Engels voetbal

Ik weet niet welke spelers het zijn en of de mening van de journalist terrecht is. Hij koppelt volgens mij niet iets aan zwarte spelers in het algemeen maar aan een deel van de selectie van Derby? Ik zou hem toch echt wel een weerwoord en onderbouwing gunnen voor ik hem op dit soort heisa zou ontslaan. Kan inhoudelijk toch best een punt hebben? Als je indertijd zou zeggen dat "de kink in de kabel" zat omdat de surinamische spelers bij Ajax niet het verwachte niveau brachten vind ik niet op voorhand racisitisch? Mits het klopt dat die groep tegenviel? Of ben ik te naief?
Weerwoord en onderbouwing van hem was dat hij een zeer domme uitspraak heeft gedaan en dat je zo niet kunt praten over groepen mensen.
Nou nu nog mensen die alles proberen te verklaren of te relativeren.
En toevallig heeft hij het over de zwarte spelers. Ik had er ook raar van opgekeken als een zwarte analyticus had geroepen dat de 5 blanke jongens van het team wat harder moesten lopen, of dat de blanke jongens van dat team de kantjes er van aflopen. Wat heeft hun huidskleur te maken met hun inzet of domme of slimme keuzes op het veld?? Jij zit hier te zoeken naar de nuances die er niet zijn. Niet alles is met wetenschappelijke formules te bewijzen in het leven.
 
Ik mis in de rationaliseringen van bovenstaande een belangrijk element die alle ratio en strikte interpretatie van een verzameling woorden eigenlijk teniet doet: historisch én actueel besef. Je kunt zo'n uitspraak niet beoordelen zonder de context. Het is echt op z'n allerbest oerdom om in deze tijd en met deze historie rondom discriminatie dergelijke dingen op nationale TV te roepen, ironisch genoeg op de meest bekeken zender van een land met zo veel geschiedenis en invloed in het imperialisme/kolonialisme.

Wil je de man met de beste bedoelingen beoordelen, dan waren zijn uitspraken verschrikkelijk dom. Wil je er meer achter zoeken, dan is het niet alleen verschrikkelijk dom maar ook heel verkeerd in meerdere opzichten.
 
Mag ik voorstellen om eventuele verdere opmerking over dit BBC incident te bespreken in het daarvoor bedoelde topic. Het escaleert nu volledig uit de hand. :)
 

VAR laat zich van zijn slechtste kant zien. Overtreding niet eens bestraft met een kaart.. Donkerrood waardige overtreding.

Bizar, maar wat Chelsea hier overkomt, overkomt PSV ook regelmatig (onbegrijpelijke VAR beslissingen). Deugt van geen kanten, maar je doet er niks aan. Daarom is die hele VAR gewoon een wassen neus; het wordt er niet eerlijker op.
 
Bizar, maar wat Chelsea hier overkomt, overkomt PSV ook regelmatig (onbegrijpelijke VAR beslissingen). Deugt van geen kanten, maar je doet er niks aan. Daarom is die hele VAR gewoon een wassen neus; het wordt er niet eerlijker op.

Nou ja, het systeem is goed, scheidsrechters kunnen dingen die ze over het hoofd hebben gezien nog een keer zien. Dat sommige scheidsrechters rare en inconsequente beslissingen nemen gebeurd met of zonder VAR.
 
Vreemd dat ik nu ineens voor die verschrikkelijke Tottenham ( en dus ook voor Mourinho) ben omdat Stevie daar speelt :sneaky:
 
Wijnaldum kopt met een geweldige kopbal Liverpool op voorsprong tegen West Ham United! :CHEER:

Edit: Paar minuten later is het 1-1 geworden.
 
Wat een wedstrijd. West Ham kwam in de tweede op voorsprong, maar Mo Salah met de vrij trap en Mané na een geweldige bal van Alexander Arnold zorgen ervoor dat Liverpool toch met 3-2 voor staat. Typisch Liverpool, het gaat vaker moeizaam, maar ze blijven door gaan, en scoren vaak ver in de 2de helft het winnende doelpunt. Dat is toch een kracht vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Liverpool is echt on-ge-loof-lijk. Bizar.
Kwa resultaat hartstikke goed dit maar het was alles behalve goed en attractief spel. Fabianski hielp hen een handje met z’n blunder. Ik vond Westham eigenlijk veel nauwkeuriger spelen.
 
Liverpool 1-0 achter tegen Watford.
54' :BALL: Sarr
Zal Liverpool dit ook weer om kunnen draaien en alsnog gaan winnen?
 
Watford scoort 2-0.
60' :BALL: Sarr

3 januari 2019 heeft Liverpool voor het laatst verloren in de Premier League.
En vandaag dreigt een nederlaag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan