Engels voetbal

Wat eigenlijk al duidelijk was is nu bevestigd.

Leicester-eigenaar overleden na helikoptercrash

link

Leicester City maakt via de officiële kanalen bekend dat eigenaar Vichai Srivaddhanaprabha (61) zaterdagavond is omgekomen bij een helikoptercrash. Van de vijf mensen die in de helikopter zaten heeft niemand het overleefd.

:sad:

https://www.lcfc.com/news/890995/club-statement-vichai-srivaddhanaprabha/press-release

Is vuil spel al uitgesloten? Was toch een miljardair die in die heli zat.
 
Was daarstraks door de links voor livestreams aan het scrollen en kwam toen de wedstrijd Bournemouth - Manchester United tegen, maar dacht toen, 'ik zie gewoon letterlijk liever verf opdrogen dan dat ik naar dit Man Utd zou willen kijken'.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Manchester United heeft met 1-2 gewonnen van Bournemouth. De 1-2 werd gescoord in de 92e minuut door Rashford. Op zijn PSV's een uitwedstrijd winnen. ;)
 
Mo Salah heeft een standbeeld gekregen. 2 druppels water toch?
Mo-Salah-1041125.jpg


Dit maakt die van Ronaldo een meesterwerk...
 
Manchester City - Manchester United 3-1 ... City overklast United op alle fronten in deze wedstrijd.
 
Manchester City - Manchester United 3-1 ... City overklast United op alle fronten in deze wedstrijd.

Ik zag halverwege de statistieken, en schrok toch weer. In de CL zie je het ook terug, in topwedstrijden worden ze gewoon keer op keer volledig overklast. Ik ben niet per definitie een Mourinho-criticaster, en je wil als directie ook verre van meelopen met de pers en groepen fans die kritisch zijn, maar voor een club met de status van Manchester United is dat toch een heel zorgwekkend signaal. Mourinho slaagt er in het hedendaagse voetbal gewoonweg niet meer in om iets toe te voegen aan een selectie, om een speelstijl erin te krijgen waardoor het team sterker wordt.

Maar als directie zul je direct ook denken; wat dan? Drie coaches achter elkaar mislukt, terwijl die drie coaches ook verschillende profielen t.o.v. elkaar hadden. Realistisch gezien zou je misschien bewust even pas op de plaats moeten maken en aangeven dat je een nieuwe coach de tijd gaat geven om echt iets op te bouwen, om de echte prijzen spelen ze toch al jaren niet meer mee. Geef dan iemand als Eddie Howe eens de kans. Dat vind ik niet vergelijkbaar met hun experiment met Moyes, dat was gewoonweg een veel te ouderwetse coach. Maar ik denk niet dat dat zomaar kan bij een club als Man Utd.
 
Manchester City - Manchester United 3-1 ... City overklast United op alle fronten in deze wedstrijd.
En onvoorstelbaar hoeveel credits Mourinho nog steeds heeft bij de clubleiding van ManU.....elke andere coach was al voor de herfstvakantie ontslagen, maar Jose staat ondertussen een straatlengte achter op City en blijft nog steeds aan het roer bij ManU.....echt onbegrijpelijk...!!
 
Mo Salah heeft een standbeeld gekregen. 2 druppels water toch?
Mo-Salah-1041125.jpg


Dit maakt die van Ronaldo een meesterwerk...
Hebben ze soms een kleuter als kunstenaar ingehuurd??? Echt een parodie op Salah dit kunstwerk, getuige de wel erg smalle benen van hem in het beeld....dit doet toch echt geen recht aan een Topvoetballer als Salah....?? Het is maar dat naast het kunstwerk de foto can Salah afgebeeld staat, anders had ik nooit geraden om wie het gast bij dit kunstwerk...
 
'Ingrijpend voorstel FA door Brexit: minder buitenlanders in Premier League'

link

De Brexit dreigt grote gevolgen te hebben voor de Premier League-clubs. De FA heeft een drastisch plan opgesteld om met de gevolgen van een vertrek uit de Europese Unie om te gaan. Zo staat in het voorstel dat teams voor de helft uit in Engeland opgeleide spelers moeten bestaan.
Dat meldt The Times.

Dat wordt nog wat. Je ziet nu Engelse clubs spelen zonder dat er een speler uit Engeland op het veld staat of met slechts een paar Engelse spelers.
 
'Ingrijpend voorstel FA door Brexit: minder buitenlanders in Premier League'

link

De Brexit dreigt grote gevolgen te hebben voor de Premier League-clubs. De FA heeft een drastisch plan opgesteld om met de gevolgen van een vertrek uit de Europese Unie om te gaan. Zo staat in het voorstel dat teams voor de helft uit in Engeland opgeleide spelers moeten bestaan.
Dat meldt The Times.

Dat wordt nog wat. Je ziet nu Engelse clubs spelen zonder dat er een speler uit Engeland op het veld staat of met slechts een paar Engelse spelers.

Ik denk dat het uiteindelijk een goede ontwikkeling zou zijn voor het voetbal, overall gezien.

In landen als Spanje, Italië, Frankrijk en Duitsland zie je ook bij topclubs vaak nog aardig wat eigen nationaliteiten in de basis en selectie in het algemeen. In Engeland is dat totaal verdwenen, en lijken clubs er ook geen enkele rekening mee te houden. Arsenal laat bijvoorbeeld Ramsey zo meteen gratis de deur uit lopen, terwijl ze verder zowat alleen maar buitenlanders hebben. Er zal alleen een gefaseerde overgang nodig zijn, omdat ook de rijke Engelse clubs dit echt niet in één of twee jaar kunnen bewerkstelligen zonder in één klap de helft van hun hoge niveau te verliezen.
 
Ach de soep zal niet zo heet worden gegeten als zij wordt opgediend... Straks gaan ze net als in Spanje, iedereen die langer dan x aantal jaren daar verblijft een “voetbal-paspoort” geven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan