Engels voetbal

Ik vond het gewoon een penalty. Hij viel weliswaar wat vroeg, maar ik vond hem wel terecht gegeven.

Mee eens.
En die andere fout was van Diaby met die eigen goal verder speelde hij gewoon een goede wedstrijd.
Als Arsenal een goede keeper koopt dan is t elk jaar een top 2 team in de Premier League en een top 4 team in de Champions League.
 
Mee eens.
En die andere fout was van Diaby met die eigen goal verder speelde hij gewoon een goede wedstrijd.
Als Arsenal een goede keeper koopt dan is t elk jaar een top 2 team in de Premier League en een top 4 team in de Champions League.

Almunia is zeker geen slechte keeper hoor, ontwikkeld zich prima. Aan Van der Sar of Reina kan hij net niet tippen, maar veel doet hij er niet voor onder.
 
Almunia is zeker geen slechte keeper hoor, ontwikkeld zich prima. Aan Van der Sar of Reina kan hij net niet tippen, maar veel doet hij er niet voor onder.

t is een redelijke keeper maar vergelijk hem is met de rest van t elftal dan is hij toch meer een 2de keeper.
Hij maakt op mij vaak een zwakke indruk mooi als back-up of voor de engelse middenmoot maar zeker niet voor in de basis bij Arsenal.
Hij heeft nog geen 200 wedstrijden gespeeld (0 Interlands) en hij is al 32 vergelijk dat is met Buffon (31) bijna 600 wedstrijden incl. 96 interlands.
 
Laatst bewerkt:
Als Arsenal Yoann Gourcuff en een ervaren doelman koopt worden ze met 2 vingers in de neus kampioen. Nu zullen ze het ook wel worden, maar het wordt nog een spannende strijd met City en Chelsea. (denk ik ;))
 
t is een redelijke keeper maar vergelijk hem is met de rest van t elftal dan is hij toch meer een 2de keeper.
Hij maakt op mij vaak een zwakke indruk mooi als back-up of voor de engelse middenmoot maar zeker niet voor in de basis bij Arsenal.
Hij heeft nog geen 200 wedstrijden gespeeld (0 Interlands) en hij is al 32 vergelijk dat is met Buffon (31) bijna 600 wedstrijden incl. 96 interlands.

Ja maar dat is ook bijna niet te vergelijken he, Almunia heeft een lange tijd als tweede keeper bij Arsenal gezeten. Maar pas sinds de afgelopen jaren is hij wat meer gaan opbloeien, en ik vind hem zeker geen slechte keeper. Maar een Spaanse keeper met veel interlands? Je hebt Casillas en Reina voor je. En in minderen maten nog Valdes (ook een keeper van gewoon wereldklasse). En je vergeet dat Buffon samen met Casillas toch wel een van de beste keepers zijn ter wereld he.
 
FIFA legt Chelsea koopverbod tot 2011 op
03 september 2009

Chelsea heeft een fikse straf van de FIFA gekregen voor onrechtmatig handelen bij het vastleggen van Gael Kakuta. De Londense club mag de komende twee transferperiodes geen nieuwe spelers aantrekken. Chelsea kan zich dus pas vanaf januari 2011 weer versterken.

De Engelse topclub legde Kakuta in de zomer van 2007 vast. Chelsea zou de middenvelder echter hebben aangemoedigd zijn contract bij RC Lens te verbreken. Daarop maakte de Franse club officieel bezwaar bij de FIFA. Volgens de mondiale voetbalbond heeft Chelsea inderdaad de regels overtreden rond het aantrekken van Kakuta.

De middenvelder, een vaste waarde in het reserveteam van de Londenaren, wordt voor vier maanden uitgesloten van officiële wedstrijden en moet een boete van 780.000 euro aan Lens betalen. Daarnaast werd de lijstaanvoerder van de Premier League opgedragen om de Franse club een bedrag van 130.000 euro ter compensatie over te maken.

"Chelsea is geschorst voor het aantrekken van nieuwe spelers, zowel nationaal als internationaal, voor de komende twee complete transferperiodes", luidde de verklaring van de FIFA. "De FIFA acht het bewezen dat Chelsea de speler heeft aangezet tot contractbreuk", besluit de wereldvoetbalbond. De Londenaren kunnen alleen in beroep gaan bij het internationaal sporttribunaal CAS, meldde de FIFA.

--

Wow. Da's nogal wat.
 
FIFA legt Chelsea koopverbod tot 2011 op
03 september 2009

Chelsea heeft een fikse straf van de FIFA gekregen voor onrechtmatig handelen bij het vastleggen van Gael Kakuta. De Londense club mag de komende twee transferperiodes geen nieuwe spelers aantrekken. Chelsea kan zich dus pas vanaf januari 2011 weer versterken.

De Engelse topclub legde Kakuta in de zomer van 2007 vast. Chelsea zou de middenvelder echter hebben aangemoedigd zijn contract bij RC Lens te verbreken. Daarop maakte de Franse club officieel bezwaar bij de FIFA. Volgens de mondiale voetbalbond heeft Chelsea inderdaad de regels overtreden rond het aantrekken van Kakuta.

De middenvelder, een vaste waarde in het reserveteam van de Londenaren, wordt voor vier maanden uitgesloten van officiële wedstrijden en moet een boete van 780.000 euro aan Lens betalen. Daarnaast werd de lijstaanvoerder van de Premier League opgedragen om de Franse club een bedrag van 130.000 euro ter compensatie over te maken.

"Chelsea is geschorst voor het aantrekken van nieuwe spelers, zowel nationaal als internationaal, voor de komende twee complete transferperiodes", luidde de verklaring van de FIFA. "De FIFA acht het bewezen dat Chelsea de speler heeft aangezet tot contractbreuk", besluit de wereldvoetbalbond. De Londenaren kunnen alleen in beroep gaan bij het internationaal sporttribunaal CAS, meldde de FIFA.

--

Wow. Da's nogal wat.

Het schijnt niet uniek te zijn. Het is zeker niet de eerste keer dat dit gebeurd.

Volgens de BBC heeft FC Sion eenzelfde straf gekregen, voor het aantrekken van de Egyptische keeper Essam El Hadary. AS Roma heeft in 2004 al een vergelijkbare straf gekregen voor het aantrekken van Phillipe Mexes, maar die straf werd na beroep teruggedraaid tot 1 transferperiode.

Le Havre, ook al uit Frankrijk, heeft nu Manchester United aangeklaagd voor het aantrekken van de 16-jarige Paul Pogba, maar Manchester verweerd zich door te zeggen dat alles in medespraak van UEFA is gebeurd.
 
Ach ja, eigenlijk kun je Arsenal of Liverpool ook wel straffen. Eigenlijk handelen ook niet helemaal fair. Deze ploegen plukken ook gewoon jeugdige spelers weg en geven hun ouders gewoon een zak met geld en een baantje. Of wat te denken van Real Madrid bijvoorbeeld, hoe moet je dat noemen dan? Achja, deze straf is wel gepaster dan die paar euro die ze van de clubs afpakken.
 
Hopelijk schoppen ze die Adebayor nog eens een keer zo ontiegelijk hard onderuit, dat hij nooit meer kan voetballen... Wat een vies ventje is dat zeg. Als je ziet hoe hij tegen zijn voormalige ploeggenoten van Arsenal bezig is (geweest), ongeloofelijk. Hij hoort echt nog een schorsing aan z'n broek te krijgen van de FA voor die natrap tegen Van Persie.
 
Hopelijk schoppen ze die Adebayor nog eens een keer zo ontiegelijk hard onderuit, dat hij nooit meer kan voetballen... Wat een vies ventje is dat zeg. Als je ziet hoe hij tegen zijn voormalige ploeggenoten van Arsenal bezig is (geweest), ongeloofelijk. Hij hoort echt nog een schorsing aan z'n broek te krijgen van de FA voor die natrap tegen Van Persie.

100% mee eens maar wel een mooie actie toen hij die 3 Arsenal spelers op de achterlijn uitspeelde.
Echt een vuil ventje toen hij na die goal voor de Arsenal fans ging staan na een sprint van 100 meter.
Deze wedstrijd had alle kanten op kunnen gaan de uitslag is geflatteerd.
Rosicky had echt een goed invalbeurt die moeten ze gewoon in de basis zetten.
Die Bendtner daar heb ik echt totaal niets mee vind hem geen overzicht hebben.
Almunia speelde weer een ZEER MATIGE wedstrijd.

--------------------Eduardo--------V.Persie-------------------
Arshavin------------Rosicky---------Fabregas-------------Nasri
Clichy-------------Vermaelen-------Gallas----------------Sagna
----------------------------Almunia----------------------------

Met die opstelling win je bijna alles.
Weinig body dat wel maar fantastisch aanvallend voetbal!
Ik hoop dat ze dit seizoen Walcott wat meer gaan brengen vind hem een hele goede speler.
 
Laatst bewerkt:
Emmanuel Adebayor was zo ontevreden over zijn vertrek bij Arsenal, dat hij op de dag van de transfer bijna alle voetbalschoenen van zijn medespelers heeft gestolen. Dat meldt de Britse krant News of the World.

Adebayor, nu bij Manchester City, speelde donderdag een duel tegen zijn oude club, waarbij hij Robin van Persie zo hard schopte, dat hij een schorsing van drie wedstrijden in ontvangst mocht nemen. Vóór deze wedstrijd wilde niemand van zijn oude ploeggenootjes hem de hand schudden. Volgens de krant was de diefstal van schoenen en shirts daarvoor de reden.

Adebayors zakenwaarnemer heeft de diefstal inmiddels bevestigd en probeerde zijn cliënt nog te redden door te zeggen dat de gestolen items "voor de mensen in Afrika" bestemd waren.
 
Vóór deze wedstrijd wilde niemand van zijn oude ploeggenootjes hem de hand schudden. Volgens de krant was de diefstal van schoenen en shirts daarvoor de reden.

Klopt niet!
Heb de wedstrijd zelf live gekeken en Adebayor heeft met een paar spelers een praatje gemaakt maar dit waren volgens mij alleen donkere spelers.
 
of het klopt of niet, hij heeft die schoenen enzo toch wel gestolen, ik vond het een goeie voetballer maar nu mag ik hem niet meer, zo hoor je je niet te gedrage vind ik tegenover o.a. supporters en spelers van Arsenal.
 
FIFA legt Chelsea koopverbod tot 2011 op
03 september 2009

Chelsea heeft een fikse straf van de FIFA gekregen voor onrechtmatig handelen bij het vastleggen van Gael Kakuta. De Londense club mag de komende twee transferperiodes geen nieuwe spelers aantrekken. Chelsea kan zich dus pas vanaf januari 2011 weer versterken.

De Engelse topclub legde Kakuta in de zomer van 2007 vast. Chelsea zou de middenvelder echter hebben aangemoedigd zijn contract bij RC Lens te verbreken. Daarop maakte de Franse club officieel bezwaar bij de FIFA. Volgens de mondiale voetbalbond heeft Chelsea inderdaad de regels overtreden rond het aantrekken van Kakuta.

De middenvelder, een vaste waarde in het reserveteam van de Londenaren, wordt voor vier maanden uitgesloten van officiële wedstrijden en moet een boete van 780.000 euro aan Lens betalen. Daarnaast werd de lijstaanvoerder van de Premier League opgedragen om de Franse club een bedrag van 130.000 euro ter compensatie over te maken.

"Chelsea is geschorst voor het aantrekken van nieuwe spelers, zowel nationaal als internationaal, voor de komende twee complete transferperiodes", luidde de verklaring van de FIFA. "De FIFA acht het bewezen dat Chelsea de speler heeft aangezet tot contractbreuk", besluit de wereldvoetbalbond. De Londenaren kunnen alleen in beroep gaan bij het internationaal sporttribunaal CAS, meldde de FIFA.

--

Wow. Da's nogal wat.

Ik denk dat de Fifa onze vrienden uit amsterdam ook maar eens moet onderzoeken. De laatste jaren maakt elke speler die in verband wordt gebracht met Ajax ruzie binnen de club om maar een transfer te forceren en volgens mij doen ze dat niet geheel zelf.
 
Ik denk dat de Fifa onze vrienden uit amsterdam ook maar eens moet onderzoeken. De laatste jaren maakt elke speler die in verband wordt gebracht met Ajax ruzie binnen de club om maar een transfer te forceren en volgens mij doen ze dat niet geheel zelf.

Elia had het erover dat Ajax hem dat had "aanbevolen" of iets dergelijks..
 

Dit is wel uit zijn verband getrokken. Scheidsrechters houden vaak ook rekening met wat er allemaal voorvalt in de blessuretijd -> wissels, minutenlang juichen etc. Als je dan meteen de wedstrijd waar de commotie vandaan komt bekijkt; Bellamy en co. juichten 1 minuut lang om hun gelijkmaker, de scheids hield daar rekening mee en als je dat erbij telt scoorde owen nog binnen de tijd ;)
 

Opvallend, maar aan de andere kant ook wel logisch.

Een ploeg die op Old Trafford niet op achterstand tegen ManU tot in de blessuretijd, zal in die blessuretijd hoogst waarschijnlijk tijd gaan rekken. De scheidsrechter zal die tijd er dan bij tellen. Om een goed beeld te vormen, moet men eigenlijk van elke club (in de PL) de blessuretijd-statistieken met elkaar vergelijken, denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan