaar, maar wel een geweldenaar
- Van Ginkel: vreemde actie van PSV, maar ik betwijfel of dit een wens van Schmidt was, gezien Van Ginkels verleden bij PSV
- Max: bewijst zich en heeft zich bij PSV zelfs in de Mannschaft gespeeld
- Fein: jonge speler, die vooralsnog niet aangetoond heeft een meerwaarde te zijn
- Sangaré: wordt toch de laatste wedstrijden aardig bewierookt hier.
- Mvogo: ik vind hem beter dan de keepers van de laatste jaren, begon blunderend, maar is inmiddels volgens dit forum de beste speler van dit seizoen;
- Zahavi: m.i. de enige echte tegenvaller van de aankopen. Dat ben ik met je eens. Zou een doelpuntenfabriek zijn, maar dat laat hij absoluut niet zien. Hij is in deze selectie wel de enige "echte" spits. Romero is geblesseerd en Piroe is geen PSV materiaal

Jeugdspelers:
- Madueke: dit seizoen doorgebroken
- Teze: dit seizoen doorgebroken, speelde zelfs voor dit seizoen nauwelijks een wedstrijd in PSV1 en is nu onbetwist basisspeler tot behoorlijk grote tevredenheid van dit forum
- Ihattaren: dit gaat inderdaad mis. Wat de oorzaak is? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat er een immense druk op jongen ligt om als PSV toptalent te slagen, Oranje te veroveren en als duurste speler ooit hier te vertrekken. Vorig jaar ook nog zijn vader verloren. En misschien een mindere band met Schmidt dan met Van Bommel. Dat is absoluut heel jammer.
- Verder krijgen regelmatig andere jeugdspelers ook een kans, zoals Ledezma.

PSV doet het niet slechter dan vorig seizoen. Bij winst op Sparta komende zondag heeft PSV net zo veel punten als vorig seizoen. In tegenstelling tot vorig seizoen hebben we wel een aantal leuke helften gezien. Na deze wedstrijd begon de grote dip. Die zie ik nu niet aankomen. Twee gelijk en een verloren. Het is geen drama. Het kan zeker beter. Sterker nog: ik had het ook beter verwacht.

In een niet gequote post verwijs jij ook naar geklaag over blessures. Die staat bij mij niet op het netvlies. Wel heeft Schmidt wat over Corona gezegd en dat lijkt me geheel terecht. Volgens mij miste PSV de meeste basisspelers aan Corona van de eredivisie. Ik vond het geheel logisch dat PSV om een uitstel vroeg om het Nederlands belang in Europa te dienen. De afwijzing van KNVB vond ik meer een teken dat dit alleen voor Ajax geldt dan dat het gehele Nederlands belang gediend wordt.

Daarbij heeft hij 1x over de scheids geklaagd na het verlies tegen Vitesse. Niet sterk om na een verlieswedstrijd over de scheids te klagen, maar menselijk is het wel. Het was een nogal vreemde gang van zaken met de penalty, die Hendrix uiteindelijk niet kreeg.

Mijn conclusie: hooggespannen verwachtingen worden nog niet waargemaakt. Is Schmidt het door jou geschetste zwarte schaap? Nee, helemaal niet.
 
Welke goede weg? Resultaten zijn beduidend minder dan vorig seizoen. En die gaan ook niet beter worden met het beleid dat nu gevoerd wordt helaas.
Ajax ligt mijlenver voor op ons, zelfs Feyenoord vind ik persoonlijk volwassener voetballen. Kun je nagaan waar we met dit PSV op dit moment staan? Vierde of vijfde club in Nederland. Noem dat maar de goede weg.
Even iets duidelijk, ik mag weer op jou reageren aangezien jij nu ook op mij reageert? (lijkt mij wel zo gezond aangezien we beide volwassen zijn)

De voorbereiding was niet ideaal, veel nieuwe spelers kwamen vrij laat, andere spelers vielen geblesseerd uit, of kwamen net terug.
Vrij vlot vielen de eerste spelers uit met Corona. Afgelopen donderdag was pas de 1e wedstrijd waarbij de basis gelijk was aan de wedstrijd daarvoor, dit komt primair door het tijdelijke gebrek aan spelers, niet omdat Schmidt graag de hele boel continue omgooit. Per wedstrijd zie ik ons stappen maken, als team en individueel: ter voorbeeld, combinaties worden beter begrepen, Malen begint richting zijn oude niveau te kruipen.

Resultaten minder dan vorig seizoen? Europees hebben we 6 punten na 4 duels, net zoveel als vorig seizoen, competitie hebben we 7 verliespunten, iets meer dan vorig jaar ja, winnen we morgen en volgende week hebben we na 11 duels minder verliespunten (toen 11). En ja de tegenstanders zijn niet gelijk, maar vorig seizoen roemen als geweldig is niet sterk, 2 seizoen terug, ja dan is dit zeker minder.

Voor alles wat boven ons staat geldt dat het puntverschil kleiner is dan dat we in onderlinge duels nog kunnen pakken. Op basis van een momentopname ons de 4e /5e club noemen is doemdenken waar ik in weiger mee te gaan, maar voor t zelfde geldt heb jij gelijk en gaat t seizoen als een nachtkaars uit.
 
Ik heb nergens quotes van Schmidt gelezen dat hij wel even de eredivisie zou veroveren. Ik vind het juist een bescheiden kerel. De media hebben zijn komst wel enorm opgeklopt (misschien doe jij daar wel aan mee met je drukkerij ;)). Misschien dat dat beeld bij jou mee speelt?

PSV heeft hem inderdaad wel een behoorlijke vinger in de pap gegeven met welke spelers hij wilde hebben. Dat is op zich ook logisch toch? Je haalt een trainer met visie, maar daar horen dan wel de goede spelers bij. Na de dramatische resultaten van het vorige seizoen waren veel aankopen sowieso nodig.

Welke spelers zijn er gekomen:
- Götze: te weinig beschikbaar, maar wel een geweldenaar
- Van Ginkel: vreemde actie van PSV, maar ik betwijfel of dit een wens van Schmidt was, gezien Van Ginkels verleden bij PSV
- Max: bewijst zich en heeft zich bij PSV zelfs in de Mannschaft gespeeld
- Fein: jonge speler, die vooralsnog niet aangetoond heeft een meerwaarde te zijn
- Sangaré: wordt toch de laatste wedstrijden aardig bewierookt hier.
- Mvogo: ik vind hem beter dan de keepers van de laatste jaren, begon blunderend, maar is inmiddels volgens dit forum de beste speler van dit seizoen;
- Zahavi: m.i. de enige echte tegenvaller van de aankopen. Dat ben ik met je eens. Zou een doelpuntenfabriek zijn, maar dat laat hij absoluut niet zien. Hij is in deze selectie wel de enige "echte" spits. Romero is geblesseerd en Piroe is geen PSV materiaal

Jeugdspelers:
- Madueke: dit seizoen doorgebroken
- Teze: dit seizoen doorgebroken, speelde zelfs voor dit seizoen nauwelijks een wedstrijd in PSV1 en is nu onbetwist basisspeler tot behoorlijk grote tevredenheid van dit forum
- Ihattaren: dit gaat inderdaad mis. Wat de oorzaak is? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat er een immense druk op jongen ligt om als PSV toptalent te slagen, Oranje te veroveren en als duurste speler ooit hier te vertrekken. Vorig jaar ook nog zijn vader verloren. En misschien een mindere band met Schmidt dan met Van Bommel. Dat is absoluut heel jammer.
- Verder krijgen regelmatig andere jeugdspelers ook een kans, zoals Ledezma.

PSV doet het niet slechter dan vorig seizoen. Bij winst op Sparta komende zondag heeft PSV net zo veel punten als vorig seizoen. In tegenstelling tot vorig seizoen hebben we wel een aantal leuke helften gezien. Na deze wedstrijd begon de grote dip. Die zie ik nu niet aankomen. Twee gelijk en een verloren. Het is geen drama. Het kan zeker beter. Sterker nog: ik had het ook beter verwacht.

In een niet gequote post verwijs jij ook naar geklaag over blessures. Die staat bij mij niet op het netvlies. Wel heeft Schmidt wat over Corona gezegd en dat lijkt me geheel terecht. Volgens mij miste PSV de meeste basisspelers aan Corona van de eredivisie. Ik vond het geheel logisch dat PSV om een uitstel vroeg om het Nederlands belang in Europa te dienen. De afwijzing van KNVB vond ik meer een teken dat dit alleen voor Ajax geldt dan dat het gehele Nederlands belang gediend wordt.

Daarbij heeft hij 1x over de scheids geklaagd na het verlies tegen Vitesse. Niet sterk om na een verlieswedstrijd over de scheids te klagen, maar menselijk is het wel. Het was een nogal vreemde gang van zaken met de penalty, die Hendrix uiteindelijk niet kreeg.

Mijn conclusie: hooggespannen verwachtingen worden nog niet waargemaakt. Is Schmidt het door jou geschetste zwarte schaap? Nee, helemaal niet.
Ik reageer vanmiddag even op je post
 
Speciaal voor Jamie is de 'negeer' knop gemaakt.. Mijn god hij is nog negatiever en hatelijker op PSV/Schmidt dan de trolletjes op VI.nl.
 
Speciaal voor Jamie is de 'negeer' knop gemaakt.. Mijn god hij is nog negatiever en hatelijker op PSV/Schmidt dan de trolletjes op VI.nl.
Sorry? Ik ben 35 jaar lang PSV supporter maar mijn club gaat de laatste jaren volledig naar de klote. En daar is Schmidt echt de druppel van. Mag ik negatief zijn als ik mijn club waar ik 35 jaar lang veel tijd en geld in gestoken heb kapot zie gaan. Mag dat? Mag dat alsjeblieft? Steek je kop maar in het zand! Ik ben altijd positief geweest, zelfs in de tijden van Gerets etc. Maar eens is het klaar met positief zijn. Wat een walgelijke post van je! Ik bepaal zelf of ik positief of negatief ben. Daar heb ik gezien het geld wat ik in PSV gestoken heb alle recht toe.
 
Vanaf minuut 1 dat hij bij PSV rondloopt presenteert hij zich als de betwetende trainer die even de Eredivisie gaat veroveren. En er komt geen reet van terecht. Zwaar overschatte trainer. En die mag dan ook nog eens het beleid uitstippelen en al zijn lievelingetjes halen. PSV gaat steeds meer kapot helaas.
Ik vind hem juist heel beheerst, beschaafd en zonder enige vorm van pretentie. Het is nu heel erg ‘in’ om Schmidt te pakken op het feit dat hij uitsprak pressing te willen spelen. Als dat dan niet lukt is dat natuurlijk makkelijk scoren. Geef deze ploeg even een tijdje. Ze zitten vol in de opbouw, alles is veranderd en tot overmaat van ramp hangt het corona-spook als een soort Damocles boven de club. Als al die zaken wat rustiger worden, kunnen we voor het eerst echt een oordeel vellen. Nu kan ook, maar is in mijn ogen niet fair.
 
Ik vind hem juist heel beheerst, beschaafd en zonder enige vorm van pretentie. Het is nu heel erg ‘in’ om Schmidt te pakken op het feit dat hij uitsprak pressing te willen spelen. Als dat dan niet lukt is dat natuurlijk makkelijk scoren. Geef deze ploeg even een tijdje. Ze zitten vol in de opbouw, alles is veranderd en tot overmaat van ramp hangt het corona-spook als een soort Damocles boven de club. Als al die zaken wat rustiger worden, kunnen we voor het eerst echt een oordeel vellen. Nu kan ook, maar is in mijn ogen niet fair.

Het coronagedoe heeft ook gewoon flink punten gekost. Er was ook nog zo'n 'analist' (geen idee meet wie) die een tijdje geleden stelde dat Schmidt niet moest zeuren omdat ie ondanks corona nog best een goed elftal op kon stellen. Dat klopte ook, maar ze vergaten dan weer dat op dat moment er letterlijk 2 of 3 A-spelers op de bank zaten en dat zelfde elftal noodgedwongen al een paar weken lang alles moest spelen en dus tegen uitgeblust aan liepen.
 
Behoorlijk overdreven allemaal lijkt me dat verhaal in Telegraaf.

Neemt niet weg dat ik Zahavi wel een dissonant vindt in onze aanval.

Als Gotze fit is speel ik het liefst met van links naar rechts Gakpo-Malen-Gotze-Madueke. En dan kan iedereen op elkaars positie spelen. Als het ons gegeven is dat deze 4 meerdere weken achter elkaar samen spelen zijn ze onhoudbaar voor iedere verdediging. Heerlijk om naar te kijken.
 
Sorry? Ik ben 35 jaar lang PSV supporter maar mijn club gaat de laatste jaren volledig naar de klote. En daar is Schmidt echt de druppel van. Mag ik negatief zijn als ik mijn club waar ik 35 jaar lang veel tijd en geld in gestoken heb kapot zie gaan. Mag dat? Mag dat alsjeblieft? Steek je kop maar in het zand! Ik ben altijd positief geweest, zelfs in de tijden van Gerets etc. Maar eens is het klaar met positief zijn. Wat een walgelijke post van je! Ik bepaal zelf of ik positief of negatief ben. Daar heb ik gezien het geld wat ik in PSV gestoken heb alle recht toe.
Het enige wat je doet is stennis lopen schoppen en vooral heel hard roepen. Kijk ook eens naar de positieve dingen: PSV wil ein-de-lijk van dat saaie kutvoetbal af wat we spelen sinds Cocu (?), namen als Götze (en Schmidt zelf toch ook) komen naar onze club toe en spelers lijken zich sinds tijden weer te ontwikkelen tot betere spelers.

Nee, het loopt wellicht nog niet helemaal hoe we het zouden willen zien, maar stellen dat het slechter is dan afgelopen jaren is belachelijk. Dit is de weg omhoog en zolang er stappen vooruit worden gezet ben ik tevreden. Je kunt van een selectie die helemaal op zijn gat lag niet verwachten dat het ineens het meest constante team is van de competitie.

Oh enne: Europees hebben we het weer volledig in eigen hand, dat is ook alweer ff geleden.
 
Ik vind hem juist heel beheerst, beschaafd en zonder enige vorm van pretentie. Het is nu heel erg ‘in’ om Schmidt te pakken op het feit dat hij uitsprak pressing te willen spelen. Als dat dan niet lukt is dat natuurlijk makkelijk scoren. Geef deze ploeg even een tijdje. Ze zitten vol in de opbouw, alles is veranderd en tot overmaat van ramp hangt het corona-spook als een soort Damocles boven de club. Als al die zaken wat rustiger worden, kunnen we voor het eerst echt een oordeel vellen. Nu kan ook, maar is in mijn ogen niet fair.

En sowieso, nu een trainer wegsturen maakt je club meer kapot dan hem laten zitten. Je hebt geïnvesteerd in een nieuw elftal voor je trainer, dan kun je helemaal opnieuw beginnen met materiaal waar een volgend trainer misschien wel niks mee wil. We zijn 3 maanden onderweg, het kan allemaal beter, maar je kunt nou ook niet zeggen dat we fatsoenlijk hebben kunnen bouwen met een elftal dat bijna iedere week door corona veranderde. Echte conclusies ga ik pas trekken als we straks in maart zijn, wanneer we die zware maanden hebben gehad tegen de topclubs.
 
Ik heb nergens quotes van Schmidt gelezen dat hij wel even de eredivisie zou veroveren. Ik vind het juist een bescheiden kerel. De media hebben zijn komst wel enorm opgeklopt (misschien doe jij daar wel aan mee met je drukkerij ;)). Misschien dat dat beeld bij jou mee speelt?

PSV heeft hem inderdaad wel een behoorlijke vinger in de pap gegeven met welke spelers hij wilde hebben. Dat is op zich ook logisch toch? Je haalt een trainer met visie, maar daar horen dan wel de goede spelers bij. Na de dramatische resultaten van het vorige seizoen waren veel aankopen sowieso nodig.

Welke spelers zijn er gekomen:
- Götze: te weinig beschikbaar, maar wel een geweldenaar
- Van Ginkel: vreemde actie van PSV, maar ik betwijfel of dit een wens van Schmidt was, gezien Van Ginkels verleden bij PSV
- Max: bewijst zich en heeft zich bij PSV zelfs in de Mannschaft gespeeld
- Fein: jonge speler, die vooralsnog niet aangetoond heeft een meerwaarde te zijn
- Sangaré: wordt toch de laatste wedstrijden aardig bewierookt hier.
- Mvogo: ik vind hem beter dan de keepers van de laatste jaren, begon blunderend, maar is inmiddels volgens dit forum de beste speler van dit seizoen;
- Zahavi: m.i. de enige echte tegenvaller van de aankopen. Dat ben ik met je eens. Zou een doelpuntenfabriek zijn, maar dat laat hij absoluut niet zien. Hij is in deze selectie wel de enige "echte" spits. Romero is geblesseerd en Piroe is geen PSV materiaal

Jeugdspelers:
- Madueke: dit seizoen doorgebroken
- Teze: dit seizoen doorgebroken, speelde zelfs voor dit seizoen nauwelijks een wedstrijd in PSV1 en is nu onbetwist basisspeler tot behoorlijk grote tevredenheid van dit forum
- Ihattaren: dit gaat inderdaad mis. Wat de oorzaak is? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat er een immense druk op jongen ligt om als PSV toptalent te slagen, Oranje te veroveren en als duurste speler ooit hier te vertrekken. Vorig jaar ook nog zijn vader verloren. En misschien een mindere band met Schmidt dan met Van Bommel. Dat is absoluut heel jammer.
- Verder krijgen regelmatig andere jeugdspelers ook een kans, zoals Ledezma.

PSV doet het niet slechter dan vorig seizoen. Bij winst op Sparta komende zondag heeft PSV net zo veel punten als vorig seizoen. In tegenstelling tot vorig seizoen hebben we wel een aantal leuke helften gezien. Na deze wedstrijd begon de grote dip. Die zie ik nu niet aankomen. Twee gelijk en een verloren. Het is geen drama. Het kan zeker beter. Sterker nog: ik had het ook beter verwacht.

In een niet gequote post verwijs jij ook naar geklaag over blessures. Die staat bij mij niet op het netvlies. Wel heeft Schmidt wat over Corona gezegd en dat lijkt me geheel terecht. Volgens mij miste PSV de meeste basisspelers aan Corona van de eredivisie. Ik vond het geheel logisch dat PSV om een uitstel vroeg om het Nederlands belang in Europa te dienen. De afwijzing van KNVB vond ik meer een teken dat dit alleen voor Ajax geldt dan dat het gehele Nederlands belang gediend wordt.

Daarbij heeft hij 1x over de scheids geklaagd na het verlies tegen Vitesse. Niet sterk om na een verlieswedstrijd over de scheids te klagen, maar menselijk is het wel. Het was een nogal vreemde gang van zaken met de penalty, die Hendrix uiteindelijk niet kreeg.

Mijn conclusie: hooggespannen verwachtingen worden nog niet waargemaakt. Is Schmidt het door jou geschetste zwarte schaap? Nee, helemaal niet.
Grotendeels eens met je conclusies. Toch een paar correcties en nuanceringen:
Fein: je zegt “een jongen speler”, waarschijnlijk om aan verwachtingsmanagement te doen? Mijn antwoord is dat hij niet jonger is dat Madueke, Teze, Gakpo en Malen die zich wel blijven ontwikkelen. Als je hier na zoveel afwezigen en blessures etc jezelf nog niet in de kijker hebt kunnen spelen, dan ben je iig de verkeerde speler voor dit spel. Plus dat je de ontwikkeling van de jeugd die wellicht net zo slecht of net zo goed is, op deze manier in de weg staat. Dus mishuur wat mij betreft.
Schmidt zijn klaagzang beperkte zich niet tot 1x maar zeker wel 3x. Dat valt iedereen op behalve kennelijk hier op dit forum.
Max: heeft zich alleen in de eerste wedstrijden bewezen. Daarna liep hij rond alsof alles wel mag en alsof die nog steeds bij Ausburg speelt waar weinig op het spel staat. Verdedigend is hij zwak en aanvallend doet hij de laatste 4 wedstrijden niet meer wat hij eerst deed. Dan blijft er maar weinig over van Willems 2.0
Ihattaren: dat is de schuld van Mo zelf maar ook zeker van heel PSV waar de technische staf en dus Roger deel van uitmaakt. Mo is te dik terug gekomen van de quarantaine. Dat is alweer 6 maanden geleden! 6 maanden en nog altijd heeft de technische en medische staf hem niet zover krijgen waar men hem wil hebben. Dat mag niet en dat kan niet! Het is of het amateurisme van PSV waar men makkelijk denkt en dat kan ik niet uitsluiten gezien de voorgangers van Mo ( Willems en Bergwijn) die ook maanden lang te dik bleven. Of is de aandacht niet expliciet op het grootste talent van de selectie gevestigd. Dat mag Roger zichzelf zeker kwalijk nemen en dan heb ik het niet over een eventuele Corona of griep wat ie de laatste 2 weken heeft. Mo is maar 18 jaar en kan kennelijk die verantwoordelijkheid nog niet zelfstandig aan. Daar moet de medische staf een plan voor hebben. Daarin hebben zij gefaald en Roger die zijn eigen fysio enz heeft meegenomen dus ook.
 
Ihattaren: dat is de schuld van Mo zelf maar ook zeker van heel PSV waar de technische staf en dus Roger deel van uitmaakt. Mo is te dik terug gekomen van de quarantaine. Dat is alweer 6 maanden geleden! 6 maanden en nog altijd heeft de technische en medische staf hem niet zover krijgen waar men hem wil hebben. Dat mag niet en dat kan niet!

Volgens mij was Mo op de goede weg terug totdat hij ziek werd en 2 weken lang goed ziek is geweest. Duidelijk is wel dat hij fysiek niet de kracht heeft die een Denzel wel heeft. De conclusie dat het aan de technische en medische staf ligt vind ik te makkelijk. Ik denk dat Mo in de categorie Robben terecht gaat komen, een geniale voetballer, maar ook een vaste klant van de ziekenboeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan