Engels voetbal

Oke, ik weet niet wat de beste mannen wilde. Volgens mij is BLM heel simpel. Ze vragen aandacht voor discriminatie en racisme. Ze verwijzen met hun naam naar het kenmerk waarop ze beoordeeld worden.

Er is een UFC vechter die op zijn borst Brown Pride heeft staan. We weten allemaal wat er zou gebeuren als er een blanke kerel dit zou doen. En dat komt omdat het geassocieerd wordt met rechts extremisme. Wederom, omdat in de geschiedenis er geen witte cultuur was maar een Irish Pride, Italian Pride etc. De gekleurde mensen werden op een hoop gegooid en daarom ontstond er een black culture. Dat is muziek (hip-hop, rap, blues) en bepaalde kleding etc.

Als WLM niet racistisch is dan heeft het nog steeds iets zieligs imo. Een beweging die opkomt tegen racisme en discriminatie en die zich BLM noemt en dan reageren met "en hoe zit het dan met witte mensen". Zie je het al gebeuren dat mensen tegen het WNF demonstreren: "Save the whale, en de andere dieren dan?" of tegen Greenpeace... "Save the Rainforest? En andere bossen dan?" "Kankerfonds... en hartfalen dan?"
Tja, dan krijg je dit:
EbV5oQKXQAIfmTE
 
Oke, ik weet niet wat de beste mannen wilde. Volgens mij is BLM heel simpel. Ze vragen aandacht voor discriminatie en racisme. Ze verwijzen met hun naam naar het kenmerk waarop ze beoordeeld worden.

Er is een UFC vechter die op zijn borst Brown Pride heeft staan. We weten allemaal wat er zou gebeuren als er een blanke kerel dit zou doen. En dat komt omdat het geassocieerd wordt met rechts extremisme. Wederom, omdat in de geschiedenis er geen witte cultuur was maar een Irish Pride, Italian Pride etc. De gekleurde mensen werden op een hoop gegooid en daarom ontstond er een black culture. Dat is muziek (hip-hop, rap, blues) en bepaalde kleding etc.

Als WLM niet racistisch is dan heeft het nog steeds iets zieligs imo. Een beweging die opkomt tegen racisme en discriminatie en die zich BLM noemt en dan reageren met "en hoe zit het dan met witte mensen". Zie je het al gebeuren dat mensen tegen het WNF demonstreren: "Save the whale, en de andere dieren dan?" of tegen Greenpeace... "Save the Rainforest? En andere bossen dan?" "Kankerfonds... en hartfalen dan?"
Snap wat je zegt. Maar ik vind BLM ook niet geheel prettig overkomen.
 
Toch ontzettend jammer in welke ambiance dit gebeurt. Sowieso zonder supporters (dus zonder feestje) en ook nog zonder zelf te spelen. Na 30 jaar voelt dat toch wel als een enorme anticlimax. Ook omdat ze al maanden weten dat ze kampioen worden, dus de échte ontlading is er ook niet. Al denk ik niet dat dat laatste ook maar iets boeit voor Liverpool en de supporters.

Klopt ... Het is veel mooier om in eigen stadion tegen de naaste concurrent kampioen te worden. :D


;P
 
Het kampioenschap is binnen voor Liverpool, maar je zo laten afdrogen door Man City is weer het andere uiterste...

Manchester City 4-0 Liverpool
 

Indrukwekkende brief, en hij heeft helaas gelijk. Er lopen zoveel tokkies rond onder voetbalfans die hun eigen speler direct zouden uitkotsen en waarschijnlijk nog bedreigen ook. De chants worden op jou gericht en zeker de ultra's zullen je waarschijnlijk het leven erg zuur gaan maken, waarbij het mij niet verbazen als je dan tot zelfmoord komt zonder adequate support om je heen. Ik denk dat er in de PL en überhaupt andere competities nog veel meer LHBT voetballers rondlopen, maar die het er gewoon helemaal niet over hebben, ook niet anoniem met anderen. Kan mij voorstellen dat de angst dat het uitlekt enorm is. Of je ooit helemaal van homofobie afkomt? Waarschijnlijk niet, het is hetzelfde riedeltje als racisme. Als club kun je hooguit mensen die homofobe uitingen doen en daarin herkend worden levenslang weren van de club, maar dan gaat die lijst aardig lang worden. Regenboogbandjes dragen en je twitter logo voor een dag een regenboogachtergrond geven zal de LHBT voetballers weinig extra vertrouwen geven.

En zo zie je maar. Je kunt nog alles hebben, wat hij ook zegt. Echter, wat is al die rijkdom je waard als je niet jezelf kunt zijn? Geluk is uiteindelijk niet te koop.
 
Laatst bewerkt:

Indrukwekkende brief, en hij heeft helaas gelijk. Er lopen zoveel tokkies rond onder voetbalfans die hun eigen speler direct zouden uitkotsen en waarschijnlijk nog bedreigen ook. De chants worden op jou gericht en zeker de ultra's zullen je waarschijnlijk het leven erg zuur gaan maken, waarbij het mij niet verbazen als je dan tot zelfmoord komt zonder adequate support om je heen. Ik denk dat er in de PL en überhaupt andere competities nog veel meer LHBT voetballers rondlopen, maar die het er gewoon helemaal niet over hebben, ook niet anoniem met anderen. Kan mij voorstellen dat de angst dat het uitlekt enorm is. Of je ooit helemaal van homofobie afkomt? Waarschijnlijk niet, het is hetzelfde riedeltje als racisme. Als club kun je hooguit mensen die homofobe uitingen doen en daarin herkend worden levenslang weren van de club, maar dan gaat die lijst aardig lang worden. Regenboogbandjes dragen en je twitter logo voor een dag een regenboogachtergrond geven zal de LHBT voetballers weinig extra vertrouwen geven.

En zo zie je maar. Je kunt nog alles hebben, wat hij ook zegt. Echter, wat is al die rijkdom je waard als je niet jezelf kunt zijn? Geluk is uiteindelijk niet te koop.

Ik denk eigenlijk dat het bij de fans van zijn club niet eens zo'n ding zal zijn. Er geldt iets onder fans dat ze hun eigen spelers nooit op zulke dingen zullen beoordelen (tenminste, bij de mensen die ik ken. En daar ga ik, positief gezind, binnen heel onze club vanuit) Helaas is dat dan bij andere fans anders.

Desondanks is het wel ontzettend sneu dat het zo moet. Ik denk dat er ooit wel iemand moet opstaan om "de ban te breken". Zoals met alles.
 
Misschien ook maar meteen pink lives matter erbij? Wij zijn nu toch bezig.

Het begint dan al bijna op all lives matter te lijken. Maar dat schijn je niet te mogen zeggen.
 
Bergwijn valt in bij Spurs en is meteen weer belangrijk, 1-2 voorsprong nu. Mooi man. De PL is hem echt op het lijf geschreven. Die kan na 2-3 jaar Spurs misschien nog wel de stap maken naar de absolute top. Ook een fijn vooruitzicht voor Oranje.
 
Bergwijn valt in bij Spurs en is meteen weer belangrijk, 1-2 voorsprong nu. Mooi man. De PL is hem echt op het lijf geschreven. Die kan na 2-3 jaar Spurs misschien nog wel de stap maken naar de absolute top. Ook een fijn vooruitzicht voor Oranje.

Waarom stond hij niet in de basis eigenlijk?
 
Waarom stond hij niet in de basis eigenlijk?

Ja, goede vraag. Laatste paar wedstrijden steeds op de bank gezeten. Zal vast met de laffe tactieken van Mourinho te maken hebben, want elke keer wanneer ik hem heb zien spelen was hij juist één van de beteren. Wat dat betreft zou het mooi voor hem zijn wanneer er een avontuurlijkere coach wordt aangesteld binnenkort.
 
Ja, goede vraag. Laatste paar wedstrijden steeds op de bank gezeten. Zal vast met de laffe tactieken van Mourinho te maken hebben, want elke keer wanneer ik hem heb zien spelen was hij juist één van de beteren. Wat dat betreft zou het mooi voor hem zijn wanneer er een avontuurlijkere coach wordt aangesteld binnenkort.

Pochettino lijkt me wel iets voor Tottenham :sneaky:
 
Mourinho speelt met name sinds zijn United periode een foeilelijk en statische vorm van countervoetbal. Het concept is simpel: een paar slopers, controleurs of fysieke beesten achterin en op het middenveld die vooral tegen houden en ballen afpakken, om ze vervolgens in de counter naar voren te peren. Dan komen de rennende spelers aan bod, die vooral de teruglopende verdediging eruit moeten rennen en moeten afronden. Mourinho speelt dan ook het liefst met ''pragmatische'' spelers die vooral effectief moeten zijn in wat ze doen en wat er allemaal niet mooi uit hoeft te zien. Een Sissoko, Aurier enzovoorts. Voorin zijn de aanvallers ook allemaal pragmatisch ingesteld. Son en Moura zijn technisch genoeg om een passje te geven, maar moeten vooral rennen en aanvallen. Zo creëert Spurs bij counters een overtal situatie van aanvallende spelers die vooral afmaker zijn, maar nog net technisch genoeg om het balletje mooi breed te leggen voor de (vleugel)spits die dan scoort. Son en Kane zijn de beste voorbeelden van dat soort pragmatische aanvallers.

Bergwijn is juist een technische speler. Hij is zeker niet traag en is wendbaar zat, maar hij teert meer op zijn techniek, en daar lijkt Mourinho niet van te houden. Creatieve spelers zijn voor hem te wispelturig en ''hit or miss'' van wedstrijd tot wedstrijd. Hij heeft liever de simpele dravers, fysieke beesten en afmakers waarvan hij weet wat hij krijgt. Die zijn ook het makkelijkst te vervangen. Je pakt gewoon een zelfde soort speler met betere statistieken. Bij creatieve spelers is dat toch altijd wat lastiger. Jammer, want Bergwijns creativiteit kan Spurs veel brengen en de fans van Spurs (als ik het zo meekrijg) zijn erg blij met hem.
 
Tsja en wie had dat nou durven vermoeden toen hij werd aangesteld.. van avontuurlijk aantrekkelijk voetbal naar dit.. resultaat? Geen tov vorig seizoen. Doodzonde.
 
Bergwijn valt in bij Spurs en is meteen weer belangrijk, 1-2 voorsprong nu. Mooi man. De PL is hem echt op het lijf geschreven. Die kan na 2-3 jaar Spurs misschien nog wel de stap maken naar de absolute top. Ook een fijn vooruitzicht voor Oranje.

Hij is al bij de absolute top geweest. ;)
 
Arsenal versloeg gisteren Manchester City in de halve finale van de FA cup. Een beetje hetzelfde als tegen Liverpool: 4 schoten op goal 2 goals. Maar City bakte er overigens (denk ik) minder van dan Liverpool. Redelijk wat schoten, maar haast niks op goal.

Ik vond City dus erg tegenvallen. Behalve De Bruyne geen speler die er bovenuit stak of waarvan je misschien fan zou willen worden.
 
Liverpool heeft de titel in ontvangst mogen nemen vanavond. Eerst nog even een spectaculaire tegen Chelsea afgewerkt.

Mooi dat het alsnog zo is gegaan, en ze de titel met voetbal hebben kunnen pakken. Helaas zonder fans. De spelers zullen er niet minder om feesten, maar ik zou het toch wel even zuur vinden als Liverpool fan. Kampioenswedstrijden en zo'n huldiging zijn prachtig om mee te maken, vooral als jer 30 jaar op hebt moeten wachten. Dat had tijdens de huldiging net ook een memorabele 'You'll Never Walk Alone' opgeleverd waarschijnlijk. Maar het zij zo, dan volgend jaar nog maar een keer doen! :D
 
Liverpool heeft de titel in ontvangst mogen nemen vanavond. Eerst nog even een spectaculaire tegen Chelsea afgewerkt.

Mooi dat het alsnog zo is gegaan, en ze de titel met voetbal hebben kunnen pakken. Helaas zonder fans. De spelers zullen er niet minder om feesten, maar ik zou het toch wel even zuur vinden als Liverpool fan. Kampioenswedstrijden en zo'n huldiging zijn prachtig om mee te maken, vooral als jer 30 jaar op hebt moeten wachten. Dat had tijdens de huldiging net ook een memorabele 'You'll Never Walk Alone' opgeleverd waarschijnlijk. Maar het zij zo, dan volgend jaar nog maar een keer doen! :D

Liverpool doet niks volgens het boekje, je eerste titel in 30 jaar dus ook niet! Anderzijds, de titel in zo'n klote jaar met het coronavirus is ook wel weer een mooie opsteker voor veel mensen, zeker al die ''working class'' Liverpool fans, voor wie dit ongeveer het mooiste is wat er in hun leven kan gebeuren.
 
Nathan Aké naar Man City, en daarmee de 4 de Nederlandse centrale verdediger bij de Europese top.
Wie is de vierde?

Wel superleuk. Ik ken de buurman van de vriend van zijn zus of zoiets. Dan hoor je wel eens wat. Daarnaast dus een kind van de club van junior en daar komt ie ook wel eens. Het is hem gegund!
 
Terug
Bovenaan Onderaan