Engels voetbal

Liverpool heeft 64 punten na 22 wedstrijden. Dit is niet slechts goed, maar historisch. Het is (sinds vorige week al, dus ze zijn hem al nog verder aan het oprekken) de beste reeks sinds de opening van een seizoen in een van de top 5 competities door een club ooit. Ze staan 16(!) punten voor op Manchester City, met nog een wedstrijd tegoed ook (22 gespeeld, de rest 23).

Manchester City heeft ook 23 wedstrijden gespeeld. Liverpool heeft 16 punten meer en nog een wedstrijd minder gespeeld dan de achtervolgers. Liverpool moet de uitwedstrijd tegen West Ham United nog inhalen op 29 januari
 
Oh dan heb ik het blijkbaar verkeerd gelezen. Ik las het dat Manchester City ook 22 gespeeld had en de rest 23. :oops: Maar nu weet iedereen dat Liverpool nog tegen West Ham United moet inhalen. ;)
De rest 23 kan natuurlijk niet. ;P Of er moet een oneven aantal clubs in de competitie zitten.
 
De rest 23 kan natuurlijk niet. ;P Of er moet een oneven aantal clubs in de competitie zitten.

Klopt, maar ik was West Ham even vergeten, die zijn ook niet boeiend voor de titelrace, voor zover die er nog was. Of de cijfers wat betreft Liverpool tegenover de andere topclubs.
 
Kunnen we niet gewoon het halve elftal ontslaan en MvB weer terughalen?
Wekelijks zie ik dingen die je kennelijk van de grote spelers in de grote competities wel mag vragen maar hier in de Micky Mouse competitie niet: bij balbezit van de tegenstander zie ik Mané maar ook Salah gewoon de tweede rechts- en linksback van Liverpool worden. Zij maken slidingen, veroveren de bal. Wij denken dat alleen een Gini dat bij Liverpool moet doen of een Henderson maar niets is minder waar. Als je ziet hoe Mané een sprint trekt pffff... Vraag dat hier aan Bruma of Bergwijn of zelfs Ihattaren die ik wat arrogant zie spelen eigenlijk. Dat zeg ik niet om hem af te branden en hoort ook bij zijn ontwikkeling om even naast zijn schoenen te lopen maar ik vind hem niet hard genoeg werken.
 
Wekelijks zie ik dingen die je kennelijk van de grote spelers in de grote competities wel mag vragen maar hier in de Micky Mouse competitie niet: bij balbezit van de tegenstander zie ik Mané maar ook Salah gewoon de tweede rechts- en linksback van Liverpool worden. Zij maken slidingen, veroveren de bal. Wij denken dat alleen een Gini dat bij Liverpool moet doen of een Henderson maar niets is minder waar. Als je ziet hoe Mané een sprint trekt pffff... Vraag dat hier aan Bruma of Bergwijn of zelfs Ihattaren die ik wat arrogant zie spelen eigenlijk. Dat zeg ik niet om hem af te branden en hoort ook bij zijn ontwikkeling om even naast zijn schoenen te lopen maar ik vind hem niet hard genoeg werken.

Werkten ze met z'n allen goddomme maar effe wat harder, dan zag de ranglijst er zeker anders uit. Ook jongens als Mo en Stevie kunnen harder rennen en meer doen.

Die ontwikkeling zie ik overigens al veel langer dan alleen dit seizoen. Of dat bewust wordt meegegeven als opdracht, geen idee. Mag hopen van niet en als het al zo is, hoop je in tijden van crisis zoals nu dat er een aantal dan opstaan en het alsnog doen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Wekelijks zie ik dingen die je kennelijk van de grote spelers in de grote competities wel mag vragen maar hier in de Micky Mouse competitie niet: bij balbezit van de tegenstander zie ik Mané maar ook Salah gewoon de tweede rechts- en linksback van Liverpool worden. Zij maken slidingen, veroveren de bal. Wij denken dat alleen een Gini dat bij Liverpool moet doen of een Henderson maar niets is minder waar. Als je ziet hoe Mané een sprint trekt pffff... Vraag dat hier aan Bruma of Bergwijn of zelfs Ihattaren die ik wat arrogant zie spelen eigenlijk. Dat zeg ik niet om hem af te branden en hoort ook bij zijn ontwikkeling om even naast zijn schoenen te lopen maar ik vind hem niet hard genoeg werken.

Het is natuurlijk ook wel een kenmerk van Klopp en zijn teams. Het fanatiek met z'n allen drukzetten, inclusief veel verdedigend werk van aanvallers. MvB begon in zijn eerste fase bij het eerste om ten opzichte van de speelstijl onder Cocu daarvoor ook wat van die aspecten erin te brengen. Maar het is ze uiteindelijk niet gelukt om dat vast te houden. Dat en het vasthouden aan opdrachten is uiteindelijk wel de basis. De uitspraken van Faber na VVV ("sommigen gingen toch hun eigen ding doen", "iedereen ging uit positie lopen", "toen we de penalty tegenkregen zag ik ze elkaar weer verwijten maken") zijn in dat licht wel zorgwekkend. Afspraken volgen, met z'n allen vechten en de tactische afspraken volgen en niet blijven hangen in het maken van verwijten is nu cruciaal.
 
Is eigenlijk al duidelijk wat de Brexit concreet gaat betekenen voor de Premier League? Ik zie allerlei geruchten langskomen, maar nog nergens dat clubs daar er al wat meer rekening mee proberen te houden door Britse spelers aan te trekken. Als ze het roer om moeten gooien gaat dat nogal wat betekenen daar.
 
Is eigenlijk al duidelijk wat de Brexit concreet gaat betekenen voor de Premier League? Ik zie allerlei geruchten langskomen, maar nog nergens dat clubs daar er al wat meer rekening mee proberen te houden door Britse spelers aan te trekken. Als ze het roer om moeten gooien gaat dat nogal wat betekenen daar.
Je hebt na Brexit een inkomens test voor arbeidsimigratie. Waarschijnlijk moet je aan kunnen tonen dat je £30k per jaar verdient om te mogen komen werken, de discussie is nu nog of £30k per jaar te hoog is of niet (toerisme, landbouw, schoonmakers, zorg, etc).

£30k is het gemiddelde salaris per week in de PL.
 
Je hebt na Brexit een inkomens test voor arbeidsimigratie. Waarschijnlijk moet je aan kunnen tonen dat je £30k per jaar verdient om te mogen komen werken, de discussie is nu nog of £30k per jaar te hoog is of niet (toerisme, landbouw, schoonmakers, zorg, etc).

£30k is het gemiddelde salaris per week in de PL.
Maar als het gaat om jeugdspelers van 16 jaar die opgepikt worden door Chelsea / City, wordt het wel moeilijker toch?
 
Ook die verdienen significant meer dann£30k per jaar. En de ouders die een baan krijgen, verdienen ook meer dan dat bedrag.
Nee maar ik bedoel vooral de werkvergunning voor kinderen (<18). Ik meende iets gelezen te hebben dat werkvergunningen pas makkelijk komen als je 18 bent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan