Engels voetbal

Brands woedend op 'respectloos' PSG omdat ze een speler van Everton op allerlei manieren voor een zacht prijsje (30 miljoen) probeerden op te halen. 30 miljoen voor die meuk die er bij Everton rondloopt is kennelijk een 'zacht prijsje', maar de beste spelers van PSV openlijk devalueren is dan natuurlijk wél helemaal prima in de ogen van Brands en 'respectvol' naar zijn oude werkgever.:rolleyes:
 
Brands woedend op 'respectloos' PSG omdat ze een speler van Everton op allerlei manieren voor een zacht prijsje (30 miljoen) probeerden op te halen. 30 miljoen voor die meuk die er bij Everton rondloopt is kennelijk een 'zacht prijsje', maar de beste spelers van PSV openlijk devalueren is dan natuurlijk wél helemaal prima in de ogen van Brands en 'respectvol' naar zijn oude werkgever.:rolleyes:
Bah, die valt toch aardig door de mand zo.
 
Nee armoedig is het natuurlijk niet maar er zit te weinig voetbal en creativiteit in, ja wel als Firminho en Salah er zin in hebben... Vorig seizoen steeg Salah boven zichzelf uit, in die zin dat hij zich kon meten met de wereldtop. Maar een van de eigenschappen van de echte toppers a la Messi, Ronaldo, Iniesta (toen) en Modric enz is dat ze dat week in week uit zijn en dat al 10-12 jaar lang. Spelers als Salah maar m.i. ook een Hazard, kunnen dat een jaar laten zien om het jaar er op weer met veel ups en downs door het leven te gaan.
Liverpool heeft daarnaast op het middenveld gewoon te veel werkertjes waarvan Gini de meest creatieve is.....Zon Henderson of Milner of Lalana, dat kan echt niet in de Europese top. En naast van Dijk staan er ook steeds middelmaten. Daarnaast kun je met Mané de oorlog niet winnen.

Die 'teveel werkertjes' en 'te weinig voetbal en creativiteit' is een bewuste keuze, die dit seizoen tot nu toe klaarblijkelijk beter werkt dan de ragfijne voetballertjes van City op die plekken. Ze bewijzen dat je niet perse met technische, passende spelverdelers hoeft te werken, maar dat er ook andere wegen naar Rome zijn. Gelukkig ook maar, diversiteit in de top is wel zo fijn. Ik denk dat we kwaliteit dus niet moeten verwarren met stijl. En misschien staan al hun spelers in pure kwaliteit inderdaad onder Messi, Ronaldo, Iniesta. Lijkt mij verder niet erg. Des te knap dat ze door focus op een specifieke speelstijl, uitstekende tactiek en teamgeest dit soort prestaties kunnen neerzetten. Een ruim jaar geleden vertrok Coutinho, toch een van de sterkhouders die wel dat soort technische en passende kwaliteiten had. En moet je ze nu zien qua prestaties..
 
Die 'teveel werkertjes' en 'te weinig voetbal en creativiteit' is een bewuste keuze, die dit seizoen tot nu toe klaarblijkelijk beter werkt dan de ragfijne voetballertjes van City op die plekken. Ze bewijzen dat je niet perse met technische, passende spelverdelers hoeft te werken, maar dat er ook andere wegen naar Rome zijn. Gelukkig ook maar, diversiteit in de top is wel zo fijn. Ik denk dat we kwaliteit dus niet moeten verwarren met stijl. En misschien staan al hun spelers in pure kwaliteit inderdaad onder Messi, Ronaldo, Iniesta. Lijkt mij verder niet erg. Des te knap dat ze door focus op een specifieke speelstijl, uitstekende tactiek en teamgeest dit soort prestaties kunnen neerzetten. Een ruim jaar geleden vertrok Coutinho, toch een van de sterkhouders die wel dat soort technische en passende kwaliteiten had. En moet je ze nu zien qua prestaties..
Een zwaluw per 20 jaar maakt nog geen zomer ;) Ik vind het opportunistisch om te stellen dat dit beter werkt dan de fijne spelers bij City. Zij worden volgens mij dit jaar bijna bij wijze van uitzondering geen kampioen.., Dat is hetzelfde als een keer na de uitschakeling van een Barca te zeggen dat hun systeem niet meer werkt nadat ze jaren lang iedereen hebben verndererd. Feit is dat Liverpool op het middenveld geen wereldtoppers heeft rondlopen; althans zij zouden door geen enkele topclub opgesteld worden in de basis, Gini wellicht wel vaker. 90% van de spelers van Liverpool doen er goed aan om daar te blijven en het niet hoger op te zoeken.
En idd heel knap dat ze met dit materiaal boven aan staan.
 
Jammer. Tijd dat Liverpool wint. Ik kwam deze meme tegen over de Liverpool 10 year challenge:

2h2_2019011710564258.jpg
Ik heb even gekeken, ze hebben alleen in 2012 de League Cup gewonnen, voor de rest inderdaad niks,.
 
Liverpool heeft 't moeilijk met West Ham, maar komen via Mané wel op 0-1. Goede goal van hem, had alleen niet mogen tellen (buitenspel). Interessante, leuke wedstrijd.

Edit: En 1-1. Niet onterecht. Wordt een moeilijke pot nog zeg, voor Liverpool.
 
Westham United - Liverpool 1-1 :oops:
Liverpool kreeg nog een enorme kans in de laatste seconde. Was buitenspel, maar er werd niet gevlagd en gefloten.
Liverpool verspeelt voor de 2e keer op rij 2 punten. De voorsprong op Manchester City is geslonken tot 3 punten. Tottenham Hotspur staat op 5 punten achterstand. Het wordt nog spannend in de Premier League.
 
Westham United - Liverpool 1-1 :oops:
Liverpool kreeg nog een enorme kans in de laatste seconde. Was buitenspel, maar er werd niet gevlagd en gefloten.
Liverpool verspeelt voor de 2e keer op rij 2 punten. De voorsprong op Manchester City is geslonken tot 3 punten. Tottenham Hotspur staat op 5 punten achterstand. Het wordt nog spannend in de Premier League.

Ze beginnen gewoon de druk te voelen denk ik. Na zo lang geen kampioen te zijn geweest nu ineens op de voorste rij. Zou echt treurig zijn als dat walgelijke City er toch weer met het kampioenschap vandoor gaat.
 
Gewoon te veel middelmaten bij Liverpool met 0,0 creativiteit. Als met alle respect Gini gemist wordt vanwege zijn creatieve ingevingen, dan weet je wel hoe laat het is. Milner, Matip, Keita, Shaqiri, een Salah die het niet meer weet maar wel verongelijkt keek toen hij een keer gewisseld werd, Firminho die alleen goed speelt bij mooi weer en een keeper van 90 miljoen die rare capriolen uithaalt.
 
Westham United - Liverpool 1-1 :oops:
Liverpool kreeg nog een enorme kans in de laatste seconde. Was buitenspel, maar er werd niet gevlagd en gefloten.
Liverpool verspeelt voor de 2e keer op rij 2 punten. De voorsprong op Manchester City is geslonken tot 3 punten. Tottenham Hotspur staat op 5 punten achterstand. Het wordt nog spannend in de Premier League.
Aan de 1-0 ging ook een duidelijk buitenspelgeval vooraf. We zitten dan wel altijd te zeiken op onze arbitrage, maar in andere landen gaan scheids- en grensrechters net zo goed met grote regelmaat de mist in.
 
Ik vrees dat Liverpool het niet gaat redden. City begint op stoom te komen daar waar het bij Liverpool allemaal erg moeizaam gaat.
 
Ik vrees dat Liverpool het niet gaat redden. City begint op stoom te komen daar waar het bij Liverpool allemaal erg moeizaam gaat.

Jammer, maar ik vrees ook dat die walgelijke olieclub er met de titel vandoor gaat. De druk op Liverpool wordt ze teveel denk ik.
 
Ik hoop toch zo van niet. Gini deed het fantastisch begreep ik, Z'n lob was van ongekende schoonheid.

Het puntverlies kwam bij afwezigheid van Wijnaldum;; die was er bij beide gelijkspelen niet bij. Het lijkt erop alsof ze 'm niet kunnen missen daar op het middenveld.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan